Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!



Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.



Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.



Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.



Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/



Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)



Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)



Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)



Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.



Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?



Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Alle reacties Link kopieren
@sterre: thanks, nu snap ik het beter! En dat er een hormoon is die aangeeft hoe groot de voorraad nog is joh. Wat mooi geregeld in ons lichaam!!

Maar idd, goed nieuws voor je!!! Ik duim voor je!!!
Alle reacties Link kopieren
@chantaljs: sterkte. Goed dat je even rust neemt.



@liz: ik moet zeggen dat het ook wel binnenkwam deze week. Mijn dochter heeft geen vader en daar heb ik voor gekozen. Als je dan al die vaderdagvoorpret ziet. Tja... :(
Alle reacties Link kopieren
Gavia mooi gedaan dit deel 5, bedankt!



Emma wat geweldig een hartje, wat zal jij blij en opgelucht zijn! Ben blij voor je! Blijft natuurlijk spannend maar dit is een goed begin.

Melk vind ik trouwens echt niet lekker. Ik probeer nu wel iedere dag yoghurt te nemen en ook een vitamine B complex pil met veel b12. Dus hopelijk kan ik in de toekomst weer stoppen met die injecties, maar voor nu: kom maar op met die prik!



Vinyl fijn dat je je zo gelukkig voelt! En prima oplossing lijkt me met die doppen, huilen hoor je heus wel. Lijkt me ook heerlijk om m'n kindje naast me te hebben ipv in een andere kamer.



Lizzy gelukkig dat je weinig last hebt. En geweldig zo'n flexibele werkgever! Ik wil je bij deze wel ff een digitale schop onder je hol geven want je moet echt werk gaan maken van dat kamerttje. Het lijkt me sterk dat dat met een megadikke buik straks makkelijker gaat....kom op, gewoon doen!!



E123 fijn dat je zo'n steun hebt aan je vriend. Heeft hij eigenlijk moeite met het idee dat je een kind van een ander draagt? Ik duim voor je voor een goede echo. O en paars is mooi, kan voor een jongen en meisje? Maar je mag het ook gewoon tegen ons zeggen hoor, wij verklappen niks



Sillie veel succes met de laatste loodjes. Spannend hoor! Heb je er al zin in of mag je kindje van jou nog wel even blijven zitten? Wie wil je bij je bevalling hebben?



Chantal voor jou. Ik had zeker baat bij een time-out, even rust en afstand van het hele zwanger-worden. Hoop dat het jou ook helpt! En je blijft lekker in de tabel hoor, voel je vrij te schrijven wanneer je wilt, er zijn geen regels hier hoe vaak dat moet. Sterkte!



Olifantje wat lief! Dank!



Juffie fijn dat het goed gaat, 9 maanden alweer, wow! Klinkt wel pittig je werktijden. Hoeveel dagen werk je? En heb je dan een kdv in de buurt van je werk?



Sterre goed zo!



Walmart, welkom! Ik zou zeggen, neem de tijd alle delen Uppies te lezen, er gaat een wereld voor je open...



Houston al hysterisch?



Hier gaat t weer, 'de dag' is achter de rug. Had het savonds toch nog even flink moeilijk, een vriendin stuurde foto's van haar net geboren neefje. Een mooi mannetje, maar het deed wel pijn. Nu tijd om weer vooruit te kijken en me te richten op een nieuwe poging.

Opdat dit deel 5 maar super-vruchtbaar mag zijn!!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,



dank voor al jullie lieve woorden, dat doet me goed en kan ik nu ook heel goed gebruiken, aangezien van de week is gebleken dat de miskraam nog niet volledig is gelukt en ik mag vandaag en morgen weer aan de medicatie, maw over een paar uutjes lig ik weer te kramperen..bahh ik zie er zo tegenop en ik heb het ff helemaal gehad met zwanger worden, zwanger zijn en miskramen.

Sorry echt even een down moment.



E123 poging nummer 6 was het eindelijk raak, ik heb goede hoop dat het een volgende keer weer gaat lukken en dat ik op een dag een tabel opschuif, die van de bevallen uppies

maar om eerlijk te zijn moet ik er even niet aan denken haha.



Even een andere vraag, spuiten jullie hormonen en zo ja moet je die zelf betalen? Ik spuit puregon en nu kreeg ik gister een afrekening van m'n zorgverzekering en moet ik 250 euro betalen, het enige wat ik heb gehaald zijn de maandelijkse hormonen waarvan ik dacht dat dat vergoed werd.

Ik zal er straks eens even achteraan bellen.



Fijn dat ik op de tabel mag blijven staan hopelijk wordt deel vijf een heeel vruchtbaar en positief topic en kunnen we straks met zn allen schrijven over onze babys ipv onze wachtbankjesdagen en hormonenkuren.



Iedereen alvast een heel goed weekend!!
Alle reacties Link kopieren
quote:juffie77 schreef op 13 juni 2013 @ 19:58:



@liz: ik moet zeggen dat het ook wel binnenkwam deze week. Mijn dochter heeft geen vader en daar heb ik voor gekozen. Als je dan al die vaderdagvoorpret ziet. Tja... :(



Ik wilde eigenlijk primair reageren door te zeggen: "nee nee nee je deed het juist goed!!!" Maar we kunnen wel net doen alsof de situatie anders is, maar het is wel reëel. Idd.. door de keuze die wij maken, hebben onze kinderen geen vader (nog niet).

Ik kan mij voorstellen dat het confronterend was/is. Maar ik vind dat je er een hele positieve draai aan hebt gegeven!!



Ik vind dat je trots op jezelf mag zijn hoor!! En ik ga je voorbeeld tzt overnemen!!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, enige tijd geleden viel ik jullie topic binnen omdat ik aan het overwegen was ene tweede kindje te proberen te krijgen als alleenstaand moeder. Maar na goed nadenken heb ik besloten er vanaf te zien. De kinderwens blijft, maar met mijn lichamelijk gezondheid en psychische klachten is de zorg voor één kind al zwaar genoeg, een tweede kind in mijn eentje opvoeden zal zowel voor mij als voor de kinderen denk ik geen goede beslissing zijn. Dus ach mocht ik ooit weer willen gaan daten en een geweldig leuke man tegenkomen, dan ben ik helemaal voor een tweede kindje, maar in mijn uppie levert teveel praktische problemen op.
Alle reacties Link kopieren
Hoi super stoere meiden!!



Ik had vanmiddag een topic geopend over dit onderwerp. Niet wetende dat er al zo'n topic is en er ook al heel veel stoere meiden zijn die de fase van wikken en wegen allang voorbij zijn. Daar zit ik dus nog middenin.



Ik had dit vanmiddag geschreven:



"Ik ben 36 jaar, vrijgezel en met een kinderwens. Ik ben een paar jaar geleden gescheiden, uit dit huwelijk zijn (gelukkig!) geen kinderen voortgekomen. Heb daarna nog wel wat vriendjes gehad, maar niet zo serieus dat daar kindjes uit zijn voortgekomen. Ik voel me nog jong en als het aan mij ligt hoef ik ook echt niet per se volgend jaar een kind maar ik ben wel 36 en realistisch.



Want als ik nu nog de man van mijn dromen moet tegenkomen, wil kijken of we het leuk hebben samen en dan hopen dat je nog kindjes gaat krijgen samen, dan ben ik dus op zijn vroegst in een gunstig geval 38. En ik weet dat het nog kan op die leeftijd, maar garanties zijn er niet. Die zijn er nooit natuurlijk. Ook dat weet ik.



Met vlagen denk ik erover na om het moederschap alleen te gaan doen. Ik heb daar heel erg over nagedacht en ik ben er nog niet uit want ik kan de "droom" om dat samen met je geliefde te doen nog niet uit mijn hoofd zetten. Voor mezelf niet maar ook voor het toekomstige kindje niet.



Ik kan nog wel lappen tekst doorschrijven, maar ik ben vooral heel erg benieuwd of er vrouwen op dit forum zijn die die keuze al gemaakt hebben of er ook over nadenken? En zo ja, hoe is dat gegaan? Hoe bevalt het je om echt alles alleen te moeten doen (inclusief zwangerschap, bevalling, etc.)?



En welke afwegingen heb je gemaakt om het wel of niet te doen of twijfel jij ook nog? Ik zou het fijn vinden om van gedachten te wisselen met meiden die dezelfde twijfels, gedachten, keuzes, hebben."



Na het lezen van jullie posts heb ik het idee dat de meerderheid van jullie dat stadium van twijfel dus al voorbij is, maar zouden jullie voor mij even terug in de tijd willen gaan en iets willen vertellen over die fase en hoe je toch die afweging gemaakt heb?



Financieel ben ik onafhankelijk, ik heb een vaste baan. Dus dat is voor mij allemaal geen probleem. Het gaat bij mij denk ik meer om: geef ik de hoop op het met een partner te doen of wacht ik nog even met het risico dat je natuurlijk op niks wacht.



Kortom, ben heel erg benieuwd naar jullie reacties. Sorry voor het inbreken. Ik vind jullie erg stoer en wil jullie graag volgen en van gedachten wisselen.



Dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
Kiezen voor een kind in je uppie vind ik echt ongelooflijk stoer. Mag ik vragen of jullie ook weleens negatieve reacties krijgen? Toen ik laatst ergens opperde ooit misschien wel voor alleenstaand moederschap te gaan kreeg ik van iemand echt de wind van voren, over dat kinderen een pappa en een mamma nodig hebben, en dat het alleen helemaal niet kán (qua zwaarte) en ga zo maar door. Saillant detail is dat zij een kleintje heeft en een relatie die op ontploffen staat, maar goed...
Alle reacties Link kopieren
Frizzy: ja van de week nare reactie. Van mijn zusje. Dat ze hoopt dat het niet lukt. Vanuit religieuze motieven.



Bammetje: ik zou zeggen, lees deel 1-4 door. Heel veel bruikbare info en onze overwegingen.

Zelf word ik (hoop ik) bewust alleenstaand moeder. Dat stukje hoop herken ik dus niet.



Welkom op het topic in ieder geval. Wil je in de tabel?
Waar zit de any-key?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Houston, dat vind ik echt héél heftig. Als iets je wordt misgund door je eigen zusje.
Alle reacties Link kopieren
@houston, dank je wel! Ik was al op zoek naar deel 1-4 maar kon ze niet vinden. Die blijven dus wel gewoon tussen de topics staan? Dan ga ik daar lezen.



En ja, ik wil wel graag in de tabel als het mag. Bij oriëntatie voorlopig



Ik heb het al gezegd, maar ik vind jullie allemaal stoer met heeeel veel girlpowerrrrr!
De term 'bewust alleenstaand' blijf ik heel dubieus vinden, al heb ik in dit topic begrepen dat de term vooral in het leven geroepen is ter onderscheiding van de vrouwen die bijv. halverwege de zwangerschap of met jonge kinderen in de steek zijn gelaten door hun partner en daarmee onbedoeld alleen voor de opvoeding zijn komen staan. Herkennen de "uppies" dat?



'"Bewust alleenstaand" vind ik altijd een beetje klinken als: Niemand komt in mijn buurt! Relaties zijn alleen maar shit en beperkend etc. Niemand mag iets te zeggen over hoe ik opvoed, hulp bieden bij de opvoeding/zorg etc.



Soms misschien wel een voordeel, je kunt je eigen smaak bepalen van een naam of geboortekaartje, hebt geen discussie over naar welke school of opvoedingsmethode, of wanneer je met bv wil stoppen etc. maar een leuke, stabiele, prettige relatie is in de eerste plaats toch ook vaak iets fijns voor jezelf, althans zo ervaar ik het wel. Toch ook een stukje verbinding, steun, vreugde juist.



Zijn er hier ook uppies die het hele idee van een relatie als iets negatiefs zien, in elk opzicht? Dus nog los van de kinderwens?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Angels&Demons al aan staan, maar toch nog even een snelle reactie.



@Houston, ben het met je eens over de financiële zekerheid. Heb wel een vaste baan hoor, maar al het andere... Maar als ik moet wachten tot ik een rijke vent of de loterij win, kan ik beter weer thuis gaan wonen. Dan is het nooit een goed moment. En wat je zegt, het kan elk moment veranderen. Het was een groot issue, maar heb dat na wat berekeningen snel laten varen.



@Chantal en volg je hart. Dat kan alleen jijzelf.



@E123, knap dat je het geheim kan houden, dat zou ik echt niet kunnen! Heb ook al zo'n moeite om de naam niet gewoon te vertellen!

Turquoise, paars, rood. Denk dat dat sowieso wel voor beide kan. Lijkt me lastig idd. Ik heb grijs/wit en kleed het aan met fuchsia. En als dat in de was zit met donkerpaars

Oh en hier willen mensen ook graag aan mn buik zitten. Gelukkig alleen bekenden, dat vind ik niet erg. Weet niet of ik het zou waarderen als er iemand in de super ineens zn/haar handen op mn buik legt.



@Emma, had ik ge jeeeeeeeeeeeeej d?? Anders bij deze!!



@Juffie, wat gaat dat snel!! Wel fijn dat ze het goed doet, en ondernemend is helemaal niet erg haha! Knap dat je een uur rijden doet, ik vind de gemiddelde 40 minuten al erg. Kan helaas niet thuiswerken...



Over vaderdag. Denk dat wij het nog goed kunnen brengen aan onze kinderen. Ik ken een paar moeders met een jong kind die wel een vader hebben, maar er geen is. Oftewel nauwelijks contact, maar kind weet wel dat ie er is... Eentje heeft een Vaderdagkadootje voor opa gemaakt op school. Omdat hij wel met hem speelt en papa niet...

Dat lijkt me ook vreselijk.

Mn moeder zei na de scheiding altijd: maak je niks voor me voor Vaderdag? Ik ben gewoon jouw moeder én vader!

Kon daar altijd om lachen, maar ze heeft wel gelijk. Mijn vader is tot ergens in mn 11e jaar bij ons geweest en daarna ik bij hem om de week tot mn 18e. Als ie zin had. Dus tja...

Voor mij (en mijn moeder) overigens beter dat ik m uit mijn leven heb gebannen.



@Mila, goed je weer te lezen. Positief ook! Snap dat het lastig is geweest, maar je bent de dag wel weer doorgekomen uiteindelijk.

En ik sluit me bij je aan: LIZ GA IETS AAN DIE KAMER DOEN!



@Biscuitje, goed dat je je hart volgt. Welke richting ook, je moet doen wat goed voelt.



@Bammetje, welkom!

Over de twijfels. Die zijn er altijd geweest en zullen altijd blijven. en dan maakt het echt niet uit of je het in je eentje doet of met zn 2en en of het de 1e is of de 3e.

Ik heb nog mn momenten dat ik denk waar begin ik aan, maar de wens overheerst de gedachte. Altijd al gedaan ook, vandaar dat ik daarnaar geluisterd heb. Ik zal nooit spijt krijgen van mn kindje. Wel van dat ik er niet voor gegaan zou zijn.



@Frizzy, ik heb 100% positieve en enthousiaste reacties gehad.

Van mijn collega's hoor ik ook dat zij ook alleen positieve geluiden horen in de wandelgangen (aangezien er natuurlijk een hoop gekletst wordt). Dus tja... ik ben blij.

Maar al was dat niet zo: dat is hun probleem, en zeker niet het mijne!

Ik ben van mening dat een kind beter 1 goede ouder kan hebben dan 2 die de boel verstieren of elkaar niet kunnen luchten.



@Houston, jeetje, wat een vreselijke reactie van je zus! Ieder zijn geloof hoor, maar om dat soort dingen kan ik zo boos worden! Ik ben echt heel erg niet gelovig, maar ik kan me niet voorstellen dat er een is die zegt dat je niet gelukkig mag worden.

Hoe haalt iemand het in zn hoofd zoiets te zeggen! En al helemaal zo dichtbij...



Hier gaat alles goed. Ben vreselijk moe en mn armen en benen voelen vrijwel de hele dag als lood, maar het gaat wel heel goed.

Ben gelukkig goed in chillen

Bijna alles klaar. Volgende week halen we de box en wagen naar boven en dan ben ik volgens mij klaar.

Ga wel elke kamer goed schoonmaken (met moeders uiteraard), maar volgens mij is het goed zo.

Volgende week wel even klossen bestellen trouwens.

Woensdag heb ik weer een afspraak bij de gyn.

Ben benieuwd hoe het met de placenta is en of ik een datum krijg als het bij een keizersnede blijft.
Alle reacties Link kopieren
NYC, vroeger was het BOM, maar dan ging het erom dat de vrouwen bewust geen man wilden (of huwen), maar m.i. staat BAM echt meer voor vrouwen die dit absoluut niet afwijzen, maar een grotere wens hebben en daarvoor gaan.

Bij mij ligt de nadruk dan ook op de M en niet de A. Ik wil best een man

Vraag me alleen af waar ie blijft.

Al stond er vanmiddag een goede quote op FB.

Over de vriendjes van o.a. Madonna en J-Lo.

Mijn toekomstige man is gewoon nog niet geboren



En tot zover mijn korte bijdrage (waaaaaarom kan ik het nou niet steeds kort houden?!)
Alle reacties Link kopieren
Bammetje1977, welkom!!



Biscuitje, verstandig dat je de knoop hebt doorgehakt om niet aan een 2e te gaan beginnen nu je alleen bent vanwege je klachten. Lijkt me best een moeilijke beslissing. Je denkt niet alleen aan jezelf, maar ook aan het kind dat je al hebt (lijkt mij).



ChantalJS, heel veel sterkte!! Hopelijk valt het met het laatste "restje" nog mee.



Walmart, welkom! Leuke nick, ik hou van de Walmart!



Frizzy, ik heb gelukkig nog nooit een negatieve reactie gekregen. iedereen vind het heel stoer en goed van mij dat ik dit wil gaan doen.



Houston, echt niet leuk dat je zus zo reageert. Bah!



NYC, ik ken wel een paar vrouwen die echt geen relatie willen. Maar zij zijn in de minderheid.

Zelf hoop ik echt een leuke man tegen te komen als de tijd daar rijp voor is.

De BAM van tegenwoordig is niet de BOM van vroeger. Volgens mij waren de BOM-moeders anti man.



Ik zie zeker wel voordelen, ik vind het heerlijk dat ik zelf namen mag bedenken. Ja, vooral de namen vind ik een groot voordeel.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, de babykamerkleurtjes, misschien is lime-groen een mooie kleur. Staat fris en past voor een meisje goed bij roze en voor een jongen bij blauw (en grijs).



Dit vind ik leuk.

Alle reacties Link kopieren
quote:Frizzy schreef op 14 juni 2013 @ 20:09:

Kiezen voor een kind in je uppie vind ik echt ongelooflijk stoer. Mag ik vragen of jullie ook weleens negatieve reacties krijgen? Toen ik laatst ergens opperde ooit misschien wel voor alleenstaand moederschap te gaan kreeg ik van iemand echt de wind van voren, over dat kinderen een pappa en een mamma nodig hebben, en dat het alleen helemaal niet kán (qua zwaarte) en ga zo maar door. Saillant detail is dat zij een kleintje heeft en een relatie die op ontploffen staat, maar goed...

Ik heb van 1 kennis zijdelings gehoord: soms moet je accepteren dat niet alles maakbaar is.

Verder: alleen maar positieve reacties. Zo tof.

Toen ik deel 1 opende was ik echt heel nerveus. Bang voor de stortvloed aan negativiteit.

Maar er kwam alleen maar moois. Zelfs Elninjoo zei: doen!

(Nien, als je meeleest: ik vond dat zo gaaf!)



Ik heb die dag een partij gehuild, ongelooflijk, zo blij dat de reacties zo fijn waren. Toen dat in mijn 'echte' leven ook zo bleef was ik helemaal blij. Niks geks, mensen snappen mijn (weloverwogen) keuze.



En NYC: ik krijg vooral op mijn werk vaak: ah, je bent dus een BOM moeder? Ik probeer altijd uit te leggen dat ik bewust voor een kind kies, niet bewust alleenstaand ben. Ik ben geen feministe die de mannen niet moet ofzo

Ik sta open voor een relatie, maar wilde niet na jaren denken 'had ik maar...'.

Zelfs BAM gebruik ik niet. Ook daar vind ik de term niet passen. Ik zou liever kiezen voor BM, A.
Haha, ja kan ik me helemaal voorstellen van die namen Of van andere dingen waar "smaak" een rol speelt. Toch wel handig als je het niet eerst eens hoeft te worden samen (al heeft het ook zeker wel wat).



Grappig trouwens, ik dacht juist dat de BOM van vroeger niet zozeer voor het alleenstaand ouderschap koos, maar meer een afkeer had van een traditioneel verwachtings- en rolpatroon. Dus juist vaak wel een partner had (die ook de vader was van hun kind) of wonend in een commune, met meerdere opvoeders en kinderen samen. Dus meer tegen "het huwelijk" als instituut, dan tegen een relatie.

Heb er eens een artikel over gelezen, kijken of ik die hier kan plaatsen.



Ik heb overigens zelf ook lang gedacht dat ik nooit een relatie wilde. Kreeg daar ook pas vrij laat een beetje interesse in (voor mijn 18e sowieso niet mee bezig) en daarna moeizaam, ook omdat ik mijn seksuele voorkeur niet echt wist te benoemen. En toen leerde ik zo'n leuke vrouw kennen, en dat voelde (en voelt) zó fijn en vertrouwd, dat ik toch echt wel kan zeggen dat ik een relatie iets heel prettigs vind, echt een aanvulling vind op mijn leven! En nu met een kindje op komst al helemaal.



Vandaar dat ik vaak wel benieuwd ben hoe je bewust alleenstaand wil blijven (voor degenen die zichzelf echt zo benoemen). Want dan denk ik:wat als je toch verliefd word? Ik kan het me heel lang ook echt niet voorstellen, werd zelfs een beetje boos als mensen zeiden: Dat komt nog wel.. maar toch was het zo.
Emma, héél gaaf! Is dat behang?

Ik heb ook zitten denken aan een boom met uiltjes erin. Zo leuk! Maar dan schijn je de muren te moeten stucken en dat is én prijziger dan alleen schilderen, én misschien minder mooi wanneer je die boom er na een paar jaar weer vanaf haalt.



Dus waarschijnlijkt wordt het hier één wand in een kleurtje en de andere drie wanden wit en hangen we een leuk schilderijtje op de kamer, en de letters komen tegen een wand. Sloophouten letters, erg leuk vind ik dat!



Dank jullie trouwens voor jullie visie op de term BAM. Kan het waarschijnlijk het best zien als de wens voor een kind, die groter is dan de wens op een relatie, die misschien wel, maar misschien ook wel nooit komt. Wat ik overigens heel begrijpelijk vind.
En hier de link die ik bedoelde:

http://www.alleenmetkinderwens.nl/blog/111-bom-en-bam



Daaruit blijkt inderdaad dat het de BAM vooral gaat om toch een kindje kunnen krijgen, ondanks (of los van) het gegeven dat er op dat moment geen relatie is.

En de BOM die zich ook niet per se verzette tegen een relatie (man) maar wel tegen de vorm waarin het in die tijd hoorde (eerst trouwen, dan kindjes). Nu zouden we de BOM niet eens als zodanig herkennen. Sterker nog, bij veel mensen die ik ken is het meer een regel dan uitzondering om ongehuwd samen te leven (dan wel als een gezin, niet in een commune).
Alle reacties Link kopieren
Wat een warm welkom, dank jullie wel!!



Sorry als ik dingen dubbel vraag of zeg. Ik zit nu deel 2 door te lezen en ik word al een stuk wijzer :-)



@fearless, je hebt gelijk. Die twijfels zullen vast altijd wel blijven. En misschien klinkt het heel naief en zo bedoel ik het niet, maar ik denk eerlijk gezegd dat ik het ook echt wel in mijn eentje kan. Dat weet ik eigenlijk wel zeker. Zekerheden zijn goed voor elkaar, ik heb een lieve familie, fijne vrienden die me zullen steunen, het is voor mij alleen nog afscheid nemen van het ideaalplaatje hoe truttig dat misschien klinkt. Dat ik het toch liever samen met iemand had willen doen.



@emma77emma, maar alleen de naam kunnen bepalen is natuurlijk heel fijn!! De meisjesnaam heb ik al klaarliggen :-) Ik zag het volgens mij niet in de tabel staan, maar hoever ben je? Behang is super!



@houston, wat erg dat je zus zo reageert! Ieder zijn ding hoor en religie moet iedereen ook zelf weten maar de religie is in deze dus belangrijker dan je zus gelukkig zien. Dat vind ik erg voor je. Hopelijk heb je verder wel steun?



Nogmaals, sorry als ik nog niet op de hoogte ben. Ik ben aan het bijlezen



@NYC, wat betreft BAM: ik heb zeker geen afkeer van een relatie. Dat heb je wellicht inmiddels wel gelezen. Sterker nog, zou het liever samen doen en twijfel daarom ook nog steeds maar ben bang dat mijn klokje dan doortikt en die leuke vent zie ik voorlopig ook nog niet de hoek om komen :-)
Alle reacties Link kopieren
We hebben deze hele discussie toch al een keer eerder gehad? Toen zei jij ongeveer hetzelfde, NYC, en hebben ik (en andere alleenstaanden hier) ook uitgelegd dat het voor de meesten van ons zo is dat we het liever samen hadden gedaan, maar dat je een partner nu eenmaal niet in de supermarkt kunt halen. Dus als die fijne relatie er helaas niet is, en de jaren tikken door, dan moet je een keuze maken. Wel of geen kinderen. Want uitstel van die keuze kan op een gegeven moment niet meer.



En als je dan voor een kind in je eentje kiest, dan betekent dat dus niet dat je nooit meer een relatie wilt. Ik zou graag een leuke man ontmoeten waar ik helemaal verliefd op word. Heel graag. En dat kan (en gebeurt hopelijk) ook nog in de jaren die ik nog te leven heb.

Maar dat kind, dat kan eigenlijk alleen maar nu. Over vijf jaar is (in mijn geval) waarschijnlijk al te laat.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizzy schreef op 14 juni 2013 @ 20:09: Mag ik vragen of jullie ook weleens negatieve reacties krijgen? Toen ik laatst ergens opperde ooit misschien wel voor alleenstaand moederschap te gaan kreeg ik van iemand echt de wind van voren, over dat kinderen een pappa en een mamma nodig hebben, en dat het alleen helemaal niet kán (qua zwaarte) en ga zo maar door.



Val hier ook zomaar even binnen, word dit jaar 36 en voor mijn gevoel gaat ook mijn klok tikken. Denk er serieus over om er alleen voor te gaan, al vind ik dat ook een enorm grote stap.

Van de week mijn beste vriendin laten weten (niet eens bewust, maar omdat we het over haar zus hadden de zwanger is van een man waar ze geen relatie mee wil en er dus waarschijnlijk alleen voor komt te staan) dat ik er over denk om, als ik niet binnen nu en afzienbare tijd een man tegenkom met wie het mogelijk zou kunnen gaan gebeuren, er alleen voor te gaan.

Kreeg precies te horen wat jij schrijft: een kind hoort 2 ouders te hebben, anders is het leven van het kind niet stabiel, komt het niet goed bla bla bla.

Vond dat wel even lastig, maar dat is haar mening en die mag ze hebben. Zolang ik me er goed bij voel en een stabiel genoeg leven heb om er aan te beginnen, en mijn wens groot is, is het mijn keuze en ga ik er voor als het nodig is.
Alle reacties Link kopieren
quote:bammetje1977 schreef op 14 juni 2013 @ 21:44:

@emma77emma, maar alleen de naam kunnen bepalen is natuurlijk heel fijn!! De meisjesnaam heb ik al klaarliggen :-) Ik zag het volgens mij niet in de tabel staan, maar hoever ben je? Behang is super!





Leuk dat je de meisjesnaam al bedacht hebt.

Ik heb voor een jongen 3 namen (3e naam is vernoeming naar mijn vader) en voor een meisje 2. Staat vast en ik twijfel ook absoluut niet.

Echt fijn! (ik ben 7 weken en 1 dag zwanger, nog heel pril dus).



NYC, ik hou ook van uiltjes. Leuk behang he? Maar ik vind dat geruite behang (roze/wit of blauw/wit) ook erg leuk. En vooral rustig.

En de roepnaam met naam-letters aan de muur lijkt me ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
@saraatje, jammer dat de eerste reactie die je kreeg meteen negatief was. Ikzelf had die gedachte ook steeds. Helemaal niet naar een ander toe maar voor mezelf. Dat ik dan inderdaad dacht, hoe ga ik mijn kind uitleggen dat ik zelf zo egoistisch ben geweest waardoor hij/zij geen vader heeft? Ik heb ook documentaires op tv gezien die indruk hebben gemaakt: kinderen die op zoek gaan naar hun donor maar die waren vroeger nog anoniem en dat ging het leven van die kinderen beheersen. Dus het liefste zou ik voor mezelf wel willen dat het een bekende is (een vriend heeft het aangeboden) maar dat neemt niet weg dat ik vind dat iedereen het zelf moet weten. Het mooiste is denk ik nog dat wij die alleenstaand zijn over veel dingen denk ik veel langer en bewuster nadenken dan mensen die het samen doen en zoals ik hier ook al veel gelezen heb: als je het samen doet heb je ook geen garanties dat je samen blijft of dat vader niet afhaakt.



Maar de moraal van het verhaal inderdaad, als jij je er maar goed bij voelt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven