In Juni gaan we ervoor, wie kletst er mee???

07-06-2011 11:20 1323 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,



Even korte introduction: ik, 29 jaar (vrouw ) & klets graag vaak en veel met 'lotgenoten' over zwanger worden, testjes doen, wachten, onzeker zijn, mannen die er niet teveel mee lastig gevallen willen worden en alles wat maar met zwanger worden/zijn te maken heeft...



Er zijn al zoveel overvolle topics hierover dus vandaar mijn nieuwe.



Oh ja, over mij: ik ben net voor het eerst écht ongesteld sinds ik 2 mnd nuvaring heb gehad. Mijn eerste testdag gaat +/- zijn op 3 juli!

Nog eventjes geduld maar de eerste ronde is van start gegaan!!



De tabel!!!



NaamLeeftijdTestdag / VK- of Gyn-dag ZwangerUitgerekend opGaat voor kindje nr.Eels822924 okt 10 maart 2DTJ30?? 23 april 2bibaatje3224 okt 6 mei 2C.O.24??nope - 1lollystokje28begin okt. ?? 1Lokee34 ?? ?? 1Envia279 okt.nope ?? 1Silverdude26?? 22 maart 1MarrekeEef2811 okt. nope ?? 1love_my_babyboy35 ?? nope ?? 2chrissiy28 7 okt. nope ?? 15x527 22 nov. nope ??? 3goudzilver26 ?? 16 april 1kiwiless25 2 nov. 6 mei 1&2pioenrooske30 ?? nope ?? 1pardoes25 4 nov. nope ?? 1kjoedie31 ?? nope ?? 1
Alle reacties Link kopieren
Als je even goed kijkt, zie je dat er een nét gestart en echt nog niet overvol "hoera we beginnen in juni" topic is.



En, NOD, klussen, doe het nou niet. Noem het beestje gewoon bij de naam, het staat zó infantiel dit.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ervoor! Vanaf Juni 2011



kijk eens aan.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat ze daar een ledenstop hebben... :(



Ik wil wel meepraten, maar heb het idd alsjeblieft niet over klussen, nods en beebs. (dan ben ik weg!)



Over mij:

32 jaar, heb al een dochter en wil graag een tweede. Net gestopt met de pil dus het moet maar eens gaan gebeuren!
Alle reacties Link kopieren
Wil jullie alleen allemaal even succes wensen!
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben volgens mij een ledenstop daar ja vandaar dat ik deze opende...ok, ben nieuw hier, zal het niet meer doen, wij neuken gewoon en hebben testdagen



Voor mij en mijn man wordt het ook de 2e idd...ik pas mijn bovenstaande berichtje ff aan...



@bibaatje leuk dat je mee wil kletsen. Ik zeg: tijd voor actie!!
Alle reacties Link kopieren
Ledenstop? Dat zou ik dan even melden bij de Mods want dat mag dus niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:



Voor mij en mijn man wordt het ook de 2e idd...ik pas mijn bovenstaande berichtje ff aan...



@bibaatje leuk dat je mee wil kletsen. Ik zeg: tijd voor actie!!



@eels

Dus je hebt ook al een kindje, een zoon of een dochter? Mijn dochter is alweer ruim anderhalf en ik zou het erg leuk vinden om een broertje of zusje voor haar te krijgen.



Ik heb wel wat zenuwen over een komende zwangerschap omdat mijn vorige eindigde in een zware pre eclampsie. Heb me echt nog nooit zo ziek gevoeld!

In overleg met de arts nu gelukkig wel het groene licht gekregen voor nr. 2.



Inderdaad tijd voor actie!



Ik ben eind maart gestopt met de pil maar pas nu we 'mogen' van de gynaecoloog doen we het ook zonder condoom. Ben meteen ongesteld geworden na het stoppen en ben erg regelmatig dus dat maakt het wat makkelijker. Ik hoop voor het eerst te kunnen testen rond 15 juni.
Alle reacties Link kopieren
quote:Popje1975 schreef op 07 juni 2011 @ 12:27:

Ledenstop? Dat zou ik dan even melden bij de Mods want dat mag dus niet.O, dat wist ik niet. Nou ja, ik vind een nieuw topic ook prima hoor. Er komen vast nog wel meer mensen bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook wel gezellig om mee te kletsen. Was ook op het andere topic, maar na mijn post kwam het berichtje van de ledenstop. Dan hebben we toch gewoon 2 topics! Ik vind het ook wel leuk dat jullie ook voor de 2e gaan.Wij ook nl! Is toch net weer anders dan voor de eerste.



Zal straks ff eea toelichten en wat meer vertellen over mezelf.(moet nu ff naar de kleine meid).
Alle reacties Link kopieren
Hey kijk aan, het word al drukker hier, gezellig, ik vind een nieuw topic ook niet erg, ik snap best dat ze het een b'tje overzichtelijk willen houden daar. Heb wel een berichtje geplaatst daar, maar kreeg van niemand een reply, maar dan kleppen we hier gewoon verder!



Ik zal zo daar ff melden dat wij gewoon hier doorkletsen en dat evt. 'nieuwe' naar hier doorgestuurd mogen worden :D



Wij gaan idd ook voor een 2e, ons eerste ukkie is een zoontje, hij is net 1 jaar! Maar ik vind het nog steeds erg spannend hoor...Hoe oud is je dochtertje DTJ? Oh wacht dat horen we straks natuurlijk!



@Bibaatje my god, dat is heftig pre eclampsie, heel wat meegemaakt dus, en ook voordat je weer 'mocht'...Nou wij hebben ook eea meegemaakt met ons zoontje, blij dat ie nog bij ons is...met 8 weken ruim een maand zkh & tot nog niet zo lang terug heftige zorgelijke periode gehad...details deel ik alleen in PB's...



@Tsmama thnx :P



Nog even snel wat werken, heb het 'eigenlijk' heel erg druk...ahum.
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me vandaag ook gezellig aan. Tenslotte "mag" ik er toch met nog niemand over praten...



Paar dagen geleden gestopt met het slikken van de pil, ik ben 24 jaar. Het zou de eerste worden, spannend hoor.



We doen het rustig aan en zien wel wanneer het zover is, alhoewel ik het idee nu niet uit mijn hoofd krijg en het dus eigenlijk NU wil...
Alle reacties Link kopieren
Welkom DTJ en Couleurorange! Hoe meer zielen...



Spannend he, stoppen met de pil. Ik kan nergens anders aan denken hoewel er waarschijnlijk nog niks aan de hand is haha... Dat NU willen herken ik wel heel erg ja.



@eels: dat is vast zwaar, zoveel zorgen om je zoontje. Ik zal geen details vragen hoor.

Ik herken de zorgen voor je kindje, mijn dochter heeft met haar geboorte op de couveuse afdeling gelegen en hoewel het achteraf 100% meeviel, gaat dat je niet in de koude kleren zitten. Helemaal niet omdat ik zelf erg ziek was.

Maar goed, dat is allemaal voorbij, ik hoop een volgende zwangerschap helemaal gezond door te komen!
Alle reacties Link kopieren
En toen waren er alweer 4!! Welkom hier CouleurOrange!! Spannend hoor de eerste, ik had hetzelfde hoor: zodra het in je hoofd zit...Nu bij de 2e zei mijn man ineens, laat die nuvaring maar thuis (we gingen op vakantie...)..hij overviel me ermee, maar een seconde later droomde ik bij wijze van al weg bij het idee weer zwanger te mogen worden! En dan ga je lezen en meeschrijven in topics als deze haha.



Dan nog even dit:

Op het andere topic hebben ze DTJ & mij ook toegevoegd in de tabel. Daar zijn ook meiden die zeggen we voegen de 2 topics toch samen...Maar ik wil best deze aanhouden, hij is nu toch al gestart of niet? En dan kan ik nog altijd ff *inbreken* bij de anderen voor een update ;)



Wat vinden jullie???
Alle reacties Link kopieren
quote:eels82 schreef op 07 juni 2011 @ 17:26:





Dan nog even dit:

Op het andere topic hebben ze DTJ & mij ook toegevoegd in de tabel. Daar zijn ook meiden die zeggen we voegen de 2 topics toch samen...Maar ik wil best deze aanhouden, hij is nu toch al gestart of niet? En dan kan ik nog altijd ff *inbreken* bij de anderen voor een update ;)



Wat vinden jullie???Ik vind allebei prima hoor.
Alle reacties Link kopieren
1x is wel genoeg....
Alle reacties Link kopieren
Grrrr, zit ik een heel lang bericht te typen, valt de verbinding weg! Kan ik weer opnieuw beginnen.



Eels, ik wil wel op beide topics meeschrijven. Dat heb ik op het andere ook vermeld.

Wat naar dat je zoveel zorgen hebt over je kindje. Hopelijk gaat het nu goed met hem?



Bibaatje, jee pre eclampsie dat is wel heftig. En ook al een moeilijke start voor je kindje! Wel fijn dat jullie nu groen licht hebben gekregen om voor de 2e te gaan!



Couleur Orange (mag ik dat afkorten naar CO?): welkom. Ik herken je gevoel wel. Toen wij voor de eerste gingen wilde ik het liefst gelijk zwanger zijn. De 3e ronde was het raak. Heel snel natuurlijk, maar ik vond het al een eeuwigheid duren!

Nu heb ik dat iets minder, maar toch ben ik er al weer heel erg mee bezig hoor. Al heb ik nog niet de neiging om aan de ovulatietesten te gaan (heb ik bij de eerste wel gedaan ). Ben nu natuurlijk ook druk met de kleine meid waardoor ik iets minder tijd heb om er steeds mee bezig te zijn.



Eels, onze dochter is bijna 3 maanden. Heel klein dus nog! Maar we hebben het erover gehad en willen beiden graag gelijk voor een 2e gaan. Wie weet duurt het nu wel een tijd voor ik zwanger ben en het liefst willen we er niet teveel tussen hebben zitten. Maar eerst maar eens zien of dat ons gegeven is natuurlijk.

Mijn eerste zwangerschap en bevalling waren zeker geen pretje (4 maanden kotsmisselijk, met 5 maanden heel veel harde buiken en met 6 maanden niet meer mogen werken). En onze dochter heeft ook een moeilijke start gehad (na 3 dagen met spoed terug naar het ziekenhuis...). Dus veel zorgen! Maar nu gaat het gelukkig goed met haar (en met mij)!
anoniem_23140 wijzigde dit bericht op 07-06-2011 21:29
Reden: spellen is niet mijn sterkste kant.....
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hey ladies,



Dan doen we het gewoon zo: we kletsen hier gezellig door. En omdat ik en DTJ er toch al tussen staan zullen we daar ook posten. Dus keep up the chit chats :D



@ovulatietesten

Ben niet van plan dat te gaan doen, tenzij het heeeeel erg lang gaat duren totdat het raak is. Ik ben al zo'n muts die er veel te veel mee bezig is en dan zijn dat soort testen niet goed. Sleep ik lief dadelijk alleen het bed in om 'functioneel' te neuken haha...ahum..Blame me 4 my language



@bibaatje het is idd zwaar, maar jij hebt ook je portie gehad lees ik. Daarom nu neuzen de goede richting in, en gaan met die banaan (oh god ik ben niet in de serieuze werk-modus..excuseer). Maar ik bedoel het wel serieus. Gewoon goede moed houden en niet in het verleden blijven hangen.



Spreek jullie later weer, ga nog even proberen wél in werkmodus te belanden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het eens met Eels dat we hier vrolijk verder typen, met het clubje wat we tot nu toe hebben.



Verder DTJ mag je mijn naam gerust afkorten!

Leuk om zo van iedereen een berichtje te lezen, ben benieuwd wie hier de eerste baby kan melden....



Bijna lunchpauze, wie weet dat ik me er toe kan zetten, in de werkstand te bliven tot die tijd!

Succes iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben ook wel benieuwd bij wie het als eerste raak is! Niet dat het een wedstrijd is



Ik ben ook niet van plan me bezig te houden met ovulatietesten etc. Natuurlijk denk ik er wel over wanneer het handig is om seks te hebben maar veel verder komt het nog niet. Als het nou heel lang gaat duren zal het misschien anders zijn.



De eerste keer was ik na twee maanden zwanger, en heel stiekem hoop ik dat dat nu weer zo is maar ik probeer daar niet teveel van uit te gaan.



@eels

Je hebt wel gelijk dat we niet in het verleden moeten blijven hangen, maar toch merk ik dat het voor mij goed is om dat soms wel te doen.. Mijn gyn vroeg me of ik wel besefte dat ik ernstig ziek ben geweest. Hij zei dat je daar best last van mag hebben (psychisch), ook al ben ik nu gezond en heb ik een prachtige dochter. Dat besef is heel belangrijk, want de afwezige roze wolk is nog steeds een enorm taboe merk ik. Als je niet meteen op die wolk wegzweeft wordt dat raar gevonden. Ik vind dat men daar best wat reëler over mag zijn! Dat zou een hoop stress bij jonge moeders voorkomen denk ik.



(inmiddels is die roze wolk er wel hoor! en hopelijk snel een tweede erbij haha)
Alle reacties Link kopieren
--
anoniem_16570 wijzigde dit bericht op 08-06-2011 22:50
Reden: 1x is genoeg
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Even door filosoferend over die roze wolk...



Ik geloof daar niet zo in hoor, ik denk dat het heel vaak heeeeel leuk is, maar ik denk dat ik het ook met een regelmaat niet zo hysterisch leuk vind....



Begrijp me niet verkeerd; ik denk dat het heel leuk en ik verheug me er heel erg op, maar Net als heel veel andere dingen in het leven is niks alleen maar leuk.
Alle reacties Link kopieren
CO, manlief en ik omschreven het zo: "we zijn zielsgelukkig met onze dochter, maar die roze wolk, die is hier echt ongezien voorbijgedreven hoor...".

Miks roze wolk, zowel tijdens de zwangerschap als in de kraamtijd niet. Pas na een maand werd het wat leuker (omdat het toen echt beter ging met haar. Daarvoor waren we wel heel blij met haar, maar zaten we nog zo in de zorgen dat genieten er nog niet bij was. Al heb ik wel heel erg genoten van het moment dat ze direct na de bevalling op mijn buik lag!).



Eels, ik ga me inhouden en nu ook niet aan de ovulatietesten. Overigens hebben wij niet 'functioneel geneukt' om even in jou termen te blijven . We deden het alleen als we beiden zin hadden en voornamelijk omdat we het fijn hadden en niet alleen maar om zwanger te raken.



Bibaatje, wedstrijdje lijkt me niet zo'n goed idee nee. Ik denk dat het hier best een tijdje kan duren, omdat we gewoon veel minder vaak seks hebben. We zijn beiden vaak moe omdat we natuurlijk nog een kleine baby hebben en gaan nu meestal niet meer gelijk naar bed (een doet de late voeding en ander gaat vast slapen zodat die de vroege voeding kan pakken). En daarnaast moet ze natuurlijk wel slapen, anders wordt het ook niet wat (ze slaapt overigens nog op onze kamer, haha). Tot nu toe hebben we het eigenlijk alleen vroeg op de avond gedaan als ze beneden in de kinderwagen lag te slapen.

Maar ik zal toch altijd in mijn hoofd wel bijhouden of ik ongeveer in mijn vruchtbare periode zit denk ik. Dat gaat vanzelf!



Ik lees dat jullie allemaal op het werk forummen. Ik kan dat wel, maar ga dat bewust niet doen (volgende week begin ik weer). Officieel mag het ook niet (al zal een keertje niet heel erg zijn, kan het ook in mijn pauze doen bv), maar de tijd gaat dan zo snel dat je al snel een hele tijd ermee bezig bent. Dus ga ik het gewoon echt alleen thuis doen.
Alle reacties Link kopieren
@bibaatje (& DTJ) daar hebben jullie helemaal gelijk in dat dat besef er wel mag en eigenlijk ook móét zijn. Het besef dat je heel wat hebt meegemaakt dat is er wel en ik hou dat ook erg bespreekbaar met zo'n beetje heel mijn omgeving. Ik denk dat wanneer je het wegstopt dat je fout bezig bent.



@RozeWolk

Ook juist aan jonge ouders vertellen dat het niet altijd meezit...of het nu meteen goed gaat of niet, het is hoe dan ook een hele verandering in je leven zo'n niet slapend aandacht vragend monstertje ;)



@DTJ mooi zo, niet 'functioneel neuken' moet kunnen, dat houdt het leuk...Dit keer bij ons denk ik wel FN'en maar natuurlijk ook voor de fun, anders 'lukt' het überhaupt niet, maar om de dag gaat anders gewoon niet lukken...



@AlsEersteRaak

Ben ook benieuwd wie als eerste de positieve test in handen heeft, ik ben hoe dan ook blij voor diegene, dus geen wedstrijd-thingy...Maar wel leuk dat we allemaal ongeveer tegelijk in die spanning gaan zitten Leuk & spannend!



@Work

ik werk voor mezelf vandaar geen controle op internetgebruik, alleen wel eigen verantwoordelijkheid :P
Alle reacties Link kopieren
Haha hulde aan jullie , dames! Eindelijk gewoon het beestje bij naam genoemd en er zelfs nog een leuke afkorting voor bedacht ipv het eeuwig weeige "klussen"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven