IVF in Gent of Düsseldorf?

03-10-2014 10:19 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 40 (partner 41) en we hebben net onze eerste IVF gehad bij Medisch Centrum Kinderwens. Daarvoor 3 IUI's bij ons lokale ziekenhuis.



Ik ben 3x zeer makkelijk zwanger geworden. 1x ongepland, 1x ronde 0 en de laatste keer ronde 2. We hebben al een zoontje van 2,5 jaar en de laatste zwangerschap eindigde in een MA met 10 weken. Ik ben niet gecurreteerd maar heb wel een hysteroscopie gehad voor het laatste stukje restweefsel. Dat is inmiddels alweer bijna anderhalf jaar geleden.



Er is geen reden gevonden waarom het sindsdien niet meer lukt. Ik heb nog bovengemiddeld eicel voorraad voor iemand van mijn leeftijd, regelmatige cyclus, zaadkwaliteit van mijn vriend is goed, hormoonhuishouding is goed, baarmoederslijmvlies goed, niets behalve dat ik chlamydia antistoffen in mijn bloed had. Maar die had ik ook al voor die laatste 2 goed ingenestelde zwangerschappen.



De IVF is dus mislukt. We hadden 6 eicellen, 3 bevruchtingen, 1 verse terugplaatsing en nu nog 1 embryo in de vriezer. Ik ben heel erg teleurgesteld en bij mij blijft maar door mijn hoofd spoken dat er iets veranderd is sinds die MA wat maakt dat het niet lukt.



Nu overwegen we dus om naar het buitenland te gaan voor onze tweede behandeling. Vooral omdat ze daar volgens mij dieper graven naar een oorzaak en progressiever zijn in stimulatie. Ik lees weleens over Düsseldorf of Gent. Wat is wijsheid? Waar hebben jullie goede ervaringen mee? En waarom?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Hi Boannan. Wat naar.... IVF is toch zo ontzettend belastend....



Mag ik je een tip geven? MCK is een topkliniek op dit gebied met m.n. (ook) een heel goed lab, maar zeker ook de uitmuntende prettige patientbenadering. Wellicht speelt je leeftijd mee, daar kan niemand meer iets aan veranderen.....



Voor het buitenland: de keus tussen de twee klinieken: Gent, maar verwacht niet meer dan wat Nederland te bieden heeft...



Heel veel sterkte en ... de aanhouder wint!!!!
Alle reacties Link kopieren
enne... maak gebruik van je cryo embryo!! Resultaten bij MCK zijn daar bij nog beter dan bij een verse terugplaatsing.
Alle reacties Link kopieren
TS, ik heb je een pb gestuurd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven