In 2017 beginnen voor de eerste

10-12-2016 13:19 1831 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic kletsen we over zwanger worden. Sommigen van ons zijn inmiddels al zwanger dus we hopen dat dit langzaamaan een schrijfgroepje voor zwangeren wordt! We trekken nu al een tijdje samen op en kennen elkaars verhalen. We kunnen nieuwe schrijfsters niet weigeren, maar het is erg prettig om het overzichtelijk te houden om zo elkaars verschillende trajecten goed te kunnen blijven volgen. (met dank aan Dock1938)

Naam Leefdtijd Leeftijd partner Ronde NOD UD Bijzonderheden
Gryffindor 32 37 6 :cheer2: 15 april Meisje
Budgy 31 36 1 :cheer2: :love: 7-11 jongen
Pindakaas-88 28 30 3 :cheer2: 26 december
Konijntje999 28 32 9 :cheer2: vmk in augustus
Frigga 25 32 9 7 januari
Aankleefsjaan 31 33 1 :cheer2: :love: 28-11 meisje
Zoraa 25 27 4 8 november
Lilly28 27 28 8 20 juli
Dolfijntje 24 30 8 26 augustus
Lasvegas84 32 35 3 :cheer2: :love: 9-12 Meisje
Isayez 26 30 1 :cheer2:
MitakuyeOyasin 33 1 :cheer2: :love: 19-10 Jongen
Zen123 32 34 3 :cheer2: :love: 19-11 jongen
Melletje1989 27 30 2 :cheer2: :love: 23-11 Meisje
Knorretje2 25 33 4 :cheer2: 19 januari
anoniem_320739 wijzigde dit bericht op 27-12-2017 22:53
61.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel meiden, lief! Maar ik had vrijdagochtend dus een klein beetje bloedverlies en net toevallig weer. Echt heel weinig, alleen met afvegen. Verder geen hoofdpijn of buikpijn, wat ik wel heb als ik ongesteld word. Nouja ik ben dus nog niet overtuigd, maar ik durf wel te geloven dat er iets bezig is daarbinnen, dus dat geeft al een goed gevoel. Ik wacht denk ik nog wel 2 of 3 dagen met opnieuw testen.



Budgy, ik voelde ook niet meteen veel hoor, maar had wel snel gevoelige borsten. Pas sinds de laatste week had ik wat last van duizeligheid (dit heb ik sowieso snel, lage hb) en een paar keer menstruatiekrampen, wat niet lang duurde. Dus het kan nog komen, op hoeveel dagen na je ovulatie zit je nu? En het zegt verder ook niet zoveel inderdaad, net wat Sjaan zegt over haar vriendin. Kan ook.



Vandaag voel ik verder ook niks trouwens... We zullen het zien. Zodra ik opnieuw getest heb, laat ik het natuurlijk meteen weten!
Alle reacties Link kopieren
Oh en Sjaan, ik ben blij om te lezen dat het weer beter met je gaat! Ik hoop ook dat het snel weer raak mag zijn voor jullie, en voor iedereen hier natuurlijk!!
Oow wat spannend, Pindakaas! Toch alvast gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Spannend pindakaas

Je kan voor de duidelijkheid ook een cb test doen..
Alle reacties Link kopieren
Spannend pindakaas ... ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
Pindakaas, spannend ben heeel benieuwd ik ga uit van het beste (L)..



Lilly, jammer dat je ongesteld bent geworden.. maar Weer met volle moed de volgende ronde in!!



Vanaf vrijdag ochtend ben ik weer aan het testen voor Mn ovulatie piek maar die is er nog niet ???? Vorige maand was mijn eisprong op 23 en 24 jan.. dus ben benieuwd hoe het deze maand is.. geduld is een schone zaak haha



Fijne maandag allemaal! @mita, hoe voel jij je nu? @sjaan fijn om te lezen dat het weer de goede kant op gaat. Liefs
Alle reacties Link kopieren
Helaas dames, het zat toch niet goed hoor. Vanmorgen échte menstruatiekrampen en helaas ook vrij veel helderrood bloedverlies, net als het begin van een gewone menstruatie. Jammer jammer!! Gelukkig had ik mezelf niet echt blij gemaakt na de vage streep van gisteren, dus ik ben niet heel erg teleurgesteld, maar blijft jammer natuurlijk. Feitelijk denk ik dat ik kan uitgaan van een hele vroege miskraam.. een beetje wat Melletje ook had (was jij toch, Melletje?). Maar voor mijn gevoel is het gewoon een late menstruatie, dus op naar de tweede ronde!



Voor de tabel: ronde 2, nieuwe nod: 20 maart (volgens de app, ik hoop dat het klopt)
Alle reacties Link kopieren
Pindakaas, klopt ik had hetzelfde.. dan is het vruchtje niet verder ingenesteld.. balen zeg :( maar gelukkig had je, je er al niet teveel op verheugd dan valt de teleurstelling een beetje mee.. al vind ik het heel jammer voor je (L) nu met nieuwe kansen naar de volgende ronde en dan hoop ik voor jullie weer op het beste! Liefs
Alle reacties Link kopieren
Aah jammer pindakaas! Inderdaad maar als late menstruatie zien.



Gaan er nog dames carnavallen?
Alle reacties Link kopieren
@sjaan, ik ga wel carnavallen.. jij ook? Ik moet wel bedenken hoe ik dat ga doen qua smoes want ik verwacht deze week Mn eisprong dus daarna drink ik weer niet tot Mn NOD.. (wel een rot timing net met carnaval) maar ik vind het ook niet de moeite om voor carnaval 1 maand over te slaan.. Mn vriendinnen roepen dan wel: je kunt gewoon drinken tot je weet dat je zwanger bent, maar ik doe dat gewoon niet!



Wie gaan er nog meer carnavallen?
Alle reacties Link kopieren
Ah wat jammer Pindakaas! Goed dat je er redelijk nuchter onder bent!



Melletje met mij wel goed. Alleen steeds ontzettend moe. Net even flink buikpijn en anders dan de afgelopen weken. Dus ik was even bezorgd. Inmiddels is het weer gezakt dus het zal allemaal wel loslopen.



Gisteren een pittig dagje.. m'n vriendin ging haar ex (zijn al ruim een jaar uit elkaar, maar door de verbouwing van hun gezamenlijke huis pas sinds kort officieel gescheiden nu 't huis klaar en verkocht was) vertellen over mij. Ze had er flink spanning van. Nu ben ik van mezelf al erg gevoelig en dat lijkt nu alleen maar nog meer het geval te zijn.

Ex heeft echt een half uur gehuild! Denk dat ze zich nu pas beseft wat ze heeft weggegooid en dat ze er eigenlijk flink spijt van heeft... M'n vriendin was wel erg opgelucht daarna en ik heb ook nog kennis gemaakt met haar zoontje. Kortom... Een intens dagje. Vandaag dus maar een dagje rustig aan!



Ik ben geen carnavalsmens. En dit jaar blijven de lallende mensen en vreselijke diensten tijdens m'n werk me ook bespaard, dat komt me prima uit!
Heftig Mita! Ze begon onze relatie ook een beetje, was vrij snel nadat de relatie van m'n vriend en ex over was. maar daar waren geen kinderen of huwelijken in het spel.. Wel fijn dat ze het verteld heeft, dan kunnen jullie echt verder!



@ Pindakaas: wat jammer!



@ carnaval: no thanks, kom uit het noorden des lands en snap er niks van.. ;)
Alle reacties Link kopieren
@Pindakaas, wat jammer zeg :( Nou, vol goeie moed naar de volgende ronde!

Merk wel aan mezelf dat ik ook mee wil doen met jullie, echt beginnen, dus dat is sinds deze week ook zo. Dat voelt wel fijn ofzo .



@Griffoendor, ik had mijn NOD ook al genoemd: Nod: 15 maart volgens mijn app. Zou je die ook in de tabel willen zetten?



@lasvegas/carnaval: woon ook in het noorden, vieren hier dus ook geen carnaval. Bovendien drink ik dus al nooit, dus daar zou ik sowieso geen problemen mee hebben :P. Dat scheelt een hoop begrijp ik uit jullie verhalen!
Alle reacties Link kopieren
Nou wat me net toch gebeurt... Ik zeg al vanaf het moment dat ik weet dat ik dit alleen ga doen: "als het er maar geen twee worden, dat is een beetje teveel van het goede in m'n eentje!". Alsof ik toch een soort van voorgevoel heb ofzo... Ik ben er zelf één van een tweeling maar mijn moeder heeft van de andere helft bij de 14 weken een miskraam gehad. Destijds wisten ze natuurlijk nog lang niet zoveel als nu dus toen ik er nog bleek te zijn dachten ze niet aan een miskraam. Met wat er nu bekend is, is het wel zeker een miskraam geweest.

De zus van mijn vader heeft ook een twee-eiige tweeling dus het zit van beiden kanten echt in de familie. Het twee-eiig is overerfelijk in zowel de mannelijke als de vrouwelijke lijn. De vader kan het niet tot uiting brengen maar het gen wel doorgeven aan zijn dochter.



Heb ik net m'n vriendinnetje aan de telefoon, en waar iedereen tot nu toe heeft gezegd: "ik denk dat het dit of dit wordt", was zij daar tot nu toe heel stil in. Dus ik vraag haar: "wat denk jij dat het wordt?". Zegt ze: "ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb het gevoel dat het er wel twee zullen zijn". Mijn hemel.. dat kwam even binnen .



Ik ga er maar vanuit dat het tussen onze oren zit en dat het er gewoon één is .



Sorry, ik moest het echt ff kwijt .
Alle reacties Link kopieren
Haha Mita, ja dat zou wat zijn! Dan krijg je het lekker druk! Heb je zelf ook dat gevoel? Ben heel erg benieuwd! Bij mij zit het ook in de familie, beide kanten.



Frigga, leuk dat jullie nu ook gaan beginnen! Veel plezier met de vruchtbare dagen straks.



Lilly, ik zag dat ik nog helemaal niet op jouw bericht had gereageerd, was even teveel bezig met mijn vage test. :p Jammer dat het ook bij jou niet gelukt is.



Volgende nod is van Budgy! Hopelijk ben jij de volgende zwangere in deze groep. Ben jij nu de enige op het wachtbankje of zitten er alweer meer op? Zie een paar oude nod's in de tabel.



Zoraa, hoe is het eigenlijk met jou? Zijn jij en je vriend er al uit of jullie het nog langer willen uitstellen ivm een verre reis?



En Griff, ben je al op reis?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mijn NOD pas doorgeven als ik mn eisprong heb @pindakaas haha gezien mijn nog onregelmatige cyclus! Ik hoop wel een deze dagen de piek te hebben fijne avond nog allemaal mijn vriend wordt zo om 00:00, 30 jaar! Dus ik drink er nog een glaasje op vanavond (ook al is het maandag)



@mita haha oh jee ik ben erg benieuwd, 2 is ook heel gezellig
Alle reacties Link kopieren
Oh nog even afwachten dus, Melletje. Alvast gefeliciteerd met je vriend, fijne dag morgen en hopelijk snel een piek voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Dankje wel, lief van jou! @pindakaas fijne avond nog
Alle reacties Link kopieren
Frigga, sorry dat ik je was vergeten.



Pindakaas, nee ben nog niet op reis. Was afgelopen week ziek en een erg druk weekend dus alleen snel wat bijgelezen. Jammer dat het niet gelukt is, maar inderdaad op naar ronde 2!



Afgelopen zaterdag hadden we 's middags vrienden op bezoek: zwanger. 's Avonds andere vrienden, ook zwanger! Dit was het meisje van de miskraam met oud en nieuw, nu dus nog maar net weer zwanger. Extra spannend dus. Hopen dat wij snel volgen, want is natuurlijk leuk wanneer de kinderen ongeveer even oud zijn. Het enige jammere vind ik dat dit allemaal vrienden van mijn vriend zijn (waar ik het goed mee kan vinden, daar niet om), maar mijn vrienden zijn iets jonger en nog helemaal niet met kinderen bezig. Zou het leuk vinden wanneer ook een van mijn vriendinnen ermee bezig is, maar ja het is niet zo en ga er ook niet op wachten. Maar het was wel leuk geweest.



Mita dat zou inderdaad wat zijn. Wanneer heb je de echo? Dan weet je natuurlijk meer. Hier zit het alleen aan de kant van mijn vriend in de familie. Daar heb ik natuurlijk geen "last" van (ergens lijkt het me ook wel leuk, zwaar maar ook leuk), maar een eventuele dochter natuurlijk wel.



Wat betreft carnaval, ik kom uit het noorden en heb er dus helemaal niets mee. Woon nu wel vlakbij het carnavalsgebied, maar ga er niets aan doen. Maar kan me het dilemma wel goed voorstellen, bij mijn ouders in het dorp is er elk jaar dorpsfeest en het lijkt me ook niet zo leuk om dat te vieren zonder alcohol. Maar het is met een goed doel toch



Ja Budgy is inderdaad de eerst volgende met straks weer een heleboel NODs rond midden maart.



Schrijft Zen eigenlijk nog mee?
Oh Mita, dat is inderdaad spannend! Ik ben het even kwijt, wanneer is je eerste echo? Wat een gek en ook leuk idee dat het er twee kunnen zijn!



Pindakaas, ik bewonder je een beetje. Ik weet dat we allemaal als koele kikkers moeten blijven rond onze NODs en eigenlijk rond de eerste 12 weken (knuffel voor Sjaan) maar ik weet niet of ik een positieve test die dan toch niet helemaal positief is zo goed had gehandeld als jij. (Ik zou hier een leuke smiley neer zitten zetten, maar forum mobiel).



Wij zijn net terug van een mini tripje, lang weekend in Europa. Zag dat een aantal anderen ook op vakantie waren, wat heerlijk! Geniet en kom uitgerust naar huis. Volgende grote ding is onze verhuizing over 2 weken, dus onze tijd staat vooral in het teken van opruimen en inpakken en laatste dingen regelen. Wachten er nu al 3 maanden op, dus ik heb er erge zin in!
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Ik schrijf nog mee hoor, laatste week even minder ivm een overlijden in de familie en drukte op het werk, dus met mijn hoofd met andere dingen bezig. Ik heb wel mijn NOD al eerder doorgegeven, die is volgende week, 2 maart al! Ik zit dus op het wachtbankje. En ik ga carnavallen komend weekend, dus in dubio wat te doen! Ik voel helemaal niks aan mijn lijf, maar ja dat zegt niet per se iets. Wil denk ik zaterdag zo'n vroege test doen, als die negatief is dan denk ik wel een drankje te nemen. Al kan die ook vals negatief zijn natuurlijk.. Dus weet niet zo wat te doen. Moet wel een geniale smoes verzinnen anders, want er is al 2x iemand niks aan het drinken geweest met carnaval in de vriendengroep vanwege antibiotica ed, maar bleek later dat ze zwanger waren Dus als ik daar mee aan kom... hahaha.

Jullie nog creatieve ideeën?

Jammer dat het nu verder bij niemand gelukt is, maar nieuwe ronden, nieuwe kansen!

En Mita, het zou wat zijn als het er twee zijn haha, ben benieuwd naar je echo!
Alle reacties Link kopieren
10 maart is de echo!



Nou dat zou idd wat zijn... Ik ben dan nu wel niet meer echt alleen maar m'n vriendinnetje zit voorlopig nog wel aan haar woonplaats vast. Dit ivm hun zoontje (co-ouderschap, in het convenant staat max 10 km rondom de plaats waar ze nu woont) en de gastouder etc. Dus 2 zou echt heel ingewikkeld gaan worden. Maar goed, als het wel zo is, is dat nu toch al zo en dan komen we daar wel uit.



Gisteravond raakte ik even in paniek bij die gedachte, maar inmiddels ben ik zo ver dat ik denk: komt vast ook goed.



Voor de tabel trouwens: ik ben 33 en uitgerekend op 24 oktober.
Alle reacties Link kopieren
@mita ik ben nog steeds zo blij voor je!

En een 2ling zou ook wat zijn hihi!



@zen nog gecondoleerd



@konintje succes met de verhuizing



@ melletje gefeliciteerd met je vriend





Ik heb zelf uitgerekend.. volgens mijn ovutest had ik 7/8/9 feb mijn eisprong.. 14 dagen later zou morgen of overmorgen zijn.

Vanmorgdn een vroege test gedaan maar deze was mooi wit :(

Sinds nu eigenlijk ook wel wat buikpijn wat ik met ongesteld worden ook vaak heb :(

Ik hoop zo van niet!
Alle reacties Link kopieren
@knorrerje Ah ik hoop het voor je :(, er is nog hoop!! Zal duimen voor je
Alle reacties Link kopieren
Spannend Knorretje! Ik duim voor je!



Zen gecondoleerd. Gaat het wel goed met je?



Melletje gefeliciteerd met je vriend!



Konijntje succes met de verhuizing idd!



Ik heb net de verloskundige gebeld... Had ik nog niet gedaan. Ik heb nu op 10 en 17 maart een echo gepland staan . Vanochtend tegen m'n vriendinnetje gezegd dat ik graag wil dat ze met me meegaat de 10e. Ze was helemaal dolgelukkig! Ze heeft steeds gezegd: Je moet doen waar jij je goed bij voelt en als dat is je moeder meenemen is dat helemaal prima!

Maar natuurlijk wil ik haar erbij hebben !!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven