In Juni gaan we ervoor, wie kletst er mee???

07-06-2011 11:20 1323 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,



Even korte introduction: ik, 29 jaar (vrouw ) & klets graag vaak en veel met 'lotgenoten' over zwanger worden, testjes doen, wachten, onzeker zijn, mannen die er niet teveel mee lastig gevallen willen worden en alles wat maar met zwanger worden/zijn te maken heeft...



Er zijn al zoveel overvolle topics hierover dus vandaar mijn nieuwe.



Oh ja, over mij: ik ben net voor het eerst écht ongesteld sinds ik 2 mnd nuvaring heb gehad. Mijn eerste testdag gaat +/- zijn op 3 juli!

Nog eventjes geduld maar de eerste ronde is van start gegaan!!



De tabel!!!



NaamLeeftijdTestdag / VK- of Gyn-dag ZwangerUitgerekend opGaat voor kindje nr.Eels822924 okt 10 maart 2DTJ30?? 23 april 2bibaatje3224 okt 6 mei 2C.O.24??nope - 1lollystokje28begin okt. ?? 1Lokee34 ?? ?? 1Envia279 okt.nope ?? 1Silverdude26?? 22 maart 1MarrekeEef2811 okt. nope ?? 1love_my_babyboy35 ?? nope ?? 2chrissiy28 7 okt. nope ?? 15x527 22 nov. nope ??? 3goudzilver26 ?? 16 april 1kiwiless25 2 nov. 6 mei 1&2pioenrooske30 ?? nope ?? 1pardoes25 4 nov. nope ?? 1kjoedie31 ?? nope ?? 1
Alle reacties Link kopieren
Chrissiy kan me voorstellen dat je de puf niet hebt na zo een bericht. Neem je tijd.



Ik heb ook de puf nog niet om uitgebreid te reageren. Beetje veel heftige gebeurtenissen af gelopen tijd en dat begint nu zijn tol te eisen. Binnenkort weer meer (ik lees wel maar gewoon te moe om in te loggen en te typen)
Alle reacties Link kopieren
Chrissiy, wat is dit klote zeg!!!!!!!!!!!!!!!

Jee ik baal verschrikkelijk met je mee, dit had ik niet verwacht.

Meissie heel erg veel sterkte!!!
Alle reacties Link kopieren
Oh neee, Chris... dat meen je niet!! Je vorige echo goed, en nu dit... Oooh, arme meid... dikke voor je...

Dit is echt zwaar klote... Ik logde net in speciaal voor jou, met de hoop op verhalen van vrolijke hartjes en zwaaiende armpjes, maar het tegendeel dus... Ik baal ook met je mee, meid.
Alle reacties Link kopieren
Chrissiy, wat ontzettend naar dat je echo niet goed was. Vorige keer was er geen teken dat er iets niet goed was toch? En dan nu dit. Heel veel sterkte meid .



Hippiek, ik heb kinderEHBO niet voor mijn werk ofzo nodig. Ik vond het gewoon als ouder wel nuttig om te volgen. Ik ben medisch niet goed onderlegd en denk dat het wel nuttig is als je in de basis een beetje weet hoe je moet handelen. Denk dat je dan ook makkelijker iets rustiger blijft. Ik vond de cursus in ieder geval heel erg nuttig. Heb er best wel veel van opgestoken in algemene tips en daarnaast zat er ook echt een onderdeel reanimatie bij (want ik uiteraard hoop nodig te hebben, maar dat je weet wat je moet doen is wel een prettig idee vind ik).



Lokee, wat vervelend dat je je zo slecht voelt. Je bent idd niet ziek, maar zwanger. Maar dat betekent niet dat je van dat zwanger zijn niet ook een heleboel klachten kunt hebben en je daardoor eigenlijk toch ziek bent! Dus voel je niet bezwaard. Ik herken het wel hoor, ik heb dat zelf ook. Dat ik de drempel om me ziek te melden heel hoog leg, aangezien ik vind dat ik niet moet zeuren want ik wilde immers zelf zwanger worden. Maar eigenlijk moet je het niet zo zien. Ik heb me vorig jaar ook pas ziekgemeld toen ik dat op last van de vk moest doen omdat we op het punt waren dat mijn ongemakken ook risico voor de kleine gingen veroorzaken.

Maar bedenk ook: mensen zijn nu eenmaal af en toe afwezig wegens ziekte. En als je ziek bent als gevolg van zwangerschap krijgt je werkgever deze kosten ook nog eens vergoed van het UWV! Dus ze lijden daar veel minder aan dan wanneer jij ´normaal´ ziek bent.



MarrekeEef, lekker zo´n dagje sauna. Ik hou er zelf niet zo heel erg van, maar ik weet dat wanneer je het wel lekker vindt, zo´n dagje heerlijk is. Volgens mij is het niet zo heel erg als je naar de sauna gaat als je zwanger bent als je het normaal ook wel doet. Het is meer dat de temperatuurwisselingen niet goed zijn als je het helemaal niet gewend ben. Ik kan zelf niet goed tegen die extreme hitte en temperatuurschommelingen, dus ik moet het niet doen. Maar als je het vaker doet en je lichaam is eraan gewend dan valt het volgens mij wel mee.



LMB ik ben 1.74 lang. Dus wel iets langer. Al heb ik in verhouding wel korte benen (en een wat langere romp zeg maar). Ik heb geen idee hoe het met hoogteverschil zit. Ik kan de mijne in ieder geval goed hanteren en dat vind ik wel belangrijk.



Pardoes, goed dat je er wat minder mee bezig bent. Dat kan geen kwaad. Wie weet helpt het juist wel! Bij mij was dat wel het geval.



Silverdude, kan me helemaal voorstellen dat je nog een pretiecho wilt om zekerheid te hebben over het geslacht hoor! Ik geloofde mijn vk ook zeker wel met de 20 wekenecho. Maar vond de bevestiging met de pretecho wel weer fijn en toen zag ik het zelf ook. Niet dat het erg was geweest als het anders was, maar toen was ik toch meer overtuigd. Het kwam meer doordat veel mensen zeiden dat ze het vaak verkeerd zien, al twijfelde mijn vk geen moment en zei dat ze het nog nooit verkeerd had gezien omdat ze gewoon even rustig de tijd nam om te kijken.



Hier alles ok. Woensdag even een mindere dag. Was heel onhandig en stootte met de hoek van de wasmand onderin mijn buik. Echt een gemene stoot. Flink geschrokken dus. Ook vk gebeld. Ze gaf aan dat ik wel in de gaten moest houden dat ik geen bloedverlies kreeg, want dan moest ik wel weer bellen. gelukkig is dit niet gekomen. Begin nu ook weer een beetje vertrouwen te krijgen, maar ik kon mezelf wel voor mijn kop slaan.

Met kleine meid gaat het goed. Volgens mij krijgt ze weer tandjes erbij, want ze is jengelig, poept 6x per dag en heeft rode en gevoelige billen. Arme meid. Gelukkig heeft ze wel al 2 nachten behoorlijk goed geslapen. Heb ik ook wel nodig, want op het werk momenteel even behoorlijk druk en stressvol. Maar verder voel ik me gelukkig goed.

Nu lekker weekend, al verwacht ik nog wel wat uurtjes thuis in te moeten loggen voor mijn werk want anders krijg ik het allemaal echt niet af...
Alle reacties Link kopieren
Ach Chrissyi wat een naar bericht. Ik hoopte zo voor je dat alles prima was. Kan me goed voorstellen dat je er helemaal murw van bent. Misschien een dooddoener maar pas goed op jezelf, dit is niet niks.



@DTJ: schrikken zeker, zo'n ongelukje! Gelukkig kunnen kindjes in de baarmoeder heel wat hebben, maar kan me voorstellen dat je je vk even hebt gebeld. Jezelf niet voor je kop slaan hoor, je doet het toch niet met opzet ofzo.



@Eef; fijn dat je ongesteld bent, heb je toch weer een startpunt.



@Silverdude; snap dat wel, dat je moet omschakelen. dat betekent toch niet dat je niet blij bent met een jongen? Ik heb dat ook, op een andere manier; ik ben zelf erg donkerharig en had me onbewust mijn kinderen altijd voorgesteld als ook van die kindjes met zwarte haren zoals ik vroeger was. Maar mijn dochter is enorm blond! Soms kijk ik nog naar haar en denk ik; ben jij echt van mij haha... Maar zou haar niet meer anders kunnen voorstellen dan blond met donkerbruine ogen hoor :)Het is niet belangrijk, maar je maakt je toch een voorstelling ervan van tevoren.



@pioen: weet niet wat er met je is maar hoop dat het niks ernstigs is. Doe rustig aan



Hier gaat het, ben nog een paar dagen thuis geweest met buikpijn maar dat loopt nu allemaal weer. Wel heb ik last van angstklachten, ben zo bang op herhaling van complicaties. dat is nog helemaal niet aan de orde nu, dus mijn angsten zijn irreëel maar dat maakt het niet makkelijker. Gelukkig heb ik een hele fijne huisarts die me goed begrijpt en waar ik altijd terecht kan. Kan me toch moeilijk nog 6 maanden zorgen maken. Ik wil genieten van deze tijd maar dat valt me nu wel zwaar.



Fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Bibaatje, wat vervelend da tje angstklachten hebt. Dat er nu nog geen reden voor is is natuurlijk fijn, maar ik kan me goed voorstellen dat je ze hebt hoor. Gelukkig begrijpt je huisarts je goed. Ik hoop dat je ze ook weer een beetje kwijtraakt en weer meer kunt genieten.

Mijn dochter was bij de geboorte juist hartstikke donker qua haren (en een flinke bos!) terwijl ik blond ben. Manlief is nu donker, maar was als kind ook blond. Maar bij dochter trekt het nu ook al flink bij en ze wordt steeds lichter.



Weet iemand tot welke leeftijd de kleur ogen kan veranderen? Alle baby´s schijnen blauwe ogen te hebben. Dochter heeft ze nu (met ruim 8 maanden) nog steeds. Manlief heeft ook blauwe ogen, ikzelf heb een onbestemd kleurtje grijsgroen. Ik hoop dat ze die mooie blauwe kijkers houdt!



Hier verder alles goed. Ik voel de kleine al schoppen! En dat met 17 weken al! De vorige keer voelde ik het pas met ca 23 weken. Vind het wel fijn dat ik nu al wat voel.

Dochter heeft nog steeds last van (waarschijnlijk) doorkomende tandjes. Vandaag weer 7x gepoept en alles vanonder is rood en geirriteerd. Zo zielig. Verschonen is dus ook een drama, ze krijst alles bij elkaar want het doet haar gewoon pijn. Maar ik moet het toch voorzichtig schoonmaken. Daarna een dikke laag zalf erop om het weer te verzachten. Heb echt enorm met haar te doen. Ze wilde vanmorgen in badje niet eens zitten omdat dat haar pijn deed. Morgenvroeg denk ik nog maar even met haar billen in een lekker verzachtend sopje en dan maar even lekker een uurtje op de lekker verwarmde douche blijven zonder luier, misschien dat dat ook even wat scheelt. Ik heb zo met haar te doen.
Alle reacties Link kopieren
Oh nee toch Chrissiy!! Wat verschrikkelijk! Ik was een weekendje weg en las het nu pas... Ik wens je heel veel sterkte! Afschuwelijk!



Ons topic gaat inderdaad niet zo best de afgelopen maanden, bah bah!



@ Kjoedie; dikke knuffel voor jou! Wat naar dat je je zo voelde bij de vriendinnendag. Kan het me heel goed voorstellen dat je zo de aansluiting mist.. Weten je vriendinnen er wel van af?
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



pfft, inderdaad... ons topic is niet allervrolijkst de laatste tijd. Maar daarom zijn we er juist voor elkaar, ook om elkaar te steunen...



Lieve Chris, hoe gaat het met je, meidje? Ik heb veel aan je gedacht dit weekend (raar is dat, veel aan iemand denken van wie je niet eens weet hoe ze er uit ziet... maar dat terzijde). Voelde je van te voren al aan dat het misschien niet goed zat? Omdat je zo zenuwachtig was voor de echo... En hoe gaat het nu met je? Ik zend je alle liefde en sterkte toe... dikke knuffel voor jou.



@ pardoes: heb jij geen leuk nieuws? Wat voor weekendje weg deed je? Ik was gisteren een dagje met vriendinnen naar Den Haag, dat was erg geslaagd. Ging wel ook veel over zwanger zijn (1 is zwanger, de ander is al 1,5 jaar aan het proberen en zit nu sinds kort in de medische mallemolen). Maar wel op een positieve manier, voelde me niet buitengesloten ofzo. Ook omdat het niet alleen maar positieve verhalen waren... Kjoedie, kan me voorstellen dat jij dat wel zo voelde, zeker als het bij je vriendinnen lijkt dat het allemaal vanzelf gaat... Ik hoop dat je nog meer vriendinnen hebt, die misschien iets meer in dezelfde omstandigheden als jij zitten!



@ DTJ: wat fijn dat je de kleine al voelt schoppen! Dat lijkt me zo speciaal... Is je buik al flink groot geworden? En een dikke knuffel voor je dochtertje... Wat naar die rode billetjes!



@ bibaatje; Wat vervelend dat je zo last hebt van angstklachten! Gelukkig begrijpt je huisarts je goed. En je vriend/partner, kan je er met hem ook over praten?



Voor iedereen een en een dikke in deze donkere, mistige herfstdagen!
Alle reacties Link kopieren
Kjoedie, wat vervelend dat je momenteel de aansluiting met je vriendinnen mist. Het gebeuren dat alles gaat over kinderen herken ik wel. Bij de vriendengroep van mijn man gaat het bij de dames ook altijd heel veel daarover. Daar kwam ook nog bij dat ik er veel later bijgekomen ben dan de rest, waardoor zij elkaar allemaal al heel goed kenden. Ik miste hierdoor ook wel erg de aansluiting. Al scheelde het wel enorm dat wij toen nog geen kinderwens hadden dus dat ik dat ´probleem´ er niet ook nog bij had.

Heel veel sterkte meid!



Chrissiy, hoe is het nu met je?



MarrekeEef, fijn dat je dagje weg leuk was! Ik denk dat het enorm scheelt wanneer er ook mensen zijn die min of meer in hetzelfde schuitje zitten.



Ons topic is helaas niet alleen maar goede verhalen. Hopelijk komen er snel goede berichten bij. Ik gun het iedereen zo!

En wees niet bang, ik doe braaf rustig aan en zorg goed voor mezelf. Al is dat eerste niet altijd even makkelijk. Maar we doen ons best!
Alle reacties Link kopieren
Wat een lieve berichten. Het gaat wel ok. Over de ergste schrik heen, geloof ik. Nee, vorige keer was er geen enkele indicatie dat het mis zou gaan. Had er zelf alleen geen goed gevoel over, waarom weet ik niet.

@Eef, wat lief dat je aan me gedacht hebt. Ja, aan de ene kant misschien gek om mee te leven met mensen die je nog nooit hebt gezien, maar aan de andere kant: waardeer het echt. Je mag best zien hoe ik eruit zie hoor overigens Dan moet je me even mailen op Joost zijn adres: joostnijland@live.nl

Hoe is het trouwens met jou? Ben je weer de oude Eef, zoals voor de operatie?

Lieve Kjoedie, snap goed wat je bedoelt, hier hetzelfde: er is een ware zwangerschapsexplosie gaande in mijn vriendenkring. Leuk zeker, maar ook wel slikken soms.
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,



Hier ben ik ook weer eens.



Kjoedie, het gaat inderdaad niet zo best met veel van ons!

Jee, het is allemaal wel erg heftig vind ik zelf.



Chrissiy, wel appart he dat je zelf niet zo´n goed gevoel had, maar ja dat maakt de klap natuurlijk niet minder. Het klopt wel wat Eef zegt, je denkt regelmatig aan iemand wanneer zoiets gebeurd en je weet niet hoe diegene er uit ziet, maar ja dat geeft niks. Verwerk het allemaal wel rustig he en gun jezelf even de tijd ervoor.



DTJ, wat naar zeg die rode billetjes! Doet inderdaad heel veel pijn en het is voor jezelf ook zo rottig om dan nog te verschonen. Wij hebben op het KDV ook weer een rode billen periode. Veel dunne poep en vooral ook heel vaak. Is echt zo zielig voor de kleintjes. Van mij ook een lieve knuf voor jou meissie.



Ik heb zelf niet zo veel zwangeren om me heen, alleen mijn collega dan. De meeste meiden van mijn leeftijd hebben dan ook al 2 kinderen, ik ben gewoon iets laat. Maar goed ik heb het allemaal wat meer losgelaten. Als ik zwanger word is het geweldig maar als ik weer een ronde verder moet is het ook prima. De eerste 3 maanden was het wel anders hoor maar ik heb steeds het gevoel gehad dat het raak was en dan was de teleurstelling heel groot. Dat wil ik niet meer.



Ik ben wel aan het kijken naar mijn zorgverzekering, het is weer het einde van het jaar en ik kijk even wat het voordeligste is als ik wel zwanger wordt en moet bevallen.

Volgens mij wordt de verloskundige helemaal vergoed vanuit de basisverzekering en de echo's ook. Omdat ik 36 ben wordt ook die nekplooimeting vergoedt.

Kraamzorg wordt gedeeltelijk of helemaal vergoedt maar dat zal hooguit 196 euro zijn dus dat kan ik misschien zelf wel betalen.

Alleen weet ik niet hoe het zit met bevallen in het ziekenhuis, ik heb al een keizersnee gehad en moet zoiezo in het ziekenhuis bevallen. Ik weet dus niet of dat vanuit de basis wel verzekerd is maar ik denk dat ik ze nog maar even bel.



Eels ik mis je hier eigenlijk wel! Gaat alles wel goed met je, of ben je gewoon erg druk en heel erg moe!!!!



Ik ga even aan de slag in huis, kom straks nog wel even kijken.
@ MarrekeEef; leuk zeg een dagje Den Haag! Fijn dat jij je niet buitengesloten voelde in je vriendinnengroep. Mijn 'voordeel' is dat de meeste vrienden nog niet met kinderen bezig zijn. Een vriendin is zwanger van haar tweede en de rest is nog te druk met werk zoeken, huis kopen enz. In mijn dagelijkse leven kom ik het dus nauwelijks tegen en ergens vind ik dat wel erg prettig... Ik heb trouwens nog geen goed nieuws (ik zou het heel graag willen hoor ). Ik heb net mijn vruchtbare dagen weer gehad dus nu een dag of 12 afwachten... Ben je eigenlijk al weer volledig aan het werk?



@ DTJ; wat fijn dat je de baby al voelt! Dat moet wel elke keer een geruststellend gevoel zijn of niet?



@ Chrissiy; fijn dat het 'ok' gaat, apart inderdaad dat je er zelf al geen goed gevoel over had... Heb je even vrij genomen van je werk?



@ LMB; ik ben inderdaad ook aan het kijken voor mijn zorgverzekering! Als iemand dus nog een goede/goedkope heeft...
@Eels Waar ben je? Alles goed? Moe? Druk? Ik mis je hier ook. Misschien leuk als de tabel weer bijgewerkt word? Hopelijk gaat alles goed met je.



Er is de laatste tijd hier niet zoveel positiefs gebeurd, hopelijk komen er gauw weer zwangere dames bij, ik gun het iedereen zo!



@Chrissey Jeetje ik schrok van je berichtje, bah wat een narigheid. Neem goed de tijd voor jezelf en om het te verwerken. Hoe is het nu met je? Veel sterkte alvast, ook voor vrijdag



@Kjoedi Kan me voorstellen dat je vriendinnendag niet zo geslaagd was, zou ik ook niet vrolijk van worden. Hopelijk kun je binnenkort lekker met ze mee kletsen. Binnenkort ziekenhuisbezoek, hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.



@DTJ Hoe gaat het met je dochtertje? Lijkt me naar als je ziet dat ze zo'n pijn heeft. Je voelt de kleine al schoppen, geweldig lijkt me dat! Ik voel er nog niets van, ben vandaag 19 weken zwanger.



Vandaag heb ik controle bij de verloskundige. En aankomende donderdag de 20 weken echo. Het is zo spannend, ten eerste natuurlijk of alles goed is. En ten tweede ben ik zo benieuwd wat het word, ik denk (nog steeds) een jongetje. Denk me vriend ook. Een gevoel dat ik van begin af aan al heb. We zullen zien of het klopt donderdag!



Verder gaat alles goed hier, probeer de baby te voelen maar voel er nog niks van, dat maakt me soms onzeker. Maar vanmiddag hartje luisteren bij de vk, steld hopelijk weer gerust. Zit nu al bijna op de helft van de zwangerschap gaat wel snel hoor. Moet zeggen dat ik toch nog steeds best wel moe ben, werk 4 dagen in de week maar vind het maar net vol te houden. Moet echt bijkomen op me vrije dagen. Maar eigenlijk heb ik niks te klagen. Ben zo blij met het wondertje wat in me groeit!



Fijne dag allemaal
Alle reacties Link kopieren
Even niet bijgelezen, heb de puf er niet voor op het moment. Het viel me eigenlijk op dat ik me sinds de miskraam nog geen moment echt goed heb gevoeld. Emotioneel gaat het wel wat beter, maar lichamelijk nog prut.



Even een zwaai voor allemaal en hoop dat ik binnenkort wat meer tijd en puf heb om weer actiever te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
@Chrissy: o nee, wat een verschrikkelijk nieuws. Het is precies wat Eef zegt, ook al ken je elkaar niet, je leeft toch met elkaar mee.



@rest: ik word me door het topic toch wel bewust van hoe kwetsbaar die eerste paar maanden zijn. Ik weet niet of dat helpt bij het voorbereiden op het allerergste - misschien kan dat ook wel helemaal niet - maar ik heb wel het idee dat ik nu wat minder naïef een mogelijke zwangerschap in zou gaan.



@DTJ en kinderehbo: ik heb weleens gehoord dat je bij het reanimeren te werk moet gaan op de maat van 'Staying alive'. Hebben ze jullie dat ook verteld? Wel schrikken van zo'n stoot in je maag zeg. Gelukkig goed afgelopen!



@Kjoedie: wat goed dat je het nog probeert, zo met de bende moeders op stap. Lijkt me inderdaad behoorlijk confronterend. Hopelijk heb je volgende week een goede ervaring in het ziekenhuis. Weet je wat ze precies gaan doen?



@LMB en Pardoes: grappig, ik heb gisteren precies hetzelfde uitgezocht. Volgens mijn berekening kwam het met de aanvullende verzekering à 260 euro per jaar precies goedkoper uit. Ik kreeg daarbij een kraampakket à 30 euro, vergoeding eigen bijdrage kraamzorg à 160 euro als ik het me goed herinner, vergoeding huur/aanschaf kolfapparaat à 40 euro. En ook nog vergoeding voor een combinatietest voor mij, maar dat deed er bij jou natuurlijk niet toe. Verder ook vergoedingen zwangerschapscursus en borstvoedingblaat enzo, dus uiteindelijk misschien toch de moeite waard. Ik kwam bij Ditzo + aanvulling Zorg beter uit op 117 euro per maand.



@LMB: in het ziekenhuis bevallen met medische indicatie valt onder de basisverzekering. Dus daar hoef je je geen zorgen om te maken!



@lolly: hoe was je controle? Ben je weer gerustgesteld.



Wat mij betreft... Nou ja, ik heb het in het verleden ook al eens verteld, maar dat stoppen met de pil heeft dus echt een enorme invloed op mijn libido. En dan vooral naar andere mannen toe. Ik kan nu soms echt een vreemde man met mijn ogen uitkleden. Ik kanaliseer alle lust wel netjes naar mijn vriend toe hoor Maar het is wel een openbaring. Misschien in de toekomst niet opnieuw aan de pil.... Niet zozeer vanwege de sexdrive, maar ik voel me ook op en top vrouwelijk zo. En nu ik dat stukje van mezelf opeens weer terug voel, weet ik niet zo goed of ik dat wel weer wil missen. Verder was het alcohol-week dus ik heb lekker feest gevierd dit weekend. Nu weer braaf aan de chocomel
Alle reacties Link kopieren
@Chrissiy succes vandaag met de echo. Hoe gaat het nu met jou en je vriend?



@DTJ wat naar zo een stoot in je buik. Heb je er nog last van gehad? Leuk dat je de kleine al kan voelen.

Wat naar voor de kleine meid, hopelijk gaat het snel weer beter!



@Bibaatje goed dat je een fijne huisarts hebt. Rationeel weet je misschien wel dat je angsten niet nodig zijn maar angst is nooit rationeel. Praat over je angsten want dan kun je gerust gesteld worden en anders loop je jezelf alleen maar gek te maken en dat moet je niet hebben. Als je door een paar bezoekjes extra aan de huisarts meer ontspannen kunt genieten dan moet je zeker steeds weer gaan.



@Kjoedie wat naar dat het vriendinnendagje niet zo leuk was, zeker omdat je het gevoel kreeg dat ze uit beleefdheid naar je werk vroegen. Weten ze dat je zwanger wilt worden maar dat je eisprong en menstruatie uitblijven?

Zo jammer dat hun wereld nu echt alleen maar om kinderen draait. Enerzijds voor te stellen omdat een kindje zo belangrijk is maar anderzijds blijven er andere dingen toch ook interessant?



@Eef apart om te merken hoe je met (onbekende) mensen mee kunt leven he? Je gaat op zo een topic als dit toch mee schrijven om mensen te "ontmoeten" die weten wat je meemaakt. Het is niet een onderwerp waar het bij 1 vraag stellen blijft.



@LMB en anderen het is goed om de zorgverzekering te bekijken maar kijk goed naar de voorwaarden. Sommigen doen iets heel mooi voor maar blijken er bepaalde voorwaarden te zijn. independer.nl/zorgverzekering is een goede site om te kijken welke verzekering goed bij je past.



@Lollystokje ik ben benieuwd of je voorgevoel over het geslacht klopt.



@5x5 hopelijk knap je snel weer op.



@Hippiek op het topic is inderdaad goed te merken hoe kwetsbaar de eerste tijd is.



Hier gaat het nog wisselend, afgelopen tijd zijn er wat dingen gebeurt die voor schrik, spanning en veel regelzaken hebben geleid (iets te herkenbaar om hier neer te zetten). Ik merk goed wat spanning allemaal kan veroorzaken. Af en toe steekt de gedachte op of ik zwanger zal zijn ondanks dat ik ongesteld ben geweest 3 weken geleden. Maar het zal allemaal wel gewoon door de stress komen. Ik heb nl al 2 weken zere borsten, vorige week gingen mijn emoties met me aan de haal (ene moment enorm chagrijnig, volgende moment huilerig en ga zo maar door). Ik heb niet het idee mijn eisprong al te hebben gehad, vorige maanden waren de tekenen heel duidelijk maar deze maand tot nog toe afwezig.

Nu moet ik er snel vandoor!
@ Zorgverzekeringen; het is inderdaad een beetje puzzelen mbt aanvullende verzekeringen. Ditzo klinkt tot nu trouwens goed! Maar eens even goed naar de voorwaarden kijken.



Vandaag ben ik bij de internist geweest, gewoon om te laten controleren of alles nog goed is met mijn schildklier (heb een trage schildklier en daarvoor medicatie). Hij weet dat we voor een kindje willen gaan en vertelde dat vijf maanden nog niet zo veel voorstelt. Dat mijn cycli goed zijn (wat onregelmatig maar nog niks schokkends) en dat we gewoon rustig verder moeten gaan Toch fijn om even te horen!
@ Pioenrooske; klinkt allemaal best heftig meid, doe rustig aan! Die zere borsten is raar hè? Ik heb deze ronde precies hetzelfde, heb ook nog steeds gevoelige borsten (maar denk nu dat het door eisprong kwam). Ik heb er deze maand ook soms aan gedacht om toch maar eens te testen maar op gevoelige borsten en veel emoties merk ik niks..
Alle reacties Link kopieren
@zorgverzekeringen: ik heb het nog eens even goed naast elkaar gelegd en de allergoedkoopsten (ditzo, fbto) bieden maar heel weinig aan vergoeding screening en eigen bijdrage. De meest goedkope die ook screening zonder noodzaak, eigen bijdrage kraamzorg en evt. bevalling zonder indicatie in het ziekenhuis + zwangerschaps/lactatiecursussen dekt is deltaloyd basis + start.
Alle reacties Link kopieren
Pardoes fijn te horen dat de internist vind dat 5 maanden niet erg vindt en vindt dat je cycli netjes zijn.

Irritant he die vage dingen? Mijn wisselende humeur komt echt wel door de spanning, waar die zere borsten vandaan komen geen idee. Ik dacht eerst net als jij door de eisprong maar die heb ik niet kunnen ontdekken. Ik ga ook niet testen hoor, geen zin in want weet toch datnegatief is. Wacht gewoon en zie wel hoe het loopt.

Gewoon ontspannen met het maken van de surprise van dit jaar
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!



Pfoe, ik kijk even twee daagjes niet, dan is er weer heel veel te lezen! Eigelijk moet ik aan het werk nu, dus ik reageer niet op iedereen Maar wel een voor iedereen!



@ chrissy: hoe is het nu met je? Heb je nog weer een echo gehad? En wat ga je nu doen - wachten tot het vanzelf komt, of de curretage? Pfft, meid: ik voel zo met je mee... Goed voor jezelf zorgen nu, en laat je vriend je maar lekker verwennen!

En ik mail je later nog ff voor een fotootje, vind het wel leuk om een gezicht bij de naam te hebben (en meer dan een tekenfilmpoppetje )



@ 5x5: bij jou is het dus ook nog zwaar. Waar heb je lichamelijk nog last van? Zijn de bloedingen al over? Dikkie voor je meidje, ook jij mag jezelf nu wel verwennen.



@ pioen en Pardoes: lastig hoor, die vage tekens!! Stiekem hoop ik natuurlijk dat jullie emoties en pijnlijke borsten wel iets zeggen, maar dat vertel ik niet. Want wil jullie geen valse hoop geven... Pardoes, fijn dat je internist je gerust kon stellen. Was ook je schildklier ok? En Pioen, wat vervelend, die schrik, spanning en regelzaken. Hoe gaat het nu met je? Over de ergste schrik heen? Of ben je er nog steeds droevig door (ik weet natuurlijk niet waardoor, maar desondanks kun je met iemand meeleven... zelfs zonder gezicht&precieze verhaal er bij )



@ zorgverzekering: haha, daar moet ik ook nog mee aan de slag. Heb me er nog niet in verdiept, dat had ik voor de kerstvakantie gepland. Maar bedankt voor de handige tips! Ik zal in ieder geval eens gaan kijken naar deltaloyd (en verder zoeken op independer)



@ hippiek: Wat grappig dat je libido zo omhoog is gegaan! Dat je je meer sexy & vrouwelijk voelt na het stoppen van de pil is mooi meegenomen. Haha, is je seksleven met je vriend er dan ook op vooruit gegaan, met dat extra 'gekanaliseerde vocht'?

Hier kan ik niet zo'n sterke verandering in libido merken. Al was dat bij mij geloof ik meestal wel redelijk op pijl. Merk trouwens wel verschil in m'n huid: door al die eigen hormonen in m'n lijf heb ik veel meer last van pukkels. Zucht, ik dacht dat ik daar als bijna-dertiger wel overheen was...



@ lolly: hoe was je controle? En morgen echo... spannend & leuk!



@ mezelf: sinds vorige week ben ik trouwens voor het eerst weer volledig aan het werk. Heb sind vorige week ook het gevoel dat ik er 'weer ben'. Ben niet meer zo moe, kan makkelijk hele dagen werken en 's avonds weer allerlei activiteiten plannen (wat ik dan ook driftig doe... hehehe, deze week weer bijna alle avonden vol).



@ tabel: Eels, hoe is het met je meid? We horen weinig van je! Het zou fijn zijn als de tabel weer eens wordt aangepast. Ik vroeg me af: aangezien we al een eind zijn gevorderd met dit topic: misschien is het goed om een keer een nieuw topic te openen? En dan ook de tabel herzien?
Alle reacties Link kopieren
En nu echt aan het werk, hophop Eef!
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Vergeet ik zomaar de belangrijkste: Chrissiy. Hoe is het meid? Ik denk regelmatig even aan je! Weet je al hoe het nu verder zal gaan?

Dikke dikke

Heel veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven