In Juni gaan we ervoor, wie kletst er mee???

07-06-2011 11:20 1323 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,



Even korte introduction: ik, 29 jaar (vrouw ) & klets graag vaak en veel met 'lotgenoten' over zwanger worden, testjes doen, wachten, onzeker zijn, mannen die er niet teveel mee lastig gevallen willen worden en alles wat maar met zwanger worden/zijn te maken heeft...



Er zijn al zoveel overvolle topics hierover dus vandaar mijn nieuwe.



Oh ja, over mij: ik ben net voor het eerst écht ongesteld sinds ik 2 mnd nuvaring heb gehad. Mijn eerste testdag gaat +/- zijn op 3 juli!

Nog eventjes geduld maar de eerste ronde is van start gegaan!!



De tabel!!!



NaamLeeftijdTestdag / VK- of Gyn-dag ZwangerUitgerekend opGaat voor kindje nr.Eels822924 okt 10 maart 2DTJ30?? 23 april 2bibaatje3224 okt 6 mei 2C.O.24??nope - 1lollystokje28begin okt. ?? 1Lokee34 ?? ?? 1Envia279 okt.nope ?? 1Silverdude26?? 22 maart 1MarrekeEef2811 okt. nope ?? 1love_my_babyboy35 ?? nope ?? 2chrissiy28 7 okt. nope ?? 15x527 22 nov. nope ??? 3goudzilver26 ?? 16 april 1kiwiless25 2 nov. 6 mei 1&2pioenrooske30 ?? nope ?? 1pardoes25 4 nov. nope ?? 1kjoedie31 ?? nope ?? 1
Alle reacties Link kopieren
quote:Sha_la schreef op 10 juni 2011 @ 14:59:

Haha hulde aan jullie , dames! Eindelijk gewoon het beestje bij naam genoemd en er zelfs nog een leuke afkorting voor bedacht ipv het eeuwig weeige "klussen" Haha, ik vind het idd wel een grappige afkorting! Goed bedacht Eels!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad een goeie afkorting :D

Wij fn-en wel, maar gelukkig gaat dat samen met het gewoon fijn hebben hoor. Als we geen zin hebben, dan maar niet. Maar ik merk dat ik mn hoofd wel bij het zwanger worden is als we het doen. (hoe erg..)



Ik forum niet op mn werk hoor, dat kan echt niet bij mij. Ik werk parttime, dus af en toe wel overdag online, maar altijd thuis dus.



@DTJ: ik bewonder je moed om zo snel weer zwanger te willen worden! Ik had het eerste half jaar echt zoiets van 'dat doe ik dus nooit meer!'. Gelukkig is dat langzaam veranderd, maar ik moest er toen echt nog niet aan denken.



@sha la: de afwezigheid van het woord klussen was een voorwaarde in dit topic haha :D
Hoi meiden



Het lijkt me leuk om met jullie mee te kletsen op dit topic. Ik lees al een hele tijd mee in andere topics over zwanger willen worden, maar omdat mijn vriend en ik sinds deze maand echt voor gaan lijkt het me leuk om met jullie hier te kletsen.



We hebben nog geen kids en het is toch best heel spannend allemaal. Mijn vriend staat er wat nuchterder in, maar het is voor een man toch anders denk ik. Nou ja, ik weet wel zeker haha.



We zullen zien hoe het gaat
Alle reacties Link kopieren
Welkom lollystokje! Leuk dat je meepraat.

Het wordt dus je eerste, spannend!



Het is voor een man zeker anders, hoewel mijn man er deze keer wel superenthousiast over is.
Thanks bibaatje



Jij hebt al een kindje las ik, dus hebt al wat ervaring.



Was je man bij de eerste niet zo enthousiast?



Mijn vriend is er al langer klaar voor als ik, ik ben toch wel een hele twijfelkont. Maar stiekem vraag ik me af of hij wel helemaal begrijpt wat er allemaal bij komt kijken als je een kindje krijgt. Maar ja dit weet ikzelf natuurlijk ook niet precies.

Ach het belangrijkste is denk ik dat je het allebei graag wilt, en dat willen we!
Alle reacties Link kopieren
Oh, hij was bij de eerste ook heel enthousiast hoor, maar is er nu veel bewuster mee bezig.



Voor mij was het belangrijk te beseffen dat het voor mannen nog veel meer onwezenlijk is dan voor jezelf! pas toen we de eerste echo hadden gehad voelde hij zich meer betrokken en toen hij de baby voelde schoppen later was hij helemaal verkocht. En je moet ook niet vergeten dat je er helemaal ingroeit gedurende je zwangerschap. Ik dacht bij zes maanden echt 'gelukkig duurt het nog drie maanden want ik ben nog helemaal niet toe aan een kind!' Maar later ben je dat echt wel.



Wat die ervaring betreft.. dat valt denk ik tegen want elke zwangerschap is weer anders. Ik vond die eerste keer toch ook heel speciaal.
Ja bibaatje dat is waar. Het is voor iedereen anders en het is denk ik ook hoe je er zelf in staat. Het lijkt me in ieder geval speciaal om zwanger te zijn.



En als je zwanger bent heb je inderdaad nog een hele tijd om er aan te wennen.
Alle reacties Link kopieren
lollystokje, welkom! Gezellig dat je mee komt kletsen.

Ik ken je vriend natuurlijk niet. Maar mijn ervaring is dat je je zelf ook nooit helemaal kunt voorbereiden op wat er allemaal bij zo´n kleintje komt kijken.



Bibaatje, ik vind mezelf niet zozeer moedig hoor. Ik ben gewoon zielsgelukkig met ons kindje en omdat we graag een 2e kindje willen weet ik dat ik het hele gebeuren van ´zwanger zijn en bevallen´ nog een keer door moet (hopelijk weer in 1x met alles goed met de kleine en mij!). Voor mijn gevoel maakt het niet zoveel uit of dat nu op kortere termijn of over 2 jaar is. Wel besef ik dat het heel zwaar zal zijn met 2 kleine kinderen kort op elkaar. Maar we hebben er vertrouwen in dat we dat wel aankunnen samen. Ik heb ook een partner die echt meehelpt. Nu ik nog verlof heb doe ik uiteraard meer, maar mijn man doet ook echt heel veel. We delen de zorg enzo echt. Dat vind ik wel heel fijn (was ook wel een voorwaarde voor mij, maar omdat ik mijn partner ken was ik daar niet bang voor).



Wat betreft enthousiasme van partner: mijn partner laat zijn enthousiasme nooit zo blijken. Toen ik vertelde dat ik zwanger was reageerde hij ook heel nuchter 'eerst maar eens zien of alles goed gaat'. Tijdens de zwangerschap had hij er nog niet zoveel beeld bij, omdat het natuurlijk nog heel abstract is. Wel was hij heel behulpzaam en begripvol voor mij (omdat ik me zo slecht voelde). Hij wilde dat ik vooral rust nam als ik vond dat ik dat nodig had, hij heeft ongeveer 8 maanden het volledige huishouden gedaan! Maar sinds de kleine er is, is hij ook dol op haar. En daar was ik gelukkig vooraf ook helemaal niet bang voor.
DTJ wat fijn dat je partner zo meehelpt zeg.



Ik zal blijven werken als ik een kindje zou krijgen, ik denk twee of drie dagen in de week. Werken jullie ook allemaal, of blijven jullie werken na het krijgen van een babietje?
Alle reacties Link kopieren
quote:lollystokje schreef op 11 juni 2011 @ 18:19:

DTJ wat fijn dat je partner zo meehelpt zeg.



Ik zal blijven werken als ik een kindje zou krijgen, ik denk twee of drie dagen in de week. Werken jullie ook allemaal, of blijven jullie werken na het krijgen van een babietje?



Ik werkte altijd fulltime, maar sinds de komst van mijn dochter werk ik drie dagen. Mijn man werkt er vijf, dus dochter gaat drie dagen naar de opvang. Ik vond dit een hele moeilijke beslissing, maar het gaat echt prima. Ook doordat we allebei in de stad werken waar we wonen en ik altijd op tijd vrij ben (sta voor de klas).

Mijn dochter heeft het prima naar haar zin op de crèche en dat maakt het wat makkelijker.



@DTJ

inderdaad super dat je man zo meehelpt. Mijn man ook hoor, maar voor hem was het in het begin minder vanzelfsprekend wat er allemaal gedaan moest worden met een baby. Soms irriteerde me dat, maar gelukkig praten we daar goed over.

Zo kon ik me in het begin ook niet goed voorstellen dat hij niet elke vrije minuut met dochter zou willen knuffelen.. Ik vind dat namelijk heerlijk! Accepteren dat iedereen daar anders in is, was voor mij belangrijk, het betekent niet dat hij minder van haar houdt ofzo.
Hoi allemaal



Ik begin een beetje de kriebels te krijgen, want ergens volgende week is mijn nod. Ben na het stoppen met de pil in september erg onregelmatig ongesteld geweest maar de laatst drie keer was rond de 25 dagen. Daaropafgaand zou ik donderdag mijn nod moeten hebben. Phoe spannend
Alle reacties Link kopieren
Dat is spannend lollystokje!

Hier ook enige kriebels. Ik moet woensdag of donderdag ongesteld worden. Het is pas de eerste maand dat we bezig zijn dus het kan nog bijna niet raak zijn maar toch.. Het laat me niet los.

Ik zoek nu ook overal iets achter.. Gisteren erg misselijk geweest en dan denk ik meteen.. zou het? Maar de kans dat het iets anders is natuurlijk veel groter haha! Probeer mezelf niet gek te maken.

Nog iets grappigs: mijn dochter kwam vanmorgen naar me toe, wees naar mn buik en zei 'baby?' Misschien pikt ze toch meer van onze gesprekken op dan we soms denken!
Ha ha bibaatje, wat grappig wat je dochtertje zei, wie weet heeft ze wel gelijk en is er inderdaad iets aan het groeien. Spannende week dus ook voor jou!



Wat betreft eventuele symptonen ben ik ook erg oplettend. Maar eigenlijk heb ik nergens last van. Alleen soms wat lichte steekjes in me buik (die ik normaal eigenlijk nooit heb) Of beeld ik het me misschien een beetje in omdat ik er nu meer op let.... Pffff afwachten maar...
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies hier een vroeg berichtje.. Ben vannacht ongesteld geworden (eerder dan ik dacht) en zit een beetje te balen. Natuurlijk had ik er nog niet op moeten rekenen dat ik zwanger zou zijn, maar stiekem vind ik het toch wel jammer.

Nou ja, nieuwe ronde nieuwe kansen dan maar he.
Alle reacties Link kopieren
Bibaatje, kan me voorstellen dat je baalt. Hoewel je er nog niet op gerekend had, is het toch altijd even een teleurstelling. Dat vond ik tenminste wel telkens. Dan hoopte ik toch heel erg dat ik zwanger was, omdat we toch regelmatig seks gehad hadden in de vruchtbare periode. Maar ja, dan nog is de kans per keer volgens mij maar iets van 25% ofzo dacht ik.

Ik denk trouwens dat kleine kinderen meer meekrijgen dan je denkt hoor! Dus pas maar op, dadelijk zegt ze dat ook heel enthousiast als er anderen bij zijn!



Lolly, spannend hoor! Nog even geduld hebben!

Wat betreft werken: voor onze dochter geboren werd werkten wij beiden fulltime. Manlief 40 uur in 5 dagen en ik 36 uur in 4 dagen. Ik zal 36 uur blijven werken en manlief zal een dag minder gaan werken middels ouderschapsverlof. Die keuze is heel bewust. Enerzijds wil manlief ook graag meer thuis zijn bij haar (hij zou het liefst huisvader worden! Maar dat kan financieel niet) en anderzijds is het gewoon niet handig dat ik minder ga werken. Sowieso moet ik gezien mijn functie een contract van 32 uur hebben en daarnaast verdien ik meer dan mijn partner. Ik neem in het begin wel om de week een dag extra vrij (heb nog zoveel vakantiedagen) zodat ik 3 om 4 werk. Als dat goed bevalt zet ik het daarna wellicht zo voort mbv ouderschapsverlof. Ons kindje zal dus ook 3 dagen naar de opvang gaan. (in ons geval mijn moeder en een gastouder(=schoonzus) ).



Ik zit hier eigenlijk een beetje te wachten tot ik ongesteld word. Zaterdag was precies 4 weken geleden, maar ik weet natuurlijk niet hoe regelmatig ik het nu zal worden. Ik hoop dat ik niet een heel onregelmatige of lange cyclus krijg. Ik heb bewust geen zwangerschapstest in huis, omdat ik niet denk dat ik zwanger ben.
Bibaatje, wat jammer. Je hoopt er natuurlijk toch op. Op naar de volgende ronde!



Wij gaan er dus vanaf deze maand voor, maar ben al in september met de pil gestopt om te ontpillen. Ik wist toen nog helemaal niet of we er al wel of niet voor wilden gaan. Ik wist wel dat ik van de pil hormonen af wou. We gebruikten steeds condooms, waar er twee keer een van is geknapt, en we hebben er ook wel eens een 'vergeten'.



Heb toen ook zwangerschaptest gedaan, en ik voelde me eigenlijk heel teleurgesteld dat het niet raak was. Toen had ik ook wel zoiets van, misschien moeten we er gewoon voor gaan.
DTJ Vind je het goed te combineren, werk en een kindje?

Ik heb altijd gedacht dat als ik kinderen zou krijgen, ik zou stoppen met werken. Maar financieel is dat gewoon niet haalbaar. Mijn moeder was altijd thuis en ik vond dat altijd heel fijn. Verder in mijn familie zijn (bijna) alle moeders gestopt met werken. Maar om mij heen zie ik ook wel dat veel moeders er wel blijven werken, waaronder bij me collega's.
Alle reacties Link kopieren
Lolly, ik weet nog niet of het goed te combineren is, want ik heb morgen mijn eerste werkdag sinds mijn verlof ! We zullen zien. Ik denk dat het in het begin wel tegen zal vallen maar we zullen ons wel redden. We hebben het voordeel dat mijn moeder 2 dagen bij ons op komt passen dus dat we haar maar 1 dag 'gevoed, gewassen en aangekleed' voor het werk ergens naar toe hoeven brengen.

Ik heb sowieso altijd gezegd dat ik geen fulltime moeder zou willen zijn. Daar ben ik niet geschikt voor. Voel me daar soms wel schuldig over, net alsof ik niet genoeg van mijn kind hou en hele dagen bij haar wil zijn. Maar ik hou zielsveel van haar, maar ik heb gewoon ook andere dingen nodig.

Zoals ik zei zou manlief wel huisvader willen worden, maar dan kan nu eenmaal niet. Dan hadden we andere keuzes moeten maken qua woning en dat hebben we heel bewust niet gedaan. Daarnaast vind ik het ook niet zo prettig wanneer we alleen van mijn inkomen afhankelijk zouden zijn.
DTJ, lijkt me best spannend weer gaan werken na je verlof. Wel fijn zeg dat je moeder twee dagen komt oppassen. Komt ze dan bij jullie thuis? In ieder geval succes morgen!



Mijn moeder heeft altijd gezegd dat ze best op zou willen passen af en toe. Maar geen vaste dag in de week. Mijn schoonouders op laten passen is geen optie. Dus wij zouden zowiezo op kdv of gastouder aangewezen zijn. Maar dat zien we wel weer, mocht het zover komen.
Alle reacties Link kopieren
Over werken en moederen; bij ons bevalt het prima om allebei te werken. We werken 3 om 5 dagen. En dus 3 dagen kdv. Ik zou qua financiën nog wel minder kunnen werken, maar dat wil ik niet.



De eerste weken vond ik het wel moeilijk hoor, maar het went snel. Het ligt er ook aan of je kindje het goed doet op het kdv, vaak ziek is, etc. En als je allebei in de file staat 's middags kan ik me voorstellen dat je er meer stress van hebt. Ik rij op m gemak naar de creche op de fiets en haal haar ruim voor sluitingstijd op.

Belangrijkste voor ons was om te doen wat goed voelt en allebei goed aan te geven wat je wel en niet wilt. Ik vond het nog steeds een moeilijke keuze maar toen ik me bedacht dat we de regeling altijd weer konden veranderen was het niet zo moeilijk meer.
Alle reacties Link kopieren
Moet even bijlezen...gad gereageerd maar niet gezien dat er een heleboel gekriebeld was...



Vanaf vandaag gaan wij hier btw loos met de FN-week haha..(of geef ik nu too much information).



@Sha_la thnx
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Al een tijd lees ik hier op het topic kinderen af en toe mee, op zoek naar herkenning. Een tijd geleden ben ik een eigen topic gestart maar die is toen door allerlei omstandigheden stil komen te liggen.



Ik zou het ontzettend leuk vinden om met jullie mee te kletsen. Vooral het no-nonsense "fn'en" vind ik goed klinken!



Wij willen ook graag ons eerste kindje en kan voor mijn gevoel al zowat een boek schrijven over hoe het allemaal gelopen is na het stoppen met de pil....
Alle reacties Link kopieren
quote:eels82 schreef op 14 juni 2011 @ 12:18:





Vanaf vandaag gaan wij hier btw loos met de FN-week haha..(of geef ik nu too much information).



Zo lang je niet in details treedt is t ok hoor

Wij nog even niet aan het FN-en dus maar volgende week weer.. Ik haat ongesteld zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:Loewie schreef op 14 juni 2011 @ 12:57:

Hoi allemaal,



Al een tijd lees ik hier op het topic kinderen af en toe mee, op zoek naar herkenning. Een tijd geleden ben ik een eigen topic gestart maar die is toen door allerlei omstandigheden stil komen te liggen.



Ik zou het ontzettend leuk vinden om met jullie mee te kletsen. Vooral het no-nonsense "fn'en" vind ik goed klinken!



Wij willen ook graag ons eerste kindje en kan voor mijn gevoel al zowat een boek schrijven over hoe het allemaal gelopen is na het stoppen met de pil....



Welkom Loewie! Je bent hier aan het goeie no-nonsense adres



Ben benieuwd naar je verhalen.
Alle reacties Link kopieren
@lollystokje welkom hier leuk weer een dame erbij!! Sorry dat ik je zo 'laat' welkom heet, maar ben een weekendje ertussenuit geweest...En wat spannend, t/m donderdag zeg!! Niet geneigd eerder een gevoelig testje te doen?? (lees hier mijn bad influence :-) )



1e weekendje zonder kleintje, leuk, spannend en genieten, maar ook weer héél fijn om weer thuis te zijn bij dat ukkie. Wel nog een wijntje of wat gedronken...de laatste voorlopig tot ik weet of het geheel onthouden nodig is



@bibaatje, balen he!! Ik heb vorige maand een testje gedaan just 2 be sure...en toch die teleurstelling dan....GRRR!



@allen Hier ook FN'en met fun hoor!! Haha dat zou pas slecht zijn als je er helemaal geen lol aan beleefd, maar idd wel met zwanger worden in achterhoofd...hoezo erg



@werken, ik werk voor mezelf, in principe 4 a 5 dagen verdeeld over de week. Op woensdag een dag echt met mijn ukkie; ik probeer dan niets te hoeven doen, helaas haal ik dat niet altijd omdat ik dit jaar pas gestart ben moet ik me wel even goed bewijzen. Mijn man werkt fulltime, maar wel ook regelmatig vanuit huis, vrijdag altijd, vaak maandag ook. Ons ukje gaat 2 dagen naar het kdv, en 1 dag naar mijn moeder (oma dus, vanuit waar ik dan ook werk). M'n schoonouders zijn geen optie qua oppassen. Het bevalt ons prima zo. Perfecte oplossing om vanuit huis te werken, heb je toch een stuk vaker je kleintje om je heen, alleen omdat ik nog op aan het starten ben heb ik niet altijd een ideale balans om moeder te zijn, maar ik haal daarom ook vaker s'avonds wat uren in...al met al een veel relaxtere werk-moeder-verhouding dan voor de baas.



Oh wacht ik wilde nog vragen om de gegevens even goed door te geven dan probeer ik vd week even een tabel te frummelen. Is me nog niet gelukt was er wel aan begonnen vorige week nl...



@Loewwie welkom uiteraard!!! Geef je ook ff je gegevens door dan voeg ik je meteen toe in de tabel die ik nog moet gaan maken (volg je me nog )



@bibaatje ik zal de details voor me houden haha



@mannen: hier was mijn vent bij de 1e heel huiverig of ie er wel klaar voor was (terwijl ie zelf zei dat ik maar moest stoppen met de pil). En bij de 2e zei ie laat de nuvaring maar thuis, en vraagt zelfs wanneer ie mag gaan FN'en...'volgens schema' ahum...Het is idd voor mannen weer wat anders maar hij is en was gelukkig ook altijd erg behulpzaam in 't huishouden, heerlijk zo'n vent die meedenkt! Hij was ook degene die me af en toe afremde toen ik zwanger was...zo bezorgd over zíjn kleintje dat goed moest groeien in mijn buik, lief toch? Ze kunnen zó veranderen als ze eenmaal hebben gezien dat er iets in je groeit!!



Goed dat was 'm weer even,

Doeg!
anoniem_126475 wijzigde dit bericht op 14-06-2011 13:37
Reden: stukje over mannen d'rbij...
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven