Jong (en stom) en niet weten wat te doen.

07-10-2015 00:01 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Zoals de titel al zegt, heb ik een relatief groot probleem. Denk ik.

Ik ben bang dat het een lang verhaal gaat worden, maar goed. Ik heb 4 jaar een relatie gehad (mijn eerste en enige tot nu toe.) Dat is in april uit gegaan. In juli had ik mijn laatste pil strip gebruikt, niet wetende dat ik in de tussentijd iemand zou leren kennen. Ik heb rond 29/30 juli mijn laatste pil heb geslikt en was begin augustus ongesteld. Heel september niet ongesteld geworden, niet per se vreemd aangezien ik de pil na mijn menstruatie niet meer had geslikt. Halverwege augustus leerde ik iemand kennen, dat klikte heel goed en vrij snel was er wel 'iets' maar geen relatie, tot nu toe is het gewoon leuk samen. Ik ben toen op een willekeurige dag met de pil begonnen (13 september, om precies te zijn.) en daarvoor heb ik dus al wel seks gehad. Niet veilig, geen een keer (de keren tot nu toe ook niet meer).... Ik weet het: Stom! Daar ben ik zelf ook bewust van. En ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan. Heel vaak en hard.

Maar op die momenten stond ik er gewoon heel kinderachtig en stom gezegd, niet bij stil.



Goed, 2 weken geleden ongeveer, begon het met vage klachten. Duizeligheid, diarree en menstruatie krampen. Normaal zou ik denken aan een griepje? Of door de menstruatiekrampen aan een doorbraakbloeding of iets dergelijks maar het eerste schoot door mijn hoofd dat ik moest testen. En dat terwijl ik eigenlijk geen stress kip ben, uit eindelijk nog niet getest omdat ik het nog te vroeg vond om te testen eigenlijk. Uiteindelijk kwam er bij het lijstje ook hoofdpijn (bijna nooit hoofdpijn, nu elke dag), veel plassen, duf gevoel in mijn hoofd (een beetje wattig?) en enorm moe. Ik ben nog nooit zó vermoeid geweest. En de wat mindere details: enorm veel afscheiding, anders dan normaal...



Toevallig is iemand die ik ken zwanger, dus ik heb aan haar gevraagd waar het bij haar mee begon. Zij beschreef letterlijk alles waar ik last van had. Dus toen werd ik wel een beetje bang.



Zaterdag de laatste pil geslikt en normaal word ik vrij snel na die laatste pil ongesteld en ik voel het altijd aankomen maar tot nu toe niks... Niks waar ik normaal last van heb voor ik ongesteld moet worden. Dus een early predictor test gehaald maar die was (gelukkig) negatief. Ik hoopte dat ik daarna dus ongesteld zou worden (dat was meestal het geval als ik dus eerder al eens bang was voor een zwangerschap, dan na de negatieve test voelde ik me opgelucht en werd ik eigenlijk binnen een paar uur ongesteld) maar helaas.

En op dit moment zou ik het liefst 10 testen achter elkaar doen per dag of morgen gelijk naar de huisarts gaan... Ik weet gewoon niet wat ik hier van moet denken of dat ik mijzelf enorm druk maak om niks. Wanneer is een test écht betrouwbaar? En zijn er mensen die zonder een test al wisten dat ze zwanger waren? En hoe wisten jullie dat?
Ik wist het niet, mijn beste vriendin wel. Die merkte het aan het feit dat ik een sterk reukvermogen had.
De test is pas echt betrouwbaar op de dag dat je ongesteld moet worden.
Alle reacties Link kopieren
Normaal gesproken vandaag (di) of morgen (wo).
Alle reacties Link kopieren
Doe rustig aan. Er kunnen zoveel dingen van invloed zijn op de cyclus etc. Wat je deed klinkt niet echt betrouwbaar, maar we zijn geen artsen en mogen er dus weinig over zeggen. Dat kunnen we ook niet. Wel kan elke leek zeggen dat je het nu gewoon niet kunt weten. Het beste bel je je huisarts. Uit je zorg gewoon en vraag wanneer je betrouwbaar zal kunnen testen.

Succes, komt vast goed!
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Morgen bel ik gelijk te huisarts. Ik ben benieuwd wat 'ie zegt, aan de ene kant hoop ik dat het uitgesloten wordt natuurlijk maar sinds dat vandaag de paniek er pas écht is, ben ik ineens bang dat ik teleurgesteld ben als ik ongesteld word. Ik snap niks van mezelf op dit moment. Het voelt allemaal zo dubbel.
Alle reacties Link kopieren
Hormonen en emoties maken dubbel. Maar ik zou als ik jou was toch wel blij zijn met een geruststelling. Je kent nieuwe liefde pas sinds kort: een kind is dan over het algemeen geen goed idee. Vraag morgen aan de huisarts wanneer je mag testen en stel je daar op in. Je hebt nog een heel leven voor je, leer hiervan en succes!
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Ben je nog erg jong TO?
Alle reacties Link kopieren
Toen ik zwanger probeerde te worden kreeg ik steeds voor mijn ongesteldheisdag last van heel veel rare symptomen.. toch bleek ik steeds niet zwanger te zijn. Die keer dat ik wel zwanger was had ik pas na een paar weken last van veel plassen, hoofdpijn, moe etc. Het duurt even voordat het zwangerschapshormoon zich opbouwt en de meeste mensen hebben niet nog voor dat ze positief testen al zulke heftige symptomen (maar kan wel). Misschien heb je gewoon een griepje.



Jij bent nu bang dat je zwanger bent en ineens voel je van alles, maar dat zegt echt helemaal niks totdat je een positieve test in handen hebt. Grote kans dus dat er helemaal niks aan de hand is en je moet je pas zorgen gaan maken als de test positief is ;) (en zelfs dan heb je nog een, wel moeilijke, keuze).



Wel zou ik een spiraal overwegen als je dit al eerder hebt meegemaakt, een zwangerschap hoeft tegenwoordig geen "ongelukje" meer te zijn. Oh en laat je testen op SOAs, zonder condoom met nieuw scharrel terwijl je niet aan de pil bent is natuurlijk niet zo slim
quote:moon_beam schreef op 07 oktober 2015 @ 04:59:

Toen ik zwanger probeerde te worden kreeg ik steeds voor mijn ongesteldheisdag last van heel veel rare symptomen.. toch bleek ik steeds niet zwanger te zijn. Die keer dat ik wel zwanger was had ik pas na een paar weken last van veel plassen, hoofdpijn, moe etc. Het duurt even voordat het zwangerschapshormoon zich opbouwt en de meeste mensen hebben niet nog voor dat ze positief testen al zulke heftige symptomen (maar kan wel). Misschien heb je gewoon een griepje.



Jij bent nu bang dat je zwanger bent en ineens voel je van alles, maar dat zegt echt helemaal niks totdat je een positieve test in handen hebt. Grote kans dus dat er helemaal niks aan de hand is en je moet je pas zorgen gaan maken als de test positief is ;) (en zelfs dan heb je nog een, wel moeilijke, keuze).



Wel zou ik een spiraal overwegen als je dit al eerder hebt meegemaakt, een zwangerschap hoeft tegenwoordig geen "ongelukje" meer te zijn. Oh en laat je testen op SOAs, zonder condoom met nieuw scharrel terwijl je niet aan de pil bent is natuurlijk niet zo slim Tja, ze heeft onbeschermde sex gehad, dus de kans dat ze wel zwanger is zit er dik in. Dit soort dingen gebeuren vaak als je niet mee bezig bent.
Ik zou gelijk ook maar even om een soatest vragen als je toch de huisarts belt. Als jij en je scharrel zo makkelijk kiezen voor onbeschermde seks, wie weet wat jullie dan aan elkaar hebben doorgegeven.
Twee weken na onbeschermde seks kun je testen. Dat heb je gedaan en deze is negatief.

Als je niet ongesteld bent geworden zou ik netjes op de zevende dag de pil weer slikken en over een week de test herhalen. Een afspraak met de huisarts over anticonceptie, het juiste gebruik van de pil en een soa test lijken me inderdaad geen overbodige luxe!
Alle reacties Link kopieren
Even een kanttekening: van de pil word je nep ongesteld dus zou je zwanger zijn terwijl je wel een maand de pil hebt geslikt dan word je alsnog ongesteld. Dus ik denk niet dat jou niet ongesteld worden iets zegt over zwangerschap. Ga ff naar de huisarts
where ever you go, go with your heart
quote:Skawa schreef op 07 oktober 2015 @ 07:39:

Even een kanttekening: van de pil word je nep ongesteld dus zou je zwanger zijn terwijl je wel een maand de pil hebt geslikt dan word je alsnog ongesteld. Dus ik denk niet dat jou niet ongesteld worden iets zegt over zwangerschap. Ga ff naar de huisartsDat hoeft echt niet zo te zijn.
quote:Skawa schreef op 07 oktober 2015 @ 07:39:

Even een kanttekening: van de pil word je nep ongesteld dus zou je zwanger zijn terwijl je wel een maand de pil hebt geslikt dan word je alsnog ongesteld. Dus ik denk niet dat jou niet ongesteld worden iets zegt over zwangerschap. Ga ff naar de huisartsIk weet niet wie jou voorlichting heeft gegeven, maar ik zou mijn geld terugvragen.
quote:zuipschuit schreef op 07 oktober 2015 @ 05:10:

[...]



Tja, ze heeft onbeschermde sex gehad, dus de kans dat ze wel zwanger is zit er dik in. Dit soort dingen gebeuren vaak als je niet mee bezig bent.



Nee hoor, die kans is helemaal niet zo groot, zelfs best klein, want de onbeschermde sex was in augustus en het is nu oktober en haar test is negatief.

Tenzij ze de pil in september de hele tijd is vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Nou nou... Hoe kan je nu al een paar keer "bang zijn geweest dat je zwanger was"? Dan klopt er iets toch niet helemaal met hoe je met je anticonceptie omgaat hoor.



Je scharrel heeft ook een kinderwens TO?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Als je op een willekeurige dag met de pil begint dan werkt deze niet direct, wist je dat?
quote:carrie-bradshaw schreef op 07 oktober 2015 @ 08:10:

Nou nou... Hoe kan je nu al een paar keer "bang zijn geweest dat je zwanger was"? Dan klopt er iets toch niet helemaal met hoe je met je anticonceptie omgaat hoor.



Je scharrel heeft ook een kinderwens TO?Onzin.
Alle reacties Link kopieren
Waarom stop je met de pil na je relatie?

Dan zou je toch juist beschermd willen blijven? Indien je eventueel weer iemand ontmoet of wisselende contacten krijgt.



En dan daarna wel sex maar geen bescherming.

Sorry hoor maar ik vind het allemaal echt oliedom.

Je weet het zelf ook wel maar ja nu is het kwaad al geschiet.



Ik hoop voor je dat je echt niet zwanger bent en een spiraal neemt om dit te voorkomen als je weer besluit Russische roulette te spelen als het gaat om bevruchting en eerder al genoemd soa's.
quote:lux. schreef op 07 oktober 2015 @ 08:09:

[...]





Nee hoor, die kans is helemaal niet zo groot, zelfs best klein, want de onbeschermde sex was in augustus en het is nu oktober en haar test is negatief.

Tenzij ze de pil in september de hele tijd is vergeten.Ow, ik dacht dat je altijd met de pil moet beginnen op de dag dat je ongesteld wordt? En dat je anders altijd een condoom moet gebruiken? En het kan zijn dat ik het verkeerd lees hoor, maar ik las dat ze meerdere keren onbeschermde sex heeft gehad.
quote:zuipschuit schreef op 07 oktober 2015 @ 08:49:

[...]



Ow, ik dacht dat je altijd met de pil moet beginnen op de dag dat je ongesteld wordt? En dat je anders altijd een condoom moet gebruiken? En het kan zijn dat ik het verkeerd lees hoor, maar ik las dat ze meerdere keren onbeschermde sex heeft gehad.

Als je op een willekeurige dag begint is de pil na 7 dagen betrouwbaar als anticonceptie. In dit geval dus vanaf 20 september. Ik lees ook dat ze meerdere keren onbeschermde seks gehad in de weken daarvoor, dus er is inderdaad een kans dat ze bevrucht is. Het hangt erom of deze test te vroeg was of niet, gewoon over een week nog eens testen.



Ik vraag me ook af waarom je stopt met de pil als de relatie voorbij is?
Alle reacties Link kopieren
Behalve zwangerschap is tussen relaties stoppen met de pil om meerdere redenen niet slim. Tegenwoordig is de hype dat hormonen troep zijn. De pil is echter een veilig middel. De risico's op complicaties ook ernstige zoals trombose zijn er vooral in de eerste paar maanden na het beginnen met de pil, daarna zijn er nauwelijks risico's (mits je niet rookt). Dus stoppen en dan weer beginnen is niet handig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dus de kans dat ze zwanger is zit er dik in dus.

Ik vergat in mijn jonge jaren ook geregeld de pil, het resultaat van mijn vergeetachtigheid ligt nog in bed.
quote:zuipschuit schreef op 07 oktober 2015 @ 08:49:

[...]



Ow, ik dacht dat je altijd met de pil moet beginnen op de dag dat je ongesteld wordt? En dat je anders altijd een condoom moet gebruiken? En het kan zijn dat ik het verkeerd lees hoor, maar ik las dat ze meerdere keren onbeschermde sex heeft gehad.



Oh ik dacht dat ze 1 sept was begonnen met de pil, niet 13, niet goed gelezen. Maar dan nog: vanaf 20 sept was de pil betrouwbaar en 19 september is ook alweer 2.5 week geleden dus dan zou ze nu echt geen negatieve test meer hebben.

Mij lijkt het dat haar symptomen met het starten met de pil samen hangen, als ze die sinds 2 weken heeft, eerlijk gezegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven