In Juni gaan we ervoor, wie kletst er mee???

07-06-2011 11:20 1323 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,



Even korte introduction: ik, 29 jaar (vrouw ) & klets graag vaak en veel met 'lotgenoten' over zwanger worden, testjes doen, wachten, onzeker zijn, mannen die er niet teveel mee lastig gevallen willen worden en alles wat maar met zwanger worden/zijn te maken heeft...



Er zijn al zoveel overvolle topics hierover dus vandaar mijn nieuwe.



Oh ja, over mij: ik ben net voor het eerst écht ongesteld sinds ik 2 mnd nuvaring heb gehad. Mijn eerste testdag gaat +/- zijn op 3 juli!

Nog eventjes geduld maar de eerste ronde is van start gegaan!!



De tabel!!!



NaamLeeftijdTestdag / VK- of Gyn-dag ZwangerUitgerekend opGaat voor kindje nr.Eels822924 okt 10 maart 2DTJ30?? 23 april 2bibaatje3224 okt 6 mei 2C.O.24??nope - 1lollystokje28begin okt. ?? 1Lokee34 ?? ?? 1Envia279 okt.nope ?? 1Silverdude26?? 22 maart 1MarrekeEef2811 okt. nope ?? 1love_my_babyboy35 ?? nope ?? 2chrissiy28 7 okt. nope ?? 15x527 22 nov. nope ??? 3goudzilver26 ?? 16 april 1kiwiless25 2 nov. 6 mei 1&2pioenrooske30 ?? nope ?? 1pardoes25 4 nov. nope ?? 1kjoedie31 ?? nope ?? 1
Alle reacties Link kopieren
Denk niet dat het 'm deze maand alweer wordt qua zwangerschap. Wel een keer seks gehad na de miskraam maar heb nu stipt 4 weken na de miskraam echt zo'n menstruatie buikpijngevoel. Ergens misschien maar goed ook, want merk dat ik ook nog erg met de miskraam bezig ben. Ben af en toe nog best emotioneel, het heeft er meer ingehakt dan ik van te voren dacht.
Alle reacties Link kopieren
Hippiek, begrijp ik nu dat je weer gaat beginnen? Zou hartstikke leuk zijn!!!! Joehoe!
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar dit keer wel een stuk relaxter. We zien wel hoe het loopt en ik weet inmiddels dat die misselijkheid hoort bij het stoppen met de pil dus ik let nu ook veel minder op wat mijn lichaam allemaal doet. Eind deze week eerste test!
Zo, de week is weer begonnen! Ik heb op maandagmiddag altijd vrij en heb net al hardgelopen! Heerlijk om te bewegen, mijn hoofd leeg te maken en een paar kilootjes af te vallen! Jawel, ook ik wil best nog wat afvallen, het hoeft niet veel te zijn (denk aan 3 kg). Maar de motivatie was altijd ver te zoeken bij mij! Ik hoop dat het me nu gaat lukken!



@ alle ballen in de lucht (leuke zin :-)); jullie hebben helemaal gelijk! Ik ga er gewoon vanuit dat het helemaal goed komt met werk, kind, relatie, huishouden, een sociaal leven combineren. Mijn kinderwens is er al zo lang, die ga ik echt niet meer parkeren. Bovendien weet je inderdaad niet hoe lang het duurt voordat je wens in vervulling gaat en zelfs dan moet het inderdaad maar net goed gaan. Mijn internist heeft me vanwege schildklier trouwens ook aangeraden om op tijd te beginnen... Het is niet zo dat ik twijfelde maar soms, opeens, kan ik wel denken; oh jee, hoe zou dat straks in de praktijk gaan?



@ MarrekeEef; spannende week weer dus! Ik duim voor je!



@ positief testen in november/december; het MOET gewoon!! Er moeten echt meer zwaaiende handjes bij! Oh ja, mijn belangrijke dag is op of omstreeks 5 december! Zou een leuk cadeautje zijn
Oh ja, de laatste tijd verstuur ik de hele tijd mijn bericht en wil ik eigenlijk nog iets delen Komt ie: ik heb nadat ik ongesteld ben geworden (heel lichte menstruatie gehad) nog steeds gevoelige borsten. Hebben jullie dat soms ook? Ik heb meestal pas weer gevoelige borsten voor eisprong en dan weer vlak voor menstruatie.
Alle reacties Link kopieren
Even snel want ik ben aan het werk.... Ik ben nu officieel een week overtijd maar zaterdag nog even getest maar die was negatief.

heb het gevoel ongesteld te moeten worden, maar het gebeurd nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Zo ik ben ook weer bover water ;-)



Beetje druk geweest, met werk, en bruiloft plannen maar ik wil echt meer tijd en energie in jullie steken hoor sorry meiden. Heb al wat leuke stukjes terug gelezen. Is beetje te veel om op iedereen te reageren. Dus ik pik er gewoon af en toe iets uit.



Maar ook hier een hele erge zoetekauw, heerlijk die dagen weer he oliebollen enzo. Maar kan me ook heel goed inhouden waardoor ik het geluk heb maatje 36 te hebben ondanks flink snoepen. Die maat ben ik inmiddels wel gepasseerd door de zwangerschap haha.

En konijnenspieren hahaha denk soms in beelden whaha..

Afvalclubje: succes meiden maar vergeet toch niet af en toe een oliebolletje mee te pikken hoor. Maar ik hoop toch dat jullie binnenkort wel een buikje gaan krijgen van een inimini.



Relatie: Mijn vriend en ik zijn 3.5 jaar samen en gaan de 22ste november trouwen ))… Heb echt een mega gave jurk, had al maatje groter genomen (ivm zwangerschap) dus die gaat dan nog gewoon passen gelukkig. Gister hebben we ook een gaaf restaurant gevonden om te dineren met familie en vrienden, en daarna nog feestje (we zijn niet zo van het vroeg plannen vandaar dat we nu echt ff alles moesten regelen). Bruidstaart doe ik een echo foto van de kleine met tekst: Hoera papa en mama zijn getrouwd, is weer eens wat anders . Mocht als uitzondering van de vk dus donderdag nog foto’s komen maken (met 16 weken) speciaal voor de taart echt lief van haar. Begin van onze relatie: We gingen na 2 maanden samen op vakantie naar Aruba, had vriendlief als verrassing voor mij. En na 3 maanden ben ik bij hem ingetrokken, en mijn eigen huurappartement gedag gezegt. En in januari heeft hij me ten huwelijk gevraagd, had alleen niet verwacht maar was wel megaaa blij natuurlijk. Daarvoor ben ik 2 jaar vrijgezel geweest, en daarvoor een relatie van 8 jaar jaja vanaf mijn 12de en dus ook 2 jaar samengewoond. Maar weet dat toekomstige man het voor mij is :-))



Gewicht: ben nu 17 weken zwanger en ben 3 kilo aangekomen en is echt mijn buikje die was plat maar is een leuk bolletje geworden, en iedereen zit er ook aan. Hebben jullie dat ook? Moet wel ff aan wennen hoor.



Werk: ik ben directiesecretaresse voor een groot bedrijf. Echt een heerlijke baan maar lekker druk en hectisch.



Smelt van het schattige verhaal van je dochtertje Bibaatje zo lieffff..



Dames ik duim voor jullie ben het eens met de statistieken dus ben benieuwd .
Alle reacties Link kopieren
@Kjoedie inderdaad hopen dat er in november veel zwangeren bij komen!

@DTJ leuk dat jij het huwelijksaanzoek hebt gedaan. Ik had het aanzoek van mijn man totaal niet aan zien komen (wel direct en volmondig ja gezegd hoor).



@LMB klinkt ideaal dat je zoontje pas om 9 uur wakker wordt!

Oh Sint Maarten is natuurlijk vrijdag, ik ben er mee opgegroeid maar waar ik nu woon wordt er niets aan gedaan. Best jammer.



@Hippiek gelijk heb je dat het leven nu voor de werkplannen gaan, zeker als die werkplannen niet duidelijk worden of niet doorgaan.



@MarrekeEef hopelijk wordt je niet te zenuwachtig en gaat je lijf je ook niet te veel in de maling nemen met symptomen (en is gewoon snel duidelijk wel/geen zw-schap)



@Pardoes leuk dat je ook hardloopt, doe ik ook (althans een poging). Niet om af te vallen maar om conditie te trainen en in mijn werk zeg ik tegen iedereen dat ze moeten sporten. Dan kan ik het niet maken zelf niets te doen

Hmm vreemd dat je gevoelige borsten houdt. Ach ja, zal vanzelf weer verdwijnen of het is weer een nieuw trucje van je lijf



@CO balen dat de test negatief is en je nog niet ongesteld bent.



@Goudzilver leuk dat je bijna gaat trouwen. Die bruidstaart klinkt echt geweldig! Ben benieuwd naar wat voor jurk je dan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Leuk om jullie verhalen te lezen. Leuk dat je terug bent hippiek.



Goudzilver, super leuk dat je binnenkort gaat trouwen! Lijkt me heel gaaf!!





Wij hebben gisteren de 20 wekenecho gehad! Alles zag erg goed uit! Ben zo blij! 't is toch wel een opluchting! En we krijgen een jongen! Zo gaaf! Ik kom zelf uit een meiden gezin dus ben heel benieuwd!



Fijne dag dames!
Alle reacties Link kopieren
@hippiek; welkom terug!



@Silverdude: wat een goed nieuws! Fijn hoor, toch weer een geruststelling hè. En een jongen, leuk hoor. Had jij er van tevoren ook een 'gevoel' bij dat het een jongen was? Klinkt een beetje vaag haha.. maar ik had bij mijn dochter altijd het gevoel dat het een meid was en dat was ook zo. MAar ja, 50% kans he :$



@goudzilver; gefeliciteerd met je trouwplannen.. en al zo snel! Leuk hoor. Wat een geregel he, zo'n dag. Wordt het een groot feest?



@CO: en al nieuws? Ik hoop nog steeds op een positieve test voor je! Of ben je inmiddels ongesteld?



@5x5; neem je tijd hè, voor het verwerken van je miskraam.



@alle ballen in de lucht; ik ervaar het soms als best zwaar, kind, werken, relatie, vrienden, familie.. en nu de zwangerschap erbij. Helemaal als dochter dan een periode heeft dat ze wat minder meegaand en makkelijk is, is het moeilijk. Maar eigenlijk mag ik niet klagen hoor. We zijn heel blij met de situatie en de werken/gezin verdeling is goed voor ons zoals ie is.



Nou, ik ga weer verder met mijn bezigheden met dochter.. nu boterhammetje en dan lekker in bed. Vanmiddag schilderijtje verven voor haar papa die deze week jarig is.



verder een plannetje maken voor de nieuwe kamer van dochter. Ze gaat ruim voor de baby komt naar de grotere kamer (nu logeerkamer). Wil er echt een leuke kamer voor haar van maken maar geen roze prinsessen ofzo.. maar een beetje op internet snuffelen naar behangetjes etc. Al een supermooie niet te dure paarse zitzak voor haar gespot. Mijn neefjes hebben er ook een op hun kamer en het is echt superfijn om voor te lezen en lekker te liggen. En ze gaat naar een groot bed.. pff mijn kleine meisje wordt groot! Moeders onder ons: wanneer ging jullie kroost naar een peuterbed? Of zijn de kids nog niet zo groot.. ik heb het idee dat dochter er echt aan toe is, ze ligt de hele nacht tegen haar spijlen aan en wordt dan 100 keer wakker.



Fijne dag voor iedereen!
Alle reacties Link kopieren
@pioenrooske: Wat goed hardlopen, ben zelf ook echt van het sporten. Ik ging iedere dag paardrijden zeker een uur en tussendoor tennis, hardlopen, skeeleren. Moet me er nu wel wat meer toe zetten tijdens de zwangerschap. En paardrijden doe ik voor de zekerheid al helemaal niet meer. Doe je iets met sport kwa werk dan? Aangezien je het daar erover hebt?



@Silverdude: Oh wat gaaf joh 20 weken echo gehad. Idd een opluchting voor jezelf he dat je weet dat het er allemaal goed uitzag, heerlijk gevoel lijkt me dat. En een kleine knul super gaaf. Ik krijg de 28ste mijn 20 weken echo kan ook echt niet wachten, wil het weten jongen/meisje haha. Wat was je gevoel voor de 20 weken echo jongen of meisje?



@Bibaatje: Ja het is al vrij snel, we hebben heel lang gewacht met alles regelen ivm drukte baan van mijn vriend hadden we niet echt de tijd ervoor genomen. Ben begin van het jaar al gevraagd vandaar. We hebben een leuke dag gepland en s’avonds met ongeveer 40 personen hapje eten en borrelen. Grote feest doen we als de kleine geboren is van de zomer, dus dubbel feest dan .

Heeft je dochter misschien een beetje last van de tijd, vroeg donker s’avonds enzo of hebben kids daar geen last van? Leuk dat ze een nieuwe kamer krijgt. Zitzak is idd erg leuk om verhaaltje voor te lezen.



Nou ga weer even aan de arbeid. Doei doei!
Alle reacties Link kopieren
@goudzilver: dochter heeft zeker last van de tijd, door het verzetten van de klok vorig weekend. Het wordt nu langzaam iets beter. Het is heel verschillend per dag; de ene dag wordt ze rustig wakker om een uur of 6 en ligt dan heerlijk te kletsen en te zingen tot we haar komen halen (meestal kwart voor zeven, dan moet man eruit en liggen dochter en ik nog even samen in ons bed). Maar soms wordt ze ook 'verkeerd om' wakker zoals we dat hier noemen, dan is er geen land met haar te bezeilen en moet ze echt even bijtrekken. Dat is vooral 's middags na het slaapje.

Nou ja, het zal ook wel weer overgaan, dat is meestal met alles zo
Alle reacties Link kopieren
Heeej Hippiek, wat leuk dat je nog meeleest en een berichtje plaatst!! Jammer dat je promotie-onderzoek in het buitenland niet doorgaat. Mag ik vragen wat de reden is? Ach ja, het verloop van een promotie-onderzoek is altijd variabel, je plant iets en uiteindelijk gaat het soms een heel andere kant op...

Nu dus voor jou geen eitjes meer on hold voor eventuele plannen... eind deze week is het dus alweer spannend! Voor mij ook, dus we zitten in hetzelfde schuitje



@ alle andere meelezers: zouden er nog meer stille meelezers zijn? Die wellicht zelf ook gestopt zijn met de pil in juni, niet actief willen/durven meeschrijven maar wel meelezen? Of die ons zoooo gezellig vinden? Dan een zwaai voor jullie allemaal!! En wellicht zwaaien jullie dan ooit terug



@ 5x5: ik kan me goed voorstellen dat je miskraam nog steeds erg heftig voelt. Zeker omdat het pas zo laat in je eerste trimester bleek. Neem de tijd om bij te komen, meid! En ben je ondertussen al ongesteld geworden?



@ pardoes: joehoeee, ik hoop dat de Sint uit Spanje een mooi cadeautje voor je brengt! Hihi, dat zou gaaf zijn...

Wat betreft pijnlijke tepels: mmm... bij mij zijn die vooral vlak voordat ik ongesteld moet worden gevoelig (zoals nu dus). Maar goed, iedereen is anders... Lastig hoor, die vage lichamelijke signalen!!



@ CO: wat jammer, nog geen positieve test. Maar het kan nog alle kanten op dus... Aaarg... blijft spannend!



@ goudzilver: je bruiloft komt dus al heel snel dichterbij, leuk!! Het idee met die taart is ook super. Hihi, is je kleintje er daarmee echt een beetje bij.

Tjee, jij was er trouwens al vroeg bij met relaties... Op mijn twaalfde was ik nog een verlegen meisje die totaal niet met jongens bezig was!

Leuk dat je al echt een bol buikje krijgt! Kan me voorstellen dat het raar is als iedereen daar aan zit. Hoe zit het met de andere zwangeren, hoe ervaren jullie dat?



@ silverdude; joehoeee, wat gaaf dat je weet dat het een jongetje wordt! Wat was je eigen gevoel van te voren? En heel fijn natuurlijk dat de echo goed was. Hebben ze ook allerlei medische dingen gecheckt? Ook allemaal goed?



@ bibaatje: wat wordt je meisje al groot... een eigen Groot Bed!



@ de afvallers: gisteren dacht ik: laat ik naar alle afspraken eens gaan fietsen of lopen, goed voor de broodnodige beweging. In totaal ben ik bijna 2 uur aan het lopen geweest van de ene naar de andere afspraak (verspreid door de stad) en 1 uur gefietst (van en naar het station). Netjes toch!? Maar goed, daar heb ik niet elke dag tijd voor Bovendien hadden we gisteravond een brainstormsessie waarvoor iemand zelf appeltaart had gemaakt, en die kon ik niet laten staan... zucht. Discipline is moeilijk!



@ Eels: heej meid, hoe is het met je? Al lang niets van je gelezen! Ben je nog steeds zo druk met werken? Heb je nog eens tijd om de tabel bij te werken? Want ik denk dat Chrissy misschien wel een achter haar naam wil, en misschien wil Hippiek ook terug in de tabel? Anders wil ik ook wel weer een voorzetje doen?
Alle reacties Link kopieren
Yeah! Ongesteld!



Voel me er niet helemaal fit bij :puke: , maar we kunnen weer op het gemakje verder zometeen naar de volgende ronde!



Goudzilver welkom terug ! En heel gaaf dat je bijna gaat trouwen. Zoals jullie het regelen klinkt het helemaal als een gezellige relaxte bruiloft! En een heel gave taart.
Alle reacties Link kopieren
Ikke nog niet ongesteld, maar ook geen buikkrampen meer.



Vandaag ook de nodige beweging gehad. Sollicitatie wordt denk ik niks (teveel mitsen en maren, wel balen).
Alle reacties Link kopieren
Heee CO, weer ongesteld dus... Hoop dat je je vandaag wat beter voelt. Je klinkt er niet heel teleurgesteld onder, gelukkig. Op naar de volgende ronde! Ik denk dat ik met je mee ga. Ben nog niet ongesteld geworden, maar m'n buik voelt wel kramperig aan.



@ 5x5: jammer van je sollicitatie! Waarom denk je dat het niets wordt, vanuit jouzelf of vanuit het bedrijf? En heb je nog meer sollicitaties / brieven uitstaan?
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Ik denk vanuit mezelf niet, eigenlijk zijn er te veel dingen die tegenvielen (salaris, reistijd, reiskostenvergoeding, heel flexibel kunnen zijn, geen vaste uren) maar ik moet er nog over nadenken. Heb ook niet veel te kiezen eigenlijk want anders moet ik het kdv opzeggen.



Heb nog wel wat andere sollicitaties openstaan, toevallig gisteren nog 2 brieven geschreven en verstuurd.



Kjoedie, wat goed van je zeg dat je alweer zoveel kwijt bent! En fijn dat je bijna naar de gyn kan. Ik zit ook te wachten op m'n menstruatie, maar het zou best nog even kunnen duren na de miskraam natuurlijk. Heb wel af en toe buikkrampen dus verwacht dat het niet zo heel lang meer duurt.
Alle reacties Link kopieren
LMB, ik rij ook een Kawasaki Ninja (wegracer), maar dan een 600cc. Mijn broer had deze motor en daarom reed ik daar al meestal op. Toen hij hem wegdeed heb ik hem overgenomen.

Ik kan beide voeten plat op de grond zetten, dus voor mij is ie zeker niet te groot. Soms kun je hem ook iets verder in de vering trekken, misschien dat dat voor jou nog een optie is? Je moet wel goed bij de grond kunnen.



MarrekeEef, ten huwelijk vragen niet op een speciale manier gedaan. Op vakantie dus wel en tijdens een lekker etentje.

Wij hebben wel een groot feest gegeven. Dat is hier wel traditie, maar we wilden dat zelf ook graag. Overdag met naaste familie en vrienden en ´s avonds groot feest met een band. Kost idd wel een hoop geld maar we hebben een superdag gehad. Ik hoef normaal ook niet zo in de belangstelling te staan, maar dat valt hard mee hoor.

Overigens dacht ik ook altijd dat ik nooit ging trouwen (mijn ouders zijn ook gescheiden). Maar met manlief voelde gewoon ze goed en dat is gelukkig nog steeds zo.

Harde buiken had ik vorig jaar ook heel veel. Daarom moest ik met 6 maanden al stoppen met werken. Ik weet niet meer of ik het toen ook al zo vroeg had. Wel had ik zo vroeg vorig jaar al best wel krampen enzo, dus ws al wel een voorbode. We zien het wel, ik hou het in de gaten.



Welkom terug Hippiek!



Oh, dochterlief is wakker en wil aandacht. Ik lees en reageer straks verder!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, zo'n warm welkom Ik durfde eigenlijk niet zo goed meer te reageren omdat het toch alweer een paar maanden geleden was dat ik meeschreef. Maar dat was dus nergens voor nodig...



@MarrekeEef: het is precies gegaan zoals je zegt. Je plant dingen, begeleiders willen dingen anders en uiteindelijk weet je niet waar je nu aan toe bent. In mijn eigen strakke planning was alles volgend jaar december achter de rug geweest en hadden we dan een nieuwe baby-poging kunnen doen zonder buitenlandstress, maar nu zien we wel hoe het loopt. Uiteindelijk zal alles wel weer op zijn pootjes terecht komen (als het lukt om zwanger te worden - zeg ik er even afkloppend achteraan).



@Kjoedie: dat gaat vlot, dat afvallen! Ga zo door

@Goudzilver: klinkt als een hoop geregel. Leuk idee van die taart!
Alle reacties Link kopieren
@Bibaatje: tja niet op zich niet raar toch dat dochter beetje last heeft van de tijd. Hoor ook wel volwassen mensen zeggen dat ze even moet wennen. Maar ja die huilen er natuurlijk niet om. Wel lekker als ze even bij jou in bed komt liggen lekker ff knuffelen met je kleine. Idd alles gaat een x over .



@MarrekeEef: Wat kan je lichaam vaag zijn he. Ik heb nooit last gehad van gevoelige borsten, maar toen ik zwanger was dacht ik he wat is dat nou kon niet eens op mijn buik slapen. Tja ik was wel vroeg ja met relatie, ik heb een grote broer wat ik altijd heel stoer vond. Dus misschien had ik daarom meer oog voor jongens haha..



@Silverdude: Super leuk joh een jongen had je al vooraf een idee of eigenlijk helemaal niet? Wel fijn gevoel dat alles goed is he!



@CO: Vervelend dat je je niet helemaal fit voelt door je ongesteldheid. Heb je dat vaker? Of is dat alleen nu? Voel je je inmiddels wel weer wat beter?



@5x5: Nog niet ongesteld dus nog even spannend en afwachten voor jou. Jammer dat je sollicitatie het misschien niet gaat worden.



@Kjoedie: Wat ben je goed bezig meid met afvallen, knap hoor. Balen dat je cyclus zo vaag is. Nog 2.5 week en dan kan je eindelijk naar de gyn. Yep bruiloft is al bijna nee alles is geregeld. Ochtend trouwen daarna gebakje doen met wat mensen, vervolgens lunchen met getuigen. S’middags foto’s maken en s’avonds met familie en goede vrienden lekker uitgebreid dineren en drankje doen. Feest geven we van de zomer als de kleine er ook is. Kan ik ook een wijntje drinken ))…



@DTJ: Vervelend dat je bij de vorige zwangerschap al zo vroeg harde buiken kreeg. Kan je er zelf iets aan doen of rekening mee houden (misschien domme vraag maar alles is nieuw voor me )..



@Hippiek: Gezellig hoor dat je weer mee gaat schrijven, gewoon blijven reageren is alleen maar leuk.



Zo dan ga ik nu maar weer eens iets voor de baas doen he, moet soms ook wel eens gebeuren
Alle reacties Link kopieren
Yoehoe ik ben er ook nog hoor! Heb alleen weinig spannend nieuws. Ben minder moe deze week, dat is wel fijn. Verder: over een week krijg ik de tweede echo, en moet zeggen dat ik wel een beetje zenuwachtig begin te worden.



@Hippiek: welkom terug, girl! Tuurlijk ben je (weer ) van harte welkom!

@DTJ: dus je hebt flink uitgepakt met de bruiloft? Leuk! Was het een echte Achterhoekse bruiloft? Stoer dat je motor rijdt! Heb zelf ook altijd een kleine wens gehad om motorrijles te nemen, maar het is er nooit van gekomen. Heb nu een leuk klein autootje, waar ik het land mee door cross, dat is ook prima.

@5x5: en, inmiddels al ongesteld? Succes met je overige sollicitaties, hoe schat je je kansen in?

@Kjoedie: wat goed, meid! Heel netjes hoor (zegt ikke die nu aan de chocolade is begonnen ). Volhouden vind ik altijd het moeilijkste, mijn motivatie smelt als het ware als ik ook maar iets met vet er in zie, haha.

@Goudzilver: gefeliciteerd met je bruiloft! Leuk leuk leuk! Houd wel van borrelfeestjes

@CO: balen van je ongesteldheid, op naar een nieuwe ronde!





Voor alle andere meiden die ik niet heb genoemd en
Alle reacties Link kopieren
Nou, gister niet meer van gekomen om in te loggen, dus vandaag maar even verder bijlezen en reageren!



Pardoes, je lichaam kan je soms raar voor de gek houden he. Toch nog gevoelige borsten. Er zijn heel af en toe mensen die gewoon ongesteld worden en toch zwanger blijken te zijn (ik heb momenteel ook een zwangere collega die bij de termijnecho opeens al 14 weken ipv 8/9 weken zwanger bleek te zijn maar dus ook gewoon nog een keer ongesteld geworden was). Maar het komt niet heel veel voor.



Co, fijn dat je nu weer duidelijkheid hebt. Overtijd zijn terwijl je niet zwanger bent lijkt me heel erg frustrerend!



Goudzilver, die foto op de taart is wel superleuk! Weet iedereen het al wel of zal dit voor sommigen nog even een verrassing zijn?

Ben nu ca 16,5 week en ook ongeveer 3 kg aangekomen. Mijn buik begint nu echt flink te groeien. Afhankelijk van de kleding die ik draag, maar soms is het al echt goed zichtbaar! Gelukkig zitten ze bij mij niet zomaar aan mijn buik. Zou ik ook niet echt van gediend zijn eerlijk gezegd...



Silverdude, wat fijn dat alles goed was met de 20-wekenecho! Is toch weer even spannend! En leuk dat jullie een zoontje krijgen! Had je een voorkeur? (is een beetje een not-done vraag, dat weet ik, maar ik weet ook dat veel mensen diep in hun hart vaak wel een voorkeur hebben, vandaar. En dat betekent helemaal niet dat je niet blij bent als het het andere geslacht blijkt te zijn).



Bibaatje, leuk dat je een nieuwe kamer voor je dochter aan het inrichten bent!

Mijn dochter is nog lang niet toe aan een peuterbed . Ze slaapt zelfs nog steeds bij ons op de kamer! Maar ze is dan ook pas 8 maanden. Mijn oppaskids gingen volgens mij rond de 3 jaar naar een groter bed. Maar dan kan natuurlijk ook gewoon per kind verschillen.



5x5, kan me voorstellen dat je nog niet helemaal over je miskraam heen bent en dat het af en toe nog wel even heftig is. Het is natuurlijk ook niet niks. men doet er soms zo luchtig over in de zin van ´het overkomt veel vrouwen´. Maar dat betekent nog niet dat het niet ingrijpend is. Ik hoop dat je het een plekje kunt geven en dat je snel duidelijkheid hebt over nu wel of niet zwanger.

Jammer dat je sollicitatie ws niets wordt...



Kjoedie, wat fijn dat het afvallen zo vlot gaat! Dan stimuleert natuurlijk ook heel erg om vol te houden! Niet te fanatiek worden he .

Jeetje, dag 86 al. Daar wordt je toch heel gefrustreerd van? Gelukkig komt de afspraak aan de gyneacoloog snel dichterbij en krijg je wellicht meer duidelijkheid.



Goudzilver, ik denk dat het enige dat ik kan doen is een beetje rustig aan doen. Dat hielp de vorige keer ook heel iets (niet heel veel, maar toch wel wat). Dus ik probeer nu al niet teveel te tillen, want dat merk ik nu het snelst.



Chrissiy, onze bruiloft was wel een echte achterhoekse bruiloft in de zin van een groot feest ´s avonds met een band. Dat wilden we zelf ook heel graag en was ook superleuk. Heel veel reacties gehad dat we zo´n goede muziek hadden (we hadden Hike als band). Overdag verder wel gewoon heel relax. Op een mooie locatie getrouwd (dus niet op het gemeentehuis, maar een klein boerderijtje) en daar ook gezellig nog geborreld. Daarna voor het eten na de avondlocatie. We zijn niet zo van de officiele dingen en hebben dus bv geen taart gedaan (we hadden helemaal niets met een ritueel van taart aansnijden) en hebben ook geen receptie gegeven. We redeneerden dat we iedereen die we graag erbij wilden hebben toch al uitgenodig hadden dus waarom dan nog een receptie. Gewoon een heerlijk relaxte ongedwongen dag. De tijd vloog echt voorbij!

Ik heb alles wat reed altijd al heel leuk gevonden (crosste al vrij vroeg rond op alles met een motor wat mijn broer in elkaar knutselde). Dus toen ik eenmaal auto reed leek een motorrijbewijs me ook wel heel erg leuk. Inmiddels mag ik overigens ook vrachtwagen en bus rijden. Al doe ik dit nu niet meer (ik heb een bijbaan als taxichauffeur gehad waar ze ook bussen hadden en toen ook mijn busrijbewijs gehaald en af en toe busritten gedaan).



Hier wel ok. Op zich voel ik me vrij goed, al was ik gister en eergister ´s morgens een uurtje na het ontbijt opeens heel erg misselijk en moest dus ook overgeven beide dagen. Dat is nog amper voorgekomen. Wat was ik slecht! Gelukkig werd het later beter. Dinsdag was ik op het werk (heel wat bezorgde gezichten om me heen gehad want zag blijkbaar ook even lijkbleek). En gister was ik net dochter in bad aan het doen. die heb ik dus snel in een handdoek en badcape gewikkeld en even op een veilige plek gelegd! vervolgens een tijdje op de grond blijven zitten om bij te komen. Dochter vond het gelukkig allemaal prima en lag lief om zich heen te kijken.



Nu zo wel naar bed, want vanacht amper geslapen. Dochter is vanacht zeker elk uur wakker geweest maar nog vaker zelfs 2x per uur. Geen idee waarom. Ze was niet ziek ofzo en ook geen honger (want nog gewoon late fles gehad). Was dus een flink gebroken nacht.Hopelijk vanacht een betere nacht! Vanmorgen was ze overigens weer een vrolijk zonnetje . De schat.
Alle reacties Link kopieren
Niet bijgelezen, te moe daarvoor (vannacht erg slecht geslapen, duik er zo maar in). Maar nog niet ongesteld. Ik hou er wel rekening mee dat het toch met een cyclus te maken heeft die in de war is geschopt door de miskraam. Als ik over een dikke week/1,5 weeknog niet ongesteld ben ga ik pas testen.
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies even een berichtje terwijl ik ziek thuis zit.. Nou ja ziek ik verga van de pijn in mijn zij/rug en maak me best zorgen! Heb een afspraak bij de huisarts straks. Al een aantal dagen erge pijn en misselijk, schreef het toe aan zwangerschapskwaaltjes maar ben daar niet meer zo zeker van.

Assistente dacht aan verwaarloosde blaasontsteking die naar je nieren kan doorslaan. Dus vanmorgen al even urine gebracht. Het schijnt dat je een blaasonsteking vaak niet opmerkt als je zwanger bent?! Iemand van jullie hier bekend mee?



Ik zit me nu zorgen te maken dat ik te lang heb doorgelopen en er iets met de baby is..

Sorry voor deze egopost maar ben beetje gestresst :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven