Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm

16-11-2016 00:55 2302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.

Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.

langer dan 6 maanden groep is zwanger

gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87


naam leeftijd probeert zwanger te worden sinds NOD bijzonderheden
AV199224 / 27sinds september 20169 juli, ronde 12
Camomila 29 / 30sinds februari 201617 april
Emceetje 36 / 37 Januari 2015 15 maart onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari
florence13 36 / 36 mei 2016buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017
Foodsandbeats 34 / 36maart 2016
Labgeek1990 26 / 30 sinds november 2016
Maur91 25 / 24 maart 2016lange cyclussen
Missy1983 33 / 33 sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze 17 maartbloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni
Mollebol1 34 / 34 april 2016 2 juli ronde 9
Pinquinlove 29 / 28 november 2015 29 maart curettage april 2016 mk sept 2016
Rosalie 29 / 30 januari 2016 19 juli ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen
Twilight84 33 / 35 Augustus 2015 30 april
Viva-30 30 / 30 oktober 201529 maart
Yinthe24 24 / 31 mei 2016 30 mei, ronde 11
Zonnebloem111 28 / 30 juni 201619 maart
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ahhh Zonnebloem



Hier beginnen de 2 wachtweken weer. We hebben flink ons best gedaan. En de timing was perfect!

Ik hoop dat ik gewoon de 29e bij de gyn krijg te horen dat ik al zwanger ben Dat zou wel gaaf zijn!
Alle reacties Link kopieren
Twilight, we gaan geloof ik min.of meer gelijk
Wat jammer weer Zonnebloem





Hier ook dit weekend ovulatie gehad en wachten. Samen met Twilight en florence dus... Ik hoop dat timing goed was, geen testen gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Dat is rot Zonnebloem...

En dus een aantal meiden op het wachtbankje, fingers crossed ladies!



Stella, leuk van je te horen, hoop dat alles goed gaat!



Ik heb woensdag mijn laatste controleafspraak van de cyclusmonitoring, dan hoor ik nog de uitslag van de bloedtesten. Ik ben heel benieuwd, maar tegelijk denk ik ook dat het wel ok is. En dat we dus gewoon weer verder gaan proberen.

Heb mijn schoonzus inmiddels op de hoogte gebracht en zij vertelde dat het bij haar 11 maanden heeft geduurd, dat vond ik wel een beetje geruststellend om te horen. Maar maakt het ongeduld niet minder..
Alle reacties Link kopieren
Nou Foods en Florence als wij gewoon even alle 3 tegelijk zwanger worden, de volgende maand alle andere dames. En dan is de tabel leeg

Goh zou het maar zo makkelijk gaan!



Getting wat was het doel van de cylclusmoitoring? Benieuwd naar de uitslag!
Alle reacties Link kopieren
Tijdje niet meegeschreven omdat ik even los moest komen. Vandaag weer ongesteld geworden. Nog 1 ronde voor we naar het ziekenhuis mogen.



Knuffels aan iedereen die ze kan gebruiken, en dennen gefeliciteerd! Het kan dus wel in dit groepje!
Alle reacties Link kopieren
quote:twilight84 schreef op 20 maart 2017 @ 16:54:

Nou Foods en Florence als wij gewoon even alle 3 tegelijk zwanger worden, de volgende maand alle andere dames. En dan is de tabel leeg

Ik zeg: laten we dat maar gewoon doen
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden,



Wat balen voor degene die toch weeeer ongesteld zijn geworden -_- maar houd vertrouwen in jezelf, in je lijf, ook voor ons komt het moment van een positieve test steeds dichterbij.



Dennen, jij van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Je geeft mij heel veel hoop, dat het hier ook goed komt, maar dat ik gewoon wat geduld moet hebben.



& ik duim voor alle meiden op het wachtbankje, dat er nu een ware babyboom losbarst! Lijkt me fantastisch.



Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!



Emceetje heeft me doorverwezen naar dit topic. Wij zijn nog niet zo heel lang bezig maar wel langer dan zes maanden.



Even over ons:

Ik ben 35 en mijn man is 44 en we hebben een zoontje van bijna twee. Sinds september proberen we nu een tweede kindje te krijgen maar tot nu toe geen succes gehad. Wel een vroege miskraam gehad in november. Positief getest en in de week na mijn nod ging het mis.

Ik ben wel erg verwend want van mijn zoontje was ik meteen de eerste ronde zwanger.

Ik heb nu alleen wat zorgen in mijn achterhoofd omdat ik inmiddels 35 ben en ook omdat ik een keizersnee heb gehad. Dat kan soms ook problemen opleveren. Dus nog even afwachten. We beginnen nu aan ronde acht.
Hoi Marg, welkom hier. Wat naar om een miskraam gehad te hebben. Hopelijk ben je weer snel zwanger en blijft het goed gaan. Net zoals bij iedereen hier natuurlijk!!
Alle reacties Link kopieren
Rosalie, geniet van je maand pauze. Ik hoop dat het je goed doet!

Twilight, Florence, Foodsandbeats, hoe is het op het wachtbankje?

Zonnebloem, balen weer!

Marg, welkom. Hopelijk vind je herkenning.

GettingEven, hopelijk morgen een goede uitslag!



Hier: sta ik de komende twee maanden op pauze. We gaan chromosoom-onderzoek laten doe , die uitslag duurt heel lang, daarnaast een herhaling van het stollings-onderzoek, maar dat mag pas over n maand of 2 zodat de zwangerschap echt goed uit je bloed is en je lichaam weer in balans. We kiezen er voor om de onderzoeken nu eerst even af te wachten, zodat een volgende zwangerschap misschien wel goed gaat.

Ik heb de komende tijd dus weinig te melden en verdwijn even naar de achtergrond. Blijf jullie wel volgen en heel hard duimen voor iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Hmmm iemand hier ervaring mee: ik.heb nu al 3 dagen een positieve ovulatie test. Nooit eerder gehad, wel paar keer 2 dagen maar nooit 3.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring mee florence .. wel dat hij oploopt en afloopt, maar meestal 1/2 dagen knal inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
ja vind het maar vreemd, ik ben echt uber regelmatig (zowel menstruatie als eisprong) maar nog nooit 3 dagen een positieve test gehad. Ik wacht het maar af maar vind het vreemd
Alle reacties Link kopieren
Hier gisteren weer een klein dipje... vriendlief en ik waren aan het koken, hadden het echt super gezellig grapjes maken, lachen.



Stond mn achterbuurmeisje bij de deur (bijna 4, te lief meisje) ze wilde iets vertellen, ze mocht een kamer op zolder gaan betrekken, want mama heeft een baby in d'r buik. Broertje is afgelopen weekend 1 jaar geworden, dus dit wordt nr 3.



Stemming was gelijk tot een dieptepunt gedaald even.. zo stom!



Gelukkig mezelf herpakt, mijn tijd komt nog wel. & heel fijn app gesprek met de buurvrouw, dat ze rekening met me gaat houden. Ze heeft zelf een miskraam gehad, dus weet exact hoe ik me voelde, maar ze wilde niet dat ik het van de straat zou horen, dus ook superlief.
Alle reacties Link kopieren
Ja, snap dat je het vreemd vind, zou ik ook hebben. Helaas kunnen we niet ff in die machine kijken dat lichaam heet .. zou soms wel makkelijk zijn!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Marg. Wat vervelend van de miskraam. Hopelijk ben je snel weer zwanger en blijft het goed gaan.



Wat jammer dat je nu 2 maanden moet wachten Bjorg. Hopelijk komt er iets nuttigs uit de onderzoeken.



Florence13 ik stop altijd met testen als ik een positieve ovulatietest heb gehad. En sowieso heb ik nog maar twee keer die testen gebruikt want ben ook regelmatig. Heb weleens gelezen dat ovulatietesten ook verkleuren op het zwangerschapshormoon maar ik weet niet of dat al kan direct na de eisprong. Weet ook niet hoelang de hormonen in je lijf blijven die de eisprong opwekken. Maar ik zou gewoon geduld proberen te hebben en desnoods een vroege zwangerschapstest doen voor NOD. Spannend weer he zo net na de eisprong.



Hier weet ik niet precies waar in de cyclus ik zit want ik heb de app verwijderd. Maar volgens mij nog ruim voor NOD. Nog niet met condoom gedaan en twijfel ook erg of ik de laatste kans op een 2017 kindje wel wil overslaan. Eind volgende week naar Rome dus dat zal net na de eisprong zijn........ Mijn man vind het ook erg zonde om deze kans over te slaan dus dat speelt ook wel mee. Probeer er nu wel relaxter in te staan en gewoon te eten wat ik lekker vind op de hele rauwe dingen na. Dat gaat goed. Van het weekend een high tea en brunch gehad en toen was ik er ook niet mee bezig. Zit nu te denken achja pizza en pasta zijn toch goed warm dus kan best twee dagen in Rome eten en ook nog proberen zwanger te worden. Maar neem wel komende week wat afstand van het forum want wil me wel focussen op ons leuke tripje. Dus nee als ik mezelf zo teruglees gaat het stoppen me niet lukken. Probeer er wel minder mee bezig te zijn dus vul deze maand geen NOD in.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij maak je pas hcg aanna innesteling, dus zal wel niet nu aan de hand zijn. Waarschijnlijk gewoon veel lh aangemaakt denk ik. Vind het vreemd maar maak me niet druk



Rosalie, success met loslaten, hoop dat je een super vakantie gaat krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik stopte eerder ook met testen na positiebe test maar mijn man vond het wel.interessant om.te kijken hoelang die piek duurde. Omdat ik toch te veel staafjes heb elke keer ik dat maar gedaan.



Overigens heb ik stellig de indruk dat hij alleen langer wil testen omdat hij dan hoopt dat ik meerdere dagen positief test, hij heeft namelijk geen enkele last van prestatie druk. En gaat dus voor het niet geschoten is altijd mis principe
Alle reacties Link kopieren
Florence, ik had meestal 1 à 2 dagen een positieve ovulatietest, miscshien kan je ook 3 dagen een lh-piek hebben, dat weet ik niet. Mijn gyn heeft me altijd met klem aangeraden te stoppen met testen zodra je een positieve ov.test hebt, daarna zou het niet zoveel meer zeggen omdat je ei toch springt 24-48 u na de eerste waarneming van een lh piek (ongeacht hoe lang die aanhoud dus).



Het is wel zo dat ovulatie-testen ook uitslaan van hcg (zwangerschapshormoon). Mocht je twijfelen aan je laatste menstruatie, kan je er voor de zekerheid een zwangerschapstest tegenaan gooien. (Ik geloofde nooit in dit soort verhalen, maar heb het nu dus zelf meegemaakt...). Succes!!



Rosalie - je moet doen waar je je goed bij voelt, en zo te horen is een pauze inlassen ook best stressvol. Voor je een positieve test hebt is er echt geen reden om eten en drinken/alcohol te laten staan, dus je kan gewoon beiden doen. én proberen, én genieten van Rome.



Ik vind die 2 maanden pauze nu wel even lekker - het is tenslotte onderdeel van het plan: liever 2 maanden pauze en daarna een plan voor een succesvolle zwangerschap, dan stug doorgaan en nóg x miskramen. We gaan in juni op vakantie dus nu focus ik me op een mooi gezond lichaam zodat ik lekker in m'n zomerjurkjes rond kan zwieren
Alle reacties Link kopieren
Precies bjorg gewoon even je lijf je lijf laten zijn en genieten van het zonnetje



Ik twijfel niet aan mijn laatste menstruatie, was zoals hij altijd is. Wist gewoon niet dat ik 3 dagen positief kon testen.
Alle reacties Link kopieren
@Florence: Ik heb een paar maanden terug een tijdje ovulatietesten gebruikt. Nu heb ik niet echt drie dagen achter elkaar knaltesten gehad, maar wel een keer een kleine piek rond dag 14 en toen een knaltest op dag 18. Ik had dus een late eisprong die maand. Ik moet ook zeggen dat niet alle testen even duidelijk zijn. Ik heb een paar keer action testen gebruikt bijvoorbeeld, en het maakt niet uit wanneer in de maand ik die gebruik maar ze slaan altijd uit en rond mijn eisprong zijn ze maar ietsje donkerder dan de rest van de maand dus die waren niet echt duidelijk.

Het schijnt ook dat je boven de 35 meer LH aanmaakt waardoor testen soms anders uitslaan (en de kans op tweelingen groter is)



Daarnaast heb ik nog een vraag. Vorig jaar september zijn we dus begonnen met proberen voor een tweede kindje en sinds dat moment heb ik elke maand, na mijn eisprong enorm gevoelige borsten. Doet echt zeer als je er aankomt dus dat is echt niet fijn en dat duurt totdat ik weer ongesteld word en dan is het met een dag weer over. Daarvoor had ik dat nooit. Heeft iemand enig idee waarom dat gebeurd?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee waarom dat gebeurt maar ik heb dat ook, had ik vroeger niet maar na mijn 30e dus wel.



Ik gebruik de testen van clearblue en die zijn echt heel duidelijk, maar ik denk dat het statistisch wel zou moeten.kunnen, drie dagen
Hallo allemaal,

Mag ik misschien ook meeschrijven? Ik had een eigen topic geopend omdat ik niet ontzettend wilde inbreken op een groepje schrijfsters. Emceetje wees me op dit topic en dat is eigenlijk wel heel gelijk aan mijn eigen verhaal.



Ik ben vandaag net 34 geworden, mijn man is ook 34 en we proberen sinds 11 maanden zwanger van de eerste te raken. Ik zit nu op het eind van cyclus 7 (aan de krampen te voelen, zucht). Na het stoppen met de pil duurde het even voor mijn eerste menstruatie kwam. Nu zit ik rond de 36 dagen per cyclus.



Ik merk de laatste tijd dat ik steeds jaloerser begin te raken op mensen in mijn omgeving die vertellen dat ze zwanger zijn. Ik gun het ze ontzettend hoor, en ik weet natuurlijk niks van de weg die zij afgelegd hebben. Maar toch voelt het alsof iedereen maar zwanger wordt en ik niet. Ik maak me ook wel zorgen om de leeftijd en het feit dat ik ongemerkt 2 jaar met chlamidia heb gelopen 5 jaar geleden (mijn ex ging vreemd en had niet het fatsoen om dat beschermd te doen, en ik vertrouwde hem). Dat eindigde in een cryo-behandeling van de baarmoederhals. Als het goed is, is de kans maar superklein dat je er onvruchtbaar van wordt, maar wat als ik de gelukkige ben?

Anyway, mijn man doet zijn best en en wil het nog liever dan ik, maar hij is niet zo goed in het kletsen erover. Hij ziet wel hoe het loopt en je dit soort dingen afvragen maakt je niet sneller zwanger. Is ook wel zo, maar toch
Alle reacties Link kopieren
Welkom mollebol, schrijf lekker mee. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven