Is het jong om rond je 23e te beginnen om zwanger te raken?

20-02-2014 16:24 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



ik en mijn vriend willen proberen om rond einde van dit jaar te beginnen met zwanger raken, dan ben ik 23 jaar.



En ik vroeg mij af wat de ervaringen zijn van jullie in jullie omgeving, wat ze zeiden of deden.



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
quote:danielle91 schreef op 20 februari 2014 @ 18:10



En ik vroeg in mijn eerste bericht naar jullie ervaringen.Wij waren ook jong en maken nu die reizen waarvan iedereen vindt dat je die eerst had moeten doen, al heb ik er nu meer geld voor dan ik had gehad toen ik 20 was.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
TO, jullie hebben het goed voor elkaar. Stabiliteit, geen financieële zorgen, een goede relatie. Als jullie er aan toe zijn zwanger te worden, go for it. Nee, ik vind je niet te jong.

Mijn oudste werd geboren toen ik 23 was. Wij hadden ook alles prima voor elkaar. Fijn huisje, vaste banen, stabiele en liefdevolle relatie. Bewust gekozen om een kindje te krijgen. Wij waren ook geen feestbeesten. En je leven houdt echt niet op voor 18 jaar, als je een kind krijgt.

Ik vind 23 een prima leeftijd. En wat kan het jou schelen, wat een ander vindt?
Ik ben ook op mijn 22e mijn moeder verloren. Dus knuf...

Omdat mijn vader al heel lang dood is, werd ik toen zeg maar wees. Ik kreeg toen ook sterk het gevoel ook een eigen gezin te willen....maar na diep in mijn hart te hebben gekeken en ook met mensen te hebben gesproken, kwam ik er achter dat ik - na het verlies van mijn nest - een nestje wilde maken ter compensatie

Dus op de langere baan geschoven en op mijn 28e voelde ik me echt klaar ervoor,



Misschien goed om heel eerlijk naar de behoefte te kijken....



verder
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 februari 2014 @ 18:15:

[...]





Wij waren ook jong en maken nu die reizen waarvan iedereen vindt dat je die eerst had moeten doen, al heb ik er nu meer geld voor dan ik had gehad toen ik 20 was.

Het gaat ook om het uitgaan, mensen ontmoeten, enzo. Als je dik 40 bent dan is dat wel wat anders denk ik. Sowieso uitgaan. Ik ga binnenkort naar Australië en als je 40 bent ga je echt niet volhouden wat ik ga doen.



Maar andere discussie :p
Alle reacties Link kopieren
Als je een beetje fijne oppas hebt zou je alsnog eens in de zoveel tijd vreselijk kunnen stappen, hoor. Dat je dat niet meer moet willen voor je aan kinderen begint vind ik ook een beetje onzinnig. Je kan wat minder vaak en de eerste tijd ben je waarschijnlijk blijer als je je kussen ruikt dan een biertje, maar verder.....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:funky2901 schreef op 20 februari 2014 @ 18:20:

[...]



Het gaat ook om het uitgaan, mensen ontmoeten, enzo. Als je dik 40 bent dan is dat wel wat anders denk ik. Sowieso uitgaan. Ik ga binnenkort naar Australië en als je 40 bent ga je echt niet volhouden wat ik ga doen.



Maar andere discussie :pHa! Denk jij maar fijn dat wat jij kan ik niet kan. Jouw feestje, meid. Whatever makes you happy, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:danielle91 schreef op 20 februari 2014 @ 18:14:

Funky2901...

Dus jij wil gelijk zeggen dat iemand die in de zorg werkt geen stabiel inkomen heeft?

in deze tijd mag je al blij zijn met een baan.

En ook al heb je een vast contract ze kunnen je dr net zo makkelijk dr uit kicken dan met een jaar contractDat weet ik niet. Een vetpot is het niet. Ik hoop iig dat je de juiste keuze maakt voor jezelf en dat je gelukkig wordt met die keuze. Ik vind het te jong, maar als jij vindt dat het nu het juiste moment is: doen.
Idd wat bgb zegt. Of je partner en jij om en om stappen. Ken genoeg dertigers die nog lang niet uitgestapt zijn maar ook gewoon een gezin hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 februari 2014 @ 18:22:

[...]





Ha! Denk jij maar fijn dat wat jij kan ik niet kan. Jouw feestje, meid. Whatever makes you happy, hoor.Ik kan bijv. nachten achter elkaar doorhalen en overdag normaal functioneren. Als je 35-40 bent - of ouder - moet dat wel minder zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 20 februari 2014 @ 18:23:

Idd wat bgb zegt. Of je partner en jij om en om stappen. Ken genoeg dertigers die nog lang niet uitgestapt zijn maar ook gewoon een gezin hebben.



Vlak de veertigers ook nog maar niet uit.

Nee, die zullen niet in de disco zitten, maar er zijn zat gelegenheden waar " de oudjes " ruim vertegenwoordigd zijn, hoor.

Niet in de laatste plaats omdat ze zelf niet tussen het grut willen zitten.



Dat om en om stappen vind ik vaak zo jammer. Zeker omdat het juist zaak is ook samen dingen te blijven doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Lukt nog steeds hoor funky
Alle reacties Link kopieren
Ach, meisje toch, wat denk je wel niet?

Ga eerst maar eens leven en dan kijken wat een ander wel of niet kan.
Alle reacties Link kopieren
quote:funky2901 schreef op 20 februari 2014 @ 18:25:

[...]



Ik kan bijv. nachten achter elkaar doorhalen en overdag normaal functioneren. Als je 35-40 bent - of ouder - moet dat wel minder zijn.Ik ben niet je moeder, he.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ach funky houd je waffel toch eens in toom. De zorg is vaak geen vetpot maar moeten alle mensen die geen dik inkomen hebben dan maar geen kindrren krijgen? Een stabiel inkomen en rond kunnen komen met kind is het belangrijkste.
Alle reacties Link kopieren
Hoi danielle,

Ik vind dat je aan kinderen toe bent wanneer je dat zelf voelt.

Wat naar dat je je moeder verloren bent, nog gecondoleerd.

Een kindje is wel een heel andere omslag in je leven, weet je zeker dat je genoeg tijd hebt genomen om te rouwen t.a.v. je moeder's verlies?

Als je toe bent aan een kindje en je vriend ook, lijkt me daar niks mis mee op je 23e.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
quote:appeltje78 schreef op 20 februari 2014 @ 18:28:

Lukt nog steeds hoor funky Hoe dan? Met een lijntje coke 's ochtends om half 7 misschien.
Only dead fish go with the flow
Ik ben het wel eens met een van de eerdere postings: dat je je dit af vraagt kan een teken zijn van twijfel. En bij twijfel niet doen.
Alle reacties Link kopieren
ik vind 23 ook een goede leeftijd, ik ben zelf ook 22 en wij zijn reeds al eventjes aan het proberen voor een eerste. mijn vriend word maandag 24. wij zijn beide geen uitgaanders, geen alcoholdrinkers, gezellig rustig thuis en we werken beiden veel, ik ben zelfstandige en hij werkt veel uren. we wonen nu 4 jaar samen en loopt goed



dus ik denk dat ik als 22 jarige ook een goede mama zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 februari 2014 @ 18:28:

[...]





Ik ben niet je moeder, he.Mijn moeder is totaal niet van de nachten doorhalen en dansjes doen op oudere leeftijd in cafeetjes en kroegjes, gelukkig ook maar.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben allang klaar met stappen, vind maar niks. Eveneens als mijn vriend die er ook geen behoefte aan het.



En Funky2901 wat ben jij neerbuigend tegenover mensen met een mbo diploma. Ik zou graag een hbo diploma willen maar mijn theoretische aspect van leren is niet zo groot als mijn praktische aspect van mijn kunnen.

Dus ben blij met mijn MBO "diploma'tje"
Alle reacties Link kopieren
quote:funky2901 schreef op 20 februari 2014 @ 18:32:

[...]



Mijn moeder is totaal niet van de nachten doorhalen en dansjes doen op oudere leeftijd in cafeetjes en kroegjes, gelukkig ook maar.Hoezo?
Only dead fish go with the flow
Ik was 25 Danielle. We woonden in ons eerste huisje samen, die we van boven tot onder zelf hebben verbouwd. Allebei een eigen, en ook stabiel, inkomen. En dolgelukkig toen ons kleine mannetje tussen ons in lag.



Als achtergrond informatie kan ik je vertellen dat wij ook geen stappers waren. We vonden/vinden het heerlijk om lekker thuis een film te kijken, veel serie's, lekker koken voor een gezellige ploeg met vrienden etc. Daarnaast hebben we nooit lange reizen willen maken. Luxe en luie vakantie's waren echt ons ding. En nog steeds. En dat is handig, want dat is prima te combineren met een kindje



Er is slechts 1, en niet onbelangrijk ding, wat ik zou willen veranderen als ik dat nog had gekunt. Ik had namelijk liever gekozen voor een betere opleiding op HBO niveau. Maar dat komt ook omdat mijn baan nu op de tocht ligt. Ook in de zorg trouwens.



Maar gelukkig valt dat ook te overzien. We zijn jong en wijs geweest. Huis is gekocht gebaseerd op 1 inkomen. Waardoor we ook eventuele klappen kunnen opvangen van baan verlies. En daarnaast bekijk ik het altijd graag positief. Ik ben nooit te oud om te leren! Maar eerlijk is eerlijk, ik had hem liever al graag in the pocket gehad.



En ik begrijp wat je schrijft. Ik heb mijn beide ouders nog dus in die zin zal ik je nooit helemaal kunnen begrijpen natuurlijk. Maar ik snap echt wat je zegt. Ik denk dat dat verdriet niet slijt. Of je nou nu of over 10 jaar moeder word, er blijven altijd vragen of dingen die je zo graag met haar had willen delen. Er blijft altijd een pagina in je fotoboek die 'leeg' is. Puur en alleen omdat je moeder daar had moeten staan. Glimlachend, met jullie kindje in haar armen....
Alle reacties Link kopieren
quote:wiennie schreef op 20 februari 2014 @ 18:31:

ik vind 23 ook een goede leeftijd, ik ben zelf ook 22 en wij zijn reeds al eventjes aan het proberen voor een eerste. mijn vriend word maandag 24. wij zijn beide geen uitgaanders, geen alcoholdrinkers, gezellig rustig thuis en we werken beiden veel, ik ben zelfstandige en hij werkt veel uren. we wonen nu 4 jaar samen en loopt goed



dus ik denk dat ik als 22 jarige ook een goede mama zal zijn.



Geen uitgaanders? Geen drinkers?

Dan ben je er nog niet aan toe, hoor.

Eerst je uitgaanszaakjes op orde hebben alvorens je die grote stap gaat wagen.





Nogmaals : waarom vinden zoveel mensen het belangrijk om uitgaan niet ( meer ) leuk te vinden voordat je je laat bezwangeren?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ach en mijn moeder gaat op haar 55e nog backpacken in azie en heeft een spannender leven dan ik.. Zo kan het ook. Heeft ze overigens altijd gedaan, ook toen ik klein was
Alle reacties Link kopieren
Niet iedereen heeft dezelfde interesses, bgb.
Only dead fish go with the flow

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven