Jee, 10 weken na bevalling weer zwanger!

10-10-2012 20:33 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel zegt het al..



Vandaag positief getest en ik ben helemaal in shock!

10 weken geleden ben ik bevallen van een prachtige dochter.

Zwanger geraakt dmv clomid (eerste ronde gelijk raak). Morgen heb ik een afspraak om een spiraaltje te plaatsen! Nou da's te laat dus.. Dacht dat het niet zo'n vaart zou lopen, aangezien ik hele lange cycli van mezelf had (door zwangerschap en bevalling veranderd, kan dat??).

Man schoof me een test onder m'n neus, hij vond me net zo gedragen als in het begin van m'n vorige zwangerschap. Heeft hij dus een hele goeie neus voor!

Pfff, er gaat nu zoveel door mijn hoofd, ook blijdschap natuurlijk, maar het is zo onwerkelijk!

Het betekent dat ik straks, als alles goed blijft gaan, ik 2 kindjes heb onder een jaar. Ik zie zoveel beren op de weg, ons (te) kleine huis, werk van man wat onzeker is etc.

Zijn hier meiden die hetzelfde hebben meegemaakt? En hoe hebben jullie het ervaren?
Alle reacties Link kopieren
Begrijp me goed, ik had er ook nog geen zin in gehad, maar als je je goed voelt, niet meer bloedt en een gelegenheid vindt om seks te hebben dan moet je dat toch helemaal zelf weten? Het is niet dat er een of andere fatoensnorm is die voorschrijft dat je dan geen seks mag hebben of zo.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me verschrikkelijk, plus dat je na nr.2 de kilo's van 2 zwangerschappen weg moet werken.



Sterkte en succes.
quote:eliane1981 schreef op 10 oktober 2012 @ 21:06:

Bij de eerste begonnen we weer na 2,5 week en bij de tweede na 8 dagen. Ieder zijn ding, ik vloeide niet meer. Geen hechtingen bij de tweede, waarom niet?



on topic: gefeliciteerd met je zwangerschap en het komt allemaal goed! Bedenk het zo : nu is het even druk maar als ze 4 en 5 zijn is het super!



Omdat je baarmoeder tot aan een week of zes na de bevalling nog open staat en je een enorm risico loopt op allerlei nare infecties plus een zwangerschap gelijk na een zwangerschap is niet altijd gewenst.



Desalniettemin, TO gefeliciteerd! 10 weken is snel maar zo te lezen bij jullie ontzettend welkom
quote:Susan schreef op 10 oktober 2012 @ 21:16:

Begrijp me goed, ik had er ook nog geen zin in gehad, maar als je je goed voelt, niet meer bloedt en een gelegenheid vindt om seks te hebben dan moet je dat toch helemaal zelf weten? Het is niet dat er een of andere fatoensnorm is die voorschrijft dat je dan geen seks mag hebben of zo.Geen fatsoensnorm maar wel een gezondheidsrisico tot aan een week of zes na de bevalling. Tegenwoordig houdt men 4 tot 6 weken aan
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!



En hoe korter ze op elkaar zitten, hoe eerder je uit de luiers bent
Officieel is de regel: als je niet meer vloeit kan je weer seks gaan hebben. Dat is gemiddeld 4-6 weken na de bevalling.
Alle reacties Link kopieren
Haha djoels! I know, tussen de mijne zit anderhalf jaar en dat vond ik al heftig!



Maar goed, het wordt echt steeds makkelijker en nu bijna 5 en 3,5 vind ik het heerlijk dat er kort tussen zit. Maar naar dit moment heb ik echt uitgekeken!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb begrepen dat je pas na 6 weken weer mag vrijen ivm risico op baarmoederontsteking, Eliane.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Hier schelen ze 10 maanden (dus zijn 6 weken lang even oud) Ik heb me door de baby en peutertijd geworsteld al vond ik die achterafgezien, niet zo zwaar als nu de aanstormende pubertijd. (na 4 weken dus 1e x gelijk raak dus). Maar gefeliciteerd en geniet al zal deze zwangerschap fysiek zwaarder zijn dan de 1e
Alle reacties Link kopieren
Ah opgehelderd al
Hallo?!
Dat hele niet meer vloeien-baarmoeder verhaal gaat niet op wanneer er een geen weeen zijn geweest en de moeder in kwestie een keizersnede heeft gehad.
Alle reacties Link kopieren
Tussen nummer 2 en 3 zit bij ons ook minder dan een jaar. Ik schrok destijds wel dat ik weer zo snel zwanger was aangezien nummer 1 en 2 best lang op zich hebben laten wachten.

Achteraf ben ik er heel blij mee, het eerste jaar was zwaar maar nu is het net een tweeling en kunnen ze het heel erg goed met elkaar vinden.



Gefeliciteerd en geniet ervan (en koop een leuke kinderwagen waar ze allebei in kunnen)
Dan vloei je net zo goed.
quote:giuliettacapuletti schreef op 10 oktober 2012 @ 21:22:

Dan vloei je net zo goed.Ja, maar je baarmoeder staat niet open zoals bij een gewone bevalling.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!! Zal even zwaar zijn ja, maar wel heel bijzonder dat het opeens zo lukt na alle medische toestanden!



Wij hadden 2,5 weken na de (loeizware) bevalling ook sex.

Ik had 17 hechtingen, maar die jeukten zo



Volgens de VK kon dat prima hoor, zodra ik niet meer vloeide.



Mijn man schrok er wel een beetje van in eerste instantie, maar ik had er gewoon zin in, en ook in de intimiteit.
Alle reacties Link kopieren
hi Liena,



Goedenavond

Ik werd via Whatsapp geroepen om even naar het forum te komen, want er was 'iemand zoals ik' !



Nou jij maakt het nog bonter hoor meid, jij krijgt er twee binnen hetzelfde jaar. Ik was uitgerekend op de eerste verjaardag van mijn zoon.. en beviel twee weken te laat, dus 1 week en twee weken zitten er tussen.



Weet je..... het is zoals het is. Of er nu vier jaar tussen zit of acht jaar om maar 1 jaar..... je weet niet beter dan hoe dat het is. Het is zoals het is. God, wat was ik ook in shock. Zelfs helemaal niet echt blij in het begin... was echt helemaal van slag......



Maar wat al werd gezegd.... je hebt ook nu zoveel maanden de tijd om te wennen aan je volgende kindje.... het is af en toe ook gewoon gek, dat vond ik ook. Had ik een eerste baby... en WoW opeens een tweede onderweg, dat is toch bizar!



Is het zwaar?

Is het moeilijk?

Is het veel?



Ik zie het gewoon niet zo. Het is zo heerlijk als dat het is! Natuurlijk toen baby2 net geboren was en baby1 nog niet liep, was best een hoop gesjouw! Je tilt veel, man een hele goede gratis work out hoor! En je verschoont heel wat luiers....

Maar verdomme je hebt ook twee vrolijke snuitjes die je ziet als je ze 's morgens uit bed haalt...



Nu spelen ze samen, dol van de duplo. 'Mama toren bouwen' roept de jongste en de oudste zegt 'jaaa leuk' en ik ga bij ze zitten en speel mee. En als ik nijdig ben en tegen de jongste zeg 'dag mag jij niet doen' dan zegt de oudste 'mag hij wel doen!' Zie je, het is net een normaal gezin hier...



Laat het bezinken.

Laat het even bezinken en zie dan weer verder.



Financiele onzekerheid is ruk, maar hey een voordeel van twee kinderen dicht op elkaar en in het zelfde seizoen is wel goed hergebruik van de kleding. Ik heb twee jongens, helemaal makkelijk

En te klein behuist is ook niet je van het.....maar het is ook niet het einde van de wereld.



Twee jaar moest je op je eerste kindje wachten..... en opeens komt er nog een tweede...



Weet je.... sommige dingen zijn gewoon een cadeautje zonder strikje erom.....



Van harte gefelciteerd met je eerste kindje en van harte met je tweede zwangerschap.... er komt een moment, vast, net als bij mij, dat je wakker wordt en denkt 'fuck wat geweldig!'.... voel je tot die tijd niet schuldig dat je wat piekert...
DTEEZ!
Je hebt net zo goed een wond, waar de placenta heeft gezeten.
Je maakt een grapje Isabon...
quote:giuliettacapuletti schreef op 10 oktober 2012 @ 21:24:





Je hebt net zo goed een wond, waar de placenta heeft gezeten.





Ja, maar je baarmoeder is gesloten en dus is het risico op een infectie verwaarloosbaar.



( mij lijkt het niks hoor, dit terzijde, moet er NIET aan denken)
Alle reacties Link kopieren
Meestal is dat de periode hoe lang de vrouw vloeit, daarom wordt deze periode aangehouden. Wanneer je niet meer vloeit kun je ervan uitgaan dat de baarmoedermond goed gesloten is en de baarmoeder weer volledig is samengetrokken. Dit is trouwens wat er in het verloskundige verslag stond. Ook ac kwam bij het bezoek ter sprake, onder andere dat je gelijk vruchtbaar kan zijn ongeacht je borstvoeding geeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:waarbij schreef op 10 oktober 2012 @ 21:24:

Je maakt een grapje Isabon...Nee serieus
quote:Ste_ schreef op 10 oktober 2012 @ 20:53:

[...]



Tja sorry hoor. Ik geef toe, ik kijk sowieso al anders tegen seks aan dan de meeste mensen, maar zwanger worden nadat je net bevallen bent en een pasgeboren baby hebt... ben je dan een nymfomane ofzo?



Doe even normaal zeg. Ik had ín mijn kraambed al 'seks', dan wel geen penetratie, maar vrind en ik hebben toch echt een heerlijk potje liggen kenoedelen toen de kraam zowel mij als vrind naar bed stuurde.





@TO, van harte gefeliciteerd, ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent, én dat je zonder ac seks gehad hebt, aangezien het bij je eerste kindje niet zo makkelijk en ineens ging.



Gelukkig heb je nu ook weer máanden de tijd om er aan te wennen !



en nogmaals, van harte gefeliciteerd.





Overigens beval ik dmv een keizersnee, dus mijn doos was niet pijnlijk oid, dat scheelt wellicht
Gesloten is de baarmoedermond nooit als je vloeit, het bloed moet er tenslotte uit kunnen. Dat is bij menstrueren net zo (daarom zetten ze een spiraaltje als je menstrueert, de baarmoedermond staat dan een klein beetje open).
Alle reacties Link kopieren
quote:Bammetjebam schreef op 10 oktober 2012 @ 21:17:

Lijkt me verschrikkelijk, plus dat je na nr.2 de kilo's van 2 zwangerschappen weg moet werken.



Sterkte en succes.



Bij zwangerschap 1 was ik 30 kilo aangekomen. En toen ik bevallen was en vet borstvoeding gaf vond ik het zo raar dat ik maar niet af viel... logisch dus. Toen zat er dus een tweede baby in me en tja, afvallen lukte niet echt..



En toen na de tweede kon ik mooi in 1 keer alles eraf krijgen. Inmiddels bijna alle dertig kilo's eraf gewerkt. Op zich vind ik het dus een voordeel, want anders val je eerst al die kilo's af en ben je twee jaar later weer zwanger, moet je nog een keer lijnen.
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
quote:waarbij schreef op 10 oktober 2012 @ 21:18:



Geen fatsoensnorm maar wel een gezondheidsrisico tot aan een week of zes na de bevalling. Tegenwoordig houdt men 4 tot 6 weken aanMag het met condoom ook niet? Ik snap wel dat het hier zonder condoom is gebeurd, maar hier is de bevalling 10 weken geleden, als ze nu net weet dat ze zwanger is kan het seksen dus 8 weken na de bevalling zijn geweest.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven