KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Hier gaat het nog steeds goed, gister uitslag gekregen van de NIPT, alles is goed en het wordt een meisje!

Morgen alweer 12 weken zwanger, over 1.5 week de volgende echo.



Ik ga deze week tekenen voor een huis in een nieuwbouwproject simpelweg omdat ik dat nu met mn fulltime salaris makkelijker kan doen dan als dat ik dadelijk minder ga werken.
Alle reacties Link kopieren
Beach, wat leuk zeg een kleine meid! Dat ze dat al zo snel kunnen zien joh..
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk een meisje!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk een meisje, gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Lievekleine: ik woonde ook in een huurappartement met 1 slaapkamer. Ik heb uiteindelijk een huis gekocht met 3 slaapkamers, met het oog op de toekomst. Laat de kinderen maar komen dus
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nieuw hier en zal even kort wat vertellen. Al jarenlang een kinderwens, en na een lange tijd met overwegingen toch de stap genomen dit jaar naar de HA te stappen betreffende de wens. Gelukkig was dit een heel fijn gesprek was bang dat ze me nog te jong zou vinden (26 bijna 27) alleen had ik rond mijn 25 het ook een keer laten vallen en ze wist dit nog. Ze zag niet waarom ik niet doorverwezen kon worden. Ik ben afgelopen week voor intake bij isala geweest, was erg nerveus maar de arts die ik trof was erg fijn. Deed er alles aan om de spanning wat weg te nemen. Ik sta nu op de wachtlijst (welke 16 maand is als je donor van hun bank wil) en moet zorgen dat ik een bmi onder de 35 krijg. Hetgeen haalbaat moet zijn want daar was ik al mee bezig. Ik heb een omgeving die me steund in mijn keuzes en niet staat te kijken van deze stap. Ik vind het fijn hier mee te lezen over de stappen en ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand me uitleggen hoe het zit met MOT waarden? De prijzen voor uitgebreid profiel Denemarken zijn best pittig. Betekend dit dat je voor iedere poging zo'n 700 euro kwijt bent als MOT5 700 euro kost? En als je MOT10 neemt heb je meer kans, of hoe moet ik dat zien? Ik kom daar niet uit.



@orkaatje, spannend. Fijn dat je er zo'n goed gevoel bij hebt.
Alle reacties Link kopieren
Lee, MOT houdt eigenlijk in hoeveel zaadcellen er in een rietje zitten, 10 is 10 miljoen, 20 is 20 miljoen enz enz. Puntje bij paaltje is er maar 1 zaadje nodig om zwanger te raken dus het is aan jou of je dit met 5, 10 of 20 MOT wil doen.

Volgens mij heb je echt niet meer kans op een zwangerschap als je het hoogste aantal MOT bestelt.



Houd er wel rekening mee dat er ook nog 25% btw bij komt en de verzendkosten die op de site staan zijn ook exl btw. Het kan dus erg oplopen per poging!
Alle reacties Link kopieren
@ orkaatje; Nog iemand die bij de Isala haar wens gaat proberen te vervullen. Wat fijn dat het gesprek zo fijn is verlopen. Ben wel blij om dat te horen voor als ik zelf mag eind maart Dus de wachtlijst voor hun eigen bank is nu 16 maanden? Sinds wanneer sta jij erop?



Beach, wat leuk een meisje! Fijn dat de NIPT goed was.
Alle reacties Link kopieren
@ orkaatje; Nog iemand die bij de Isala haar wens gaat proberen te vervullen. Wat fijn dat het gesprek zo fijn is verlopen. Ben wel blij om dat te horen voor als ik zelf mag eind maart Dus de wachtlijst voor hun eigen bank is nu 16 maanden? Sinds wanneer sta jij erop?



Beach, wat leuk een meisje! Fijn dat de NIPT goed was.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, zoveel zwangeren hier!!

Ik lees telkens hoe ontzettend duur het bestellen in Denemarken is en ik vraag me af; is het niet veel handiger om regelmatig een weekendje Denemarken te doen en dan daar de inseminatie te doen? Ik ben vanwege familiezaken al een paar keer voor minder dan 50,- op en neer gevlogen namelijk, klinkt zoveel makkelijker en vooral goedkoper.. Of mis ik iets? Ben benieuwd!

Groetjes, Marleen
Alle reacties Link kopieren
Gebruik jij MOT5?

Een beste kostenpost als je meerdere pogingen moet gaan doen zeg. Dank voor je antwoord, nu kan ik me alvast iets realistischer voorbereiden. Veel pogingen zal ik financieel niet op kunnen hoesten, dat weet ik nu al. Maar ik wel desondanks wel via Denemarken om het uitgebreide profiel. Dat is voor mij wel heel erg belangrijk, ivm karakter en het temperamentvolle karakter in mijn genen (niet perse negatief) en voor het kindje vind ik het ook wel prettig. Ik geloof niet dat Isala rekening houd met karakter eigenschappen, maar alleen met uiterlijke kenmerken.

Ik ga eens kijken hoever ik ga komen.. Veel pogingen zullen het niet zijn gok ik. Denk dat er wel meer dames tegen de prijzen aanlopen. Heftig hoor. Zo dichtbij en dan zo afhankelijk van het financiële plaatje.
Alle reacties Link kopieren
Gebruik jij MOT5?

Een beste kostenpost als je meerdere pogingen moet gaan doen zeg. Dank voor je antwoord, nu kan ik me alvast iets realistischer voorbereiden. Veel pogingen zal ik financieel niet op kunnen hoesten, dat weet ik nu al. Maar ik wel desondanks wel via Denemarken om het uitgebreide profiel. Dat is voor mij wel heel erg belangrijk, ivm karakter en het temperamentvolle karakter in mijn genen (niet perse negatief) en voor het kindje vind ik het ook wel prettig. Ik geloof niet dat Isala rekening houd met karakter eigenschappen, maar alleen met uiterlijke kenmerken.

Ik ga eens kijken hoever ik ga komen.. Veel pogingen zullen het niet zijn gok ik. Denk dat er wel meer dames tegen de prijzen aanlopen. Heftig hoor. Zo dichtbij en dan zo afhankelijk van het financiële plaatje.
Alle reacties Link kopieren
In zwolle is 5mot iui ready minimale vereiste voor iui. Zoals hope zegt komt er wel btw en verzendkosten bij.
Alle reacties Link kopieren
@nora ja er werd me verteld dat het 16 maanden kan duren. Reden hiervoor is dat meerdere banken dicht zijn gegaan in nl en er daarom meer vraag komt bij Zwolle. Ik sta sinds deze maand erop. Ik probeer het nu nog positief te zien genoeg tijd om aan mijn gewicht te werken en evt andere zaken op orde te stellen. Maar nu eenmaal de eerste voet over de drempel is merk ik wel dat ik er nog meer naar uit ga zien!
Alle reacties Link kopieren
@saffron dank je



@marleen ik ga dat even uitzoeken, maar denk dat het ook stress oplevert en met alleen vliegen ben je er natuurlijk ook niet. Verzenden is zo'n 200 euro dacht ik, excl btw



@Nora ik ben 30 kg afgevallen met Cambrigde. Was zoveel aangekomen na en tijdens behandelingen. Ik sportte 7 dagen in de week en ineens kon dat niet meer. De kilo's vlogen er snel aan en ik had even andere prioriteiten zeg maar. Cambridge heeft me op weg geholpen, laatste 10 kg heb ik zelf gedaan met voeding en beweging. Succes, gaat je vast lukken met dit mooie doel in voorruitzicht :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:marleen.vivaforum schreef op 19 februari 2017 @ 20:01:

Wat leuk, zoveel zwangeren hier!!

Ik lees telkens hoe ontzettend duur het bestellen in Denemarken is en ik vraag me af; is het niet veel handiger om regelmatig een weekendje Denemarken te doen en dan daar de inseminatie te doen? Ik ben vanwege familiezaken al een paar keer voor minder dan 50,- op en neer gevlogen namelijk, klinkt zoveel makkelijker en vooral goedkoper.. Of mis ik iets? Ben benieuwd!

Groetjes, MarleenDe kosten zijn natuurlijk niet alleen het over laten komen, maar ook die van het materiaal zelf. Dat is niet goedkoper als je het in Denematken doet. Het lijkt me vooral logistiek een probleem. De inseminatie moet op een specifieke dag afhankelijk van je eisprong. En die is uiteraard niet altijd in het weekend (meestal niet zelfs). Bovendien weet je niet altijd precies welke dag dag dat gaat zijn, zelf bij vrouwen die een heel regelmatige cyclus hebben, zit er wel wat verschil in. Als jij op de dag zelf, of de dag van tevoren nog een ticket moet boeken, kom je er niet met 50 euro. En je moet waarschijnlijk nog ergens overnachten, eten enz. Als je het al geregeld krijgt met werk etc.
Alle reacties Link kopieren
@ Orkaatje; oke, ik dacht dat de wachtlijst nog langer was dus dan valt 16 maanden me weer mee :-) En ik heb hetzelfde..je gaat er wel meer naar toe leven.



@Lee ik denk dat je me verward met Orkaatje:-) Maar wat knap zeg dat je al zoveel bent afgevallen!
Alle reacties Link kopieren
Klopt Nora, haha sorry Orkaatje! Ik haal het even door elkaar geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
@lee maakt niks uit. Ik sinds een paar maand twee keer in de week aan het bootcampen en daarnaast gewoon mijn eetgewoontes veranderen minder suiker geen frisdrank normale maaltijden en geen snoepjes koekjes chips etc. En tot nu toe gaat dat goed. Helemaal nu ik een doel heb om naar toe te werken! Cambridge hebben meerdere in mijn omgeving ook gedaan ja, alleen wil ik eerst op eigen kracht proberen. Door gewoon mijn gewoontes radicaal te veranderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lee83 schreef op 19 februari 2017 @ 20:01:

Gebruik jij MOT5?

Een beste kostenpost als je meerdere pogingen moet gaan doen zeg. Dank voor je antwoord, nu kan ik me alvast iets realistischer voorbereiden. Veel pogingen zal ik financieel niet op kunnen hoesten, dat weet ik nu al. Maar ik wel desondanks wel via Denemarken om het uitgebreide profiel. Dat is voor mij wel heel erg belangrijk, ivm karakter en het temperamentvolle karakter in mijn genen (niet perse negatief) en voor het kindje vind ik het ook wel prettig. Ik geloof niet dat Isala rekening houd met karakter eigenschappen, maar alleen met uiterlijke kenmerken.

Ik ga eens kijken hoever ik ga komen.. Veel pogingen zullen het niet zijn gok ik. Denk dat er wel meer dames tegen de prijzen aanlopen. Heftig hoor. Zo dichtbij en dan zo afhankelijk van het financiële plaatje.



Ik heb wisselende MOT's gebruikt, 5, 10 en 20. Nu bestel ik via de European Sperm Bank en daar hebben ze niet minder dan 20 MOT.

Ik heb een aantal keer een pauze in moeten lassen om te kunnen sparen en mijn eindejaarsuitkering en vakantiegeld zet ik ervoor opzij.



Ik heb er serieus ook wel eens aan gedacht of het niet handiger en goedkoper is om in een dag op en neer te vliegen. Besefte me al snel dat dat ook niet realistisch is. Ik heb ooit wel een documentaire gezien over Cryos volgens mij en daar vloog een vrouw dus met elke poging op en neer naar Denemarken.
Alle reacties Link kopieren
Wauw beach, wat leuk een meisje! Kunnen ze dat zo snel al zien tegenwoordig?



En moet je die NIPT test zelf aanvragen?
Nipt kan je al vanaf ongeveer 9 weken laten doen, in het bloed kunnen ze dan ook al zien wat het geslacht is. Je kan aankruisen of je dit wilt weten of niet. Ik wilde niet de (eventuele) onzekerheid van de nekplooimeting afwachten en heb dus zelf de NIPT geregeld. Helaas volledig nog op eigen kosten maar ik had dit er graag voor over!
Alle reacties Link kopieren
beach123, wat leuk een meisje... gefeliciteerd... fijn dat de NIPT goed was... hoe ben je hiervoor in aanmerking gekomen als ik vragen mag? ik wil dit ook graag maar lees overal dat je eerst de combinatietest moet afwachten en alleen als de score afwijkend is dat je dan door kan voor NIPT. Ik zou graag dit ook al in een vroeg stadium willen weten zodat je eventuele keuzes kan maken wat die keuzes dan ook zullen zijn.



@Hope, ik hoop dat je er echt naast zit... het gevoel lijkt zo op elkaar dus hoeft echt nog niets te zeggen... ik gun het je zo... ga deze week nog heel hard voor je duimen...



@Simply_me, hoe is het bij jou?? wat gaat de tijd langzaam he? die weekenden vliegen voorbij maar doordeweeks vind ik het best langzaam gaan... verder hier nog niet veel last van symptomen verder... denk jij er ook wel eens over na dat het mogelijk een tweeling zou kunnen zijn? ik zou me helemaal doodschrikken denk ik...
Alle reacties Link kopieren
Dag lieve dames,

Ik sluit vanaf morgen weer aan op het wachtbankje.

Saffron ga jij ook weer bijna starten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven