Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!



Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.



Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.



Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.



Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/



Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)



Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)



Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)



Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.



Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?



Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Alle reacties Link kopieren
Als je informatie toe wil voegen dan kan dat!

Er is weinig informatie te vinden op het internet, dus als er hier een overzichtelijke lijst komt helpen we elkaar.



Veel schrijfplezier!
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic



Gavia, kun je me gelijk de inlogcodes mailen?
Waar zit de any-key?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met een nieuw topic! Dat er maar veel baby’s in buiken en uit buiken mogen komen



(Hier nog steeds geen geschikte baan , en begin het uitstellen een beetje zat te worden, maar ja financiële zekerheid is toch ook belangrijk, toch?)
Alle reacties Link kopieren
TVP
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de moeite, Gavia.

Doen we nog een leuke ava? Zoiets als dit is wel symbolisch

Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Happy New Topic!

Ik hoop dat jullie wensen vervuld mogen worden.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Dat er in deel 5 inderdaad maar een hoop wensen in vervulling mogen gaan!
Alle reacties Link kopieren
quote:Eligansje schreef op 11 juni 2013 @ 22:43:

(Hier nog steeds geen geschikte baan , en begin het uitstellen een beetje zat te worden, maar ja financiële zekerheid is toch ook belangrijk, toch?)Hier niet aan de bedelstaf, maar ook niet de financiele zekerheid waar ik soms mensen over hoor. Ik vind financiele zekerheid persoonlijk minder belangrijk. Kan bovendien elk moment veranderen met deze economie (die eerder nog slechter dan beter zal worden). En dan heb je straks een baan, wat doe je dan. Eerst jaarcontract. Wordt je tijdens die periode zwanger, wordt je contract niet verlengd. Besluit je te wachten op een vast contract, lozen ze je toch na een jaar. En zo kan je blijven uitstellen.
Waar zit de any-key?
Alle reacties Link kopieren
Vind dit zo leuk en stoer topic. Heel veel geluk voor jullie allemaal. En Vinyl gefeliciteerd met je zoontje. Hoop voor jullie stoere (toekomstige) mamma's, op veel gezonde babytjes!
Optimist tot in de kist!
Alle reacties Link kopieren
Vijf is mijn geluksgetal, dat moet iedereen hier maar geluk gaan brengen!!! Happy new topic!!!
Alle reacties Link kopieren
ha dames, wat zijn er hier al veel mooie resultaten zeg, wauw dat geeft wel echt hoop!

Iedereen die bevallen is, van harte gefeliciteerd en iedereen die nog volop in het traject zit, veeeel succes!

hier even een kleine update van mijn kant.

Ik ben vorig jaar september begonnen met IUI met lichte stimulatie al met al een spannende periode en ik moet zeggen dat ik door die hormonen nou niet echt de meest gezellige persoon op aarde wordt haha. Afijn na de voorlopig laatste poging bleek ik gelukkig zwanger te zijn. Ik was dol blij alleen al vanwege het feit dat ik nu niet hoefde na te denken over nog een paar keer IUI of overstappen op IVF.

Helaas bleek het vruchtje geen hartslag te hebben en heb ik vorige week een miskraam gehad (opgewekt met medicatie).

Ik heb besloten om even een time-out te nemen en een paar maandjes op adem te komen.

Zoals ik al eerder heb aangegeven, ik lees hier wel mee, maar tik niet vaak en gooi af entoe een update in de groep en ik weet niet of jullie dat vervelend vinden en mij misschien ook liever uit de tabel halen. Als dat zo is dan begrijp ik dat wel hoor, en laat het me dan maar weten.

Zo ik moet nu gauw naar m'n werk en ik wens jullie een hele fijne dag.
Alle reacties Link kopieren
@ emma mag ik ook antwoord geven op jouw vraag

In Utrecht doen ze normaal altijd een inwendige echo. Omdat ze zo een duidelijker beeld krijgen. Ik had bij mijn 8 weken net de dag ervoor een echo bij de verloskundige gehad en die was gewoon uitwendig. Omdat ik dat vertelde in Utrecht hebben ze bij mij ook een uitwendige echo gedaan. En ja je krijgt wat plaatjes mee naar huis.
Alle reacties Link kopieren
Emma de arts die mij de echo maakte probeert het altijd eerst uitwendig, bij was met 8wkn en 4 dgn goed uitwendig te zien en had 2 dgn eerder ook al een echo gekregen uitwendig die heel duidelijk was. Een volle blaas wordt dan ook aangeraden. Ik kreeg een stuk of 4 foto's mee van beeb.

Ben benieuwd hoelang ik het geslacht geheim kan houden, wil toch ook wel met kleur gaan werken in de babykamer of iemand een leuk idee voor een neutrale kleur op de muur? Ga voor witte meubels.



Thnx Emma en Liz, hormonen zijn soms niet zo prettig maar zit nu weer in de goeie flow Moet de handen van mn buik af slaan, iedereen wil even voelen, andere zwangeren er ook last van?



ChantalIJS sterkte en een dikke knuffel! Na hoeveel IUI's was het raak bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Nieuw topic gevonden, dus hier ben ik ook weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer al een paar dagen een ava toe te voegen, maar het lukt niet

Ik ben druk aan het mailen met Viva, maar helaas nog geen resultaat.



@Chantal, fijn hier weer iets van je te horen! Vervelend van je miskraam. Ik hoop dat je je snel weer een beetje ok voelt.



@Sillie, de laatste loodjes! Hou je ons een beetje op de hoogte?



@Eligansje, wat betreft de financiën weet ik niet hoe het zit als je geen baan hebt en zwangerschapsverlof nodig zou hebben. Maar ik heb wel eens gelezen dat het carrière technisch handiger is om snel na de studie kinderen te krijgen, zodat je, als de kinderen groter zijn, je aan het werk kan en er niet meer "tussenuit" hoeft. Nou denk ik niet dat jij net bent afgestudeerd, maar het is vergelijkbaar. Je hebt nu geen baan en als je met verlof zou gaan zou dat dus voor een werkgever geen problemen opleveren. Als je nu een baan zou vinden en dan zwanger zou worden zou je je werk weer moeten onderbreken.

Dus, ik zou het eens goed uitzoeken en kijken wat de mogelijkheden zijn!!



@Chilles, je bent er weer even. Hoe is het?



@Emma, jeej!!
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic: nieuwe ronde, nieuwe kansen. Iedereen veel geluk gewenst.



@Vinyl: hoera je kleine man is er. Gefeliciteerd!



@eligansje: balen dat het vinden van een baan op zich laat wachten. Ik twijfel door de werkonzekerheid over de tweede. Maar weet eigenlijk al dat ik me er niet door laat weerhouden. Ik spring in het diepe en ga ervan uit dat ik zelf bovenkom. Zo niet dan zijn er mensen die me steunen en vinden we een oplossing. Ga voor jezelf eens na hoeveel financiële zekerheid je nodig hebt om je prettig bij te voelen.



@Emma: superfijn dat kloppende hartje...dat het daar maar heel lang mee door mag gaan



Hier gaat het goed. Mijn kleine meisje is alweer 9 maanden oud. Ze is een durfal en houdt heel erg van zand. Vandaag mocht ik haar dus onder het zand ophalen en met haar eerste schaafwond (op haar neus). Ze probeerde zo hoog te reiken maar was niet lang genoeg, boem met haar neus op de vloertegels

Ze had op kdv ook nog geknutseld voor vaderdag: gewoon nog een moederdagkado! Om het financieel te redden heb ik een baan op een uur rijden geaccepteerd. Gelukkig zijn ze erg flexibel. Ga vroeg weg (voor de file) en werk dan savonds nog paar uurtjes. Dat is best pittig. Gelukkig vind ik mijn werk erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:kind_in_je_uppie schreef op 11 juni 2013 @ 22:24:

Deel 5, een klein jubileum!



Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.



Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.



Ziekenhuizen/klinieken waar je in je uppie terecht kan:

KID Amsterdam (verbonden met het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp)

Rijnstate (Arnhem)

Barrahus (Wolvega)



Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/



Fase 1: Orientatie of wachtlijst

Uppie

Colalight

Wildroses (alleenstaand, tweede kindje, op zoek naar donor)

Penelopeeee (start in mei '13 bij Rijnstate)

MissBella (36 jr, start mei '13 bij UMC)

F1978 (34 jr, wachtlijst KID Centrum Amsterdam)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Abusu (35 jr, wachtlijst KID centrum Amsterdam)

Zijaanzij (lesbisch stel, GG of MCK, start hopelijk sept '13)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 GG met deal-IVF)

Veronique (34 jr)



Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

Wondertje (start aug. 2011 Geertgen nu Rijnstate Arnhem)

ChantalJS

Sterre

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept '12 start IVF)

Bredagirl (32 jaar, Geertgen, IVF deal, start okt. '12)

Houston (gestart okt. '12)

Lonely_Butterfly (lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren, GG)

Tessado (36 jr, MCK, start maart '13)

Mila (34jr, ZI sinds sept '12, 2x mk)

Gavia (wachtlijst UMCU, start in juni '13)



Fase 3: Zwanger!

Sillie (35 jaar, KID B-donor Utrecht, gestart juli '12)

Fearless (34 jaar, Geertgen, 2de poging IVF)

Lizlizzyliz (35 jr, B donor Rijnstate, IUI, start: aug. '12)

ClaudeFiolle (zwanger van IUI-D, gestart in maart '12)

E123 (KID B-donor, Utrecht, gestart mei '12)

NYC (lesbisch stel, 33jr, GG, start jan. '13, eerste poging raak)

Emma (35 jaar, KID B-donor, Utrecht)



Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Alle reacties Link kopieren
Chantal; wat rot van je miskraam! Je wordt in een korte tijd zo heen en weer gesleept door je emoties. Ik hoop voor je dat je lichaam weer snel de oude is. Kan me voorstellen dat het geestelijk nog wel even duurt.

Bedenk me ineens dat mijn miskraam een jaar geleden was... Heeft best lang geduurd voor ik het een plaats had gegeven. Geef jezelf de tijd



Emma: super dat je nu een hartje zag en hoorde!



Ik heb de uitslagen van de fsh en amh. De fsh viel mee, iets verhoogd, maar nog geen overgang, jeee! AMH is wel laag, maar schijnbaar wel te doen met ivf/icsi. Ik mag over 3-4 weken mijn eerste spuit zetten!! Zin in
Alle reacties Link kopieren
Joehoeeee, happy new topic!!!!!



Dat er in dit deel maar veel kleine hummeltjes geboren mogen worden!!!!

Gavia: goed bezig hoor!!



@ChantalIJs: fijn dat je en update geeft! Altijd fijn om wat van de mensen te horen die in het lijstje staan! Vreselijk om te horen dat je een miskraam hebt moeten mee maken. Een tijdje rust om even weer bij zinnen te komen en het allemaal te verwerken, is misschien niet zo'n gek idee. Ik hoop ook voor jou, dat je na je pauze, snel een goede echo krijgt met een kloppend hartje!! Sterkte meis!



@inwendige echo: ik had de eerste echo rond de 7 weken. Ook inwendig. Wat ik begrepen had, was dat ze dat standaard deden, omdat er via de buik (dus uitwendig) weinig te zien was. (wellicht heeft buikomvang en extra pondjes ook hier wel wat mee te maken. Maar sowieso begreep ik dat het lastig te zien was in het begin). De echo met 12 weken was trouwens wel uitwendig bij mij.



@financiële zekerheid: ik sta daar toch anders in geloof ik. Ik vind het juist fijn om financiële zekerheid te hebben. Een kind (alleen de voorbereiding al) kost ontzettend veel geld. Als ik dan ook nog zorgen om geld zou moeten hebben.. no thanks. (deze stelling moet natuurlijk wel mogelijk zijn he? Er moet wel werk zijn en je moet wel kunnen werken)

De zekerheid is natuurlijk relatief. Ik heb een vast contract, maar ivm de bezuinigingen kan ik er ook zo uit gebonjourd worden.

Bij een jaarcontract kan je contract niet verlengd worden door bv je zwangerschap, maar als je goed bevalt, kan het ook prima zo zijn dat je contract op dat moment niet verlengd wordt, je een uitkering van het UWV krijgt en na je verlof je weer een nieuw contract krijgt. En uiteindelijk wellicht zicht op een vast contract.



@Juffie: jemig wat gaat dat snel!!! 9 maand alweer! En die dame van jou houdt er wel van om haar grenzen op te zoeken dus, met een zere neus op de koop toe. Klinkt als een ondernemende jonge meid!!!

Leuk dat je omschrijft dat vaderdag ook in iets positiefs veranderd kan worden. Hoe zeg ik dit... ehm.. toen je schreef over knutsels voor vaderdag dacht ik: "oef.. wat confronterend". Maar jij zet het om in iets heel positiefs: "weer een extra moederdag kadootje"! Ik ga een voorbeeld aan je nemen haha!! Goed van je!



@sterre: al die afkortingen zeggen me niks, maar te zien aan je laatste zin, is het goed nieuws? hahah Dussss.. spannend weer!!!!



Hier nog steeds rond en gezond. De baby laat goed weten dat hij er is, ik voel mij nog steeds goed. Ik moet alleen de babykamer dringend gaan inrichten
Alle reacties Link kopieren
quote:zoeter schreef op 12 juni 2013 @ 07:16:

Vijf is mijn geluksgetal, dat moet iedereen hier maar geluk gaan brengen!!! Happy new topic!!!



Ik stel voor dat we Zoeter haar geluksgetal in het oog houden. De mijne is 7, daar moeten we niet op willen wachten.



ChantalJS: sterkte
Waar zit de any-key?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik ben 32 en wil het na lang wikken en wegen ook alleen gaan doen. Ik ben financieel onafhankelijk en zie mezelf gewoon niet als relatiemateriaal. Weinig zin dus om tegen beter weten in te gaan afwachten of ik ooit nog de juiste man tegen het lijf loop. Mijn omgeving is heel positief en moedigt me zelfs aan, dus aan steun geen gebrek.



Goed, de keus is dus gemaakt. Ik ben er alleen nog niet over uit hoe ik het precies ga aanpakken. Als jullie tips hebben, graag! Ik ben al begonnen met inlezen, maar er komt meer bij kijken dan ik had verwacht. Het is blijkbaar niet zomaar een kwestie van een bestelling plaatsen bij een zaadbank en insemineren maar. Niet dat ik echt zo naïef ben hoor, maar het valt me toch een beetje tegen. Ik lees dingen als "volop in het traject zitten". Is het dan zo dat iedereen van jullie "hulp" heeft (gehad)?



Zo zit ik met nog wel meer vragen. Ik zal binnenkort ook nog even de eerste 4 delen van dit topic lezen, want daar was ik nog niet aan toegekomen. Maar ik ben gewoon heel enthousiast en klaar om te beginnen aan dit "traject"!
Hope you brought your cowboy boots
Alle reacties Link kopieren
Je hebt in ieder geval de keuze voor jezelf gemaakt!
Alle reacties Link kopieren
quote:lizlizzyliz schreef op 12 juni 2013 @ 22:44:



@sterre: al die afkortingen zeggen me niks, maar te zien aan je laatste zin, is het goed nieuws? hahah Dussss.. spannend weer!!!!







FSH=follikel stimulerend hormoon. Dit wordt hoger naarmate je leeftijd stijgt. Vandaar dat wat "oudere" moeders een verhoogde kans hebben op een tweeling.

AMH= het hormoon dat aangeeft wat je totale eicelvorraad is. Die is dus verlaagd. Ik ga nu over op icsi om de voorraad die er is optimaal te benutten. Dus goed nieuws en spannend



Fijn dat het goed gaat met jou en jullie. Leuk om je op de kamer te kunnen richten!
Alle reacties Link kopieren
Sterre, moest jij ook prikken op oestradiol?



Hier moet uitslag van amh nog komen. Fsh was mooi laag. Oestradiol weet ik niet hoe ik de uitslag moet interpreteren.
Waar zit de any-key?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven