Knallend het nieuwe jaar in-Zwanger worden van een 2e kindje

22-11-2016 07:16 632 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat lieve allemaal,

Wie van jullie willen er ook graag voor een tweede kindje gaan? Het lijkt mij leuk om dit proces samen te bespreken in dit forum. Ik zal een tabel maken. Ik ben zelf bijna 27 jaar en onze dochter is 15 maanden. Mijn koperspiraal gaat er deze maand nog uit en wij willen vanaf kerst/nieuw jaar gaat starten. Wanneer willen jullie starten en hoe oud is jullie eerste?



NaamLeeftijdHeeft al een Starten NODUDBijzonderhedenvanzee30/33zoonGestart13-02Vollemaan28/30dochterGestart15-02Sunflower36dochterGestart20-03WorteltaartzoonGestart17-02JBL 27/27 dochterGestart16-03Justme199026/28zoonGestart21-02EvaDeWith34/41zoonGestart27-02Riboho26/28zoonGestart28-02Mamarjan31/34dochterGestart05-03Dormouse26/33zoonGestartNyntjeGestartRosanny25/32zoonGestartFresiaatje29/35maart/aprilVlammetje31/33dochterLente/ZomerTinkeltje31/35zoonVoorjaarCodeback26dochterNa de zomer1987mama198729/31dochterZwanger 23-08-2017 Lola28/34zoonZwanger 22-12 eerste echo, 03-01 termijn echoRaymasa26/30zoonZwanger 20-09-2017 Yastra32/27dochterZwanger Begin Oktober

Welke ronde zwanger van de eerste?

Totaal aantal stemmen: 84

Ronde 1 (33%)
Ronde 2 (10%)
Ronde 3 (18%)
Ronde 4 (10%)
Ronde 5 (2%)
Ronde 6 (1%)
Ronde 7 (4%)
Ronde 8 (1%)
Ronde 9 (4%)
Ronde 10 (1%)
Ronde 11 (1%)
Ronde 12 (2%)
Langer dan 12 rondes (13%)
Alle reacties Link kopieren
Gezellig! Wij starten in januari weer voor nr. 2, en ook hier moet dan eerst een spiraal eruit haha. De eerste is nu 2 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Dormouse! Haha! Heb je daar al een afspraak voor staan? En heb je koper of mirena spiraal?
Alle reacties Link kopieren
Koper. En de afspraak moet ik nog maken denk zo vroeg mogelijk in het nieuwe jaar, dus volgende maand maar eens een belletje eraan wagen. En dan nog heel even genieten van de kerst en wijn haha.

Al kriebels om te starten of valt het mee?
Alle reacties Link kopieren
Wij willen volgend jaar ook starten, rond maart/april dan is de eerste een jaar.

Gebruik geen pil of spiraal. Geef nog borstvoeding. Is het dan verstandig op tijd te stoppen zodat je lijf weer op gang kan komen of is je cuclus er dan meteen? Overigens ben ik al aan het afbouwen op natuurlijke wijze omdat hij opeens doorslaapt en de late avondvoeding en nachtvoeding overslaat.
Alle reacties Link kopieren
Dat wisselt nogal geloof ik, ik heb tot zijn tweede jaar bv gegeven en was twee maanden na de bevalling alweer ongesteld en meteen ook regelmatig.

Je leest wel vaker dat als vrouwen lang voeden de cyclus ook tijdens het geven van bv alweer op gang komt, bij de een wat sneller dan de ander.

Is haast niet te voorspellen helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ah oke, dan wachten we maar af. Gevoelsmatig heb ik haast maar in werkelijkheid is dat niet zo. Eigenlijk wel lekker ook geen menstruatie. Hopelijk snel zwanger en weer lang voeden



Vroeger slikte ik de pil door dat was ook fijn maar beb toch blij al lang van de pil af te zijn. Hebben jullie erover gedacht wat jullie willen met anticonceptie na de 2e? Is er nog eeb wens voor een derde? Bij ons niet en vriend wil een ingreep laten doen. Nu gebruiken we condooms.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochtertje is nu ongeveer 9 maanden. Over zo'n drie maanden willen we gaan beginnen met proberen voor een tweede.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het liefst een elftal willen maar dat zit er niet in haha. Als de tweede komt dan ga ik daarna denk ik weer voor een spiraal en dan op termijn waarschijnlijk een knip voor mijn man. We zijn al heel blij met een kindje en man staat open voor een tweede maar of hij een derde zou willen betwijfel ik. Volgens mij vind hij het dan wel best
Alle reacties Link kopieren
Vanwaar de pol? Zegt de snelheid waarmee je bij de eerste zwanger was iets over de 2e? Ik dacht van niet namelijk. Ik was bij de eerste bij de 2e ronde zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Bij was mijn cyclus snel weer op gang na het stoppen van de borstvoeding. Inderdaad heerlijk geen menstruatie. Ik heb de poll gemaakt puur uit interesse en ik ben benieuwd of het inderdaad niet te vergelijken is met een tweede wat ze zeggen. Haha een heel elftal dat zeg ik ook altijd. Mijn man zou wel 3 kindjes willen en ik het liefst 4. Voor de eerste slikte ik de pil daar ga ik nooit meer aan. Na de eerste een koper spiraal daar ben ik zeer tevreden over dus die doe ik in de toekomst ook.

Ik zal zo even een tabel gaan maken. Wat is jullie leeftijd en die van jullie partner?
Alle reacties Link kopieren
29 en 35
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Wij starten waarschijnlijk in de lente/zomer van volgend jaar. Zitten nog wel een beetje te twijfelen... dus we kijken het even aan. Bij de eerste zijn we heel impulsief gestart en was ik direct zwanger, dat was wel een beetje een shock. Ben benieuwd hoe snel dat bij een tweede zal gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hallo



Ons zoontje is nu 3.5 jaar en wij zijn begonnen om proberen zwanger te worden.

Afgelopen 25 oktober was mijn laatste menstruatie.
Alle reacties Link kopieren
Moeilijke keuze dan zeg Vlammetje hoe oud is jullie kleine nu?



Wat leuk Lola jij hebt zelfs je vruchtbare periode dus al gehad Weet je je cyclus een beetje?
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat gezellig, meer meiden erbij



Ik ben overigens 26 en mijn man is 33.
Alle reacties Link kopieren
@JBL, zeker lastig besluit of en wanneer we ervoor gaan. Na vannacht is mijn eerste reactie, we houden het hierbij, kleine vond dat het om 4 uur wel ochtend was! Pffff



We hebben een dochter, eind september 2015 geboren dus ze is nu bijna 14 maanden.



@iedereen, Mag ik vragen waarom jullie nu voor de tweede gaan? Is dat puur op gevoel of zo bedacht? Gewoon benieuwd wat jullie afwegingen daarin zijn. Je hoeft het niet te vertellen natuurlijk maar misschien helpt het me bij mijn besluit.



@dormouse, hoe is een koperspiraal bevallen? Ik twijfel steeds tussen mirena of koper. Hoor slechte verhalen over koper.



Wij zijn trouwens 31 en 33. Een derde ben ik nu echt nog niet mee bezig, denk dat het bij 2 blijft. Of het moet een tweeling worden natuurlijk. Ik zeg nooit nooit want wie weet bevallen 2 zo goed dat het wel weer gaat kriebelen. Dat vind ik zo gek, het kriebelt al wel heel lang, heb heimwee naar het zwanger zijn en mijn baby die al een dreumes is. Maar ik vind het allemaal ook beet heftig soms. Lichaam en geest werken niet goed samen, mijn lijf wil zwanger worden en mijn hoofd zegt wacht ff, niet verstandig. Zijn er meer dames hier die zo twijfelen?
Alle reacties Link kopieren
@JBL: geen idee hoe mijn cyclus is... erg onregelmatig, geen pijl op te trekken... 1 ding is zeker... een lange cyclus. voel al vanaf 14 november rare dingen in mijn buik zoals menstruatie achtige pijn enzo... maar tot op heden helemaal niets!



@vlammetje: mijn vriend is enig kind... hij moest altijd thuis alleen spelen of altijd naar KDV. Hij heeft er een negatief beeld van gekregen. Ik wil zelf een groot gezin ongeveer 4 kinderen... maar dat gaat helaas denk ik medisch gezien niet lukken.

En het gevoel bij 1 is natuurlijk heel leuk alle aandacht enzo... maar toch rammelen mijn eierstokken en toch niet een compleet gezinnetje gevoel zeg maar.... moeilijk te omschrijven
Alle reacties Link kopieren
@vlammetje-1 Ja dat zijn de mindere kanten als ze snachts wakker worden. Dat lijkt mij ook wel weer het zwaarste aan een tweede hebben, het begin met elke 3 uur voeden. Maar ik heb het er graag weer voor over.

Mijn reden om nu voor een tweede te gaan is ten eerste omdat ik sowieso heel graag meerdere kindjes wil. En nu omdat ik hopelijk als dat lukt tussen de 2 en 2.5 jaar leeftijdsverschil heel leuk zou vinden. En ivm mijn werk zou het in het komende half jaar super uitkomen om zwanger te raken. Lastig zeg je twijfels ik hoop dat je uiteindelijk een goed gevoel bij een bepaalde keuze kunt hebben!



@lola wat lastig zo'n onregelmatige cyclus aan de andere kant makkelijk want je kunt niks uitrekenen en dus ook niet op een bepaalde dag zenuwslopend zitten wachten. Heb je altijd al zo'n cyclus gehad? En de vorige keer dus gewoon uiteindelijk een zwangerschapstest gedaan?



@tabel ik heb hem even gemaakt wat vinden jullie ervan? En willen jullie de ontbrekende informatie nog even melden. Ik vind hem best goed gelukt
Alle reacties Link kopieren
Ziet er goed uit, die tabel.

Mijn man vind ons 1e kind zo leuk dat hij een paar maanden geleden al wel weer wilde proberen voor een 2e, maar ik wilde eigenlijk nog wel even genieten van het niet zwanger zijn en voelde me ook nog niet helemaal 'ontzwangerd'.

Maar over een paar maanden beginnen zie ik wel zitten. Ik vind het ook wel leuk als er niet al teveel tijd tussen de 2 kinderen zit. Hopelijk gaat het nog een keer lukken
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat jullie dat met mij willen delen. Helpt me wel.



Het slechte slapen komt ook door een griepje bij de kleine (en ben zelf ook niet fit). Ze zou vandaag de inentingen krijgen maar ze had vanochtend verhoging en dan doen ze dat niet. Durf het nu ook niet aan want ze krijgt tot nu toe altijd koorts na de vaccinaties en is er ook altijd wat verdrietig/overstuur van. Dus dat doe ik haar nu maar niet aan, komt later wel. Vandaag een dagje uitzieken samen.



Mooie tabel!
Alle reacties Link kopieren
Oh en wat ook meespeelt, beetje gek misschien maar ik vind het wel leuk om een kindje in een andere maand te krijgen. Als we nu starten kan dat in dezelfde periode zijn.. weet dat je daar natuurlijk niet veel invloed op hebt hoor. Maar ik kan alleen uitgaan van de vorige keer zwanger worden natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
@vlammetje: wij hadden eerder al besloten om (snel) weer voor een tweede te gaan gezien aan de eerste een aantal jaar en veel miskramen vooraf gegaan zijn. Helaas ook na dat besluit weer met miskramen geconfronteerd en toen heb ik aan de noodrem getrokken. Had echt even tijd nodig om mezelf weer op de rit te krijgen en verdriet en angst een plekje te geven.

Na het nieuwe jaar emigreren we en mijn wens voor nog een kindje is alleen maar sterker geworden- het leek ons een mooi moment om nog een poging te wagen.



De koperspiraal is mij fantastisch bevallen en ik zal er zeker weer voor kiezen! De keuze was erop gevallen omdat ik condooms teveel gedoe vind en weinig vertrouwen heb/had in de pil (ondanks correct gebruik eindigde dat na een paar maanden altijd in alsnog een rommelige cyclus en zwangerschap)- een spiraal met hormonen wilde ik dus om dezelfde reden liever niet- bang dat dat ook niet (langdurig) zou helpen.



@JBL: prachtige tabel
Alle reacties Link kopieren
@ tabel: ik ben 28 en mijn vriend 34 we hebben al een zoontje van 3.5 jaar



@JBL: ja heb al me hele leven onregelmatige cyclus... geen pijl om op te trekken... bij me zoontje was het uiteindelijk gelukt maar ik dacht een toen weer een lange cyclus te hebben... menstruatiekrampen had ik en toen zei mijn vriend ga maar testen... ik zo nee joh ik moet ongesteld worden... toch maar een test gedaan en die was toen positief...

nu zei een vriendin van me misschien ovulatietesten te doen...dat heb ik toen meer voor de lol eigenlijk gedaan vorige week... terwijl ik nu op dag 31 zit... en hij gaf afgelopen dinsdag aan dat die positief was... dus over 2 weken testen denk ik maar...



wij hebben bewust gekozen voor de leeftijdsverschil...vorige zwangerschap en kraamtijd veel complicaties gehad waaronder mijn zoontje en ik de dood in de ogen hebben gezien... me zoontje heeft ook ontwikkelingsacherstand en zit nu al op speciaal PSZ. Slaapt al 3,5 jaar niet door...
Alle reacties Link kopieren
@Vlammetje ja wij wilden ook niet in dezelfde maand. Als we nu zouden beginnen dat zou het idd dezelfde maand zijn mocht het gelijk goed raak zijn. O.a ook daarom vanaf volgende maand starten. Ik vind dat niet gek hoor. Je kan het niet plannen maar maandje extra wachten vond ik wel een slimme keuze.



@Dormouse wat heftig zeg! Wat zal dat een zware tijd zijn geweest voor jullie! Weet je wat de reden van de miskramen was? Bij meerdere gaan ze onderzoeken toch? En waar gaan jullie heen emigreren?



@ Slim inderdaad en mooi dat de test positief was!! Afwachten inderdaad spannend hoor...

Phoe ook al zo heftig! Heb je ook meer kans op dezelfde complicaties bij een tweede of dat niet? 3.5 jaar niet doorslapen dat is zwaar! Krijgt hij dan nog een flesje of is hij dan gewoon wakker wakker?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven