In 2017 beginnen voor de eerste

10-12-2016 13:19 1831 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic kletsen we over zwanger worden. Sommigen van ons zijn inmiddels al zwanger dus we hopen dat dit langzaamaan een schrijfgroepje voor zwangeren wordt! We trekken nu al een tijdje samen op en kennen elkaars verhalen. We kunnen nieuwe schrijfsters niet weigeren, maar het is erg prettig om het overzichtelijk te houden om zo elkaars verschillende trajecten goed te kunnen blijven volgen. (met dank aan Dock1938)

Naam Leefdtijd Leeftijd partner Ronde NOD UD Bijzonderheden
Gryffindor 32 37 6 :cheer2: 15 april Meisje
Budgy 31 36 1 :cheer2: :love: 7-11 jongen
Pindakaas-88 28 30 3 :cheer2: 26 december
Konijntje999 28 32 9 :cheer2: vmk in augustus
Frigga 25 32 9 7 januari
Aankleefsjaan 31 33 1 :cheer2: :love: 28-11 meisje
Zoraa 25 27 4 8 november
Lilly28 27 28 8 20 juli
Dolfijntje 24 30 8 26 augustus
Lasvegas84 32 35 3 :cheer2: :love: 9-12 Meisje
Isayez 26 30 1 :cheer2:
MitakuyeOyasin 33 1 :cheer2: :love: 19-10 Jongen
Zen123 32 34 3 :cheer2: :love: 19-11 jongen
Melletje1989 27 30 2 :cheer2: :love: 23-11 Meisje
Knorretje2 25 33 4 :cheer2: 19 januari
anoniem_320739 wijzigde dit bericht op 27-12-2017 22:53
61.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zen, gecondoleerd!!!!



Konijntje, ook van mij succes met de verhuizing wat spannend



Mita, wat leuk om te lezen dat het allemaal zo goed gaat met je, ben echt blij voor je! Wordt er helemaal vrolijk van . Leuk dat je vriendin zo gelukkig was, genieten samen van deze prachtige momenten (L)
Alle reacties Link kopieren
Mita het is heerlijk om te lezen hoe gelukkig je bent! Helemaal super! Het is je van harte gegund!



Hier is het wel heel duidelijk dat wij weer voor een nieuwe ronde gaan.

Mijn volgende nod weet ik niet.. ik ben nu een week en 1 dag te vroeg volgens mijn laatste nod en volgens mijn eisprong 1 dag te vroeg..



Dus ik laat hem nog even open.





We moeten alleen nog even kijken wanneer onze volgende ronde plaats gaat vinden.

Dit was onze eerste ronde.

Het probleem is dat mijn vriend met zijn broer sinds juli eigenaren zijn van een restaurant.. heel spannend en leuk allemaal.

We hebben er juist voor gekozen om wel al proberen zwanger te worden omdat mijn vriend 33 is en we daarom niet te lang willen wachten.

Ik heb gelukkig een vaste baan dus we hebben zo iets van we proberen het gewoon en we zien wel wanneer er een kleine komt en ook dan zien we wel hoe we het allemaal aan pakken als de kleine er is..



Alleen als ik volgende maand en die maand erop zwanger zou raken dan is de kans er dat we in december uitgeteld zouden zijn.

Deze maand willen we liever vermijden i.v.m. de drukte zowiezo al maar ook i.v.m. de drukte in het restaurant..



Ik weet dat je een kind krijgen niet kan plannen maar als we er een beetje rekening mee houden is het niet heel erg toch?



Of klink ik nu heel gek?
Alle reacties Link kopieren
Gryff, wow twee zwangerschapsaankondigingen op 1 dag. Zou inderdaad heel leuk zijn als het bij jullie ook snel lukt, zodat je de ervaring een beetje met hen kan delen en straks kindjes hebt van dezelfde leeftijd. Ik loop daarin een beetje achter, twee vriendinnen waar ik het meest contact mee heb, krijgen binnenkort alweer hun tweede kindje.



Konijntje, lief dat je het zegt! Ik was vooral heel blij toen ik op en na mijn nod niet ongesteld werd. Maar de vage test had me niet echt overtuigd, dus de teleurstelling viel gelukkig mee. Ik ben er wel van overtuigd dat er een bevruchting is geweest, dus dat geeft me wel vertrouwen. Het was nog maar de eerste ronde, dus snel door naar de tweede ronde en in de tussentijd hoop ik weer op goed nieuws van jullie allemaal! Jij succes met inpakken, super leuk, verhuizen!



Zen, gecondoleerd. En ook nog op het wachtbankje. Gelukkig ook wat gezellige afleiding (carnaval). Veel plezier!



Knorretje, jammer dat het niet is gelukt. En ik vind het helemaal niet gek om 1 of 2 maanden over te slaan als december voor jullie niet goed uitkomt. Echt plannen kan natuurlijk nooit, stel dat je bent uitgerekend in februari en je baby wordt 2 maanden te vroeg geboren, dan kan je er weinig aan doen. Maar voor zover plannen mogelijk is en jullie voelen je er goed bij om een korte pauze in te lassen, is het toch niet gek.



Mita, wat leuk dat je twee echo's op de planning hebt staan en dat je vriendin meegaat! Echt super fijn dat je dit allemaal met haar kan delen.
Alle reacties Link kopieren
Ahh mita ik word gewoon helemaal blij van jouw berichten. Het geluk straal er helemaal van af. Het is je gegund. En een tweeling dat zou dubbel plezier zijn



zen wat vervelend nieuws, gecondoleerd hopelijk zorgt het wachtbankje voor wat afleiding. Ik duim voor je



konijntje succes met verhuizen!



knorretje jammer dat het niet is gelukt, vol goede moed op naar de volgende ronde.

Hier hebben we het zelfde 'restaurant' probleem. Ik ben ook aan het twijfelen als ik deze ronde niet zwanger raak, de ronde daarna over te slaan. Maar wat pindakaas zegt, je kindje kan natuurlijk ook te vroeg geboren worden. Dus je kan het denk ik niet echt vermijden.
Alle reacties Link kopieren
Wat is weer veel geschreven.



@pindakaas, jammer zeg, maar fijn dat je het zo kan relativeren!



@mita wat leuk en spannend, zou wat zijn een tweeling, maar zelfs dat komt uiteindelijk goed. Als snap ik dat dat alleen helemaal zwaar is.



@zen gecondoleerd :(



@ konijntje, succes met verhuizen! Altijd fijn als dat voorbij is en je echt een nieuw stekje kan creëren.



@melletje, gefeliciteerd met je vriend. Heb je je eisprong al gehad denk je?



@ Knorretje, jammer dat het niet gelukt is. En helemaal niet gek om dat te plannen. Heb ik vriendinnen ook over gehoord, die maart bewust overslaan. Als ik wat jonger was geweest had ik dat ook gedaan. Maar gezien onze leeftijd wil ik geen ronden overslaan, dus zou alleen maar blij zijn als het volgende ronde raak zou zijn.



@griff, leuk he als je dan snel zwanger zou zijn. Ik ben in mijn vriendenkring echt de laatste, laatste vriendin (met kinderwens) is in juni uitgerekend van haar 1e. Dus als ik nu snel zwanger raak scheelt dat maar een half jaar ofzo. Omdat m'n man wat ouder is hebben we veel vrienden die ook zijn leeftijd hebben 2 en zelfs 3 kinderen. Mijn vriendinnen met kinderwens zijn allemaal netjes voor hun 30e moeder geworden. Dat vind ik wel jammer, maar ik heb echt moeten wachten tot man er ook klaar voor was. Maar ik denk dat je vanzelf via je kind ook weer nieuwe mensen leert kennen!



Carnaval vier ik (gelukkig) niet. Woon in de randstad. En ben sinds 2 dagen wat grieperig en verkouden. Had toen even gegoogled voor hoestdrank, las dat ik dat gewoon kon nemen, maar toen ik een dag later de bijsluiter las mocht het dis toch niet, oepsie. Best lastig hoor dat wachtbankje hou het nu maar bij paracetamol en zuurtjes.
Alle reacties Link kopieren
Ah vervelend Budgy, beterschap! Hopelijk knap je snel op! Het gaat nog steeds rond, ik ben ook totaal niet fit. Heb vandaag amper gepraat.



Trouwens Mita, ik zou ook best schrikken van een tweeling, maar ik denk dat dat heel snel ook wel went. Ik ben benieuwd of het er één of twee zijn . In mijn familie komen ook aardig wat tweelingen voor, dus wie weet haha.



Pindakaas, Jammer maar helaas. Goed dat je er zo nuchter in staat! Ik denk dat dat wel een goede manier is om het vol te houden als het meerdere rondes duurt.



Knorretje, ik heb er zelf ook aan zitten denken om de maand 'maart' over te slaan, vanwege een groot aantal verjaardagen en feestdagen in onze familie. Oorspronkelijk zouden wij starten in januari, en dit is al twee maanden verschoven dus ik ben wel klaar met het verschuiven haha. Zoals enkelen hier al zeggen, het valt niet te plannen. Als je een maand later begint, kan het kind inderdaad te vroeg geboren worden. Maar als jij/jullie er een goed gevoel bij hebben, zou ik de maand wel overslaan. Het moet ook niet zo zijn dat je de gehele zwangerschap hoopt dat het kind langer blijft zitten, of eerder komt omdat je in december bent uitgerekend. Dus doen waar jij/jullie je goed bij voelen!



Zen, gecondoleerd



Ik weet zo niet meer wie, maar er werd gevraagd of wij onze reis/zwanger worden gaan uitstellen. We hebben nu net onze wintersport geboekt, en vertrekken over een krappe twee weken (Ik kan echt niet wachten!). Tijdens het boeken van onze wintersport, hebben we met de reisadviseur ook gesproken over een verre vakantie/reis. Zij vertelde dat ze een tijd geleden een klant had, die een mooie reis had geboekt naar een ver land. Toen bleek ze zwanger te zijn, en was behoorlijk in paniek omdat het een land is waar het Zika virus heerst. Ze had een goede annuleringsverzekering, en heeft daardoor de reis kunnen annuleren. Dus wij hebben besloten om dezelfde verzekering af te sluiten haha. Vanwege enkele benodigde inentingen, zullen er wel een aantal landen afvallen. Aangezien ik geen inenting mag nemen vlak voor een zwangerschap. De plannen om een verre vakantie te gaan doen deze zomer en om te starten met het proberen zwanger te worden in maart, blijven dus gewoon staan.



Aangezien mijn cyclus helaas langer is geworden de laatste keren, mag mijn NOD even aangepast worden in de tabel. Mijn NOD mag nu op 9 april gezet worden. En mijn vriend zijn leeftijd mag worden aangepast naar 27 jaar. Ik kan echt niet wachten totdat ik weer ongesteld ben geworden, vanaf dan gaan we eindelijk knallen! Het is enorm leuk om mee te lezen hoe jullie op het wachtbankje zitten e.d., maar zorgt er ook voor dat het bij mij meer gaat kriebelen haha.
Alle reacties Link kopieren
thanx allemaal



Het gaat best oke hoor, het was vrij verre familie, om het nog een beetje vaag te houden, maar wel veel te jong en ook een vader van kinderen in dezelfde leeftijd als toen mijn vader overleed (paar jaar terug). Dit haalt dat toch weer een beetje omhoog. Merk wel dat ik de laatste dagen een beetje somber ben, maar dat is oke, dat mag er zijn. Ik ben een kei in wegstoppen, maar daar heel hard tegen aan gelopen 2 jaar na het overlijden van mijn vader, veel geleerd sindsdien en ik laat het verdriet er nu zijn als het er is. In mijn omgeving en op werk nu een aantal berichten de laatste weken van mensen die ongeneeslijk ziek zijn, dus deze weken zetten me even met beide benen weer op aarde zeg maar. Sinds het overlijden van mijn vader is me enorm helder waar het leven wel en niet om draait, maar soms schiet je weer even mee in die westerse ratrace. Daar weer helemaal uit iig. Scheelt wel dat ik alles van werk makkelijk los kan laten en nu ook wederom zeer relaxed op het wachtbankje zit. Je kan het leven toch niet plannen en voorspellen, dus dit ga ik wel zien.



Het verschuiven herken ik wel, vriend wil daar niet aan haha, maar ik dacht wel dat de ene maand minder handig is dan de andere maand :p maar goed, het valt niet te plannen dus we gaan het wel zien en het komt hoe dan ook wel goed.



En wat ik hierboven las over hoe het in de vriendenkring is, is het bij mij ook zo dat iedereen uit de ene vriendenkring allang getrouwd is en kinderen heeft. Ik hobbel er enorm achteraan haha. Maar prima, alleen jammer dat ik wel merk dat je daardoor veel minder deelt met elkaar. De andere vriendenkring loopt veel meer gelijk, dus dat is wel leuk! Alleen wil ik nu nog niks delen, dus daarom hier aangesloten



Ben benieuwd, zie in de tabel dat budgy en konijntje nog eerder hun NOD hebben, dus zal duimen!
Gecondoleerd Zen, snap dat het weer herinneringen bovenhaalt.. Goed dat je het toelaat! (Ben ik zelf ook niet zo goed in).



December zou ik niet overslaan om een reden als dat er al veel verjaardagen zijn, maar met een restaurant enzo snap ik het wel hoor.. Zeker als je net begonnen bent met proberen.



Jammer Knorretje! Hopelijk wordt ronde 2 wat vruchtbaarder hier!



@ Mita: je had toch een echo gehad tijdens de IUI? Hebben ze toen niet even gekeken of er 1 of 2 follikels gesprongen zijn? 1-eiig zou natuurlijk ook nog kunnen, maar das niet erfelijk. M'n vader heeft een tweelingbroer, dus ik heb ook meer kans, maar wil er toch liever eentje geloof ik. M'n schoonzus heeft een 1-eiige tweeling van bijna 3 en tis echt wel heel druk...



Fijn Zoraa, dat er een goede verzekering voor is en dat die verre reis gewoon geboekt kan worden!



Hier is m'n eisprong upcoming geloof ik, vrij vroeg dit keer, maar vind ik wel leuk, want dan kunnen we op reis nog testen. Denk dat het nog wel een dag of 3 duurt, maar merk dat m'n libido weer enorm stijgt enzo. Vind ik toch mooi geregeld van de natuur. Wij vertrekken zo naar het ultieme honeymoon-eiland Bora Bora. Blijven daar 3 nachten in zo'n overwaterbungalow en het is by far het meest luxe gedeelte van onze reis. De rest doen we gewoon budget, dus we komen daar straks ook aan met onze backpacks.



Maar goed, extra leuk als ik daar zwanger zou raken toch?



Hier is het trouwens beetje half-half in de vriendenkring. Ben wel 1 van de laatsten die voor een eerste kind gaat, maar er is nog niemand met 2 kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Heftig zen! Goed inderdaad dat je het toelaat! En thnx voor het duimen



Heel gaaf Vegas!! Ga er lekker van genieten en het zou inderdaad super bijzonder zijn als je kindje verwekt is op bora bora. Zou echt leuk zijn als je dan je eisprong hebt!



En ik hoop juist stiekem op een tweeling. Wil uiteindelijk 2 kinderen en het lijkt me makkelijk als we alles maar 1x te hoeven doorlopen nu besef ik me toch niet hoe het met 1 is, dus dan maar meteen 2. Maar eerst maar eens zwanger worden, dan verder fantaseren!
Alle reacties Link kopieren
Ja best druk dat is het natuurlijk sowieso... Maar in je eentje heb je maar twee handen natuurlijk . Dus in je eentje is het helemaal uber-druk! Je kunt er maar 1 tegelijkertijd voeden, troosten, verschonen.. ga zo maar door.



Lasvegas ik had de eisprong al gehad. Rond het middaguur en om half 5 de inseminatie. Dus je zag alleen nog het vocht van de opengebarsten follikel liggen in de eierstok. Maar een dag eerder rond 5 uur kreeg ik ook al buikpijn, alsof het een eisprong was.



Maar goed... Ik kan het niet zo goed uitleggen, het is gewoon een gevoel.
Ah oke, nou ben benieuwd of je gevoel gaat uitkomen!
Alle reacties Link kopieren
Nou ik had gisteren al het gevoel dat de eisprong ging komen, vanmorgen vroeg met ochtend urine: negatieve ovulatietest.. en net nog eens getest en Jep daar was de smiley!! Vanavond en morgen er dus maar eens tegenaan En dan eindelijk weer op het wachtbankje :)!



Mijn NOD is dan rond 9 maart! En het is ronde 2 voor de tabel liefs
Alle reacties Link kopieren
Spannend Melletje, veel plezier .
Alle reacties Link kopieren
@melletje veel plezier vandaag en morgen dus! Lekker gezellig maken!



En voor lasvegas ook een vruchtbare periode gewenst op bora bora! Hoe is het daar?



@ zora fijn dat je een goede verzekering ervoor af kan sluiten! En succes met het kiezen van een land!



Mijn vader is ook van een tweeling dus ik heb ook kans op. Maar ik hoop ook liever niet. Zal er met het restaurant er zowiezo al veel alleen voor staan... met een tweeling wordt dit nog erger!



Hier is in de vriendenkring de jongste dreumes net 1 jaar en de andere bijna 2 jaar.. verder bestaat de groep uit vrijgezelle mannen..

Dus ook wij zijn wel wat later maar merk nu wel dat je extra veel kan genieten van de dingen die nu nog wat makkelijker gaan dan bij de rest!



Ik ben vandaag voor de 2de dag ongesteld. En die is me toch een partij heftig.

Ik ga om van de buikpijn en de tampons zijn niet aan te slepen!

Mijn humeur wordt er met dit weer ook niet beter op! Bah! Nu weet ik weer waarom ik de pil altijd het liefste zolang mogelijk door slikte..

Al heb ik het al lang niet meer zo erg gehad als nu



Gister avond een gala diner gehad.. ik was er wel blij om dat ik lekker van de wijntjes kon genieten en met de carnaval ook lekker wat biertjes kan drinken!
Alle reacties Link kopieren
Zen, gecondoleerd en kan me goed voorstellen dat het herinneringen oproept. Sterkte daarmee. (en sorry dat ik je vergeten was).



Melletje, veel succes en plezier.



Lasvegas, het zou wel heel mooi zijn als je later tegen je kind kan zeggen dat het verwekt is op Bora Bora, ik duim voor jullie!



Ik ben eindelijk aan de beterende hand. Wel gewoon gewerkt de afgelopen 1,5 week, maar om 3 uur 's middags keek ik steeds al uit naar m'n bed. Nu gelukkig weer iets meer energie en zal dus ook weer iets actiever meeschrijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben even wat minder actief geweest afgelopen dagen, want heb ook even een tegenslag te verwerken gehad waardoor ik enorm ben gaan twijfelen. Mijn contract wordt per 1 april niet verlengd, waardoor ik nu als een gek moet gaan zoeken naar iets nieuws. De kans bestaat nu alleen natuurlijk dat ik zwanger ben al zodra ik ergens start. Dat vind ik een behoorlijk eng idee. Daarnaast weet ik ook eigenlijk helemaal niet wat voor werk ik wil gaan doen, waardoor het zoeken wat hapert.



Ik heb net vluchtig teruggelezen, maar niet goed genoeg om iedereen te beantwoorden, sorry!



Pindakaas super jammer dat er geen dikke streep op de test meer is gekomen! Wel heel knap hoe rustig je ermee om gaat.



Mita, wat spannend dat de echo er zo snel aan komt en dat het er zomaar 2 zouden kunnen zijn. Gelukkig komt ook dat dan wel weer goed!



Voor de dames op het wachtbankje toi toi toi, ik weet dat budgy er 1 van was, maar volgens mij zijn er meer! Hopelijk snel goed nieuws voor jullie.



Wat betreft uitstellen is echt heel lastig, maar je kunt echt alleen zelf bepalen wat goed voelt om er geen spijt van te krijgen. Ik vraag het me nu vanwege mijn aflopende contract ook af, maar dan zou het gaan over 1 jaar, 2 jaren?? En hoe staat het er dan voor, niks is te plannen aan kinderen krijgen en opvoeden. Wij gaan er dus maar gewoon voor en kijken wel hoe alles gaat lopen, voor alles komt een oplossing. Al denk ik dat we deze maand wel als verloren kunnen beschouwen, omdat ik teveel stress heb.



Bora Bora zou uitstekend uitkomen, mooie plek om de romantiek weer op te laten bloeien en om zorgeloos zwanger te worden! Zet m op Vegas!!
Alle reacties Link kopieren
bah Griff, beterschap! Ik ben ook nog steeds ziek. Ga wel naar m'n werk, maar dan steeds rond 14u naar huis om even te slapen en daarna thuis verder te werken. Heb ook geen idee of ziek zijn invloed heeft op het wel of niet zwanger kunnen worden, mag het niet googlen van mezelf en merk het vanzelf wel Als ik me zaterdag nog zo voel, kan ik in ieder geval het feest afzeggen en heb ik geen alcohol excuus nodig, of ik kan nog "eerlijk" zeggen dat ik ziek ben (geweest) en even rustig aan doe.



En balen Dolfijntje! Moest je een onbepaalde tijd contract krijgen? Ik maak het echt steeds mee dat ik niet wordt verlengd op dat moment, hoop zo dat het volgende kabinet daar wat soepelere regels voor maakt. Wij hebben beide tijdelijke contracten.

Eerst wilden we eigenlijk wachten tot iig 1 van ons een onbepaalde tijd contract had, maargoed dan kon ik straks op mn 40e nog niet beginnen. Ik maak me daar af en toe ook wel eens zorgen over hoor. Maar zoals je zegt je kan het toch niet plannen, je kan jezelf alleen aan de situatie aanpassen. Komt vanzelf wel weer goed Dolfijntje. Hopelijk vind je snel wat anders, scheelt iig stress en gedoe. Zal voor je duimen!
Alle reacties Link kopieren
Dankje Budgy, gelukkig krijg ik m'n energie langzaamaan weer een beetje terug. Scheelt een hoop. Heb me ook niet ziekgemeld, maar productief was ik ook niet.



Dolfijntje, wat vervelend van je contract! Ik hoop dat je snel iets anders vind.



Wat betreft de tijdelijke contracten, wij zitten in dezelfde situatie. Het contract van m'n vriend wordt 99% zeker wel verlengd, bij mij ben ik daar minder zeker van. Zeker als ik zwanger mocht zijn. Ik maak me er niet heel veel zorgen over, omdat het financieel eigenlijk voordeliger is in de WW te zitten. Met een kindje zou ik namelijk 80% gaan werken en we zouden 2 dagen kinderopvang moeten betalen. Dat scheelt meer aan inkomen dan 70% krijgen in de WW. Ik heb recht op 15 maanden WW en binnen die tijd een andere baan vinden moet toch lukken lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Even snel een berichtje voor degenen met de vruchtbare dagen, veel plezier!



En degenen die ziekjes zijn.. ik helaas ook. Loopneus, keelpijn, hoofdpijn en moe. Beterschap allemaal.



Zoraa, super leuk dat de plannen voor een verre reis en proberen zwanger te worden gewoon blijven staan! Ben benieuwd waar jullie reis naartoe gaat.



Dolfijntje, ontzettend balen dat je contract niet is verlengd. Maar je hebt gelijk, voor alles is altijd een oplossing. Het komt vast goed. Ik hoop dat je snel weer een leuke baan gevonden hebt.
Beterschap voor de zieken!

Het heerst al tijden in Nederland of niet?



@ Dolfijntje: Pff lastig.. Zou mooi zijn als je net weer wat vindt, voordat je zwanger bent! Zou daar zelf idd ook niet zo'n heel goed gevoel bij hebben. Is er makkelijk werk te vinden in jouw sector?

Ik heb vorige week gehoord dat ik terug kan komen op m'n oude werkplek, superluxe natuurlijk nu ik er zo maar even 5 maanden tussenuit was. Tis alleen niet een baan die ik erg lang wil doen, dus ga vanuit daar wel rustig op zoek naar iets anders.



De wachtbankjes-dagen beginnen weer bijna voor het grootste deel hier of niet?

Hier nog geen eisprong geweest, maar zit op dag 12, dus ook wel erg vroeg.



Wij blijven nog toch morgenavond (tis nu ochtend hier) in dit prachtige resort, dus wie weet!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,



@pindakaas, beterschap.. hopelijk voel je, je al wat beter?



@dolfijntje, wat klote van je contract.. ik hoop dat je gauw iets leuks vind waar je met plezier een nieuwe start kunt maken.



@zora, ook spannend jullie planningen.. ik wou dat ik van die reis plannen op de agenda had staan met mijn vriend haha



Mijn 2 eisprong dagen zijn weer voorbij.. gisteren avond nog eens voor de 2e dag een piek getest en daarna het nog eens gezellig gemaakt met mijn vriend vanmorgen nog eens getest om 09:00 en toen was de smiley weer vervangen door een leeg rondje.. vanaf nu dus spannend afwachten tot mijn NOD.



Qua werk in combinatie met de kinderwensen heb ik ook eens mee gelezen bij jullie, wat een gepuzzel is dat allemaal he. Ik zelf run een eigen webwinkel en daarnaast ook nog een winkel en deze week was mijn moeder ziek (ik doe bijna alles samen met haar). Dan merk je dus pas hoe vervelend het is als iemand van ons 2 uitvalt. Ik zal dus als ik zwanger ben een heel goed plan moeten maken qua vervanging, hulp etc. Het is hier wel een voordeel dat de kleine altijd met mij mee kan naar de zaak, en of mijn moeder kan oppassen als ik afspraken heb tussendoor ..



Voor de carnavallers onder ons: een heel fijn weekend!



Voor de zieken onder ons: nog heel veel beterschap



en voor de rest een fijn weekend gewenst
Alle reacties Link kopieren
Spannend melletje!



Ik kreeg vandaag via een goede vriendin te horen dat er aan haar gevraagd is of ik zwanger ben (aangezien ik vorige week niet dronk) vond het wel vervelend dat het zo achter mn rug om gaat. Misschien de volgende keer eerlijk zeggen dat ik op het wachtbankje zit, voordat iedereen verkeerde conclusies trekt. Heb tegen die vriendin ook maar eerlijk gezegd dat ik op het wachtbankje zit, vond zij weer overdreven dat ik niet dronk en waarschuwde me dat ik er dan teveel mee bezig ben, maar jammer dan. Voor haar makkelijk praten met 2 kids . Ik voel me er niet goed bij om wel te drinken.



Ik ben wel iets opgeknapt gelukkig, zit nu op dag 11/12 dpo en voel nog steeds helemaal niks vreemds.



Voor degene die nog ziek zijn, beterschap!

Voor de carnavallers, veel plezier, wie weet de laatste kinderloze carnaval!

En verder een heel fijn weekend voor iedereen!
@Budgy, gek eigenlijk. Ik snap best dat ze het niet direct aan je 'durven' te vragen, lijkt toch een beetje prive. Terwijl het voor jou misschien wel vervelender voelt dat er achter je rug om gepraat wordt. Maar het is toch ook eigenlijk niet vervelend dat ze zo'n vraag stelt?



@Melletje, super leuk om te horen over je eigen zaak! Ik ben ook ondernemer en ik vraag me erg af wat de toekomst brengt. Ik heb eigenlijk teveel werk om alleen te doen, maar om vervanging in te huren is ook zo'n stap! Hoe staan je moeder en jij daar in?



@lasvegas, ik vind het zo jammer dat we geen foto's kunnen zien van je reis! Het klinkt heerlijk! Ik hoop dat jullie erg genieten met z'n twee



@Pindakaas, beterschap! Ik ben zelf ook snotterig en aan het hoesten en het is maar stom.



@Dolfijntje, wat vervelend nieuws over je werk! Is het moeilijk om een baan te vinden in jouw vakgebied? Heb je al wat lopen? Hoop dat het wel los loopt..



Hier 7 DPO en ik heb mega pijnlijke borsten. Maar ik mag dit van mezelf alleen categoriseren als een fantoompijntje, want ik ben vastbesloten heeeel rustig te blijven in het wachtbankje. Op mijn vriend zijn werk is er wéér iemand zwanger, in zijn team zijn ze echt omstebeurt bezig (3 zwangere dames in 1 jaar in een team van 4). Ben stiekem een beetje jaloers geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
oow spannend konijntje, wie weet is het deze keer raak! Had je de vorige keren ook pijnlijke borsten? Maargoed nergens vanuit gaan, kan het alleen maar meevallen en dat jaloerse gevoel herken ik ook. Had ik vroeger echt nooit, maar nu bij zwangerschapsaankodigingen denk ik van grrr dat wil ik ook kunnen doen!



Ik vind het niet vervelend dat ze het vraagt hoor, maar meer dat het dan wel aan haar gevraagd wordt. Ook omdat er ook wat familie bij betrokken is en dan straks de verhalen gaan dat ik zwanger ben ofzo en mn ouders van niks weten. Dus volgende keer ga ik gewoon zeggen nee geen wijn want ik moet even afwachten tot ik ongesteld word oid, dan is dat gewoon duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Melletje, ik duim voor je en voor de anderen op het wachtbankje.



Budgy, inderdaad stom dat je vriendinnen erover zijn gaan speculeren, dan konden ze het beter direct aan je vragen tijdens het etentje. Tja.. ik ben er wel gewoon open over als het onderwerp ter sprake komt. Mensen mogen best weten dat we aan het proberen zijn, als ze maar niet steeds gaan vragen of het al gelukt is. Alleen mijn tante vroeg er laatst naar via de app , maar nog voordat ik antwoord kon geven, typte ze snel: sorry, stomme vraag. Moest er wel om lachen.. Mensen zijn zo nieuwsgierig!



Konijntje, ook spannend! En ja, herkenbaar die jaloezie.. hoort erbij denk ik. Heb ik nu al jaren haha, maar de laatste tijd is het wel weer rustig in mijn omgeving wat betreft zwangerschapsaankondigingen.



Mijn menstruatie is inmiddels weer over en heb alweer zin in de volgende eisprong. Voor mijn gevoel gaan deze weken langzamer dan toen ik op het wachtbankje zat. Maar wel lekker rustig zo zonder allerlei symptomen waarvan ik eigenlijk ook niet zeker wist of ik die vaker had..



Fijn weekend allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven