In 2017 beginnen voor de eerste

10-12-2016 13:19 1831 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic kletsen we over zwanger worden. Sommigen van ons zijn inmiddels al zwanger dus we hopen dat dit langzaamaan een schrijfgroepje voor zwangeren wordt! We trekken nu al een tijdje samen op en kennen elkaars verhalen. We kunnen nieuwe schrijfsters niet weigeren, maar het is erg prettig om het overzichtelijk te houden om zo elkaars verschillende trajecten goed te kunnen blijven volgen. (met dank aan Dock1938)

Naam Leefdtijd Leeftijd partner Ronde NOD UD Bijzonderheden
Gryffindor 32 37 6 :cheer2: 15 april Meisje
Budgy 31 36 1 :cheer2: :love: 7-11 jongen
Pindakaas-88 28 30 3 :cheer2: 26 december
Konijntje999 28 32 9 :cheer2: vmk in augustus
Frigga 25 32 9 7 januari
Aankleefsjaan 31 33 1 :cheer2: :love: 28-11 meisje
Zoraa 25 27 4 8 november
Lilly28 27 28 8 20 juli
Dolfijntje 24 30 8 26 augustus
Lasvegas84 32 35 3 :cheer2: :love: 9-12 Meisje
Isayez 26 30 1 :cheer2:
MitakuyeOyasin 33 1 :cheer2: :love: 19-10 Jongen
Zen123 32 34 3 :cheer2: :love: 19-11 jongen
Melletje1989 27 30 2 :cheer2: :love: 23-11 Meisje
Knorretje2 25 33 4 :cheer2: 19 januari
anoniem_320739 wijzigde dit bericht op 27-12-2017 22:53
61.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oow wat een leuk nieuws van je zusje! Gaaf dat ze dezelfde leeftijd zullen hebben



Fijn dat je iets van verbetering merkt! Hoop zo dat je je snel beter voelt, je hebt nu genoeg afgezien. Maar kan me voorstellen dat zo een echo het helemaal goedmaakt en je weer weet waarvoor je het doet.
Alle reacties Link kopieren
Jeejtje.. wat leuk om zo te lezen over die echo's

Leuk hoor dames! Genier er lekker van!!



Wij hebben het nog niet over namen en de nipt gehad e.d. volgens mij weet mijn vriend niet eens hoe je een zwangerschaps test moet doen hahaha.. dus dat zien we tegen die tijd wel!!



Vind het wel super leuk hoe jullie hier praten over de zwangerschappen! Ik hoop dat ik hier snel aan mee mag doen!



Zo juist het kleine hommeltje van mijn broer weer hier gehad.. die lag heerlijk te slapen op mijn borst!

Zo niet fijn voor mij eierstokken.. haha volgens mij hoor je die op 3 meter afstand dan nog rammelen.. hahaha



Ik ben aan het twijfelen of ik de clear blue overlatie testen wil gaan bestellen of niet..

Volgens de app heb ik over 3 dagen mijn vruchtbare periode weer..

Maar vind de testen die ik gebruik steeds onduidelijker worden.. de eerste maand was hij wel heel duidelijk...

Via internet zijn de 20 stuks doosjes ook te bestelllen.. maar het is de vraag wat de houdbaarheid hiervan is en of ze dan niet te lang blijven liggen mocht het deze maand wel lukken.. dan moet ik ze weg gooien dat is ook zonde..



Moeilijk moeilijk..



Voor de tabel nieuwe NOD rond 7 mei.. ronde 4
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog niet ongesteld geworden, maar ik wacht het nog eventjes af.



Hier ook even nagedacht over de nipt enzo. Die willen wij inderdaad ook laten doen tzt en als er afwijkingen zijn dan een vlokkentest om zeker te zijn en ook met afwijkingen de zwangerschap af te laten breken. Daar denken wij gelukkig hetzelfde over, dat is wel heel fijn!



Komende week ga ik naar de kapper voor een proef van mn bruidskapsel en komt onze trouwambtenaar langs om ons te leren kennen en we gaan onze trouwauto bekijken en bevestigen . Dat komt ook al zo dichtbij!!



Mita, fijn dat het iets beter gaat nu! Super tof om te lezen dat je op de echo al zoveel kon zien, geniet er lekker van!



Budgy, ik duim dat je dinsdag ook een mooie echo te zien krijgt! Jouw weken vliegen ook voorbij, elf weken al zwanger, wauw!
Alle reacties Link kopieren
Nou nog steeds niet ongesteld, maar te test zonet was negatief. Denk dus dat de kans groot is dat ik een maand oversla. Heb ook geen symptomen ofzo. Wat vage krampjes af en toe, maar verder niets (ook geen PMS).



Mogen zal ik de tabel aanpassen en uitgebreider reageren.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk die echo ervaringen te lezen, en wat fijn dat sommige al zo'n eind zijn dat de kans dat het goed gaat al weer veel groter is!

Nog 3 weken tot onze echo, ik tel echt af haha.

Vandaag vertellen aan mijn schoonouders, ben heel benieuwd!



En Gryffindor, kan nog wel komen toch dat je positief test? misschien is het hormoon nog heel laag?

Ik duim iig voor iedereen op het wachtbankje!
Ow veel plezier, Zen! Wij gaan het ook vandaag aan mijn ouders vertellen. Schoonouders zijn op vakantie en komen pas over een paar weken terug, dus die weten het nog niet.



Tis het eerste kleinkind voor m'n ouders, dus weet zeker dat ze het helemaal te gek gaan vinden.



@ Gryffindor: pff vervelend dat je cyclus dan wel echt langer dan normaal is! Ik duim nog wel voor een klein kansje.



Pindakaas & Frigga: ook heel spannend! Ben erg benieuwd!



@ Mita: wat geweldig om tegelijk met je zusje zwanger te zijn! En mooi dat je alweer zo'n goeie echo had!



Hier twijfel ik een beetje over de echo. De officiële krijg ik pas in week 10/11, sowieso veel te laat vind ik.

Ik kan zo bij een vriendin eerder terecht, maar vind het eigenlijk een momentje voor man en mij, waar ik geen vriendin bij hoef te hebben. En er is altijd een kans dat het fout zit natuurlijk, zou ik ook niet leuk vinden om van een vriendin te horen.



Voor nu denk ik dus dat we wel een echo eerder regelen, met 7 weken ofzo, maar dan wel bij een echobureau. Volgens mij kost dat iets van 35 euro, dus dat valt mee.
Alle reacties Link kopieren
Vegas kan me goed voorstellen dat je er geen vriendin bij wilt en voor 35 euro zou ik het echt een moment tussen jullie twee maken. Zowel bij goed als bij slecht nieuws fijner lijkt me.



Frigga, wat knap dat je nog niet getest hebt! En spannend alle voorbereidingen voor de grote dag. Zou leuk zijn als jullie met een extra geheimpje kunnen trouwen.



Leuk om te lezen over alle goede echo's! En Mita, wat fijn om tegelijk met je zusje zwanger te zijn, dan kunnen ze echt samen opgroeien.



Sjaan, hoe reageerde het dochtertje van je vriend?



Wij hebben het wel gehad over de NIPT en gaan deze test zeker doen. Bij een negatieve uitslag zouden we de zwangerschap afbreken, hoe moeilijk dat ook zou zijn. Ik heb een achterneef met down en dat is toch echt wel anders dan de "happy downers" die je vaak op TV ziet. Geslacht, weet ik eigenlijk niet zo goed of ik dat zou willen weten, eerst maar eens zwanger worden



Vanochtend nog een test met ochtendurine gedaan, maar ook die was negatief. Dag 34 van m'n cyclus dus ik denk dat er deze maand gewoon geen eisprong was. Die kans is in ieder geval groter dan de kans dat ik vals negatief getest heb.
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend test gedaan, maar die was negatief. Ik ben echter ook nog niet ongesteld geworden, dus daar wachten we nu maar op. Wel een klein beetje teleurgesteld hoor, had toch wel erg leuk geweest anders!
Alle reacties Link kopieren
Frigga, wat jammer!



Hier goed nieuws!! Ik heb ook net een test gedaan en er kwam meteen een hele duidelijke + tevoorschijn! Super blij en zo spannend! Ik voel nog helemaal niks, dus dit is zo raar! Vriend lag nog te slapen en had geen idee dat mijn nod nu ongeveer is, dus die heb ik gelijk wakker gemaakt en nu is hij een beetje in shock!
Alle reacties Link kopieren
Pindakaaaaaas!!

Gefeliciteerd!!!



Hier reageerde dochtertje van vriend heel leuk. Ze is helemaal trots dar ze grote zus wordt en is al volop namen aan het verzinnen en ik krijg de hele dag knuffels van haar.

Schoonfamilie was ook helemaal verrast gisteren. Vandaag gaan we naar mijn vader en stiefmoeder. Daarna de rest van de wereld.



Hoe ging het vertellen bij de rest?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd pindakaas!!!! Super!!!

Vertellen bij schoonouders gisteren was erg leuk, super blij waren ze!! en zo fijn dat ik meteen allerlei vragen kon stellen aan schoonzus en schoonmoeder haha. Vandaag aan mijn eigen moeder en zusje vertellen, wordt eerste kleinkind, ben erg benieuwd naar de reactie!



Helaas hier nu ook misselijk :( ik dacht het blijft weg, maar wordt met de dag meer.... als ik eet is het even weg, en dan weer terug, niet extreem, nog niet overgegeven, maar het is wel vervelend.. even aankijken deze week, anders ga ik meteen naar de accupunctuur!
Alle reacties Link kopieren
Pindakaas, gefeliciteeerd!!! Super leuk!!
Alle reacties Link kopieren
Pindakaas, gefeliciteerd!! Super leuk dat er weer iemand aansluit, gaat nu uiteindelijk toch best in een rap tempo in dit topic



Frigga jammer, weet je wanneer je eisprong was of heb je vaker een onregelmatige cyclus? Misschien toch nog te vroeg getest?
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel!



Zen en Sjaan, leuk dat jullie families nu op de hoogte zijn! Ook vandaag weer veel plezier met vertellen. Lasvegas, jij ging het ook afgelopen weekend vertellen toch?



Zen, wel balen van de misselijkheid, hoeveel weken ben jij nu ongeveer?



Ik ben benieuwd wat mij te wachten staat. Vind het wel erg eng, want vorige keer werd ik een dag na de positieve test alsnog ongesteld. Maar toen had ik al een paar keer echt buikpijn en bloedverlies gehad. Nu helemaal niks en wel een duidelijke streep, dus heb er wel meer vertrouwen in.



En Mita, super dat je een goede 12-weken echo hebt gehad. Wat gaat de tijd snel!
Pindakaas, wat een leuk paas cadeau! Gefeliciteerd!!!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd pindakaas!! Wat fijn voor jullie. Laat het lekker bezinken en geniet ervan.



Leuk de positieve reacties van de familie, en zie bij sjaan ook helemaal zo een klein happy meisje voor me! Ben benieuwd hoe het bij jou is gegaan Vegas.



Frigga en Gryff blijf duimen dat jullie gewoon te vroeg getest hebben.



Ook leuk om je voorbereidingen voor de bruiloft te horen Frigga. Geniet weer helemaal mee wanneer gaan jullie ongeveer trouwen?



Hoop dat je misselijkheid weer snel wegtrekt zen.
Alle reacties Link kopieren
Jeeeej pindakaas!! Van harte gefeliciteerd, lekker genieten samen!



Leuk al die "we hebben het verteld"- verhalen!



Vooral zo leuk hoe die kindjes reageren. M'n nichtje is helemaal in de wolken dat zowel tante als mama een baby in de buik hebben. En het zoontje van m'n vriendin heeft het ook nergens anders over dan "een baby in de buik". Zo grappig :-) .
Wauw Pindakaas, super! Gefeliciteerd! Jij dus echt uitgerekend met kerst!



Hier hebben we het idd gister verteld. We hebben net een nieuwe auto en zouden sowieso al met Pasen naar m'n ouders, dus dan konden we direct de auto showen. Had een klein kinderkoffertje gekocht met daarin een hydrofieldoek van de Hema met een dennenboompjes-motief (als hint naar uitgerekend in december). In de doek had ik Zwitsal, een rompertje en een boekje met tips voor opa & oma gedaan en daar bovenop een kaart met: een kleinkind op komst.



Dit koffertje hadden we in de kofferbak gelegd en toen we aankwamen, lieten we de auto dus zien en zei man: en dan nu de kofferbak, das wel het allerbelangrijkste..

M'n vader zei direct: is dit was ik denk het is?

Naja ze zijn zielsgelukkig en hun Pasen had niet beter gekund.



Man's ouders zijn in het buitenland en komen pas over een paar weken terug, dus daar hebben we even mee gefacetimed. Waren ook blij, maar is wel heel anders voor mijn gevoel, ze zijn namelijk al 20 jaar opa & oma (man is de jongste van 5)..
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaaa gefeliciteerd pindakaas!! Wat een leuke dag vandaag om positief te testen!!! Super leuk
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Pindakaas

Heel veel plezier en een fijne zwangerschap!



Wat gaat het toch goed in dit topic. Ik ga nu mijn vruchtbare week in. Dus ik hoop dat ik gauw mag aansluiten.



Leuk om al jullie verhalen te lezen over het vertellen. En Mita wat gaat het al snel, bijzonder dat je de 12 weken al voorbij bent.



Ik ben de komende 2 weken even iets minder actief met reageren, zal wel meelezen



Fijne 2de paasdag allemaal
Alle reacties Link kopieren
Wat een lieve reacties, thanks meiden! Vegas, inderdaad met Kerst uitgerekend. Internet berekent 27 december (verjaardag van mijn zus), maar mijn cyclus was deze maand wat korter, dus ik denk 24 of 25 december. Jij een week eerder ongeveer toch? Wat een leuke manier ook van vertellen met het koffertje.



Vriend is inmiddels bijgekomen van de schrik haha, hij vindt het wel erg spannend. Maar we zijn al lekker aan het fantaseren over geslacht en namen en van alles en nog wat. Ik voel me goed, alleen een beetje een zeurderige buikpijn. Wel steeds een beetje bang voor bloed als ik naar de wc ga, maar die angst zal wel normaal zijn. En heel moe vandaag, maar dat komt omdat ik zo'n beetje de hele nacht wakker heb gelegen.



Lilly, veel plezier in je vruchtbare week! Geldt ook voor de rest die binnenkort weer een eisprong heeft. Gryff en Frigga, voor jullie hoop ik ook nog dat jullie misschien te vroeg getest hebben. Zolang je niet ongesteld bent, is er nog hoop!
Ja, ik 17 of 18 december! Hoop alleen daarom al dat het goed zal gaan, want het lijkt me wel een heel bijzondere tijd om te bevallen.



Duim ook voor je dat het goed blijft gaan, Pindakaas! Maar geen bloedverlies en een duidelijke test lijken me een goed teken!



@ Lilly: hopelijk over een week of 2 goed nieuws dan.



@ Zen: ik zit ook echt op de misselijkheid te wachten, maar vanochtend was ik juist voor het eerst totaal niet misselijk. Maak me daar niet echt ongerust over, want had gisterochtend m'n laatste clearblue-test met indicator gedaan en die gaf 3+ aan (ik was gisteren 5 weken precies), dus met het hCG zit het wel goed. Maar ik durf nog niet te vroeg te juichen, want het kan elk moment weer op komen zetten natuurlijk!



Is het bij jou al minder Mita nu je de 12 weken voorbij bent? Soms hoor je echt dat het bij mensen vanaf de 1 op de andere dag over is.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om het zo met dat koffertje te vertellen! Wij hebben het overal dochtertje van vriend laten zeggen. Ze vond het heel speciaal om te doen en ze had bij elk adres een ander plannetje bedacht om het te vertellen. Ze had een shirt aan met 'ik word grote zus' en die hield ze eerst nog verborgen met haar handen hahaha.



Kwa misselijkheid was het bij mij ook ineens over. Schijnt normaal te zijn, in het november topic las ik dat vaker.



@Zen, kleine beetjes eten verspreid over de dag. Dat helpt. Zorg dat je geen honger krijgt.

En anders de accupunctuur tip van Mitakuye proberen idd.



@Lilly, zet um op deze ronde



En hopelijk alsnog goed nieuws voor de vroege testers... zou leuk zijn, gevulde eitjes met Pasen
Alle reacties Link kopieren
Pindakaas, wat een mooi nieuws! Gefeliciteerd! We lijken een vruchtbaar groepje met z'n allen
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om dat vertellen te lezen! Gister bijzonder bij mijn moeder en zusje, ook helemaal blij, ze hadden het nog niet verwacht dus het was een verrassing!



Misselijkheid hier nu echt erg, 3 hapjes gegeten, al 2 uur wakker en niet verder gekomen dan op de bank liggen. Ik werk nu thuis en moet om 11 uur weg, hoop echt hard dat t dan beter gaat, anders gaat alles er uit komen :( Ik mail die accupunctuur gewoon nu, wie weet doet t wat, ga komende week een paar dagen weg, zou jammer zijn als ik me de hele tijd zo voel.



@ pindakaas, ik ben nu in de 7e week, hoop dat het jou bespaard blijft!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven