In 2017 beginnen voor de eerste

10-12-2016 13:19 1831 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic kletsen we over zwanger worden. Sommigen van ons zijn inmiddels al zwanger dus we hopen dat dit langzaamaan een schrijfgroepje voor zwangeren wordt! We trekken nu al een tijdje samen op en kennen elkaars verhalen. We kunnen nieuwe schrijfsters niet weigeren, maar het is erg prettig om het overzichtelijk te houden om zo elkaars verschillende trajecten goed te kunnen blijven volgen. (met dank aan Dock1938)

Naam Leefdtijd Leeftijd partner Ronde NOD UD Bijzonderheden
Gryffindor 32 37 6 :cheer2: 15 april Meisje
Budgy 31 36 1 :cheer2: :love: 7-11 jongen
Pindakaas-88 28 30 3 :cheer2: 26 december
Konijntje999 28 32 9 :cheer2: vmk in augustus
Frigga 25 32 9 7 januari
Aankleefsjaan 31 33 1 :cheer2: :love: 28-11 meisje
Zoraa 25 27 4 8 november
Lilly28 27 28 8 20 juli
Dolfijntje 24 30 8 26 augustus
Lasvegas84 32 35 3 :cheer2: :love: 9-12 Meisje
Isayez 26 30 1 :cheer2:
MitakuyeOyasin 33 1 :cheer2: :love: 19-10 Jongen
Zen123 32 34 3 :cheer2: :love: 19-11 jongen
Melletje1989 27 30 2 :cheer2: :love: 23-11 Meisje
Knorretje2 25 33 4 :cheer2: 19 januari
anoniem_320739 wijzigde dit bericht op 27-12-2017 22:53
61.58% gewijzigd
Het wordt druk hier, welkom allemaal!



Heel spannend, Pindakaas! Ben zo benieuwd! En naar Lilly ook natuurlijk!



Hier is het weer klaar qua ongesteldheid, dus tis even rustig nu qua erover nadenken enzo. Ben serieus heel blij dat het in ronde 1 niet gelukt is, want we hebben hier echt al de heerlijkste rauwe vis gerechten gehad en uiteraard smaken de wijntjes ook beter als je uitkijkt over een lagune. ;)



We blijven 10 dagen in dit paradijsje, gaan eilandhoppen en de laatste 3 dagen zitten we in zo'n bungalow op palen op Bora Bora, dus zou leuk zijn als ik daar m'n eisprong heb. ;)
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik wil ook wel graag mee schrijven als dat mag



Ik ben 28 januari ongesteld geworden naar het stoppen van de pil omdat we er nu echt voor willen gaan.

Ik heb de ovulatietesten van de action gebruikt en deze gaven op 7 feb een licht streepje en op 8 feb een donkerder streepje.



We hebben ons al de hele maand als een konijn gedragen * bloos*

Dus qua dat klussen dat wel goed.

Nu alleen hopen dat het raak was en het blijft zitten.



Ik heb dus geen idee wanneer ik weer ongsteld moet worden en wanneer ik zou kunnen beginnen met testen aangezien mijn eisprong ook eerder was dan in theorie zou moeten.



Mijn vriend is trouwens 33 en ik 24.



@lasvegas wat cool dat je daar in amerika bent! Geniet er van!!

@mita gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje lasvegas wat een droom vakantie!! Lekker van genieten! Dit doe je ws nooit meer dus ik snap dat je eigenlijk wel blij bent dat het niet gelukt is!
Haha ja echt he..

En tegelijkertijd ben ik wel blij dat we al wel begonnen zijn, want voor m'n gevoel hebben we dan nu toch meer kans ofzo, in ronde 2.



Wil je dat nog veranderen in de tabel, Gryffindor? Ronde 2 ipv ronde 1
Alle reacties Link kopieren
Ja Lasvegas, jouw reis klinkt echt heerlijk! Ben best een beetje jaloers, zou ook wel even lekker op een mooi strand willen liggen en in de zee willen zwemmen!



Hier nog geen menstruatie. Gisteren 1x heel licht bloedverlies en een paar uur later echte menstruatiekrampen, dus dacht dat het begonnen was. Maar toch niet.. Ik ga er nu wel een beetje van uit dat het vandaag komt. Blijft nog even spannend!



Lilly, weet jij al meer? Wanneer ga jij testen?
Alle reacties Link kopieren
Ben echt jaloers op jouw reis @LasVegas! Klinkt geweldig!



Welkom nieuwe dames, ik hoop dat ik het allemaal nog bij kan houden.



@Pindakaas ben zo benieuwd of het bij jou gelukt is!



En @Mitakuye hoe voel je je? Is het idee al een beetje geland?



Tabel: mijn bloeding is al gestopt. Ik vond het echt reuze meevallen en hoop dat dit alles was. Ik reken dit voor mijn gevoel maar gewoon als menstruatie, zo heb ik het iig ervaren.

NOD 14 maart. Doe maar ronde 1. Ik ga nog niet bewust zoeken naar een eisprong of vrijen op vruchtbare dagen. Gewoon samen genieten van elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Begint nu te komen Sjaan. Heb weinig klachten, alleen soms wat buikpijn, pijnlijke borsten, weinig conditie (de trap oplopen was nog nooit zo'n opgave ) en ben 's avonds na het eten doodmoe. Dus ik mag echt niet klagen!



Ik ben het nu steeds meer aan het delen... Vanochtend met de ouders van m'n nieuwe vriendinnetje (die sinds afgelopen zondag ook officieel m'n vriendinnetje is ) en ook zij waren super blij voor me!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames



Lasvegas wat gaaaf, geniet nog maar heerlijk van jullie reis.



Helaas ben ik vanochtend ongesteld geworden. Dus op naar ronden 3, nieuwe nod is 16 maart. Gryff wil je dit aanpassen in t tabel? Man is ondertussen al jarig geweest dus is nu 28. Kan je ook aanpassen.



@mita wat een fijne berichten allemaal, geniett!!!!



@sjaan ik ben blij dat je weer goede moed ervoor hebt!
Alle reacties Link kopieren
Lekker he las Vegas! Gewoon 100% van alles gaan genieten!



Goed om te horen sjaan dat je weer Ok bent!



En heel fijn om te lezen mita, het geluk spat uit je post



Jammer Lily, op naar ronde 3! Je klinkt er iig lekker nuchter onder!



Spannend pindakaas, je hebt wel wat symptomen, ga je morgen testen? Of wacht je tot na het weekend?



Ik heb gisteren m'n 1e borrel gehad op het wachtbankje)waarbij iedereen dronk en ik braaf de hele avond spa rood heb gedronken (ik hou niet van frisdrank of iets) hoe later de avond hoe joliger de stemming, toen vond ik het wel lastig. Vooral omdat ik helemaal niet weet of het echt nodig is of niet. Kreeg ook wel wat vragen, van wil je geen wijntje dan, ook niet eentje? Heb geantwoord van vandaag even niet, zonder reden te geven (ik kan dus echt niet liegen) niemand vroeg door. Denk dat ze wel vermoeden waarom



Hebben degene op het wachtbankje hier geen moeite mee? Heb ook echt onwijs zin in sushi, heb al bedacht als ik ongesteld wordt gaan we die dag gewoon lekker sushi eten! Voel verder nog helemaal niks bijzonders. Nog 1,5 week afwachten.
Ah jammer Lilly, volgende ronde, nieuwe kansen dan maar!



@ Budgy: heb ik hier natuurlijk totaal geen last van, maar thuis zal het snel opvallen denk ik. Misschien gooi ik het wel op zoveel alcohol gedronken tijdens de reis, dat we dan bij thuiskomst even een maandje niks willen drinken ofzo.



@ Sjaan: Ah fijn dat het weer wat beter gaat!
Alle reacties Link kopieren
Budgy ik ben sowieso niet zo'n drinker. En ik vind Radler 0,0% nog lekkerder dan de gewone. Bij mij zou het dus niet echt opvallen.



Van sushi kun je een heel aantal dingen wel eten, bijvoorbeeld alles wat gebakken of gefrituurd is. En van de rauwe dingen kunnen een aantal soorten ook geen kwaad zolang het maar echt vers is. Alleen de roofvissen (tonijn, makreel, etc) moet je laten staan. Ik vind tonijn eigenlijk het lekkerste maar uit blik mag dan weer wel. Ik neem dus gemiddeld twee keer per week een salade met tonijnen of crackers met zelfgemaakte tonijnsalade mee naar m'n werk. 2x per week vette vis wordt ook aangeraden.
Alle reacties Link kopieren
Jammer Lilly, op naar de volgende keer.



Hoe gaat het met pindakaas?? Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ah thnx mita dat van tonijn uit blik wist ik niet, handig om te weten. En ik weet dat je wel wat van de sushi kan eten, maar ik ga er vanuit dat ik niet zwanger ben en over 1,5e week gewoon echt alles weer even kan eten . Dus nog even volhouden! Dat vind ik een beetje het lastige van het wachtbankje, die onzekerheid.



En inderdaad ben ook erg benieuwd naar pindakaas! Wellicht was dat bloed en krampen vanwege de innesteling! Ben voor je aan het duimen!



Fijne zondag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Meiden, nog niet ongesteld, maar ook nog niet getest. Was er gisteren niet aan toe gekomen om een test te halen en wilde toch nog even afwachten of ik nog ongesteld zou worden. Ik ga straks een test halen, twijfel alleen of ik dan vanmiddag al moet testen of pas morgen met ochtendurine. Ik kijk wel even wat er op de verpakking staat..



Budgy, ik heb nog geen situaties gehad waarin ik moest liegen over drank of eten oid, maar ik drink sowieso geen alcohol, dus is voor mij al wat makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Jee pindakaas je houdt ons wel in spanning zo
Alle reacties Link kopieren
voor in het tabel mijn NOD 17 maart

Dan ga ik uit van een cyclus van 31 dagen, wat ik afgelopen maand heb gehad.

Geen idee of het klopt maar dan heb ik iets om naar uit te kijken haha
Alle reacties Link kopieren
Pindakaas, spannendddddd ben benieuwd
Alle reacties Link kopieren
Nou, net getest met de clearblue plus en binnen ong. 3 minuten kwam er een hele lichte, maar echt een hele lichte streep. Ik heb er een foto van gemaakt, maar de streep is zo licht dat je hem op de foto niet eens kan zien haha. Dus ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken. De test kan je 5 dagen voor nod al doen, dus je zou denken dat er bij mij nu dan toch een duidelijke streep moet komen te staan, ik zit nu op 1 of 2 dagen na nod. Maar ook nog niet ongesteld, dus ik hoop nog even verder. Ik ga over een paar dagen weer testen, maar dan met ochtendurine.
Alle reacties Link kopieren
Ooh, maar het zou dan kunnen Pindakaas! Spannend hoor! Ik duim nog even voor je mee!
Alle reacties Link kopieren
Spannend ik duim voor je
Alle reacties Link kopieren
Oooeeeh spannend!
Alle reacties Link kopieren
Pindakaas die streep wordt nog wel donkerder hoor... Een streep is een streep, vals positief testen kan niet!! Mijn eerste streepje was ook nog heel licht en op de foto amper te zien. Een voorzichtige gefeliciteerd dus!!



Lilly jammer dat je ongesteld bent geworden. Op naar ronde 3!
Alle reacties Link kopieren
Ja pindakaas, streep is streep!! Een voorzichtige gefeliciteerd!!



Iedereen die zwanger raakt heeft dus tot nu toe wel echt allemaal voortekenen gevoeld. Helaas merk ik nog steeds helemaal niks vreemds, zelfs m'n borsten doen geen pijn, wat ik normaal nu echt wel zou hebben. Zit dus nog steeds heel rustig en met verwachting 0 op het wachtbankje.
Alle reacties Link kopieren
Same here budgy86 ...

Ergens voelt het wel heel erg alsof er van alles gaande is .... maar heb niet echt verschijnselen.

Behalve krampen in Mn buik en hoofdpijn.



Nog zeker 7 dagen op het wachtbankje
Alle reacties Link kopieren
Mijn beste vriendin raakte na ruim anderhalf jaar eindelijk zwanger. Ze had juist die maand echt totaal geen kwaaltjes of symptomen... het wil dus niet altijd wat zeggen.



Ik heb nu een beetje mogen proeven van hoe het voelt en kan met zekerheid zeggen dat alle zwangerschaps hormonen uit mijn lijf zijn. Ik mis ze wel, dus hopelijk mag het snel weer raak zijn.



Morgenvroeg nog eens testen pindakaas, ik denk van yes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven