Laat maar komen die kindjes, deel 2

12-02-2012 13:45 1571 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van ons laat maar komen die kindjes, deeltje 1 hier een verse start met algemeen account, zodat we zelf de tabel kunnen aanpassen en deze last niet op 1 paar schouders ligt.



Ik probeer ook nog zwanger te worden in 2012:





NaamLeeftijdStartdatum..ste kindjeN.O.D.Bijzonderheden Ronde

Yeahhh het is gelukt nog in 2012 de tabel is leeg!!









Wij zijn zwanger:



NaamLeeftijdStartdatum..ste kindjeUitgerekendBijzonderhedenHuismussie28november 20111e21 januari 2013It's a BOY!!Explodes21december 20111e2 februari 2013It's a BOY!!Rania8131december 20101e31 maart 2013 It's a GIRL!! Druppel_35november 20112e18 augustus 201314 januari termijnechoShalali25....2ebegin augustus2013eind januari vruchtwaterpunctie









Wij zijn moeder:



NaamLeeftijdGeboortedatum/Naam KindBijzonderhedenKommaarkleintje3628-09-'12 KleintjeBoy geboren!!Miepie112415-11-'12 MiepieMini geboren!!Shalali2505-09-'12 ShalaliBoy* geborenzoontje geboren met 23 weken





Voor de mobiele forumsters de code voor het vet maken van tekst is [b.] voor het vette gedeelte en [/b.] erna, maar dan zonder de punten
anoniem_146560 wijzigde dit bericht op 19-12-2012 06:56
Reden: De bovenste tabel leeggemaakt!!
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Explodes, toen wij op vakantie gingen was ik 26 weken en toen voelde ik de kleine ook ineens minder. Later bij de vk heb ik het ook gevraagd, en ze vertelde me dat je nu het karakter van je kindje kan gaan leren kennen. Ook is het zo dat je tot 28 weken je kindje nog niet eens dagelijks hoeft te voelen. Ik had dat al vanaf 19-20 weken ofzo. Maar inderdaad krijgt hij nu ook minder ruimte, daar zal het misschien ook aan liggen. Als je je echt zorgen gaat maken, zou ik gewoon de vk bellen of het aangeven bij je volgnede afspraak. Oja ze zei toen volgens mij ook dat als je je kind 6x op een dag voelt het goed is.



Wij hebben het met de meisjes naam, en jullie denk met een jongensnaam

Ook wij hebben besloten gewoon deze naam te nemen.



Hier nog geen striae. Had het eigenlijk wel verwacht, omdat ik toch 15 kilo ben aangekomen en best een toeter heb. Gebruik je ook olie of zalf. Ik heb het wel, maar gebruik het eigenlijk nooit.



Druppel, goed zeg, dat het nu goed gaat met het afvallen. Inderdaad hopen dat het misschien toch helpt en ik denk dat het ook wel goed is dat de focus wat minder op het zwanger worden ligt. De afspraak begint nu ook dichtbij te komen, weet je wat ze precies gaan doen/onderzoeken.



Het worden inderdaad de laatste loodjes nu. Maar ik vind het nog wel goed te doen hoor. Geniet wel van me verlof, lekker elke dag wat rommelen en ben nu echt bijna klaar met alles. Verder heb ik alleen last van maagzuur, wat wel heel vervelend is, maar verder heb ik geen klagen. Merk wel dat het steeds vermoeiender wordt, maar dan ga ik lekker met me benen omhoog



kmk, hoop dat alles goed met jullie gaat en je lekker kunt genieten van je kraamtijd.



We hebben net ons bed op poten gezet. Bah wat ontzettend hoog. Het moet op 80 en de bovenkant van het matras in net boven de 80 cm. Vind het maar eng, Ben echt bang dat ik er uit val, of misstap. Ben met mijn 1,63 natuurlijk al niet groot, dus het wordt echt klimmen.

Miepman gaat het weekend alleen naar Duitsland dus moet alleen in het grote hoge bed!

Als ik het echt niks vind trek ik me matras de grond op haha.
@druppel: voel mini nog niet maar met de onzekerheid gaat het de goede kant op. Gisteren controle bij de vk gehad, baarmoeder flink gegroeid (vandaar dus ook die pijnen) en weer een krachtige hartslag gehoord. Alles ontwikkeld zich volgens schema en ik ben een modelzwangere volgens haar! Nu ff wachten op de bewegingen van mini...

Oh ja, we zijn het eens geworden over een meisjesnaam! Jongensnaam nog niet, vind ik ook echt heel moeilijk!

Goed dat je het afvallen weer hebt opgepakt!

@explodes: alweer 25 weken! Over de helft!! Gaat hard zeg!

@kmk: hoe is het?? Hoe gaat het met je zoontje?

@huismus: hoe gaat het bij jou??

@miepie: en bij jou??

@shalali: fijn dat je baarmoeder weer schoon is en lekker hoor een weekje new york, het is zo december
Alle reacties Link kopieren
shalali, wil je niet dat er boven in de tabel 2e kindje staat?



Met het uitgerekend in november topic hebben we nu een facebook pagina. Dit is een afgesloten en beveiligde pagina.

Is dit niet leuk om hier ook te doen?



Rania, hoeveel weken ben je nu?
@miepie: ik dacht er ook aan dit hier te opperen, een besloten fb pagina! Hebben we in het aprilgroepje ook. Ik ben voor.

Ik ben nu 18 weken!
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me leuk! Al vind ik het wel eng om mijn anonimiteit op te geven....
Alle reacties Link kopieren
En waarom regent het pijpestelen als ik wil gaan hardlopen??



** gaat nat pak halen **
Alle reacties Link kopieren
Goed idee, zo'n besloten fb groep. Hebben huismussie en ik ook met de januari ploeg.



Nog wezen lopen druppel? M'n moeder zei altijd dat er veel zuurstof in de lucht hangt tijdens een bui, dus ik mocht het nooit als smoes gebruiken. Ik wist er wel nog anderen te verzinnen hoor....



Miepie, hoe was het om alleen in je hoge bed te slapen? Kon je wel lekker in het midden liggen zonder kans om eraf te vallen.



Druppel, hopelijk heb je bingo gescoord tijdens je loterij...



Explodes, ohhh zo leuk, zag je je eigen neus of mond al bij de baby?



Rania, je schiet lekker op!



Miepie, 2e kindje zou ik fijn vinden om in de tabel te zien.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaa ik ben gaan lopen!

En nog in straf tempo ook, maar dat is wellicht te verklaren door de extra zuurstof...

Gaf wel een heerlijk gevoel achteraf



En de eerste kilo is eraf



De loterij deze ronde is tamelijk kansloos. Zaterdag wel beetje gerommeld, maar de zwemmers zijn voor de deur beland, zeg maar.... Nog wel een zetje naar binnen gehad maar denk niet dat ze de eindbestemming ook echt gehaald zullen hebben.



Nu maar afwachten wat de afspraak in het ziekenhuis volgende week met zich meebrengt...
Alle reacties Link kopieren
Shalali



Ik heb ook de tabel voor je aangepast



X

Druppel
Alle reacties Link kopieren
Druppel, goed bezig met hardlopen en afvallen! Ik duim voor je afspraak in het zkh volgende week.



Rania, wat leuk dat je al zo opschiet! Bijna 20 weken echo, hoe sta je daar tegenover?



Miepie, gaat hard nu voor je! Hou je het nog goed vol? En met werken, lukt het om je afzijdig te houden? Hopelijk niet uit het bed gevallen? Lijkt mij ook niets zo'n hoog bed maar zal er toch aan moeten geloven..



Leuk idee, een afgesloten fb groep! Ik heb voor het januari topic wel een ander account aangemaakt, niet zo zeer omdat ik de forummers niets vertrouw maar ik geen nieuwsgierige schoonmoeder enz wil hebben. Alleen geen idee hoe je zo'n afgesloten pagina maakt, wie wel?



Ik ben nu ondertussen 28 weken en merk toch wel dat ik fysiek wat minder kan doen op een dag en meer rust moet houden, maar verder gaat het nog lekker gelukkig. Nu aan het bijkomen van druk weekend, mijn verjaardag gevierd en ondanks dat het kleiner en rustiger was als anders, toch erg vermoeiend. De babykamer vordert goed, alle meubels zijn er en nu rustig aan wat aankleding en decoratie dingen doen. We denken uit de naam te zijn, maar blijf het moeilijk vinden, hij heeft het toch voor de rest van zijn leven tenslotte! Verder een draagzak aan het uitzoeken, is mijn verjaardagkado van manlief
@druppel: goed bezig!!

@huismus: ik kan haast niet wachten tot het 15 november is, gelukkig heb ik de afspraak ook vroeg (10.05) ook heb ik gezonde spanning, het is toch ook een belangrijke echo!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden.



Ben even niet geweest. Beetje een rare week gehad.

Maandag bij de VK dacht ze dat de baby niet goed lag met zn hoofdje naar boven.

Die dinsdag daarvoor lag hij nog wel gewoon goed, maar ze twijfelde zo dat ze een echo wilde maken. Omdat ze geen echoscopiste is konden we het nog niet goed zien en heeft ze ons doorgestuurd naar echocentrum waar we de volgende dag al terecht konden. En inderdaad die kleine lag in stuit.

Er werd meteen een afspraak gemaakt voor donderdag voor een versie, dat is een draaipoging van de baby.

Erg spannend allemaal want ze vertelde al dat de kans niet zo groot is dat het lukt en het ook niet prettig is als ze met zn 2e zo hard op je buik gaan duwen.



Donderdag ochtend in het ziekenhuis hebben ze eerst een hart filmpje (ctg) gemaakt en mijn baarmoeder gemeten. Ze registreerde de hartslag van de baby en hoe vaak mijn bm samentrekt van harde buiken ofzo. Dat duurde al een half uur, maar was allemaal goed.

Toen mochten we naar de gynocoloog en ze was erg vriendelijk. Ze heeft een echo gemaakt van de baby en die lag inderdaad nog lekker in zn stuit ligging.

Daarna heeft ze uitgelegd wat ze kon doen en dat het met een weeen remmend middel makkelijker gaat. Maar ze vertelde ook nadrukkelijk dat de kans dat het lukt niet groot is. We hebben er toch voor gekozen het te proberen met de weeenremmer.



Vervolgens drie kwartier op de verloskamer zitten wachten, want de gyn moest nog even wat doen.

Ik kreeg een prik met een weeenremmer en met de echo keken ze nog even of hoe de baby precies lag. Daarna ging zij onder op mijn buik heel hard duwen naar boven zodat de baby met zn kontje naar boven werd geduwd.

Dat heeft ze een paar keer gedaan en was niet fijn. Een verloskundige ging ook heel hard op mijn buik duwen om het hoofje tegen te houden zodat hij niet terug kantelde. Toen even met echo kijken en weer duwen en ploep hij maakte de koprol!

Miepman zegt dat hij me buik ook enorm heen en weer zag gaan. Daarna moest ik weer een half uur aan de ctg, maar de hartslag van de baby was prima. Baarmoeder wel onrustig, maar dat is niet zo gek na al dat gedoe. De baby was enorm druk en me buik golfde enorm op en neer, dus heb gevraagd voor nog een echo, maar gelukkig was hij niet weer terug gekeerd.



Dinsdag dacht de echoscopiste juist dat de baby iets boven gemiddeld is, en nu met meten dacht ze juist dat de baby een stukje kleiner is dan gemiddeld. Daar moeten we morgen weer voor terug. Waarom snap ik ook niet zo goed, maarja dat zien we nog wel.



Gelukkig mag ik nu bij de verloskundige blijven en heb ik ook weer de keus voor thuisbevallen of ziekenhuis bevalling.



Ben nu ook 38 weken dus het gaat echt spannend worden nu!



druppel, goed dat je afgevallen bent en zo actief aan het sporten bent!! Voor jullie ook spannend die afspraak in het ziekenhuis!



huismus, fijn dat je zo goed als uit de naam bent. Wij weten het nog niet zo lang, maar begin er nu ook aan te wennen. Het staat ook op proefdruk van het geboorte kaartje en het word steeds meer eigen. Mischien moeten jullie ook nog even wennen.



Rania, zeker spannend bijna de 20 weken echo, maar ook heel leuk om je kleintje te zien!
Alle reacties Link kopieren
Miepie, wat een eigenwijze uk! Wat een gedoe dat draaien zeg.. hopelijk blijft hij/zij nu goed liggen. Alweer 38 weken, gaat er toch echt binnenkort van komen! Sterkte met de laatste loodjes!



Toevallig net nog met vriend over gehad dat ik eigenlijk deze week uitgerekend zou zijn, maar toch voelt het voor ons ergens wel goed zo. Gelukkig nu een druk mannetje in m'n buik om enorm blij mee te zijn tenslotte, dat scheelt een hoop. Al moet me dat wel gelijk denken aan Shalali.. meis, hoe gaat het met je?
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig miepie! Gelukkig is het gelukt, maar wat spannend en pijnlijk! Gek dat ze zo verschillen in metingen. Hou ons op de hoogte!



Huismussie, jeetje meid. Wat zal dit een raar moment voor jullie zijn. Gelukkig nu mega zwanger van een gezonde zoon! Toch een hele dikke knuffel voor jou!



Met mij gaat het wel goed eigenlijk. Ben weer ongesteld, waardoor ik nu zeker weet dat ik de vorige keer ook ongesteld was (precies 4 weken na de bevalling en nu weer netjes 4 weken later). Heel fijn dat het weer goed werkt.

Ik heb wel m'n dips, maar absoluut ook hele fijne momenten.



Druppel, wat knap dat het afvallen lukt. Ik was na de zwangerschap lichter dan ervoor, maar heb dat nu weer aangegeten (stom...)

Ik ga nu dus met je meedoen: snoeploos door het leven. Ik vind er nu al niks meer aan...
@miep: wat een gedoe zeg met dat draaien! Hopen dat hij/zij nu goed blijft liggen.

Alweer 38 weken, spannend hoor echt de laatste loodjes!

@shalali: fijn dat het beter met je gaat.

@huismus: kan mij voorstellen dat het een dubbel gevoel is

@20w echo: nog 10 dagen dan is het zover..! Kon ik de tijd maar eventjes vooruit zetten!
Alle reacties Link kopieren
Huismus, ja is waar ook, jij was begin november uitgerekend. Toch sterkte, lijkt me inderdaad wel eventjes raar.



Shalali, Fijn dat je lichaam alles gewoon weer goed oppakt.

Logisch dat je ook af en toe je slechte momenten hebt, het is niet niks wat jullie hebben mee gemaakt.



Rania, spannend he die echo. Echt aftellen nu..



Wij hadden gister die groei echo. De baby is nu (geschat) 2700 en heeft een smal koppie. Nou past ook wel bij ons. Ben blij dat hij niet groter dan gemiddeld zou zijn, want daar krijg ik wel bevallingsstress van. Het allerfijnste was nog dat hij/zij met het hoofdje naar beneden ligt. De kans dat hij nu nog draaid is heel klein.



Vanmorgen naar de VK geweest en alles was weer goed. De baby is ook weer wat verder ingedaald. Dat dacht ik ook wel te voelen, want heb soort rara druk op me onderbuik en moet vaak plassen. Ook het lopen gaat nu ineens erg moeizaam haha. Kom amper vooruit.



Vannacht ook slecht geslapen vanwege de rugpijn. Miepman ook steeds wakker want die denkt bij elke zucht die ik maak dat het begonnen is haha.

Het worden nu toch echt de laatste loodjes ineens!
Alle reacties Link kopieren
Hey lieve meiden,



Daar was ik weer



@Miepie

Spannend hoor die draaipoging! Is mini netjes in juiste positie gebleven? Niet te veel gerommel in je buik erna hoop ik?



@Huismussie

Doe maar lekker rustig aan nu je merkt dat alles meer moeite kost. Jouw lichaam geeft vanzelf aan wanneer het genoeg is.



@Shalali

Fijn je positieve berichten te lezen, ik vind het echt zo knap van jullie hoe jullie omgaan met de miskraam. Ik lees zoveel rust en liefde tussen de regels door! Respect hoor!!

Ook fijn dat je cyclus doet wat ie doen moet.

Hoe bevalt het niet snoepen? Ik heb er zelf geen moeite mee, mijn probleem was eerder de portiegrootte van de maaltijden, en de nodige borrels met bijbehorende snacks in het weekend.



@Rania,

Jij ook al bijna op de helft... Wat gaat het toch snel.

Hoe voel je je? is de misselijkheid nu echt weg?



Ik ben gisteren voor het eerst in het ziekenhuis geweest. Eerst werd ons het hemd van het lijf gevraagd over algemene medische zaken, de leefstijl en ons sexleven. Mijn temperatuurkaarten werden bekeken, en de dokter was verbaasd over de keurige regelmatigheid in mijn cyclus. Ze gaf aan ze zelden zo mooi te zien... (was ik toch een beetje trost op mijn legbatterijtje).

Ook over onze leefstijl, mijn voedingspatroon en beweegfrequentie was ze vol lof, allemaal zeer keurig! Ze zei dat afvallen ter bevordering van de vruchtbaarheid altijd goed is en de manier die ik gekozen heb ook zeer verantwoord is.



Daarna het iets minder fijne (gevreesde gedeelte) het onderzoek waar ik vreselijk tegen op gezien had.

Het is me uiteindelijk reuze mee gevallen. Ze legde heel goed uit wat en wanneer ze ging doen. Eerst uitstrijkje en chlamidiatest, waar ik dus helemaal niets van gevoeld heb!!!

En toen de inwendige echo.

Het apparaat was niet van de beste kwaliteit dus ze heeft niet alles goed kunnen zien (ook omdat het niet het beste moment in mijn cyclus was) Baarmoeder was niet goed in beeld te krijgen en linker eierstok ook niet. Maar rechter eierstok liet de cyste van het gesprongen ei van deze cyclus zien en minimaal 14 ontwikkelde eitjes op voorraad voor komende cycli.



Dit voor wat betreft het eerste bezoek...

Ik moet op de derde dag van mijn volgende cyclus bloed laten prikken voor de hormoonspiegel, en halverwege de cyclus moet er opnieuw een echo gemaakt worden om andere eierstok en baarmoeder te bekijken. Ook willen ze dan iets gerichter het litteken van de keizersnede onderzoeken.

Daarnaast moet Drupman nog 2 x een potje zwemmers inleveren met een tusenliggende periode van 2 weken.



We zijn de komende maand dus wel druk... Moeten bijna een planning gaan maken.

De vervolgafspraak is op 12 december (12-12-12 als dat geen voorteken is) en dan krijgen we de uitslagen en wordt er gekeken wat ons kan helpen om zwanger te worden.



Al met al was het veel minder eng, vervelend, confronterend... noem maar op, dan ik verwacht had.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig viel het mee druppel! Al blijft het wel erg spannend natuurlijk. Ik hoop zo op goed nieuws, en het beste nieuws is zondag een positieve test. Ik blijf dus flink voor je duimen!



Miepie, yeahhh, jullie eigenwijsje is blijven zitten! Ik denk iedere dag aan je, steeds ff kijken oud je al moeder bent!



Rania, het is nu echt bijna zover! Weer gluren naar jullie mini!
@druppel: fijn dat het meeviel! Toch is het nog even spannend! Ik duim gewoon voor die positieve test

@shalali: ja, het is bijna zover!



Ik voel sinds deze week mini bewegen, wat een bijzonder gevoel! Ben helemaal in de wolken
Alle reacties Link kopieren
@druppel: Gelukkig viel het mee! Fijn dat er nu echt schot in komt!

@rania: Ook bijna je kleine weer zien! Wil je weten wat het word? Leuk he die bewegingen!

@miepie: Wauw hee, dat is inneens snel gegaan! Ik hou het hier in de gaten en alvast heel veel succes!

@shalali: Fijn dat je menstruatie weer goed op gang is gekomen!



Hier gaat het ook redelijk goed! Veel last van brandend maagzuur en stekende boobies (die helemaal onder de paarse strepen zitten.. bah).. er komt af en toe ook al een beetje vocht uit, heel raar om te zien! Ben nu bijna 29 weken, het gaat echt onwijs hard inneens! Babykamer schiet nu ook al aardig op..... wel erg leuk om alles in te richten etc!



Fijn weekend dames!
@explodes: ja wij willen het weten, ik ben veels te nieuwsgierig om het niet te willen weten

Gaat ook al hard bij jou zeg, alweer 29 weken!

Bij mij gaat vooral ineens mijn buik hard, het is ineens van wow! Daar is die buik!

Ben er wel trots op hoor

Jij ook een fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Druppel, ik zie dat je nod is aangepast...
Alle reacties Link kopieren
Yep

De kansloze ronde is eindelijk achter de rug!



Ronde 14 here we come!

Dit wordt wel de ronde van de onderzoeken...

Overmorgen eerste keer bloedprikken en Drupman mag een potje aftanken... Over een week of 2 de echo in het midden van mijn cyclus en potje 2 voor drupman.



12 december is de vervolgafspraak voor de uitslagen



Hoe is het bij jou?
Druppel, balen toch weer

Veel succes met de onderzoeken en ik duim voor goede uitslagen!

X
Alle reacties Link kopieren
Dat wordt een drukke maand! Ben benieuwd wat je zult zien op de echo. Ik zag op de laatste echo's (vanwege achtergebleven placenta) in de verkeerde week (week 3) een groot eitje. Niet dat we die wilde benutten die maand, maar volgens mij is het nog een beetjes van slag bij mij. Of de echoscopist heeft het verkeerd gemeten... Hopelijk is jouw temperatuurkaart mooi in harmonie met de echo en de bloedmeting. Spannende maand!



Verder gaat het wel goed. M'n verlof zou over twee weken ingaan. Das wel even slikken. Als het eerst maar 2013 is!



Miepie.... Hoe gaat het?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven