KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Simply wat een naar nieuws... Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was de echo goed wat een opluchting is maar genieten vind ik nog lastig omdat mijn ervaring natuurlijk niet positief is... denk dat dit ook blijft tot ik het dagelijks voel bewegen maar probeer me maar te focussen op dat dit me echt niet nog een x gebeurd en hij deze x gewoon tot t eind blijft zitten...doordat het vorige x zo laat mis ging blijf ik ook onder controle van t ziekenhuis ipv een verloskundige... vind ik ook wel prettig dan heb ik toch voorlopig iedere 2 wkn een echo...



Een NIPT krijg ik echter niet dan zou ik echt naar t buitenland moeten gaven ze aan of uiteraard als er een verhoogd risico uit de combinatietest komt... ga ik nog maar even over nadenken...



Meiden op t wachtbankje laat je niet gek maken door buikpijn hoeft echt niks te betekenen...succes, duim voor jullie!



@simply, ik hoop dat t vanzelf op gang komt bij je en je lichaam t afstoot... neem de tijd om t een plekje te geven... vergeten ga je t nooit...heel veel sterkte...
Alle reacties Link kopieren
@simply heel veel sterkte om het een plekje te geven.



@ Jessica wat fijn dat alles goed is.



@senzotouch nee ik heb gewoon iui gedaan.

Heb je nog gebeld?

ik ben inmiddels sinds afgelopen weekend volledig gestopt met borstvoeding. De stuwing is nu weg ma wel nog volle borsten.



Degene op het wachtbankje wanneer mogen jullie testen? Spannend zeg vooral die laatste dagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er vanavond afgevallen.
Alle reacties Link kopieren
@jessy, fijn dat je een goede echo hebt gehad! Hopelijk lukt het om te gaan genieten.. het zal waarschijnlijk nog ff duren voordat je er meer vertrouwen in gaat krijgen maar ik ben sowieso blij voor je!! Dit heb je verdiend na zo'n nare periode..



@manawa, wat ontzettend balen! Hoe voel je je?



Succes nog voor de anderen op het wachtbankje..
Alle reacties Link kopieren
Jessy, wat fijn dat je echo goed was! Blijft een spannende tijd, dat geloof ik!



Manawa, wat kut zeg! Gaat het een beetje met je?
Alle reacties Link kopieren
Manawa: zo jammer sterkte..

Ik zit nog, maar ik had gisteren zo'n pijn in m'n onderrug dat ik dacht dat ik ongesteld zou worden.. wat veel te vroeg zou zijn. Ik ga pas volgende week woensdag testen.
Alle reacties Link kopieren
Xx
anoniem_317865 wijzigde dit bericht op 23-11-2017 23:48
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat gebeurt er hier veel, leuke en minder leuke dingen.

Mijn traject staat even stil. Het overlijden van mijn vader heeft een flinke klap veroorzaakt, dus ik ga eerst even aan mezelf werken voor ik verder ga met het traject (als ik überhaupt verder ga) De rietjes zijn er dus beginnen kan ik elk moment maar ik gun een eventueel kindje wel een gelukkige en stabiele moeder dus daar gaan we nu eerst aan werken.
Alle reacties Link kopieren
Kruimeltje dat klinkt als een goed besluit. Ik hoop dat je snel voor jezelf weer balans gaat vinden. Is natuurlijk een heftige tijd!



@ Pat: zit je nog? Je zal nu wel snel duidelijkheid krijgen toch? Met mij gaat t wel!

@ Simply hoe is t nu?
Alle reacties Link kopieren
Kruimeltje, dat is heel slim van je! Ik ben niet heel zweverig, maar denk dat het functioneren van je lijf in verband staat met hoe je je geestelijk voelt. Je hebt een pittige tijd gehad. Dus geef jezelf de tijd om je weer helemaal top te voelen! Slim van je!



Manawa, ik ben zojuist van het bankje afgegaan. Hebben Saffron en polonium weer wat meer ruimte. Als ik me morgen weer wat fijner voel zal ik even een dansje voor jullie doen!
Alle reacties Link kopieren
Balen pat! Sterkte!

Heb jij wel voor de volgende ronde in kunnen plannen bij het UMC?
Alle reacties Link kopieren
Jammer Pat.. hopelijk kun je snel verder als je dat wilt
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook afgevallen
Alle reacties Link kopieren
O nee..polonium.. Sterkte

Is het niet best snel na de inseminatie?



Ik ben best gespannen dit keer en zie op tegen de komende dagen. Wil niet denken aan hoe ik me zal voelen als het nu weer niet raak is. Gelukkig afleiding in de vorm van werk en leuke weekendplannen. Fijn weekend dames!
Alle reacties Link kopieren
Jammer Polonium en Pat!

Zit je nu nog in je eentje Saffron of is er iemand anders bij je komen zitten?

Is absoluut spannend! Ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
Niet leuk polonium! Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Polonium, wat naar! Gaat het met je?



Linnie, ik heb nog niet gebeld. Ik had de hele avond, nacht en ochtend geen bloedverlies gehad dus dacht misschien is het dan toch....

Maar helaas. Ik ga maandag bellen. Ben onderussen wel aan het kijken om naar Geertgen te gaan. Dat had jij laatst ook gevraagd toch?





Saffron, voor jou dan:
Alle reacties Link kopieren
Xx
anoniem_317865 wijzigde dit bericht op 24-11-2017 00:00
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ook ik dans nog even mee, wie weet helpt t saffron



@mita, hoe was jouw echo gegaan vandaag??
Alle reacties Link kopieren
Oké ik hoop dat jij dan in de goede week zit pat en wel komende ronde mag.

Nee ik blijf bij het UMC. Wil niet het hele traject opnieuw starten en qua afstand is het voor mij ook niet praktisch. Naast de flinke baalmomenten op dit moment bij het UMC voel ik me daar wel prettig.
Alle reacties Link kopieren
Wat balen Pat!



Saffron ik duim voor je!



Jessy mijn echo was goed! Alles zag er goed uit en het hartje klopt als een dolle .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Geertgen gebeld maar voorlopig zie ik er toch vanaf.

De wachtlijst bij Geertgen voor een NL'se donor is toch ook nog 6 tot 12 maanden plus nog 2 maanden voordat ze de intake in kunnen plannen. Al met al schiet ik er dan niet zoveel mee op.

Ook komen er nog wat meer extra kosten bij omdat de psycholoog niet vergoed wordt. Gek verhaal want bij UMC zat dit wel gewoon in het pakket.

Ook zou het kunnen dat ik de gehele intake moet betalen vanwege dubbel declareren bij de verzekering.

Daar bovenop vond ik de vrouw aan de telefoon niet zo heel vriendelijk maar dat is een moment opname van 1 persoon dus zegt verder weinig over de rest.

Voor mij gaat het weinig opleveren om over te stappen omdat ik echt graag een NL'se donor wil en de extra kosten besteed ik dan liever aan leuke babyspullen ;)

Voor nu blijf ik dus gewoon op de wachtlijst van het UMC staan en ga ik maar uit van nog een jaar wachten. Pfff wat een tijd zeg!
Alle reacties Link kopieren
Begrijpelijk Senso. Toch een beetje vreemd dat ze zeggen dat de wachttijd voor een Nederlandse donor zo lang is... Bij mij was het met 8 weken geregeld. Misschien was ik gewoon makkelijk te matchen dan, en had ik dus veel geluk.
Alle reacties Link kopieren
Wat gebeurd er veel in een paar weken. Wat vervelend voor degene die van het wachtbankje "gevallen" zijn.



Ik vind het wel opvallend dat het dus ook nog aan een kliniek ligt hoe snel je in aanmerking komt voor en NL donor. En ook hoeveel tijd er tussen een kennismakingsgesprek zit.

Aankomende week heb ik na dat ik het "kennismakingsgesprek" midden februari heb gehad, een vervolg afspraak voor inwendig onderzoek. Iets waar ik totaal niet naar uit kijk, door bepaalde dingen in het verleden iets wat ik heel lasti vind. Maar ik moet zeggen ik heb dezelfde arts als de vorige keer en die was echt heel aardig, en heel meedenkend. En ook met de insteek als het lukt dan lukt het lukt het niet is er ook geen man overboord gaan we kijken naar een andere aanpak. Misschien valt het allemaal wel mee we zullen zien. Heb er al een paar keer over gedroomd, vreemde dromen.



Voor degene die al een kindje hebben, heb ik een vraag. Hoe hebben jullie het de eerste dagen gedaan toen je thuis kwam en dus er de nachten "alleen" voor staat. Het is voor mij erg ver weg maar meer gewoon nieuwsgierigheid. Als ik er zelf over nadenk zou ik denk ik vragen of een vriendin of bijvoorbeeld broertje een 1 of twee nachtjes bij me wil logeren. En dan meer zodat ik iemand achter de hand heb als je je nog niet zo fit voelt, dat je dan erop terug kan vallen. Maar ip wel met de insteek dat als het me zelf lukt ik het zelf probeer. Maar ik ben een beetje research gaan doen alleen je kunt vooral dingen vinden van de eerste dagen na de bevalling voor stellen. Maar nogmaals tis nog ver weg sta op een wachtlijst die nog 16 maand kan duren, en moet nog naar een bmi van 35 (al gaat dat momenteel super goed ben nog nooit zo gemotiveerd geweest).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven