KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ha Saffron,

Wat goed dat je er zo positief in staat! Even voor mij beeld, hoeveel Mm moet het zijn? En hoe snel groeit zo'n follikel?



Ik had vandaag eindelijk een positieve ovulatie test (na 7 dagen testen)! Dus morgen mag ik aansluiten op het bankje
Alle reacties Link kopieren
Wauw Pat succes morgen!

SaffronSkies wat jammer maar komt vanzelf. Succes met wachten.
Alle reacties Link kopieren
Pat volgens mij moet het ongeveer 20 mm zijn. Succes morgen!



Saffron nog even geduld, komt goed!



Biebke hoe is het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Het verschilt per vrouw per cyclus. Bij mij kunnen ze al wel rijp zijn bij 15mm. Dat wordt vastgesteld met het meten van oestrogeen. Grootte van de follikel zegt dus niet per sé iets over de rijpheid. Gemiddeld genomen is het inderdaad wel bij een doorsnede van 18-20mm.

Over groeisnelheid weet ik niks. Ik zal 's zoeken



Succes Pat. Wordt dit poging 2?
Alle reacties Link kopieren
Oh ok, daar wist ik dan allemaal niks van. Ik heb zelf een hele tijd clomid geslikt, dat was niet zo fijn voor mijn humeur. Is dat met Puregon ook zo? Of merk je er niks van?



Morgen is inderdaad poging 2. Ik moest net als Linnie een maand overslaan omdat het umc-lab dicht was. Heb er nu dus wel weer zin in! Moet daarna ook meteen terug naar mijn werk en een agressie training geven. Vorige keer heb ik alleen maar met mijn hand op mijn buik op de bank gezeten. Ga er nu dus al relaxter in!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen last van bijwerkingen. Misschien iets vermoeider? Ik spuit een lage dosering.

Fijn dat je morgen relaxed de tweede poging ingaat. Hoewel...agressie training geven klinkt minder relaxed
Alle reacties Link kopieren
Ha Pat36,

Lief dat je er naar vraagt! Het was een verrassend (simpel) gesprek; het bleek een 'alles in 1' gesprek omdat de psycholoog van het UMC langdurig afwezig is. Dus ik had een gesprek van 5 kwartier met een verpleegkundige, die wat oppervlakkige vragen stelde over gezondheid, erfelijke ziektes, mijn ideeen over opvang/inkomen/werk en nog wat informatie gaf over Cryos. Psyche kwam eigenlijk niet aan bod, prima;-) Over vier weken heb ik een gesprek met een arts om de uitslag te horen van de bespreking en een inwendige echo. Maar ze gaf nu al aan dat ik me geen enkele zorgen hoefde te maken. Kortom, ik geloof dat ik bij wijze van al op de wachtlijst sta...;-) Whaaa!



Ik vond het al met al een heel prima gesprek met een vriendelijke, gezellige en supporting verpleegkundige. Leuk dus, voelt goed om weer een stap te hebben gezet! Nu maar eens nadenken over het hoe en wanneer gaan vertellen aan mijn broers en vader;-)



Voor een ieder die nog naar het UMC moet voor een eerste gesprek; ik zou me er vooral geen zorgen over maken, valt alles mee! En het was bij mij dus maar 1 gesprek. Nu de wachtlijst op van ongeveer 1,5 jaar...
Alle reacties Link kopieren
Ben vooral een meelezer nu ik op de wachtlijst van het UMC sta, maar hebben nog meer mensen vandaag een brief gehad van het UMC? Ik moet na alle perikelen rekenen op een wachtlijst van 18 maanden (was geloof ik 16 maanden toen ik me aanmeldde in feb 2016)
Alle reacties Link kopieren
Euhm, mijn positieve gevoel is even kwijt. Ik voel mijn rechter eierstok denk ik. Ben bang dat de inseminatie weer te laat komt. Ik blijf heel stil op de bank zitten, misschien blijft mijn ei dan nog even hangen....
Alle reacties Link kopieren
Oh bah Pat36, hopelijk blijft 'ie nog even plakken inderdaad!!



En Vivadiva85: de wachttijd bij het UMC is inderdaad nu 18 maanden, maar het kan zomaar wat maanden korter of langer zijn zei de verpleegkundige gister; het hangt er maar net vanaf of er een hoop mensem zwanger worden of juist niet..
Alle reacties Link kopieren
quote:marleen.vivaforum schreef op 23 februari 2017 @ 20:46:

Oh bah Pat36, hopelijk blijft 'ie nog even plakken inderdaad!!



En Vivadiva85: de wachttijd bij het UMC is inderdaad nu 18 maanden, maar het kan zomaar wat maanden korter of langer zijn zei de verpleegkundige gister; het hangt er maar net vanaf of er een hoop mensem zwanger worden of juist niet..



ja dat vertelde ze mij toen ook. Vond het nog wel meevallen hoeveel het nu vertraagd is.

En sowieso wil ik niet voor de zomer beginnen (ga nog op reis eerst)
Alle reacties Link kopieren
quote:MitakuyeOyasin schreef op 23 februari 2017 @ 15:38:





Biebke hoe is het met jou?Gaat wel. Soort van knop om en door. Sommige dagen ok andere dagen heel moeilijk, op en af. Zijn gewoon slopende maanden en niemand weet hoe lang nog, pff
Alle reacties Link kopieren
Snap ik Biebke...



Pat het eitje blijft 24 uur in leven na de eisprong. Als de inseminatie binnen die tijd is, is er geen man overboord en kan het gewoon bevrucht worden. Mijn eisprong was ook al geweest en je kent het resultaat . Kop op dus!
Alle reacties Link kopieren
even wat dichter bij elkaar schuiven, ik kom er lekker bij op het bankje!
Alle reacties Link kopieren
Gezellig Pat
Alle reacties Link kopieren
Zeker! Hoe is het met jou?

Volgens mij zitten we nu met vieren; hope, Linnie, jij en ik.



Ik doe maar een rustig dansje voor ons
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er helaas weer vanaf gedonderd.. vandaag ongesteld geworden!

Ben er serieus zo klaar mee, al een kutdag op het werk en nu dit er ook nog bij. Heb al zoveel geprobeerd om het te laten slagen maar dus na 7 pogingen nog steeds niks! Heb maar een afspraak gemaakt met de maatschappelijk werker van het zkh, hopelijk kan zij me wat positieve inzichten en vooral ook weer een beetje hoop geven!
Alle reacties Link kopieren
Oh nee Hope, wat kut! Dat het niet zomaar zou gaan had je je vast op voorbereid, maar op een gegeven moment wil je gewoon resultaat zien! Dat snap ik heel goed!! Het is zo'n wens die steeds heel dichtbij is en dan weer wegvalt. Erg naar!

Heb je de afspraak op korte termijn?



Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend klote Hope!

Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pat36 schreef op 24 februari 2017 @ 22:23:

Oh nee Hope, wat kut! Dat het niet zomaar zou gaan had je je vast op voorbereid, maar op een gegeven moment wil je gewoon resultaat zien! Dat snap ik heel goed!! Het is zo'n wens die steeds heel dichtbij is en dan weer wegvalt. Erg naar!

Heb je de afspraak op korte termijn?



Heel veel sterkte!



Thanks!

Uiteraard houd je er rekening mee dat het niet in 1 keer lukt maar ik had niet verwacht dat ik na 7 pogingen nog steeds niet zwanger zou zijn.

Donderdag heb ik een evaluatie, verwacht dat er dan wel doorgepakt gaat worden met hormonen en de afspraak met de maatschappelijk werker heb ik de week erna! Deze maand dus ff een pauze voor deze afspraken en daarna weer door..
Alle reacties Link kopieren
quote:Hope1980 schreef op 24 februari 2017 @ 22:29:

[...]





Thanks!

Uiteraard houd je er rekening mee dat het niet in 1 keer lukt maar ik had niet verwacht dat ik na 7 pogingen nog steeds niet zwanger zou zijn.

Donderdag heb ik een evaluatie, verwacht dat er dan wel doorgepakt gaat worden met hormonen en de afspraak met de maatschappelijk werker heb ik de week erna! Deze maand dus ff een pauze voor deze afspraken en daarna weer door..Nee, dat geloof ik dat je ook niet verwacht dat het na 7x nog steeds niks is. Ik hoop ook dat ze gaan doorpakken nu! Misschien een Baarmoeder foto ofzo. Wel fijn dat dat allemaal redelijk snel kan. Hou je taai!!
Alle reacties Link kopieren
Shit hope... snap dat je je nu echt ff k*t voelt... hier reken je zeker niet op... ineens ga je dan ook twijfelen aan je lichaam etc... hoop voor je eigen rust dat ze idd snel doorpakken nu... sterkte
Alle reacties Link kopieren
O nee.. wat zal je balen, Hope.. Als je donderdag je evaluatie hebt, ga je ook zelf de opties over aanvullend onderzoek of wat extra ondersteuning met hormonen/volgen met echo's inbrengen? Niet te afwachtend zijn. Wie weet is het net het extra zetje voor jouw lichaam om te doen wat er van haar verwacht wordt

Voor nu veel sterkte om deze teleurstelling weer te verwerken
Alle reacties Link kopieren
-dubbel-
Alle reacties Link kopieren
quote:SaffronSkies schreef op 25 februari 2017 @ 00:13:

O nee.. wat zal je balen, Hope.. Als je donderdag je evaluatie hebt, ga je ook zelf de opties over aanvullend onderzoek of wat extra ondersteuning met hormonen/volgen met echo's inbrengen? Niet te afwachtend zijn. Wie weet is het net het extra zetje voor jouw lichaam om te doen wat er van haar verwacht wordt

Voor nu veel sterkte om deze teleurstelling weer te verwerken



Dat ga ik zeker doen, ik ga niet weg zonder dat ze gaan doorpakken ;)!



Thanks voor jullie lieve woorden dames..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven