In dubio over leidinggevende

30-07-2015 19:36 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve mensen,



Ik zou graag jullie raad willen!

Ik ben nu 4-5 weken zwanger, en ik heb erg last van krampjes, m'n rug, snel moe en gigantische emotionele momenten de hele dag door.



Nu werk ik op een postsorteercentrum waar ik om 06:00 's ochtends begin tot een uur of 11:00.

Maar ik sta eerst tot 07:30 met dikke bundels post op de arm alles te verdelen in bakken, daarna verdeel ik alle bakken en zet het bij de goede kasten neer, veel bukken en tillen, sommige bakken over de 20 kilo, en daarna zit ik op een 30 jaar oude bureaustoel om de post klaar te maken en dan moet het ook allemaal nog eens op een onmogelijke tijd klaar zijn wat gewoon niemand lukt. Ik weet dat PostNL in zwaar weer zit en moet bezuinigen, maar die stress die ze mensen bezorgen is gewoon niet relaxed. En maar zeggen dat het allemaal klopt, dat is best moeilijk en geeft veel stress.



Nu merk ik gewoon dat het me allemaal erg zwaar valt, vooral het slepen met bakken en het zitten op een rotbureaustoel, in combinatie met die emotionele buien barstte ik een paar x echt bijna in tranen uit en zag het niet meer zitten.



Nu is mijn vraag aan jullie, kan ik mijn leidinggevende (vrouw) nu al over mijn zwangerschap vertellen zodat er iets meer begrip is naar mij toe als ik me wat anders gedraag en sommige dingen even niet gaan soms?? Of is het wijzer om hiermee te wachten?



Zit zo in dubio!
Als je er last van hebt in je werk, zou ik het zeker melden.
Alle reacties Link kopieren
hoe is de verstandhouding met haar?
Anti-social behaviour is a trait of intelligence in a world full of conformists - Nikola Tesla
Alle reacties Link kopieren
Als het je werk negatief beïnvloedt zal je het moeten zeggen. Maar kan je niet iets meer tanden op elkaar zetten, goed ademhalen en doorzetten? Ik bedoel het niet 'makkelijk' hoor, ben zelf zwanger en heb een fysieke baan. Maar wie weet is het een momentopname en voel je je straks weer wat beter.
Alle reacties Link kopieren
De verstandshouding is goed, heb al een aantal gesprekken met haar gehad over mijn dwang/angststoornis, dus ze weet wel veel van me. En ze zegt ook: als er wat is dan moet je het wel zeggen. En anders ziet ze het toch wel aan me zegt ze.
Alle reacties Link kopieren
quote:valentina82 schreef op 30 juli 2015 @ 19:46:

Als het je werk negatief beïnvloedt zal je het moeten zeggen. Maar kan je niet iets meer tanden op elkaar zetten, goed ademhalen en doorzetten? Ik bedoel het niet 'makkelijk' hoor, ben zelf zwanger en heb een fysieke baan. Maar wie weet is het een momentopname en voel je je straks weer wat beter.Heb je ook zeker gelijk in hoor! misschien moet ik gewoon even doorbikkelen...
Alle reacties Link kopieren
Als je haar vertrouwt dan zou ik het zeggen.



Heb je trouwens een man?
Anti-social behaviour is a trait of intelligence in a world full of conformists - Nikola Tesla
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 6 jaar samen met mijn vriend, en hij vind ook dat ik nog moet wachten, ik wil zijn mening ook respecteren, hij werkt bij hetzelfde bedrijf, 10 meter van mijn plek, dus ik snap als hij het niet wil.



Misschien stel ik me ook wel aan hoor, waarschijnlijk moet ik gewoon nog erg wennen aan deze nieuwe situatie en kan ik er nog niet zo goed mee omgaan.
Alle reacties Link kopieren
Geef jezelf even tijd om aan het idee te wennen. Zeker als je ook last hebt van een angststoornis. Praat erover met je therapeut, vriend of vriendin. Misschien even een dagje vrij nemen of wat leuks doen met je vriend?



Het is niet erg als het fysiek soms zwaar is, dat hoort erbij. En je emoties kunnen best schommelen in het begin. Even diep ademhalen.



Maar... Als je merkt dat je niet beter wordt, kan je het toch beter even melden. Dan kan je misschien afspraken maken.
Maar je hoeft toch niet bakken van 20 kg te sjouwen? Want zwanger of niet, maar dat zou te gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:valentina82 schreef op 30 juli 2015 @ 20:06:

Geef jezelf even tijd om aan het idee te wennen. Zeker als je ook last hebt van een angststoornis. Praat erover met je therapeut, vriend of vriendin. Misschien even een dagje vrij nemen of wat leuks doen met je vriend?



Het is niet erg als het fysiek soms zwaar is, dat hoort erbij. En je emoties kunnen best schommelen in het begin. Even diep ademhalen.



Maar... Als je merkt dat je niet beter wordt, kan je het toch beter even melden. Dan kan je misschien afspraken maken.Dankje voor je tip, daar kan ik echt iets mee..:-) Ik ga morgen gewoon weer vol goede moed heen en maken er het beste van! Ja ik maak me te snel druk over zaken en kan dingen dan niet meer anders zien en ga dan ook dwangpiekeren wat weer resulteert in veel stress, en dat is wel het laatste wat ik wil! Dan moet ik even weer met beide benen op de grond worden gezet. ik heb dinsdag een dagje vrij, dan ga ik maar even heerlijk relaxen!
Je bent nog niet eens 5 weken zwanger! Kom op zeg, als dingen nu al niet gaan zoals ze moeten...
Alle reacties Link kopieren
quote:Hoezitdit schreef op 30 juli 2015 @ 20:13:

Maar je hoeft toch niet bakken van 20 kg te sjouwen? Want zwanger of niet, maar dat zou te gek zijn.Hehe zou je nog verbazen hoor..;-) soms zijn ze echt superzwaar, van de karren halen en neerzetten en soms ook nog eens bovenop de tafels..best zwaar! maar je went er aan..Maar ik sta soms met een bezweet shirt hoor daar :-D Beweging krijg je er iig genoeg
Alle reacties Link kopieren
Je contract loopt niet binnenkort af? Dan zou ik het nog even niet vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn contract loopt in maart af, dan moet ik er 6 maanden zowiezo uit, dan ben ik 2 jaar in dienst geweest, ben er al 2 keer uit geweest. Maar ben in april uitgerekend dus beetje ongelukkige tijd haha.
Alle reacties Link kopieren
ik had zware zwangerschappen qua misselijk, flauwvallen etc. En ik heb het bij 8 weken tegen m'n manager gezegd juist ivm dat hij wist dat er sommige dingen anders zouden gaan. Zo redde ik het soms niet om precies om 8 uur binnen te zijn omdat ik soms onderweg naar m'n auto gewoon weer stond te kotsen, terwijl ik naar mijn gevoel al leeg was.

Je manager kan toch gewoon verder haar mond houden totdat jij het wil vertellen, maar je ondertussen wel lichtere werkzaamheden geven. Desnoods verzinnen jullie een gezamenlijk smoesje over last van je nek of rug ofzo tot die tijd.

Het is ook zo dat vanaf het moment dat je werk het weet ze er rekening mee moeten houden en je volgens mij zelfs minder zou mogen werken, mocht je het niet trekken. Meer pauzes houden of tussendoor even liggen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Zwanger of niet zwanger, als je op een slechte bureaustoel moet zitten kun je sowieso vragen of er een andere zou kunnen komen.
Vind zo zwaar tillen toch wel een no go in zwangerschap. Er gaat een punt komen waarop je het gaat vertellen en dat er rekening mee gehouden dient te worden.

Ik zou dat moment liever sneller dan later laten plaatsvinden. Vanwege het zware tillen.
quote:studentjeuitdenhaag schreef op 30 juli 2015 @ 20:20:

ik had zware zwangerschappen qua misselijk, flauwvallen etc. En ik heb het bij 8 weken tegen m'n manager gezegd juist ivm dat hij wist dat er sommige dingen anders zouden gaan. Zo redde ik het soms niet om precies om 8 uur binnen te zijn omdat ik soms onderweg naar m'n auto gewoon weer stond te kotsen, terwijl ik naar mijn gevoel al leeg was.

Je manager kan toch gewoon verder haar mond houden totdat jij het wil vertellen, maar je ondertussen wel lichtere werkzaamheden geven. Desnoods verzinnen jullie een gezamenlijk smoesje over last van je nek of rug ofzo tot die tijd.

Het is ook zo dat vanaf het moment dat je werk het weet ze er rekening mee moeten houden en je volgens mij zelfs minder zou mogen werken, mocht je het niet trekken. Meer pauzes houden of tussendoor even liggen ofzo.Jij had je wekker eerder kunnen zetten om eerder te vertrekken en zo een langere reistijd op te vangen voor werkgever.
Alle reacties Link kopieren
quote:studentjeuitdenhaag schreef op 30 juli 2015 @ 20:20:

ik had zware zwangerschappen qua misselijk, flauwvallen etc. En ik heb het bij 8 weken tegen m'n manager gezegd juist ivm dat hij wist dat er sommige dingen anders zouden gaan. Zo redde ik het soms niet om precies om 8 uur binnen te zijn omdat ik soms onderweg naar m'n auto gewoon weer stond te kotsen, terwijl ik naar mijn gevoel al leeg was.

Je manager kan toch gewoon verder haar mond houden totdat jij het wil vertellen, maar je ondertussen wel lichtere werkzaamheden geven. Desnoods verzinnen jullie een gezamenlijk smoesje over last van je nek of rug ofzo tot die tijd.

Het is ook zo dat vanaf het moment dat je werk het weet ze er rekening mee moeten houden en je volgens mij zelfs minder zou mogen werken, mocht je het niet trekken. Meer pauzes houden of tussendoor even liggen ofzo.Dankjewel voor je antwoord, jeetje wat heftig zeg! Wat vervelend dat je er zoveel last van hebt gehad. Je hebt inderdaad gelijk dat vanaf het moment dat je het verteld dat ze er rekening mee moeten/kunnen houden, dat is wel fijn. Ik kijk het eerst nog even aan, zoals ik al zei hierboven, ik kan het op elk moment zeggen als het erger word natuurlijk..:-)
Alle reacties Link kopieren
quote:troelalaaaatje schreef op 30 juli 2015 @ 20:24:

[...]



Jij had je wekker eerder kunnen zetten om eerder te vertrekken en zo een langere reistijd op te vangen voor werkgever.Oke dat klinkt niet echt begripvol :P
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Vervelend dat je nu al klachten ervaart van je werk.

Je zegt dat je 4/5 weken zwanger bent, hoe veel werkdagen heb je nu gehad dat je weet dat je zwanger bent? Iedereen heeft wel eens een paar dagen dat de dagen zwaarder vallen dan normaal.. Ik zou persoonlijk nog even aankijken of het echt blijvend is en of je misschien zelf al wat aanpassingen kan doen. Bijvoorbeeld meer denken om je houding, niet te lang zitten, juist tillen etc.

Ik ben nu 34 weken zwanger en doe ook zwaar werk maar door zelf bewust bovenstaande dingen toe te passen vind ik het echt goed uit te houden.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:troelalaaaatje schreef op 30 juli 2015 @ 20:22:

Vind zo zwaar tillen toch wel een no go in zwangerschap. Er gaat een punt komen waarop je het gaat vertellen en dat er rekening mee gehouden dient te worden.

Ik zou dat moment liever sneller dan later laten plaatsvinden. Vanwege het zware tillen.Ja die tijd gaat er zeker aankomen!! Dan moeten andere mensen de bakken maar gaan tillen
Alle reacties Link kopieren
quote:Cuques schreef op 30 juli 2015 @ 20:21:

Zwanger of niet zwanger, als je op een slechte bureaustoel moet zitten kun je sowieso vragen of er een andere zou kunnen komen.Ja ik ga er morgen meteen werk van maken ook!!! Sowieso goed zitten is belangrijk.
quote:Desiree19881 schreef op 30 juli 2015 @ 20:24:

[...]





Oke dat klinkt niet echt begripvol :P



Ik ben echt wel begripvol hoor. Kijk naar mijn antwoord op jouw vraag.

Ik vind het wel een verschil of iemand bijvoorbeeld werk doet dat echt zwaar is of bij een misselijkheidsklacht gaat uitvallen.



Uiteraard zijn er ook bij misselijkheid gradaties, tot aan ziekenhuisopname toe, echter bij een doorsnee misselijkheid zijn er mensen die zich vanaf dag 1 ziekmelden.



Ik neem dit als voorbeeld, want dat maak ik niet op uit het verhaal van studentje. Dus dit staat los van haar.

Wilde enkel aangeven dat sommige dingen ook anders kunnen worden aangepakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven