Inleiding (op sociale indicatie)

20-11-2014 20:41 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ergens binnen nu en tweeënhalve week word ik ingeleid. Op sociale indicatie. Puur medisch gezien weet ik na de voorlichting hierover wat ik kan verwachten van een inleiding (pilletjes om baarmoedermond te laten verstrijken, infuus, vliezen breken en dan de rest).



Ik zou alleen graag nog wat ervaringsverhalen lezen over hoe anderen op dit forum hun inleiding hebben ervaren. Zijn er ook vrouwen die ook op sociale indicatie zijn ingeleid? Voelden jullie je daarover ook enigszins schuldig?
Op sociale indicatie?

Wat moet ik me daar bij voorstellen? Zo van moet nog in november geboren worden?
Ja ik begrijp 't ook niet..



Buiten dat als je mag kiezen, kies maar niet voor inleiden. Weeopwekkers zijn geen pretje! Je lichaam is er dan ook nog niet aan toe. Dus de weeen worden geforceerd. Ik moest 't aan 't einde van mijn bevalling omdat 't niet vorderde, wat een hel! Uiteindelijk hielp 't niks en kreeg ik alsnog een keizersnee.

Ik zou echt wachten tot je lichaam er aan toe is.
Alle reacties Link kopieren
moet je ff uitleggen wat sociale indicatie is, want dat ken ik niet. Ben wel ingeleid, maar dat was met 40 weken, dus baarmoedermond was al verstreken. Ik werd compleet overvallen door een weeenstorm nadat ze de weeenopwekkers hadden toegediend, maar misschien had ik dat ook wel gehad met een thuisbevalling (al schijnt dat spul bij meer mensen wel heel heftig te werken). Was dolblij dat ik ter plekke wel een ruggenprik kon krijgen. Heb daardoor verder een hele fijne bevalling gehad.
Alle reacties Link kopieren
Heb geen ervaring om te delen maar ik wilde je even laten weten dat ik steeds aan je moet denken! De laatste loodjes! Ben heel benieuwd hoe t allemaal gaat en hoop dat je het nog een beetje trekt. Dat je zometeen echt kan genieten van je verse heerlijke baby.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel een keer een bevalling gezien bij iemand die op sociale indicatie ingeleid werd. Haar partner werd op een bepaalde datum het land uitgezet en ze wilde graag dat hij nog bij de bevalling aanwezig was.

Ik hoop dat er bij jou een andere indicatie is TO.
Uh? Is dat dat je perse in het ziekenhuis wil bevallen zonder medische indicatie?
Alle reacties Link kopieren
@Noah, ik kan trouwens wel iets toevoegen. Ik had bij mijn vorige zwangerschap ook al extreem zware bekkenklachten (rolstoel, beneden slapen/bevallen etc) en ik heb uiteindelijk gekozen voor niet inleiden. Maar dat kon alleen maar omdat ik een heel netwerk had van mensen die eigenlijk 24/7 beschikbaar waren om te helpen. Ook na de bevalling heb ik nog weken hulp gehad. Dus als de kans dat jij er beter uitkomt vergroot wordt door eerder in te leiden zou ik het wel overwegen. Je hoeft je niet schuldig te voelen, je doet het ook om na de bevalling weer sneller op de been te zijn voor je baby. (als dit tenminste de reden is die je bedoelt)
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat de term niet helemaal duidelijk is.

Medische indicatie is bijvoorbeeld gevaarlijk hoge bloeddruk, ver overtijd lopen.

Sociale indicatie is als het welzijn van de moeder inleiden toelaat. Welzijn van de moeder kan psychisch of lichamelijk gezien inleiden toelaatbaar achten.

Psychisch is hier alles ok. Maar lichamelijk ben ik aan het einde van mijn latijn door bekkeninstabiliteit (ik kan alleen nog liggen en een heel piep beetje in huis schuifelen van en naar toilet) en totaal uitgeput door nauwelijks meer slapen.

Daarnaast is mijn bloeddruk veel te hoog. Niet alarmerend hoog dat medisch ingrijpen direct noodzakelijk is. Wel hoog genoeg om inleiden te rechtvaardigen.
Als ik het Goed heb had je ook erge last van bekkeninstabiliteit toch? Heeft dat er ook mee te maken dat je wordt ingeleid?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het inleiden helemaal niet als naar ervaren. Wel een weeënstorm gehad, met infuus 6 weeën per tien minuten en zònder infuus 7-8 weeën per tien minuten. Ik heb een ruggeprik gevraagd en gekregen, daarmee was het heerlijk goed te doen (de pijn kwam er wel wat doorheen namelijk). Het plaatsen van het ballonnetje en het breken van de vliezen waren ongemakkelijk maar niet pijnlijk ofzo.



8 uur en 29 minuten in totaal.
Begrijpelijk dat je dan voor inleiden kiest. Mijn moeder heeft meerdere kinderen, de bevallingen die "vanzelf" kwamen vond zij minder heftig dan die werd ingeleid..... Maar wellicht kan dit opgevangen worden met pijnbestrijding?
Alle reacties Link kopieren
Ja Ambrosia, dat is wat ik bedoel.

Ik word bam-mam (zoals misschien bekend is). Na de bevalling heb ik in ieder geval een week mantelzorg (eventueel langer indien nodig).

Nu krijg ik elke dag/om de dag wel even wat hulp (huishouden, boodschappen), maar voor de rest ben ik toch een groot deel op mezelf aangewezen. Vind ik niet erg (want ingecalculeerd), maar maakt wel dat - omdat ik niks meer kan - ik aan het eind van mijn Latijn ben.

Ik wordt overigens niet heel vroeg ingeleid. Ze willen me alleen niet overtijd laten lopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:fleur1988 schreef op 20 november 2014 @ 21:00:

Als ik het Goed heb had je ook erge last van bekkeninstabiliteit toch? Heeft dat er ook mee te maken dat je wordt ingeleid?Ja, klopt.
Alle reacties Link kopieren
Oh Noah_ dan zou ik me absoluut niet schuldig voelen! Ik ben ingeleid wegens zwangerschapsvergiftiging maar voor mijn bekkeninstabiliteit heeft het wonderen gedaan! Ik ben ook alleen en kon zo iig zelf voor mijn kind zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus is ingeleid op sociale indicatie, omdat het fysiek heel zwaar was. Zij heeft aangegeven dat ze klaar was met de zwangerschap en is achteraf ontzettend blij geweest dat ze ingeleid werd. Geen schuldgevoel gehad, want het was echt de beste keuze.
Alle reacties Link kopieren
Hoe opgelucht ik ook ben dat ze (het ziekenhuis) met een inleiddatum kwamen, toch voelt het als falen. Alsof mijn lijf niet geschikt is om af te wachten totdat mijn kleintje er klaar voor is.



En ergens ben ik dus bang om te 'jinxen' (ok, misshcien is er dan toch psychisch niet in orde ). Dat als ik word ingeleid, de bevalling mis kan gaan met alle gevolgen voor mijn kleintje van dien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noah_ schreef op 20 november 2014 @ 21:09:

Hoe opgelucht ik ook ben dat ze (het ziekenhuis) met een inleiddatum kwamen, toch voelt het als falen. Alsof mijn lijf niet geschikt is om af te wachten totdat mijn kleintje er klaar voor is.



En ergens ben ik dus bang om te 'jinxen' (ok, misshcien is er dan toch psychisch niet in orde ). Dat als ik word ingeleid, de bevalling mis kan gaan met alle gevolgen voor mijn kleintje van dien.Verstandelijk weet ik dat het het beste is. En aangezien een sociale indicatie niet heel snel gegeven wordt (niet in het algemeen en niet in mijn ziekenhuis) zien de artsen er ook de noodzaak wel van in. En het is inderdaad ook weer niet zo dat mijn kleintje prematuur geboren gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noah_ schreef op 20 november 2014 @ 20:59:

Maar lichamelijk ben ik aan het einde van mijn latijn door bekkeninstabiliteit (ik kan alleen nog liggen en een heel piep beetje in huis schuifelen van en naar toilet) en totaal uitgeput door nauwelijks meer slapen.

Daarnaast is mijn bloeddruk veel te hoog. Niet alarmerend hoog dat medisch ingrijpen direct noodzakelijk is. Wel hoog genoeg om inleiden te rechtvaardigen.



Da's dan toch ook medische indicatie lijkt mij, maar ik heb dan nu ook geleerd wat sociale indicatie is.



quote]beelicious schreef op 20 november 2014 @ 20:50:

Ja ik begrijp 't ook niet..



Buiten dat als je mag kiezen, kies maar niet voor inleiden. Weeopwekkers zijn geen pretje! Je lichaam is er dan ook nog niet aan toe. Dus de weeen worden geforceerd. Ik moest 't aan 't einde van mijn bevalling omdat 't niet vorderde, wat een hel! Uiteindelijk hielp 't niks en kreeg ik alsnog een keizersnee.

[/quote]



Dat was bij mijn vrouw inderdaad ook zo.



Succes TO..
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Falen? Helemaal niet. Je zorgt er zo voor dat je straks beter voor je lieve kleintje kunt zorgen.



Maar ik had je wel een mooiere zwangerschap gewenst. Heel jammer dat het zo zwaar is geworden, met die BI.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me naar om ingeleid te worden, heb wee opwekkers gehad bij mijn bevalling, maar je schuldig voelen? Als je ingeleid wilt worden omdat je slank wilt zijn met de kerst ja, dan mag je je schuldig voelen. Nu lijkt me dat echt niet nodig.



En ik moest even zoeken wat bam is, het oude bom dus
Alle reacties Link kopieren
Och lieverd voel je niet slecht. Ik ben verschrikkelijk slecht in zwanger zijn en bevallen (PE, bekkeninstabiliteit, suikerziekte, migraines, voortijdige weeen etc) maar dat dragen mijn kinderen me echt niet na hoor.



Ben twee keer ingeleid. Vond het geen pretje vooral de eerste keer was heel erg heftig. maar daarna heb je wel een kindje in je armen liggen.



Ze houden je baby heel goed in de gaten tijdens het inleiden dus probeer de angst dat iets mis kan gaan los te laten. Geniet nog even van je mooie zwangere buik en het gevoel van een baby in je buik. Voor je het weet ben je moeder!
Alle reacties Link kopieren
Geen idee dat het zo heette, maar kennelijk ben ik ook op sociale indicatie ingeleid. Met 39 weken naar het ziekenhuis gestuurd met een baby waarvan het gewicht op 4,5 kg werd geschat, op mijn verzoek. De verloskundige wilde nog een week wachten, maar daar zag ik het nut niet zo van in, omdat de baby zwaar genoeg was. Bovendien verliep mijn eerste bevalling ook niet vanzelf, dus ik had zelf zeker niet het idee dat ik het wel kon overlaten aan de natuur. Uiteindelijk zijn de weeën opwekkers er ongeveer tegelijk ingegaan met de ruggenprik en toen begon het grote wachten. Ik had wel al ontsluiting, dus geen gedoe met ballonnen etc. Ik heb me absoluut nooit schuldig gevoeld. De baby was gewoon helemaal af.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Hier ook ingeleid wegens niet meer fysiek in staat zijn om nog een week overtijd te lopen. Weeën storm maar wegens ruggenprik goed te doen. Uiteindelijk een spoedks.
Alle reacties Link kopieren
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven