In 2017 beginnen voor de eerste

10-12-2016 13:19 1831 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic kletsen we over zwanger worden. Sommigen van ons zijn inmiddels al zwanger dus we hopen dat dit langzaamaan een schrijfgroepje voor zwangeren wordt! We trekken nu al een tijdje samen op en kennen elkaars verhalen. We kunnen nieuwe schrijfsters niet weigeren, maar het is erg prettig om het overzichtelijk te houden om zo elkaars verschillende trajecten goed te kunnen blijven volgen. (met dank aan Dock1938)

Naam Leefdtijd Leeftijd partner Ronde NOD UD Bijzonderheden
Gryffindor 32 37 6 :cheer2: 15 april Meisje
Budgy 31 36 1 :cheer2: :love: 7-11 jongen
Pindakaas-88 28 30 3 :cheer2: 26 december
Konijntje999 28 32 9 :cheer2: vmk in augustus
Frigga 25 32 9 7 januari
Aankleefsjaan 31 33 1 :cheer2: :love: 28-11 meisje
Zoraa 25 27 4 8 november
Lilly28 27 28 8 20 juli
Dolfijntje 24 30 8 26 augustus
Lasvegas84 32 35 3 :cheer2: :love: 9-12 Meisje
Isayez 26 30 1 :cheer2:
MitakuyeOyasin 33 1 :cheer2: :love: 19-10 Jongen
Zen123 32 34 3 :cheer2: :love: 19-11 jongen
Melletje1989 27 30 2 :cheer2: :love: 23-11 Meisje
Knorretje2 25 33 4 :cheer2: 19 januari
anoniem_320739 wijzigde dit bericht op 27-12-2017 22:53
61.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@ zen.. jammer van je misselijkheid! Ik hoop dat je je snel weer goed voelt!!



@ sjaan.. leuk om dat via de dochter van je vriend te laten vertellen.. heeft ook wel iets



@pindakaas... helemaal super!! Van harte gefeliciteerd hoor! Geniet er lekker van!!!



@ lilly.. spannend heh.. ik ga ook weer de vruchtbare week in!



@ las vegas.. leuk idee met dat koffertje!!



Een kennis van mijn vriend heeft een nestje met bruine labradors.. maandag gaan we kijken voor een puppy!!

Dus ook hier zijn we namen aan het verzinnen haha...



Deze week is mijn vruchtbare week.. dus ik ga er maar eens flink gebruik van maken denk ik.. hihi..

Ik denk dat ik er wel iets grappigs van op facebook plaats.. sinds de kleine van mijn broerer is denkt iedereen in onze omgeving dat wij ook al bezig zijn en vragen ook vaak of het al gelukt is..

Als ik nu gewoon op facebook zet dat we in blijde verwachting zijn van een puppy zal dit misschien weer even rustig zijn en kunnen we fijn rustig verder met het proberen zwanger te worden..



Fijne week allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
Balen Zen van die misselijkheid :( hopelijk is het gelukt om op tijd bij je afspraak te zijn.



Pindakaas, hoe voel je je nu een dag later?



Hier de echo gehad en het was helemaal leuk en goed! Omdat m'n darmen heel actief waren was het lastig om alles scherp te zien helaas. Maar een aantal keren zag je duidelijk de babyvorm. Volgens verloskundige zag alles er mooi uit! De kleine was ook flink op en neer aan het bewegen, waardoor hij/zij lastig te meten was Maar bewegen was juist een goed teken. Verder echt teentjes kunnen zien, een boven en onderkaak en een neusje (wat ook goed was, want geen neusje kan een teken zijn van downsyndroom) en er was al een maag te zien (een klein zwart vlekje). Hartje klopte ook heel mooi. Ben wel teruggezet naar precies 11 weken vandaag, uitgerekende datum is 7 november. We zijn weer even helemaal in de wolken



Heb volgende week maandag weer een afspraak voor het gesprek over de nipttest en hoop dat ik daarna door naar het ziekenhuis kan om bloed te laten prikken. Verder heb ik 17 mei een afspraak staan waarbij er naar het hartje wordt geluisterd en op 1 juni heb ik een extra echo (tegen betaling) ingepland om het geslacht te bekijken ben daar wel heel erg benieuwd naar en vind het leuk om nog een keer extra te kijken, de 20 weken duurt nog zolang...



Succes in de volgende ronde dames! Ik duim weer mee!!
Haha, succes Knorretje!

En goed idee om het zo over de puppy op fb te zetten. Wij krijgen een kitten begin juni en ik heb voor de grap vorige week aan wat collega's verteld dat we gezinsuitbreiding krijgen en vervolgens natuurlijk direct een foto laten zien. Ze moesten eens weten...



Tis hier verder echt bizar hoe vaak het ineens gevraagd wordt, ontzettend irritant, want ik wil er eigenlijk niet over liegen, voelt alsof ik de zwangerschap verloochen ofzo. Mja, daardoor weten dus al wel mensen het aan wie we het eigenlijk nog niet hadden willen vertellen..



En jaaa Budgy, fijn hoor! En 11 weken alweer, gaat snel!



Donderdag heb ik dan m'n eerste zwangerschapsgerelateerde afspraak, want dan komt Moeders voor moeders langs. Verder wil ik vanavond het echobureau toch maar bellen voor een afspraak over anderhalve week, dan ben ik bijna 7 weken, dus moet er goed wat te zien zijn. Heb pas 4 weken later dan de officiële echo, vind ik nog steeds stom. Wij kunnen het prima zelf betalen om eerder te gaan, maar moet er niet aan denken om je 11 weken lang volledig zwanger te voelen en dan pas bij de echo te horen dat het mis is.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat leuk Knorretje, een labrador-puppy! Inderdaad een goed idee om dat lekker op Facebook te zetten, dan is iedereen weer even afgeleid! En Vegas een kitten, ook zo leuk!



Budgy, wat fijn dat je weer een goede echo hebt gehad. Ik snap dat jullie helemaal in de wolken zijn, het lijkt me zo bijzonder.



@hier: een dag later en ik voel me goed! Gisteravond voelde ik me echt zwanger; beetje buikpijn, beetje misselijk en gevoelige borsten. Vond het nog zo bijzonder, omdat ik voor de test niks voelde en na de test ineens wel. Maar vandaag voel ik weer helemaal niks en ik merk dat het me toch onzeker maakt. Zit me weer gek te googlen, heel irritant! Kunnen de zwangeren me geruststellen? Is het normaal dat je de ene dag van alles voelt en de andere dag niks (echt helemaal niks)? Ik had me voorgenomen om relaxed te blijven, wil ook niet blijven testen, want geen bloed = goed voorlopig. Maar ja, makkelijker gezegd dan gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Lieve pindakaas.. ik ben nu 10 weken zwanger en ik heb letterlijk nergens last van (op het bloed verlies in de eerste week na)! Ik ben nog geen 1 dag misselijk geweest tijdens mijn zwangerschap en heb alleen maar zin in zoet eten. Heb alleen af en toe last van gevoelige borsten vooral in de ochtend met opstaan.. mijn 2 echo's waren ook in orde. Dus dat je niks voelt wil niet zeggen dat er meteen iets niet in orde is gewoon goed uitrusten en genieten van de zwangerschap
Alle reacties Link kopieren
@budgy.. fijn dat de echo in orde was.. weer even een super dag voor jou dus vandaag
Alle reacties Link kopieren
Lief Melletje, bedankt. Deze woorden heb ik even nodig. Ik was even bang omdat ik echt niks meer voelde en ik overal lees dat bijv. gevoelige borsten wel blijven, maar bij jou is dat dus ook niet constant. Ik maak mezelf nu al gek! Maar ik ben door jou alweer gerustgesteld, dank!!
Alle reacties Link kopieren
Knorretje, helemaal vergeten te reageren. Leuk een puppy en hopelijk leidt dat af van de kindervragen. Terwijl je nog zo jong bent! Ik heb het sinds m'n 30e pas vragen gekregen, daarvoor eigenlijk niet.



Lief weer dat jullie zo meeleven



En pindakaas de 1e weken voelde ik dus niks, behalve pijnlijke borsten. Tussen week 6-9 wel heel moe en misselijk. Nu alleen nog moe en de ene dag erger dan de andere en dat is echt sinds het weekend pas weer terug. Je kan Googlen wat je wil, maar bij iedereen is het anders en heeft een andere ervaring. Mensen zetten natuurlijk vaker de negatieve verhalen neer, omdat het dan een fijne uitlaatklep is. Ik snap je gevoel, internet is aan de ene kant echt fijn, maar soms denk ik ook het moet wel lekker om 'vroeger' zwanger geweest te zijn. Een stuk rustiger denk ik. Toen mijn klachten ineens bij week 9 weg waren en ik ging Googlen las ik allerlei verhalen over gestopte hartjes, waardoor ik juist in de stress raakte, ipv blij te zijn dat ik niet meer misselijk was en weer energie had

Je kan toch niks doen behalve afwachten, hoe lastig ook. Succes en hopelijk lukt het je om er ook van te genieten!



En Vegas goed dat je inderdaad zelf een afspraak maakt, het is echt fijn om even zeker te weten dat het begin goed is! Ik zou ook echt niet 11 weken kunnen wachten.
Jaa Pindakaas, ook ik kan je helemaal geruststellen hoor! Kwaaltjes zeggen gewoon helemaal niets..

Ik begon juist wel direct misselijk, maar dat is na een paar dagen helemaal weggetrokken. Borsten hebben ook 1 dagje nauwelijks pijn gedaan, maar zijn nu wel weer erg pijnlijk, gister kon ik er niet op slapen.

Ook zit ik steeds op de moeheid te wachten die toch zou moeten komen, maar merk helemaal niets qua dat. Geen dipjes overdag en ook 's avonds gaat het prima. Heb net weer een uur tennisles gehad en buiten dat ik wel snel buiten adem ben, gaat het gewoon goed.



voor de tabel: 29 april eerste echo!
Alle reacties Link kopieren
Ahh bedankt voor de geruststelling meiden. Als ik logisch nadenk weet ik ook wel dat het hebben/ontbreken/wegvallen van kwaaltjes niet zoveel zegt, maar het is toch fijn om het even van jullie te horen. Ik durf gewoon nog niet zo blij te zijn, veel te bang dat het misgaat. Maar ach, druk maken heeft al helemaal geen zin. Dus ik ga stoppen met googlen en proberen te genieten!



Vegas, spannend over 11 dagen je eerste echo! Je hebt gelijk dat je nog een afspraak hebt gemaakt daarvoor, anders duurt het echt een eeuwigheid. Ik ga me daar volgende week maar eens in verdiepen.



Slaap lekker allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Pfoeh, ik geloof dat ik een blaasontsteking ga krijgen. Moet heel vaak plassen en aan het einde van m'n plas doet het zeer. Heb het voor het laatst als kind gehad. Maar ik blijf nu natuurlijk een tijdje liggen na de seks, terwijl ik normaal altijd meteen ging plassen. Jullie nog tips? De cranberrysap is al onderweg.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft niet te blijven liggen na de seks hoor, dat heeft echt geen nut. Dus dat zou ik niet meer doen, blaasontsteking is zo naar!
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend Zora cranberry tabletten schijnen ook te helpen.



Heb een beetje een onzeker momentje.. Ik zit nu in mijn vruchtbare week, als het goed is aanstaande zondag mijn eisprong. In de vruchtbare week proberen we om in plaats van (bijna) dagelijks seks, om om de dag seks te hebben. Dit op aanraden van de gynaecoloog. Volgens hem zouden we het meeste kans hebben op 2 dgn voor de eisprong, op de dag van de eisprong en 2 dgn na de eisprong. Tot nu toe heb ik het dus in de voorgaande rondes zo gedaan. Zonder succes!!

Eigenlijk meer een vraag aan de zwangeren, hoe vaak hadden jullie seks? Of op welke dagen?
Alle reacties Link kopieren
Lilly.. wij hadden alleen seks op de 2 vruchtbare dagen en dan in de avond.. dus 2 keer totaal!! En meer niet en toen was het raak
Wij hadden seks op dag 11, 12, 13 en 15 (had het in m'n app genoteerd) en de eisprong was op dag 13 of 14, dat weet ik nog steeds niet precies.



Om de dag of elke dag maakt volgens mij vrij weinig uit hoor. Ik vond zelf 48 uur ertussen heel lang voelen, dus wij deden het meestal op de ene dag 's ochtends en dan de volgende dag pas 's avonds en dan wel een dag overslaan en dan weer 's ochtends. Maar de maanden ervoor heb ik er niet zo over nagedacht, waren we nog op reis, dus deden we het sowieso vaker..
Alle reacties Link kopieren
Lilly, mijn eisprong was op zondag of maandag en volgens mij hadden we seks gehad op zaterdag, zondag en dinsdag. Ik weet het niet meer precies. Maar als jullie normaal gesproken dagelijks seks hebben zou ik dat tijdens je vruchtbare dagen ook gewoon doen, hoor. Of in ieder geval een ronde proberen om het dagelijks te doen.



Zoraa, vervelend!! Geen tips helaas, behalve inderdaad de cranberrysap.
Alle reacties Link kopieren
Zoraa ik heb ook supervaak last van blaasontstekingen gehad en slik nu dagelijks D-Mannose capsules. Een natuurlijk supplement met de werkende stof die in cranberry zit. Aanrader! Nooit meer last van. Werkt in hogere dosis ook tegen blaasontsteking.



Lilly ik weet niet wanneer ik vruchtbaar was, maar wij hadden nagenoeg dagelijks seks. Eerste keer voelde ik wel een eisprong, tweede keer totaal niks... geen idee.



Ik bleef ook maar 5 min op mijn zij liggen na de seks, niet eens met een kussentje onder mn billen ofzo hoor. Daarna plassen en wassen.
Alle reacties Link kopieren
Frigga, ik blijf ook maar even liggen hoor. Dat schijnt wel beter te zijn, anders loopt het zaad meteen weer naar beneden.



Ik zal nog even op zoek gaan naar cranberry tabletten. Wel vreemd, er is geen blaasontsteking gevonden in m'n urine. Uiteraard even wezen googelen, en dan lees ik dat vrouwen die zwanger zijn ook last kunnen krijgen van hun blaas vanwege een baarmoeder die daar op drukt. Maar ik ben niet zwanger (denk ik). Dus maar even afwachten en veel drinken..
Alle reacties Link kopieren
Zoraa.. na mijn eisprong kreeg ik ook krampen in mijn buik.. ik dacht toen dat ik een blaasontsteking kreeg dus nam toen al cranberry tabletten (1 capsule per dag) zonder toevoeging van antibiotica. Maar het bleek innesteling te zijn want paar dagen later had ik een positieve test!! Dus wie weet pakt het bij jou ook zo uit haha



Hier gisteren de kinderwagen van mn dromen tegen gekomen van "bebecar" weet niet of iemand het hier kent want zo bekend is het hier nog niet maar het is een wagen met wielen met spaken en de kleur zwart, zilver en wit.. de kleur is perfect voor zowel jongen als meisje dus ook voor een eventuele volgende zwangerschap kan de wagen dan weer gebruikt worden.. leuke nieuws is ook dat ik de gehele wagen van Mn schoonouders krijg, echt lief!



Mijn vriend kan as woe niet mee naar de echo door werk en Mn moeder is al eens mee geweest dus had ik Mn schoonmoeder mee gevraagd.. ze heeft zelf 2 zoons dus ze was echt mega vereerd en super blij! Vond het voor haar ook wel heel leuk om haar mee te vragen zodat ze het toch eens kan mee maken. Nu hopen dat de nipt test dan goed gaat en dan heeeeeel snel die droom wagen bestellen
Oow die is wel leuk idd zeg! Ik vind de bejubelde Joolz enzo namelijk helemaal niet zo mooi..

Maar goed, voor ons is dat nog laaang niet zo ver..



Tis weer rustig hier qua NODS he? Saai..



Gisteren is MvM langs geweest en heb ik dus ook m'n eerste echte babycadeau gehad, leuk! Verder heeft m'n moeder haar zwangerschapsdagboek van 30 jaar geleden opgezocht en langs gebracht en tis zooo grappig qua informatie en adviezen die toen gegeven werden. Er staat onder andere in dat alcohol met mate prima is en dat er een paar goede zwangerschapstesten voor thuis op de markt zijn waar je dan een half uur (!) moet wachten op de uitslag.



Verder hadden zij, haar zussen en m'n oma prima zwangerschappen, dus ik hoop dat dat bij mij ook zo zal gaan.
Alle reacties Link kopieren
Moly Moly Melletje die kinderwagens zijn superduur!!

Was nieuwsgierig dus had even gegoogled... heeeel erg mooi! Wat fijn dat je die kado krijgt
Alle reacties Link kopieren
Bedankt dames voor jullie woorden, dat had ik even nodig. Over 6 weken ga ik op reis en dan vlieg ik eerst naar NL en dan heb ik nog 2 dgn voordat ik doorvlieg, ga dan ovulatietesten kopen, mocht het nog niet gelukt zijn. Had hier al gekeken voor ovulatietesten maar super duur voor weinig.



Mooie wandelwagen Melletje en wat lief dat jullie deze cadeau krijgen
Alle reacties Link kopieren
Zoraa, vitamine C en multivitamine bruistabletten geven mij wel eens verlichting. Maar hopelijk is het inmiddels al over!



Lily, ik had op zondag een positieve ovulatietest op zondagavond en maandagavond seks gehad (en daarvoor was de laatste keer donderdag, dat weet ik nog omdat dat de laatste vakantiedag was). Succes deze ronde iig!

En Oja ik bleef ook een minuut of 10 liggen



Leuk van dat boek van je moeder Vegas!!

Zal eens vragen of mijn moeder zoiets heeft .



Gave kinderwagen Melletje! Lief van je schoonouders, want inderdaad erg prijzig. Ik krijg de oude rode van m'n schoonzus, geen idee wat voor een merk het is. Stiekem wel jammer dat ik het niet zelf kan uitzoeken, maargoed bespaard ons wel veel geld.



Het is wel veel zwangerpraat zo zonder Nod's.



Fijn weekend in ieder geval!!
Alle reacties Link kopieren
Nou Budgy hier dan maar een niet zwangerschapsupdate. Inmiddels dag 38 en nog steeds niet ongesteld, ook geen positieve test. Eergisteren opeens wel vruchtbaar slijm, dus maar weer een ovulatietest gewaagd, eergisteren positief en gisteren echt een piek. Dus als de test vandaag negatief is ga ik maar voorzichtig uit van een NOD over 2 weken. Alleen geen idee of je überhaupt zwanger kan worden met zo'n lange cyclus. We zien het wel. Maak me nog wel een beetje ongerust, omdat ik in september ook al zo'n hele lange cyclus had. Terwijl ik dar eerder nooit had. Maar goed, we zullen zien.



Vind het overigens wel heel leuk om jullie updates te lezen en ben blij dat jullie (ook) hier blijven schrijven. Heb alleen weinig toe te voegen. (behalve dan D manose tegen de blaasontsteking maar dat is volgens mij al genoemd). Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Nou hier een berichtje na een hel week. Mijn hemel, dat je zo misselijk kan zijn. Heb me in geen tijden zo slecht gevoeld zeg. Maar goed, het lijkt wat te kalmeren! Accupunctuur gedaan, maar ook de dokter gebeld, want dit was geen doen. Niks ochtendmisselijkheid, gewoon heel de dag, en niet veel binnen kunnen krijgen, dat leek me nou niet zo goed. Nu 2 soorten pillen gehad, 1 natuurlijke (gemberpillen) en 1 voor reisziekte, maar die mag ook met zwangerschapsmisselijkheid. Laat ik nou vandaag op vakantie gaan en ook reisziekte hebben haha. Ik in wanhoop daarom de dokter gebeld want ik dacht, dat gaat zooo mis! De reisziekte pillen die ik had mogen namelijk niet. Gelukkig dus een andere optie en hoop dat die helpen. Maar toch maar wat zakken in mijn tas gedaan ... haha.



Dus. Hoop dat het echt nu wat beter wordt, zodat ik op vakantie toch nog iets kan doen, al is het maar ergens even heen gaan om lekker in t zonnetje te zitten ofzo.



Gisteren hier ook moeders voor moeders geweest en idd eerste kado! En een knaltest, had natuurlijk geen testen meer gedaan daarna, maar nu was ie mega duidelijk! Ze liet me ook een grafiekje zien van de hormonen en die gaan nog een paar weken hard omhoog, hoop niet dat dat iets zegt over de misselijkheid..



@ gryffindor, wie weet heb je gewoon af en toe een hele lange cyclus en kan het nu ook raak zijn! Ik duim weer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven