Inleiden?!

28-05-2016 11:28 39 berichten
Inmiddels ben ik 2x gestript, een naar gevoel wat iets of wat zeer deed.

Marja hier zit ik dan 41+3 weken en nog steeds zwanger met nog maar 1cm ontsluiting.

Vandaag krijgen we een extra controle op het ziekenhuis om te kijken of alles nog goed gaat met onze kleine man.

Ik neem aan dat alles nog goed is want hij beweegt nog volop. Wel ben ik benieuwd of ik nog genoeg vruchtwater heb (nare ervaring met bekende).

En het inleiden zal aan bod komen.

Ben hier best zenuwachtig voor. Het komt steeds dichter bij dat die O zo vertrouwende verloskundige er niet bij zal kunnen zijn om me te kunnen helpen.

Vind het best moeilijk om die gedachte aan de kant te zetten.

En het wachten zijn we inmiddels super beu natuurlijk.

Het enigste positieve aan de dag dat ik ingeleid zou worden (mits vanmiddag alles goed is in het ziekenhuis) is dat het zal gebeuren op mijn opa zijn verjaardag, een groter cadeau is er niet toch?!
Wat wil je weten?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het juist fijner dat een relatief onbekende mij hielp tijdens de bevalling. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Op een gegeven moment heb je weinig keuze en zal je toch moeten gaan voor een inleiding.
De ervaring hoe het is gegaan. Had je het idee dat je aan veel toeters en bellen hing? Duurde het lang of ben je in een weeenstorm terecht gekomen? Vergeleken met een natuurlijke bevalling heb je het als extra heftig ervaren?

Moest je lang in het ziekenhuis blijven en hoe deed de kleine het tijdens en na de bevalling. Extra complicaties?
Dat is helaas helemaal waar k.middleton. Ik heb een heel fijn team van verloskundige op de praktijk waar ik kom, dus zou het zelf echt heel jammer vinden.
weet je to, iedereen ervaart dit heel anders. Bij de een is ook een natuurlijk gestarte bevalling (zonder inleiden) een grote hel, een ander heeft t veel minder zwaar.

Als ik jou was (stond voor dezelfde keuze 2 maanden geleden maar mini besloot net voor inleiding zelf maar van start te gaan) zou ik al je vragen stellen in het ziekenhuis en vooral niet googlen. Als je er tegenop gaat zien kan je daarmee ook onbedoeld een natuurlijke start tegenhouden, aldus mijn gynaecoloog.
Ik heb uiteindelijk geen weeënoowekkers gekregen omdat het vanzelf op gang kwam nadat ze mijn vliezen hadden gebroken.

Toch een weeënstorm gehad overigens, net als bij de eerste bevalling.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring;



Had 1 cm ontsluiting toen ik een tablet kreeg. Na 4 uur een tweede tablet, deze zorgde voor 3 cm ontsluiting.

Toen vliezen gebroken wat zorgde voor een verdere natuurlijke verloop (weeën kwamen vanzelf dus geen weeenopwekkers gehad).

Wel een weeënstorm gekregen wat wel heel heftig is. Voelde me wel paniekerig worden maar het zorgde ook voor een vlotte volledige ontsluiting. Vanaf moment van vliezen breken tot bevalling duurde ong 4,5 uur.

De baby werd gemonitord de gehele bevalling dus dat vond ik erg prettig.

We mochten 2,5 uur na de bevalling naar huis maar in mijn omgeving is dat vrij uitzonderlijk heb ik begrepen. Vaak een nachtje blijven is wat ik hoor.



Hoop dat je iets hebt aan mijn verhaal, heb het zelf als een prima bevalling ervaren.
Ben ingeleid met 41.6 weken. Ik had al 2 cm ontsluiting. De bevalling heeft 12 uur geduurd, met een infuus met pijnstillers vanwege een weeënstorm. Ik heb 3 verschillende verloskundigen gezien en de gyneacoloog. Na een tijdje kan het je niet schelen wie er aan je bed staat. Als het kind er maar uit komt

Wel vond ik het vervelend dat ik aan alle toeters en bellen lag. Ik kon daardoor geen kant op. Baby deed het prima na de bevalling.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Geef in het ziekenhuis aan dat je mobiel wil blijven en vraag hoe ze dat gaan faciliteren. Het is echt niet zo dat eeb ingeleide bevalling per definitie immobiliteit betekent. Ik heb nacht door onder de douche gezeten en ben pas in bed gaan liggen toen ik al een halve Nijmeegse vierdaagse gelopen had



Ik ben ook 'verticaal' bevallen, ondanks ruggenprik. Er kan veel.



Oh en schrijf een geboorteplan. Zeker als je meerdere mensen langs ziet komen door dienstwisseling is dat erg prettig
Ondanks of je ingeleid word mag je eigen verloskundige er gewoon bij zijn. Ja je valt dan onder de gynaecoloog maar als jij graag wil dat jouw vk komt voor wat support dan doen ze dat meestal graag. Het wordt voor hun toch vergoed. Mits ze 3 bevallingen hebben op dat moment waar ze wel de bevalling zelf moeten doen natuurlijk .
Alle reacties Link kopieren
Ik stond ingepland voor inleiding op 42 weken maar dochter besloot dat alle onderzoeken die we die dag hadden (standaard bij zoveel dagen overtijd) wel genoeg reden waren, 's nachts begonnen de weeeen vanzelf. Ze is uiteindelijk wel in het ziekenhuis geboren omdat de ontsluiting niet opschoot, ik heb dus alsnog opwekkers gehad. Later bleek ze een sterrenkijkertje, dan schijnt de ontsluiting sowieso moeizamer te kunnen zijn. Maar de bevalling was verder redelijk standaard, geen weeenstormen ofzo.
Dankje voor jullie toch echt wel hele positieve verhalen! Doet me goed om te lezen!

Om me heen hoor ik vooral horror verhalen dus daar vraag ik het niet meer aan. Vandaar ook me topic want van meerdere mensen heb je toch meer verhalen en gelukkig ook heel veel positieve blijkt wel!



Dank jullie wel hiervoor dat er toch echt wel een hoop mensen het ook positief hebben ervaren!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt nog wel een aantal dagen om alles zelf op gang te laten komen muts alles ok is natuurlijk. Je kan tot 42 weken gewoon thuis afwachten.
Ik ben 4 weken geleden ingeleid. Ik was bij nader inzien heel blij dat ik in het ziekenhuis was. Mochten er complicaties zijn, waar je natuurlijk niet vanuit gaat, heeft men daar wel alles bij de hand. Op de een of andere manier voelde ik me daar opeens heel veilig. Het inleiden an sich duurde anderhalve dag (inbrengen van een ballonnetje) waardoor ik veel vk en verpleegkundigen heb zien langskomen maar allemaal waren ze even lief en zorgzaam.

Het was mijn vierde bevalling. Mijn advies: doe je eigen ervaring op en luister niet naar verhalen van anderen. Elke bevalling is anders. Je kunt je vanalles bedenken wat je wilt ect. maar je zult zien. Het komt zoals het komt. Heb gewoon vertrouwen in je lichaam. Je kunt het! Veel succes!!
Gelukkig wel! :D dit hoop ik dan ook van harte, maar moet wel in me achterhoofd houden dat mits alles goed is woensdag (dag van inleiden) wel heel dichtbij komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Beccatje schreef op 28 mei 2016 @ 11:43:

Dat is helaas helemaal waar k.middleton. Ik heb een heel fijn team van verloskundige op de praktijk waar ik kom, dus zou het zelf echt heel jammer vinden.



Ik ben ook ingeleid en vond het jammer dat mijn lieve en vertrouwde verloskundigen team mij niet gingen helpen.

Maar daar was ik snel over heen.

De verpleegkundige die mij begeleide overdag was een ontzettende schat.

Een echte lieverd en ze heeft mij heel erg gesteunt en door de weeen geholpen.



Ik ben met 39+2 medisch ingeleid, met 39+3 is dochter geboren.

Ik kreeg een ballon en de dag erna zijn de vliezen gebroken.

Kreeg weeenopwekkers en toen ging het best snel.

10.15 de vliezen gebroken. 19.12 was dochter er.



Heel veel succes bij je bevalling.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Dankje voor je verhaal Boskjo!

Ik beval hoe dan ook in het ziekenhuis, dit inderdaad met het idee dat mocht er een complicatie zijn met wat voor reden dan ook, ik meteen geholpen kan worden. Met of zonder inleiden.

Wegens mijn astma geeft het idee dat er zuurstof aanwezig is al een heel geruststellend gevoel.
Gelukkig kan ook jij op een mooie bevalling terug kijken Madam :D



Het doet me echt heel erg goed om deze positieve verhalen te lezen!

Dank jullie wel voor het delen hiervan!



Ik ga me best doen en blijf gewoon positief! Bevallen zal ik hoe dan ook. Een vrouw is er voor gemaakt zeggen ze en zal er vertrouwen in moeten hebben dat ook ik en mijn lichaam dit kan! :D
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de eerste keer ingeleid (40+2) ivm langdurig gebroken vliezen, de 2e keer thuis bevallen (41+3).

Vond ingeleide variant minder heftig. Zeker qua persen. Kreeg echte persweeen en toen was ze er in no time. Bij 2e kwamen er geen persweeen en moest ik dat op eigen kracht doen.

Beide keren met name rugweeen, pittig maar toch zonder pijnbestrijding doorstaan.

1e bevalling duurde 5 uur, 2e 8,5 uur. Beide keren beetje uitgescheurd. Beide keren weer snel op de been. En gezonde kids.
Ik ben met 38 weken ingeleid, omdat de gezondheid van mijn kleintje in gevaar was dus mocht ze niet langer blijven zitten.

Ik moest 's avonds komen, ballon ingebracht (voelt niet echt heel erg joepiedepoepie, maar pijn doet het niet, net of zit je tampon niet goed en hangt er een gewichtje aan te trekken).

Volgende ochtend genoeg ruimte om de vliezen te breken en kwam er gelijk een infuus in mijn hand. Zuster prikte dwars door mijn ader heen wat niet fijn was. Dat heb ik als aller vervelendst ervaren, want dat had niet gehoeven en heb m nog een week gevoeld.

Nog lekker lunch gehad en gegrapt dat ik die wel weer terug zou zien (kreeg gelijk ).

Rond een uur of 2 weeën en om 8 over 4 was ze er.

Geen weeëmstorm, geen pijnstilling, geen knip of andere hulpmiddelen.



Mijn eerste bevalling was wel spontaan en was een ramp. Knip, pomp, pijnstilling, bloedtransfusie, kortom, het hele circus kwam erbij kijken.



Mijn tip: geef je eraan over. Raak niet in paniek en zoek je comfortzone.

Ik kreeg hengsels aan mijn bevalbed (heb ik gevraagd of dat mogelijk was en dat kon), daar kon ik in knijpen, aan trekkken, duwen en weet ik wat allemaal en dat vond ik erg fijn. Daarmee kon ik actief iets tegen de weeën doen naar mijn gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met 39 weken ingeleid bij ons eerste kind. Ik had 1 cm ontsluiting en heb om 8 uur een tabletje gekregen. Daar merkte ik weinig van en we hebben daarna lekker buiten gezeten. Om 13 uur had ik 2 cm, en toen hebben ze de vliezen gebroken en een infuus gestart. Ik lag toen aan het infuus en CTG waardoor ik minder mobiel was, ik heb vooral veel op mijn zij gelegen. Rond 14 uur kreeg ik een weeënstorm en nog voor 16 uur had ik volledige ontsluiting. Drie kwartier later is onze dochter geboren zonder complicaties en om 19.30 uur zaten we thuis op de bank.

Als het nodig is zou ik me een volgende keer gerust weer laten inleiden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 2x ingeleid.



De eerste keer werd ik een dag van te voren opgenomen en is er een ballonnetje geplaatst. Volgende ochtend 2 cm en zijn mijn vliezen gebroken. Tegelijkertijd werd het infuus vol opengedraaid met weeën opwekkers. Gevolg, weeën storm, ruggenprik en 3 uur op eigen kracht geperst omdat ik door de ruggenprik de persweeën miste. Uiteindelijk knip, vacuüm en nog meer drama. Eind van de dag wel een gezonde baby, maar een zware en vervelende bevalling.



2e bevalling had ik zelf al 4 cm. Toen zijn 's ochtends mijn vliezen gebroken en afgesproken dat we geen infuus zouden doen. Eerst kijken op mijn lichaam het op eigen kracht zou laten beginnen. 5 min later eerste wee, en 2 uur later mocht ik al persen. Na 1 perswee weet een gezonde baby.

Het ging snel, was ook heftig maar wat een verschil met de eerste bevalling! 3 uur later zat ik lekker thuis op de bank. Geen vervelende bijwerkingen van een catheter oid.



Conclusie : een inleiding hoeft helemaal niet vervelend te zijn of extra pijnlijk. Het enige wat ik jammer vond is dat je aan bed gebonden bent. En ondanks dat ik de verloskundige miste had ik 2x heel lief personeel van het ziekenhuis om me heen.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:elein schreef op 28 mei 2016 @ 11:59:

Geef in het ziekenhuis aan dat je mobiel wil blijven en vraag hoe ze dat gaan faciliteren. Het is echt niet zo dat eeb ingeleide bevalling per definitie immobiliteit betekent. Ik heb nacht door onder de douche gezeten en ben pas in bed gaan liggen toen ik al een halve Nijmeegse vierdaagse gelopen had



Ik ben ook 'verticaal' bevallen, ondanks ruggenprik. Er kan veel.



Oh en schrijf een geboorteplan. Zeker als je meerdere mensen langs ziet komen door dienstwisseling is dat erg prettig



Volgens mij denken wij er min of meer hetzelfde over. Ik heb bij mijn eerste ook stukjes tekst van jou als inspiratie gebruikt voor mijn plan.



@TO. Heb je de mogelijkheid van na 42 weken gewoon met je VK bevallen besproken.



Inleiden en in het ziekenhuis bevallen (als je nu thuis zou willen bevallen) hoeven niet.

Dat is vaak wel protocol, maar je hebt er zelf ook zéker wat over te zeggen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Beccatje schreef op 28 mei 2016 @ 12:32:

Dankje voor je verhaal Boskjo!

Ik beval hoe dan ook in het ziekenhuis, dit inderdaad met het idee dat mocht er een complicatie zijn met wat voor reden dan ook, ik meteen geholpen kan worden. Met of zonder inleiden.

Wegens mijn astma geeft het idee dat er zuurstof aanwezig is al een heel geruststellend gevoel.



De VK heeft ook zuurstof bij zich.



Maar beval waar je je het prettigst voelt, dat is het belangrijkste. Als jij je ontspannen voelt helpt dat mee met je bevalling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven