Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!



Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.



Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.



Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.



Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/



Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)



Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)



Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)



Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.



Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?



Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Alle reacties Link kopieren
@ vlinder, Nova en Rosings, hoe voelen jullie je? Begint nu wel spannend te worden! Ik hoop op een hele vruchtbare maand.



Ik zit sinds gister ook weer op het bankje, nu begint voor mij ook weer het lange wachten.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Ik kan er eigenlijk niks over zeggen. Wel een paar dingetjes waarvan ik dacht... hmmm... zou het? Maar niks wat ik niet eerder heb gevoeld of niet heel goed iets anders zou kunnen zijn.



Nog een weekje wachten :D



Heb wel het idee dat ik deze ronde echt teleurgesteld zou zijn als het weer niet raak is. Ik wil liever niet via het AMC als het niet hoeft en dat is wel een beetje de bedoeling zo na ronde 8.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel ook niks, andere cyclus wel misselijk en niet zwanger, nu geen klachten. Enige verschil is dat ik normaal moe ben voor ik ga menstrueren nu niet, test vanmorgen negatief. Geduld....
Alle reacties Link kopieren
Die laatste paar dagen kunnen je echt gek maken he? Jullie moeten kennelijk gewoon nog wat langer geduld hebben. Een negatieve test zo vroeg zegt ook nog niets. Voor hetzelfde geld maak je gewoon nog niet genoeg hcg aan.



En Rosings, dat je misschien naar het amc moet, lijkt me inderdaad erg vervelend maar zover is het nog niet. Het heeft weinig zin om je daar nu al mee bezig te houden. Wie weet is het wel raak!



Ik houdt in ieder geval mijn vingers nog gekruist voor jullie
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal, hoe vergaat het temperaturen jullie? Ik ben er deze maand voor het eerst mee bezig. Ik moet zeggen dat ik het lastig vindt om op de thermometer te vertrouwen. Soms meet ik 3x iets anders in een minuut (scheelt dan 0.1 of 0.2) en los van één piekje zie ik eigenlijk niet mijn temperatuur omhoog schieten. Terwijl ik volgens mij wel mijn eisprong moet hebben gehad. Wat een geklooi!
Alle reacties Link kopieren
Ik voel ook niet zo heel veel. Heb wel wat last gehad van krampjes, maar dat kan net zo goed niks betekenen. Laatste loodjes qua wachten, morgen ga ik denk ik eens een vroege test proberen.



@Frizz, ik heb nooit getemperatuurd, dus kan je daar niet mee helpen helaas...
Alle reacties Link kopieren
Maar dat 'moet' toch?
Alle reacties Link kopieren
Hmm, nee daar hebben ze het bij Geertgen in ieder geval nooit over gehad. Ik doe ovulatietesten om mijn eisprong op te sporen en bij twijfel mag ik langskomen voor een echo.
Alle reacties Link kopieren
Het amc wil dat, maar lees wel vaker dat er niet getemperatuurd word maar alleen de testen.



Ik ben dr nu een maand mee bezig maar een echt duidelijke piek kan ik nog niet ontdekken, wel rond om de geschatte datum een dag lagere temp en dag erna weer hoger dan anders. Daarna weer gewoon.

Uit de testen van de action wordt ik geen wijs, heb nu testen van sensitest en clearblue besteld.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al zo'n 6 maanden aan het temperaturen ook op aanraden van het amc. De eerste maand was ik ook erg aan het zoeken maar ik heb gemerkt dat het mijn cyclus wel duidelijker maakt voor mij.



De verpleegkundige vertelde me wel op meteen te temperaturen als ik wakker word. Nog voor ik naar de wc ga. Ook is het beter als je anaal temperatuurd.



Ik zou het nog een maand volhouden en dan kijken of het iets voor jou is.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof ook wel dat het de cyclus duidelijker maakt.

Ik ben nu met de 1ste maand bezig, waarschijnlijk als ik nog een maand verder ben dat ik al iets meer dr in zie.
Alle reacties Link kopieren
Het AMC wil inzicht in je cyclus door middel van je temperatuur en zal op basis daarvan zeggen op welke dagen je moet gaan testen.



Ik doe het inderdaad voor het opstaan en anaal. Met een snelle thermometer. Maar één dan was het zelfs 35.8 (dat past niet eens in mijn tabelletje).



Ik hou nog maar gewoon even vol. Misschien inderdaad toch een kwestie van oefenen.
Alle reacties Link kopieren
Met de medische intake had ik het lijstje ook bij mij, diegene vroeg er ook naar toen.



Ik heb een digitale thermometer van de action, werkt voor mij prima.

Frizz heb jij de intake al gehad?
Alle reacties Link kopieren
@ frizz, goed dat je nog even doorzet! En mocht het volgende maand toch nog steeds niets voor je zijn, kan je altijd nog stoppen. Met alleen ov testen kom je er ook wel hoor
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Alle reacties Link kopieren
Wat veel mensen op het wachtbankje!! Ik duim heel hard voor jullie!!



Ik temperatuur ook niet.. Ik ga naar Geertgen voor echo's. Vandaag geweest en donderdag weer.. Daarna plannen we een nieuwe iui en mag ik ook weer afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Nee Noa, bijna! Bij het UMC wel al gehad, AMC komt nog.



Fiepie ja hoor ik zet wel even door. Het is geen grote belasting hoor, even temperaturen in de ochtend.
Alle reacties Link kopieren
Heb me vandaag aan vroege test gewaagd (3 dagen voor nod) en.... volgens mij mag ik voorzichtig blij gaan zijn. Maar ik durf nog niet zo goed . Heb dit natuurlijk al twee keer eerder gehad en toen ging het alsnog fout, dus ik heb het idee dat ik heel voorzichtig moet blijven (hoewel het stiekem deze keer wel anders voelt...) Grrr wat een rollercoaster is het toch...



Morgen maar nog een keer testen voor de bevestiging.



En ik vrees dat het voor vandaag afwisselend super blij zijn en dan mezelf weer terug fluiten gaat worden ;)
Spannend novaa!!!
Alle reacties Link kopieren
@ novaa, wat super spannend allemaal zeg! Ik heb begrepen dat er niet zoiets bestaat als een vals positieve test, een streep is een streep. Een zwangerschapstest reageert alleen maar op hcg dus het is duidelijk dat je dat in je lichaam heb zitten.

Ik begrijp je voorzichtigheid heel goed hoor, ik had dat afgelopen maand na die positieve test. In zo'n vroeg stadium kan er nog van alles mis gaan.

Toch vind ik dat je best een beetje voorzichtig blij mag zijn!

Gefeliciteerd!
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Alle reacties Link kopieren
Novaa wat fijn! Ik snap je twijfel maar je bent een belangrijke stap dichterbij.... geweldig! Ik xuim voor je.

ik zit nog steeds op het bankje....
Ik weet niet of ik nog op het bankje zit... licht bloedverlies vandaag, en vanavond wat meer dan ik had verwacht. Maar Nod is pas zaterdag dus ik vind het veel te vroeg voor ongesteldheid, maar te veel en te helder rood voor wat ik over innesteling lees.
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend Novaa! Ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
Awww Rosings wat spannend! Hou moed hoor!
Alle reacties Link kopieren
Blijf nog maar even heerlijk op het bankje zitten Vlinder! Ik duim voor je.
Alle reacties Link kopieren
@ Rosings, wat een vreselijk zenuwgedoe is dit he? je lijf doet van alles en jij kan alleen maar wachten.

Ik hoop dat dit toch iets van innestelingsbloeding is. Ook omdat je het een tijd voor je nod krijgt. Ik blijf voor je duimen
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven