Lage rugpijn, ik weet niet meer hoe ik zitten moet....

23-01-2017 14:42 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n pijn in m'n rug! Ik weet niet meer hoe ik zitten moet...



Op m'n werk zit ik al op zo'n bal, daardoor hou ik het wel langer vol, maar het wordt met de dag erger.

Hangen en liggen op de bank/bed gaat nog wel, maar voor de rest doet alles zeer en het zeurt zo.... En ik ben pas 20 weken....



Paracetamol helpt niet, en loop al bij de mensendieck...



Iemand nog tips wat ik kan proberen?
Hoeveel uur werk je per dag?



Ik ben bij 27 weken halve dagen gaan werken, maar had dit eigenlijk eerder moeten doen. En loop ook bij de fysio, want met de tips van de mensendieck kon ik de pijn niet meer onder controle krijgen.



Sinds ik niet meer werk en veel plat lig (week 32, nu inmiddels 37 + 2) zijn mijn bekken en lage rugklachten bijna weg. Nu vooral nog fysio voor hoge rugklachten.
Alle reacties Link kopieren
Ja, gaan liggen en de fysio bellen.
Minder gaan werken. Sommige gaan fluitend door de zwangerschap heen en sommige helaas niet. Het is zoals het is.
Alle reacties Link kopieren
Oef, vervelend!



Naar de fysio om te achterhalen wat het is en wat je ertegen moet doen. Bij mij waren het banden en ik had dus juist veel baat bij (rustig!!!) bewegen, maar als het iets anders is, moet je dat juist weer niet (zomaar) doen. Dus: fysio!
Alle reacties Link kopieren
Ik werk al wel kortere dagen, zo rond de 6,5 uur per dag nu.

Nadeel is wel dat ik via het uitzendbureau werk, en als ik minder uren werk, ik dus ook minder inkomen heb. Zal is navragen bij het UWV hoe dat zit, want normaal zou je gedeeltelijk de ziektewet in gaan denk ik..



Fysio zal ik toch maar even gaan raadplegen! Morgen naar de mensendieck, wilde dan ook met haar gaan overleggen hoe nu verder, want alleen die oefeningen zijn echt niet meer genoeg helaas.



bedankt voor de tips en adviezen
Minder inkomen is maar bijzaak, toch?

Ik zou zsm naar de fysio gaan
quote:sneeuwwitje80 schreef op 23 januari 2017 @ 15:05:

Minder gaan werken. Sommige gaan fluitend door de zwangerschap heen en sommige helaas niet. Het is zoals het is.

Precies.

En dit is nu juist de reden dat werkgevers en collega's niet zo blij zijn met zwangeren...
Alle reacties Link kopieren
quote:Tilo schreef op 23 januari 2017 @ 15:16:

[...]



Precies.

En dit is nu juist de reden dat werkgevers en collega's niet zo blij zijn met zwangeren...Dit schoot ook door mij heen
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Tilo schreef op 23 januari 2017 @ 15:16:

[...]



Precies.

En dit is nu juist de reden dat werkgevers en collega's niet zo blij zijn met zwangeren...Ja maar dat is nu eenmaal zo. Vrouwen worden zwanger. En als ze dan ziek worden hoeft de werkgever dit niet te betalen, maar het UWV. Hoe zou je het anders moeten oplossen?
Tja de ene zwangere is de andere niet. Halve dagen ziek melden. Zwanger zijn is tijdelijk. Erg jammer om "door te zetten" en straks NA de zwangerschap klachten blijven houden; daar heeft de werkgever meer last van hoor.

Dus: melden bij bedrijfsarts!
quote:calvijn1 schreef op 23 januari 2017 @ 15:22:

[...]





Dit schoot ook door mij heenAls ze na de zwangerschap klachten blijft houden, heeft de werkgever daar meer last van. En de meeste vrouwen baren geen 10 kinderen.... Is maar tijdelijk allemaal...
mijn tip: chiropractie. Heeft bij mij wonderen verricht .( ben nu 15,5 weken) Zoals het er nu weer uitziet, kan ik nog even door! ( had ik vorige week geen hoop meer op) Sterkte ermee!
quote:Chocolau schreef op 23 januari 2017 @ 15:11:

Ik werk al wel kortere dagen, zo rond de 6,5 uur per dag nu.

Nadeel is wel dat ik via het uitzendbureau werk, en als ik minder uren werk, ik dus ook minder inkomen heb. Zal is navragen bij het UWV hoe dat zit, want normaal zou je gedeeltelijk de ziektewet in gaan denk ik..



Ik ben gedetacheerd via uitzendbureau en kreeg gewoon aangevuld naar mijn dagloon vanuit ziektewet. Dagloon is vastgesteld door UWV op basis van laatste 12 maanden, of huidige werkgever (welke korter is) en zelf minder gaan werken is ook met het oog op je zwangerschapsuitkering ongunstig.



En ook als uitzendkracht kun je ziek worden. Als dit ten gevolge van zwangerschap is, krijgt jouw uitzendbureau de aanvulling tot je dagloon van het UWV. Kost je uitzendbureau en werkgever dus niks.
quote:feelsogood schreef op 23 januari 2017 @ 15:43:

mijn tip: chiropractie. Heeft bij mij wonderen verricht .( ben nu 15,5 weken) Zoals het er nu weer uitziet, kan ik nog even door! ( had ik vorige week geen hoop meer op) Sterkte ermee!Hier zou ik bij oppassen. Mijn manueel therapeut kraakt normaal mijn rug ook, echter mag dit niet tijdens zwangerschap ivm zachter wordende pezen en banden met oog op bevalling. Tenminste dat is het beleid bij mijn fysio praktijk. En is dus gewone fysio enige oplossing.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tilo schreef op 23 januari 2017 @ 15:16:

[...]



Precies.

En dit is nu juist de reden dat werkgevers en collega's niet zo blij zijn met zwangeren...Lekker korte termijn denken van die werkgevers en collega's. Volkomen kortzichtig zelfs. Of denk je dat het beter is als we geen kinderen meer krijgen? Of vind je dat het beter zou zijn als vrouwen niet deelnemen aan het arbeidsproces?
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig denken ze hier niet zo kortzichtig geloof ik Ik werk op uitzendbasis, dus ze hadden gewoon eind december toen ze hoorden dat ik zwanger ben mijn contract niet hoeven verlengen, maar dat hebben ze gelukkig wel gedaan.



Ik heb het uitzendbureau inmiddels benaderd over gedeeltelijk de ziektewet in gaan, en vanmiddag bij de mensendieck even overleggen over behandeling bij de fysio.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij had de fysio tape aangebracht op mijn onderrug was super fijne ondersteuning en ook had ik een zwangerschapsband van merk Anita strak om mijn buik op lange werk dagen
where ever you go, go with your heart
quote:MN-- schreef op 23 januari 2017 @ 15:49:

[...]



Hier zou ik bij oppassen. Mijn manueel therapeut kraakt normaal mijn rug ook, echter mag dit niet tijdens zwangerschap ivm zachter wordende pezen en banden met oog op bevalling. Tenminste dat is het beleid bij mijn fysio praktijk. En is dus gewone fysio enige oplossing.Daarom is er ook niet gekraakt, maar met activators gewerkt, daar kunnen ze ook een hoop mee. Chiropractors worden ook opgeleid om met zwangeren en daarbij horende problematiek om te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven