Lange ziekenhuisopname...wie kletst me er mee doorheen?

18-07-2016 20:43 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Gisteravond ben ik dan opgenomen in het ziekenhuis voor een opname van minstens 3,5 week.

Ik wist al maanden dat deze opname er aan zat te komen, dat hoort bij mijn beleid en dat is ook goed.

In het kort is deze opname preventief ivm mijn voorgeschiedenis tijdens eerdere zwangerschappen.

Ik zal er vast later in dit topic nog meer details over geven, maar anders wordt het zo'n lange OP.



Ik ben nu 34 weken en 2 dagen zwanger en zal over precies 3 weken een geplande keizersnede krijgen.



Alhoewel ik helemaal achter deze opname sta en ik me hier volledig aan over kan geven, zal het toch een lange tijd worden.

Daarom vind ik het wel gezellig en fijn om hier wat van me af te kunnen kletsen.



Dus wie kletst er met me mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet goed wat ik je kan zeggen om deze tijd goed door te komen. Ik wil je wel verl sterkte toewensen
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel, Ellen, dat is lief.
Alle reacties Link kopieren
Wat verwacht je? Jongen of een meisje?
Alle reacties Link kopieren
Succes daar!

Moet je verplicht in bed blijven of mag je wel gewoon wat bewegen?

Lig je alleen op de kamer of zijn er leuke mensen om mee te kletsen?
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Alle reacties Link kopieren
Spannend! Je weet al dat je pas naar huis gaat met een baby
Alle reacties Link kopieren
Pfff zo spannend! Hoop voor je dat je nog beetje mag bewegen zodat je af en toe ook nog wat frisse buitenlucht kunt inademen!
Laatste weken zwangerschap topic ben je welkom hoor.
Alle reacties Link kopieren
Hey! Dat lijkt me vervelend, veel sterkte de komende tijd. Hopelijk gaat het snel voorbij en lig je met je nieuwe kindje in je armen. Heb je een laptop of tablet mee voor wat afleiding?
Alle reacties Link kopieren
@Gatekeeper, onze dochter krijgt een broertje



@Inge, ik mag gelukkig wel wat bewegen (na 20 weken bedrust) en ik lig alleen op de kamer.

Ik lig opgenomen op de afdeling waar ik werk, dus bij mijn collega's. Dus gelukkig genoeg aanspraak.



@Chentolove, dat is een hele fijne gedachte ja. Na ruim 34 weken kan ik nog niet geloven dat wij echt nog een kindje mogen krijgen!
Jeetje. Ik was van de week een dagje mee-opgenomen met dochter en ik was het na een halve dag al meer dan zat .



Mag je wel rondgereden worden in een rolstoeltje of zo? Ik zou in elk geval zorgen voor genoeg schermvertier.
Alle reacties Link kopieren


3 weken ziekenhuis lijkt me best een uitdaging, heb je genoeg te lezen mee? (En anders zorgen wij dat je hier een hoop kan lezen ;) )



Heb je al pokemon go? Het zh waar ik werk heeft een hoop hotspots dus dan kan je pokemona vangen vanuit je bed . Heb je eigenlijk bedrust?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
quote:SuperWijf schreef op 18 juli 2016 @ 20:57:

Laatste weken zwangerschap topic ben je welkom hoor.Nee blijf hier! Anders voel ik me weer zo verplicht om zwanger te worden
Ha eenhoornn,

Wel dubbel; enerzijds voor je eigen (en baby's) bestwil, anderzijds natuurlijk niet leuk.

Krijg je wel geregeld visite?

Slim om een topic te openen. Hopelijk gaat t wat lopen.

Wil wel wat kletsen hoor. Net evengewandeld met hond en vriend maar hond deed lelijk tegen andere hond die agressief deed naar m. Normaal loopt hij dan weg, helaas dit keer niet. Gelukkig kon vriend hem op tijd weg trekken maar ik word dan altijd wel wat verdrietig. Zeker gezien het feit dat het een lieve hond is maar eigenlijk te groot en sterk voor mij. erfenis van vorige relatie waarin ik over me heen heb laten lopen

Zelf kwakkel ik al weken met m'n gezondheid maar heb goede hoop dat m'n vakantie me goed zal doen.

als t goed is zit ik over precies 2 weken op een camping ergens in Europa (we hebben niks geboekt en gaan zien waar de zon en het lot ons brengen)



Het is hier heel warm vandaag en wordt nog erger. Heb het 'geluk' dat ik in het benauwdste deel van het land woon. Met muggen in overvloed ook nog eens.

Maar genoeg geklaagd, ik ben verliefffffdddd en vriend en ik hebben onlangs besloten dat we binnenkort gaan samenwonen. Hij trekt bij mij in en zoeken dan verder naar een woning van samen.

Dus hele leuke dingen in het vooruitzicht!



Heb jij trouwens een eigen kamer of lig je met meerderen? En indien dat laatste; zijn ze beetje oke als in, kun je er wat mee kletsen? Dat zou leuk zijn iig.

Heb je the Bucket list weleens gezien? Niet te vergelijken met jouw situatie nu maar wel heel mooi om te zien hoe samen in ziekenhuis liggen een (onwaarschijnlijke) band kan scheppen.

Beschrijf anders je kamergenoot / genoten. Kunnen we er een leuk verhaal over bijeen fantaseren hier. Altijd leuk



Edit; geen kamergenoten, jammer (of misschien maar goed ook )

Werk je op de verloskunde afdeling?

Lijkt me bijzonder nu als patiënt te liggen waar je normaal werkt, kun je dan je werk wel goed loslaten of ben je zo'n bemoeial-patiënt nu?
Alle reacties Link kopieren
@Superwijf, dat is een goeie, ik kom meekletsen!



@Hodor, ik heb gelukkig mijn laptop bij en heb hier wifi, dus Netflix kan ik hier ook gewoon gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me best heftig zo'n lange opname. Sterkte!

En inderdaad mag je nog wel wat bewegen of heb je verplichte bedrust?

Krijg je veel bezoek?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook wel benieuwd naar de rest van het verhaal eigenlijk? 20 weken bedrust al... jeetje!
Alle reacties Link kopieren
Yeah een koningskoppel gefeliciteerd!
quote:melbourne88 schreef op 18 juli 2016 @ 21:01:

Ik ben ook wel benieuwd naar de rest van het verhaal eigenlijk? 20 weken bedrust al... jeetje!En dit idd.....
Alle reacties Link kopieren
@ LadyV, dat wil ik je niet aandoen. Ik zal hier ook gewoon blijven kletsen.



@Neweve, ik had een boek bij die ik speciaal had laten liggen en die valt me toch tegen. Dus die gaat maar weer mee naar huis.

Gelukkig worden er al nieuwe boeken geregeld.



@Stormkraft, gezellig dat je komt kletsen.

Doordat ik bij collega's lig heb ik regelmatig aanspraak.

Vrienden en familie proberen langs te komen, maar er moet ook opvang voor dochter geregeld worden en daarnaast zijn er al heel wat mensen op vakantie.



Heel toevallig heb ik vorige week The Bucketlist gekeken, prachtige film inderdaad.

Het kan inderdaad heel fijn zijn met kamergenoten, maar toch ben ik wel heel blij met mijn luxe eenpersoonskamer.

De tekeningen en foto's van dochter hangen voor me op het bord en verder heb ik het maar geprobeerd gezellig in te richten.



Ik hoor veel mensen klagen over de warmte, gelukkig heb ik hier op tijd de lamellen dicht gedaan. Vandaag weinig last van de warmte gehad.

Wat rot zeg, die muggen! Ik lees over hele plagen.



Wat leuk dat je verliefd bent en gaat samenwonen. Zijn jullie al lang bij elkaar?
Alle reacties Link kopieren
Poeh, wat een uitdaging. Veel sterkte in ieder geval, maar met een mooi vooruitzicht. Wellicht vind je het leuk om iets te haken (voor de baby?) of bijv. kleuren voor volwassenen? Hopelijk kun je een beetje een dagritme vinden en vliegen de laatste loodjes voorbij!
Keep on dreaming!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel meekletsen. Ik ben namelijk geveld door een longontsteking... En verveel me ook thuis (als ik niet lig te slapen, that is).



Wat een raar idee , en mooi, dat je met baby naar huis gaat! En wat heftig, 20 weken bedrust! Hoe kwam dat zo?(hoef je natuurlijk niet te vertellen).
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt als een hele spannende zwangerschap. Hoe ben je er zelf onder? Heb het zelf tijdens mijn zwangerschap meer dan 20 weken heel rustig aan moeten doen, maar mocht gelukkig (tussen de dagjes / nachtjes ziekenhuis door) gewoon thuis blijven. Kan me dus enigszins voorstellen hoe lang de dagen kunnen duren. Heb je nog genoeg concentratie om te lezen of is het hopeloos? Wie weet hebben mensen nog tips voor (zwangerschapshormoonbestendige) boeken.



Heel veel sterkte de komende tijd!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel mee kletsen. Wat pittig voor je om in het zkh te liggen. Fijn te lezen dat je wel aanspraak hebt en afleiding.

Ik ben zelf nu 31 weken zwanger. Succes met de laatste loodjes
Ik kreeg trouwens 10 gratis ebooks nadat ik iets bestelde bij de ANWB afgelopen week. Wil ze je wel doormailen als dat lukt?

Pb me maar als je dat wilt.



Verder ook leuk om Ted talks te kijken. En als je ervan houdt, Louis theroux.

Leuke serie (nu aan de gang) Mr selfridge.



NLziet.nl heeft een maand gratis abonnement. Aanmelden, 0,01 ct betalen met iDEAL, gelijk weer opzeggen en je hebt een maand van alles extra te kijken.



Vriend en ik , euhm nee we zijn nog niet lang samen, pas een paar maanden soms moet je een gokje wagen in het leven, zeker als het goed voelt denk ik. We zijn al praktisch elke avond/ nacht bij elkaar dus tja. Zonde van de dubbele lasten eigenlijk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven