KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Rosings, wat naar dat het dan toch niet lukt.. Als er ook niets is dat je kunt 'veranderen'. Hopelijk brengt IVF je veel goeds





UMC heeft groen licht gegeven :-) Superblij. Echo was ook goed, nu alleen nog bloed prikken (maar dat moet in 1e dagen van je cyclus). Wachtlijst is wat korter dan ik had verwacht (14 maanden na 1e afspraak ipv 16 maanden na goedkeuring.. scheelt toch weer paar maanden. Schatting natuurlijk). Gaat ineens wel snel zo.

Nu dus een jaar niks. Geen afspraken, hoef niks te doen etc. Tijd om eens rustig na te denken, nog wat carrière te maken :-), en allerlei dingen vast te googlen (kinderwagen, zwangerschapskleding, kinderopvang)...
Dag P (stille meelezer die mij een PB stuurde),



ik kan je geen pb terug sturen, maar als je het leuk zou vinden om nog even verder te mailen kan je me bereiken op wensmoederdenbosch@gmail.com
Alle reacties Link kopieren
@rosings goed om weer iets van je te horen...balen dat je zon zwaar traject hebt! Hoop idd dat je via de kliniek beter geholpen kun worden en je snel lekker zwanger bent. Veel geluk!
Alle reacties Link kopieren
Jessy en Ocean, wat een fantastisch nieuws! Gefeliciteerd en een hele mooie zwangerschap gewenst.



@ Rosings, ondanks dat het erg verdrietig is dat het nog niet is gelukt lijkt het mij fijn om te weten dat er nu hulp onderweg is. Wel een heftig traject hè? Heel veel sterkte en geluk gewenst.



Voor alle andere meiden, ook heel veel succes met wachten en pogingen! Ik hoop dat jullie veel steun uit dit topic kunnen halen!
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn jullie! Ik vond het al zo rustig op het Uppies topic deel 6 hahaha.



Rosings, wat fijn om van je te horen! Ik heb me de afgelopen maanden vaak afgevraagd hoe het met je ging. Ineens schreef je niet meer. Jammer om te horen dat het je helaas nog steeds niet is gelukt om zwanger te raken. Ik heb ontzettend veel respect voor je doorzettingsvermogen en positiviteit! Ik gun jou zo je kindje, hopelijk kan Geertgen je snel helpen!



Ocean, gefeliciteerd met je zwangerschap!



Linnie, fijn dat je eindelijk kunt gaan starten, spannend!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik ben ook nieuw hier.

32 jaar en alleenstaand.

Ik ben ook bezig met mijn kinderwens.

7 juni aanstaande heb ik de intake gesprek met onderzoeken in Zwolle vind het wel erg spannend. Is er iemand die mij kan vertellen wat er mij dan te wachten staat?

Mijn familie en vrienden al verteld en erover gehad en hele positieve lieve reacties. Hoop dat ik hier dingen kan opsteken.



Liefs mij
Alle reacties Link kopieren
Welkom Nashville!

Ik ben bang dat ik je niet echt antwoord kan geven, elk ziekenhuis/kliniek doet het anders heb ik het idee.. Zal hier heus wel iemand zijn die ook in Zwolle loopt



Vivadiva.. Wat fijn! Die 14 maanden zullen hoop ik snel voorbij vliegen!



Rosings, ook ik heb enorm veel respect voor jou!! ik hoop dat het snel gaat lukken..



Ik zit de laatste tijd regelmatig aan Kyka80 te denken, ben zo benieuwd hoe het met haar tweeling gaat!



Ik zit weer op het wachtbankje, ben geloof ik de enige op dit moment?!
Alle reacties Link kopieren
Dankje Hope1980!



Ik zie wel Hoe het allemaal verloopt. Mijn eerste gesprek is goed gegaan. Heb goede hoop en er een goed gevoel bij.

Als er iemand hier is die ook in Zwolle loopt zal het fijn zijn.
Alle reacties Link kopieren
Fijn.. Een goed gevoel hebben bij het zkh is echt zo belangrijk tijdens dit traject!

Weet je al hoe lang je dan moet wachten voordat je mag starten?
Alle reacties Link kopieren
Ja zeker. Dat vind ik ook heel belangrijk! Ja als het allemaal goed is en ik groen licht krijg dan is er een wachttijd van een jaar. Dat duurt dan nog even. Maar dat geeft mij ook weer extra tijd om extra te sparen.
Alle reacties Link kopieren
@rosings wat vervelend om te horen. Ik hoop dat dit traject je gaat helpen bij je wens.

Liefs linnie
Alle reacties Link kopieren
Rosings jeetje ik hoop dat het goed uitpakt de behandeling. Ik duim voor je.

Ocean gefeliciteerd
Alle reacties Link kopieren
Zijn er nog meiden die ook in Zwolle lopen?
Alle reacties Link kopieren
Ik liep in Zwolle, maar ben morgen 31w zwanger. Ben afgelopen dinsdag bij de gyn geweest en zij nemen het vanaf nu over van de vk.

Vorig jaar januari het eerste gesprek gehad en in augustus de eerste inseminatie, vervolgens in oktober bij de derde poging was het raak.

Ik weet niet of ik je kan helpen, want ik ben zwanger via een Deense donor en hem hierdoor dus de wachtlijst omzeild. Maar kom maar op met de vragen als het lukt zal ik ze beantwoorden.
Alle reacties Link kopieren
@ wannabe79 dankje voor je bericht. oh 31 weken al duurt niet lang meer dan! Spannend! oh ja van Cryos neem ik aan? Dat moet je dan zelf betalen.

ik heb eerste gesprek gehad en nu 7 juni de psychologische onderzoek. ik ga via de donorbank in zwolle zelf daar zit wel een wachttijd van een jaar aan. heb jij die onderzoek ook gehad? Hoe verliep de behandelingen?
Alle reacties Link kopieren
ik ben inderdaad zwanger van een half deentje. kosten zijn inderdaad voor mijzelf maar ik vond dat ik al lang genoeg gewacht had en wilde graag beginnen.

psychologische gesprek en iq test ed. heb ik ook gehad, weet zo uit mijn hoofd niet meer zeker, maar ik dacht in april ergens.

behandeling bedoel je hiermee de inseminaties? bellen zodra je een positieve ovutest hebt en de dag erna kan je er om half 12 terecht.

ik had eigenlijk in juli ook kunnen komen, maar die viel op zondag en in de zomer (juli en augustus) heb je dan gewoon pech bij hen.

maar goed bij de derde keer raak, dus achteraf gezien mag ik zeker niet klagen.
Alle reacties Link kopieren
Ok vandaar. Ik moet nog even wachten. Kan dan in ieder geval flink sparen.

Oh ja ok dan weet ik dat ook. Dat zullen ze dan in allemaal wel vertellen in het ZH. En wat me te verwachten staat. Ja je mag niet klagen idd het je bent al een heel eind. Ben erg benieuwd hoe het verloopt mijn gesprek straks.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik ben marijke en ik ben 28 jaar en ik ben nieuw hier. Ben al een tijdje aan het meelezen en nu besloten om ook te reageren. Ik ben alleen staand en heb me in augustus 2015 aangemeld bij nij Geertgen in elsendorp. In september de eerste afspraak gehad en in december de eerste behandeling gehad. Die was mislukt daarna nog een iui in januariregen ne die is ook mislukt. Omdat ik een lange cyclus had van 35 dagen met een hele late eisprong op dag 22 hadden ze na een mislukte poging 3 in februari besloten om in maart met clomid te beginnen. Dit om mijn eisprong te vervroegen dan hoefde ik niet zo lang te wachten. Toen had ik helemaal geen eisprong meer.. En toen in april met gonal f begonnen te spuiten toen had ik met 50 Mg al op dag 10 al een groot follikel van 18 en 1 van 13 en kreeg ik op dag 12 mijn 4e iui. Inmiddels ben ik dus nu op dag 16 en kan ik vertellen dat ik vanmorgen mijn eerste positieve test had.

Vanmiddag nog een digitale gedaan en daar stond ook op zwanger!

Ben zo blij zo onwerkelijk allemaal na een heel aantal negatieve testen afgelopen tijd.

Het is nu dus echt gelukt en ik mag 19-05 voor de eerste echo komen.

Ik vind het nog allemaal erg onwerkelijk.



Ik zou graag meepraten en dit is dus mijn verhaal.



Mvg Marijke
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Marijke!!! Na 4 x IUI is dat nog best snel heb ik begrepen... Leuk en spannend... Ik weet wat je voelt ????



Kan je dan ook vertellen dat t de komende dagen alleen maar spannender wordt althans dat heb ik...



Welkom hier
Alle reacties Link kopieren
Ja dankjewel, ja ik vind heel spannend en het moet allemaal nog even doordringen.

Ik kan niet wachten op de eerste echo over 3 weken. Denk dat ik dan wat meer gerust gestemd ben als ik weet dat alles goed is.



Ik heb nog vrij weinig klachten. Alleen heel moe en gevoelige borsten en veem honger.



Gemiddeld moest je er op tellen dat je wel 6 iui behandelingen nodig had zei de arts. En dan was nog maar 50% zwanger. Is nog best snel inderdaad.



Heb jij op dot moment klachten Jessy?
Alle reacties Link kopieren
@nashville: ik ben ook onder behandeling in Zwolle. In februari intake gehad. Geen gesprek met psycholoog. Je komt met terugwerkende kracht op de wachtlijst te staan vanaf de datum van je intakegesprek...dat scheelt tijd Bij mij waren/zijn mn hormoon-/schildklier waarden niet in orde. Daarover in mei een gesprek over het verdere verloop.
Alle reacties Link kopieren
Jessy, ocean en marijke: van harte met jullie prille zwangesrschappen! Spannende nieuwe tijden...
Alle reacties Link kopieren
Heel af en toe lees ik mee, dank jullie wel voor jullie open verhalen over teleurstellingen, geluk en doorzettingsvermogen.

Ik denk dat dit ook mijn pad gaat worden. Wel heb ik een bekende donor gevonden en voeren nu gesprekken, erg spannend allemaal. Hij zal geen rol gaan spelen maar staat wel open voor contact.



Toi toi toi all!
Alle reacties Link kopieren
@marijke, klachten beginnen nu beetje te komen... Toch wel regelmatig misselijk en hele sterke geur dus vooral in ruimtes met veel mensen (lees geuren) wordt ik nu wel misselijk. Maar met gembersnoepjes is t prima uit te houden.



Verder herken ik je honger en gevoelige borsten ook wel... Kan de hele dag wel eten.

En ik hou veel buikpijn maar dat had ik al vanaf m'n testdag veel steken etc maar schijnt normaal te zijn. Ondertussen ben ik daar ook minder onzeker over. Gisteren het mij. 4 beste vriendinnen verteld tijdens een etentje.. We eindigde dus allemaal jankend en proostend



@hope1980, hou je je wachtdagen nog een beetje vol? Hoe voel je je?
Alle reacties Link kopieren
Hee jessy,



Oh okee wel fijn dat het uit te houden is met die snoepjes. Wel vervelend als je misselijk bent.

Ik ben alleen heel erg moe en veel honger, em dan gevoelige borsten. Verder heb ik geen buikpijn meer helemaal nix. Dat had ik tot dag 13 dag de iui en toen niet meer. Ben benieuwd hoe het de komende tijd gaat verlopen qua klachten.



Dankjewel saffronskies. Het is enorm spannend.



Iedereen die op het wacht bankje zit succes!

Kan het zelf ook nog steeds niet geloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven