Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm

16-11-2016 00:55 2302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.

Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.

langer dan 6 maanden groep is zwanger

gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87


naam leeftijd probeert zwanger te worden sinds NOD bijzonderheden
AV199224 / 27sinds september 20169 juli, ronde 12
Camomila 29 / 30sinds februari 201617 april
Emceetje 36 / 37 Januari 2015 15 maart onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari
florence13 36 / 36 mei 2016buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017
Foodsandbeats 34 / 36maart 2016
Labgeek1990 26 / 30 sinds november 2016
Maur91 25 / 24 maart 2016lange cyclussen
Missy1983 33 / 33 sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze 17 maartbloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni
Mollebol1 34 / 34 april 2016 2 juli ronde 9
Pinquinlove 29 / 28 november 2015 29 maart curettage april 2016 mk sept 2016
Rosalie 29 / 30 januari 2016 19 juli ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen
Twilight84 33 / 35 Augustus 2015 30 april
Viva-30 30 / 30 oktober 201529 maart
Yinthe24 24 / 31 mei 2016 30 mei, ronde 11
Zonnebloem111 28 / 30 juni 201619 maart
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welkom Marg en Mollebol!



Florence, ik heb wel eens drie dagen knalpositieve testen gehad, maar gebruikte toen wel de gevoeligere variant van Sensitest. Ik weet niet welke jij gebruikt?



Hier zit ik op/rond mijn NOD en ik maak mezelf helemaal gek van het twijfelen en voel van alles (en daarna weer niets). Het stomme is dat ik gewoon moet afwachten, verder kan ik er natuurlijk niets aan doen, maar mèn wat is dat soms moeilijk. Testen wil ik nog niet, twee dagen geleden gedaan en dat was negatief. Zucht.. vanavond maar eens sporten en gelukkig mag ik morgen weer werken
Hoi mollebol!!!!





Over gevoelige borsten na de eisprong: heb ik ook de laatste maanden. Begint vlak na mijn eisprong en stopt zodra ik ongesteld ben geworden. Daarbij zijn ze ook direct een stuk groter... Echt pijn doen ze niet, maar irritant gevoel is het wel en mijn bh's passen niet meer goed die dagen en juist dan heb ik behoefte aan een comfortabele bh.
Leuk!



Hee Marg, jij ook hier?

Gevoelige borsten een week na de ovulatie ken ik ja. Een dag of 5 voor mijn menstruatie stopt dat.

Geen idee welk hormoon ervoor zorgt. Maar zere borsten zie ik dus nooit als signaal dat ik mogelijk zwanger ben.



Camomilla, ik zit ook op mijn NOD. Lastig om je hoofd niet op hol te laten gaan he? Als we zeker weten op het juiste moment gesekst hebben, voel ik eigenlijk altijd wel vanalles voor de NOD. Dat is meer de wens denk ik Denk je dat er een kans is deze keer?

Bij mij wisselt elke cyclus wel een dag of 4 in lengte. Ik had het gisteren verwacht, maar dat zegt dus niks. Vandaag voel ik wel de kramp opkomen, dus morgen zal het wel zover zijn.
Alle reacties Link kopieren
Haha, Mollebol, dus we zitten in hetzelfde schuitje ;) grappig dat gevoel van wensen/voelen, dat heb ik ook! Als ik weet dat de kans heeeel klein is dan voel ik ineens ook veel minder . Deze maand hebben we op de juiste momenten seks gehad, dus een kans is er wel (maar ik weet ook dat de kans niet heel groot is, dus ik durf niet te veel hoop te hebben).



Gefeliciteerd trouwens met je verjaardag!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Mollebol. Wat erg zo'n ex gelukkig ben je daar vanaf maar wat heftig dat je door hem chlamydia hebt opgelopen. Hoop niet dat dat er wat mee te maken heeft dat je nog niet zwanger bent maar denk dat als je de mm ingaat ze dat meteen zullen onderzoeken want onderzoek naar chlamydia is het eerste wat ze doen. Hoop voor je dat je snel zwanger bent en dat je geluk hebt gehad.



Spannend camomila duim voor je dat je de volgende bent die ons gaat verlaten het wordt hier wel gezellig druk maar liever een druk forum voor ons als zwangeren.



Ik heb wel wat stevigere borsten rond NOD maar niet erg pijnlijk. Hoop er elke maand op dat ze vet veel pijn doen en cupmaten groeien en ik dan zwanger blijk te zijn maar helaas is dat nog niet voorgekomen
Alle reacties Link kopieren
Helaas, ik ga jullie nog niet verlaten, vanmorgen ongesteld geworden
Alle reacties Link kopieren
Jammer camomila
Alle reacties Link kopieren
Dag lieve dames en welkom Marg en Mollie.. Rot dat ook jullie je moeten aansluiten hier, hopelijk zijn jullie snel weer weg . En wat jammer dat het voor jou nog niet zover is Camomila.

Bjorg, ik vind dat je heel sterk bent hoe je met de situatie omgaat. Succes in deze twee maanden van herstel

Emceetje, hang in there meid!

Rosalie, ik begrijp heel goed dat je het lastig vindt om echt een maand pauze te nemen. Gewoon doen wat goed voelt.



Hier: gisteren echt een vreselijke afspraak gehad in het zh. Wéér een andere arts, een man dit keer. Hij nam niet de tijd om na te gaan wat er precies was gebeurd tijdens de cyclus monitoring, mopperde continue over het feit dat ik zoveel verschillende artsen heb gezien en trok mijn geconstateerde eisprong in twijfel. De bloedwaarden wezen niet op een goede eisprong, maar dit kon ook aan de timing van de bloedafname liggen. Nu een nieuwe afspraak voor start OFO over 2 maanden, met of zonder man. Voel me er heel rot over, net of alles tot nu toe voor niets was.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend Gettingeven. Hier wordt je alleen maar onzeker van. En weer 2 maanden wachten is ook lastig. Hoorde de cyclusmonitoring niet bij de ofo? Wel verschillend hoe dat in verschilde ziekenhuizen gaat. Hopelijk kunnen ze de eisprong binnenkort wel goed vaststellen dan......
Alle reacties Link kopieren
Het hele traject hoorde officieel nog niet bij de ofo, ik belandde eigenlijk 'te vroeg' in deze onderzoeken doordat ik zo lang bloed verloor na met de pil te zijn gestopt. Het gaf reden om te denken dat mijn hormonen volledig overhoop lagen.



Ik hoop niet dat ik al deze onderzoeken nu opnieuw moet doen omdat ze het zo rommelig hebben afgerond, want het zou normaal gesproken al verschillende inzichten geven die binnen het ofo verkregen worden.
Rosalie: Voor de tabel: ik ben sinds april 2016 bezig en mijn NOD was ongeveer 22 maart. Nog geen menstruatie dus ik zit nog in die ronde.

En ja, ik voelde dat van mijn ex echt als nog even een trap na. We zijn 6 jaar samen geweest, waarvan 4 samen gewoond. Ik kwam er pas 2 jaar nadat we uit elkaar waren achter. Maarja, dat is allemaal uitgepraat voor zover mogelijk en ik heb nu echt een fantastische man waar ik ook alweer 5 jaar mee samen ben.



Jammer Chamomila! Balen...



Wat een rotbezoek aan het ziekenhuis GettingEven! en weer 2 maanden wachten, dat is lang! Wat is OFO eigenlijk?



Vanmorgen heb ik een test gedaan omdat ik gisteren mijn NOD verwachtte. Die was dus negatief. Helaas. Maar nog steeds geen menstruatie, wel kramp. Dat heb ik al 3 dagen. Meestal is kramp volgende dag menstruatie. En ik zit ook onder de pukkels, wat ik normaal alleen met de eisprong heb. Dus heel even dacht ik... zou het?? Niet zwanger dus.

Mijn cycluslengte schommelt wat en ik kan dus het eisprong moment verkeerd herkend hebben. Het zal wel een latere eisprong geweest zijn. Toch voelde ik iets meer dan twee weken geleden de zere borsten opkomen, en in andere cyclussen was dan precies 2 weken later de menstruatie. Kan een LF ook in lengte verschillen van maand tot maand?
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe mensjes!



Pfff lekker dan Getting!



Hier zit ik nog gewoon rustig op het wachtbankje.

Ik had vandaag wel dat meerdere dingen een rare nasmaak hadden, dat heb ik echt nooit.

Maar ja zal wel griepje ofzo zijn....
Alle reacties Link kopieren
Ofo is het oriënterend fertiliteits onderzoek. Meestal is dat inwendige echo's op meerdere momenten in de cyclus en bloed prikken, spermaonderzoek en eventueel een HSG. Dat laatste moet je maar even googlen want dat heb ik niet gehad.

Daarna krijg je eventueel vervolgonderzoek en als ze niks hebben gevonden wordt je weer voor een tijdje naar huis gestuurd om zelf te proberen.



Fijn mollebol dat je nu zo n fijne man hebt. Duim voor je dat die menstruatie toch wegblijft.



Spannend twilight. Hopelijk is het geen griep...........
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



@gettingeven: wat vervelend zeg! Kan me goed voorstellen dat je het gevoel hebt dat ze niet weten waar ze mee bezig zijn. En dat ze je niet serieus nemen. Ik zou bij de volgende afspraak vragen om iemand die je eerder gehad hebt. Als een bierviltje rondgeschoven worden tussen acht verschillende mensen is waardeloos en het slaat nergens op.



@mollebol: je LF hangt af van je eisprong. Ik heb soms mijn eisprong op dag 14 maar heb hem ook wel eens op dag 18 gehad maar mijn cyclus is meestal 27 of 28 dagen dus dan is de LF korter als de eisprong later is.

Ik heb wel gehoord dat als je LF korter is dan 9 dagen dat het dan lastig is om zwanger te worden.



@twilight: vreemde ervaring met die smaak. Even afwachten dus.



Voor mezelf: dag 14 van mijn cyclus is aanstaande zaterdag dus we gaan de komende dagen netjes om de andere dag proberen. Dinsdag begonnen en dan door tot en met dag 18. Ik heb de ovulatietesten de deur weer uit gedaan. Vond het niet prettig dus we pakken het nu weer aan zoals met mijn eerste zwangerschap.

Als het rond juni nog niet gelukt is, ga ik langs de huisarts. Ik hoop dat ik ivm mijn leeftijd en keizersnee verleden wellicht iets vlotter terecht kan.
Alle reacties Link kopieren
Twilight ( mijn nod-genoot) wat spannend! Ik voel, of proef, niets
Alle reacties Link kopieren
Ha Marg wij lopen ook gelijk op en doen het tot nu toe ook om de dag. Gister alleen een huilbui want we waren het aan het doen en ineens werd ik zo onzeker of het bij mijn man wel ging lukken dat ik er helemaal overstuur van was. Gelukkig begreep mijn man het wel alleen was het wel jammer van het moment want daarna was het toch weer een beetje een moetje omdat de spontaniteit wel weer verdwenen was nu maar weer vol vertrouwen de komende dagen tegemoed en er niet teveel overna denken
Alle reacties Link kopieren
@rosalie: dat soort buien komen soms gewoon. Handiger is wel als jullie dat soort dingen bespreken op andere momenten. Dan overvalt het je minder als jullie een gezellig momentje hebben. Hopelijk voel je je nu weer beter.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor Marg gaat weer prima nog wel even samen besproken vandaag maar hij begreep het wel gelukkig. Maar volgende keer niet meer doen haha. Vanavond hebben we een leuk feestje dus even wat afleiding dat is altijd fijn.

Fijn weekend allemaal!
Ohh Rosalie.. wat een moment voor een huilbui ja! Daar baalde je vast zelf ook van. Ach kan gebeuren, even lief zijn voor elkaar en volgende keer weer sexy times! Fijn dat je wat afleiding hebt vandaag, veel plezier op je feestje!



Camomila: alweer een beetje bekomen van de teleurstelling?

GettingEven: hoe gaat het nu?



Twilight en Florence13, merken jullie al meer? Zijn er meer dames die tegen de NOD zitten?



Ik ben nog steeds niet ongesteld, ik snap er niks van. De start van de zere borsten is al twee en een halve week geleden, en zijn inmiddels ook weer weg. Normaal ben ik altijd precies 2 weken na die symptomen ongesteld. Normaal zit ik rond de 34-37 dagen en dit is dag 40. Testen blijven negatief. Dus wat is er nou weer met mijn cyclus aan de hand?? Ik baal er een beetje van, temeer omdat ik me voel als een 13-jarige moody tiener. Tijd voor een menstruatie!



Genieten jullie ook zo van het zonnetje?? Dat helpt altijd! Heerlijk weekend alvast, jeej!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Mollebol en Marg!



Er wordt weer druk gekletst hier! Ik duim voor degenen die op het wachtbankje zitten! Twilight, dat klinkt spannend met die smaak!



Rosalie, wat balen dat zo’n huilbui je net dan overkomt. Ik heb één keer een huilbui gehad net na de seks, maar dat kwam door stress op het werk, m’n man schrok zich kapot en dacht echt dat hij iets ontzettend verkeerd had gedaan



Mollebol, wat vervelend zeg. Hopelijk heb je snel duidelijkheid want dit soort dagen kosten altijd zoveel energie.



Ik ga zeker genieten van het zonnetje, nog even de laatste uurtjes op het werk uitzitten en daarna heerlijk in de tuin zitten denk ik! Hier verder niet zo veel te melden, m’n eisprong is volgende weekend pas. Nu even lekker genieten en niet te veel eraan denken dus!
Alle reacties Link kopieren
Alles smaakt vandaag wel weer normaal.

Toch bizar hoe je jezelf dan van alles in je hoofd gaat halen.



Nog 9 dagen wachten. Maar eerst woensdag nog naar de gyn....
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar hoor Mollie en Twilight, van de verwarrende cyclus en "symptomen", hopelijk zijn er echte bij!



Ik heb net tijdens etentje met broer en zus gehoord dat ook broer (jonger dan ik) een kleintje krijgt! Heel leuk, ben erg blij voor ze maar ik kon er niets aan doen dat ik wel even moest huilen. Nu zijn wij de enigen van de broers en zussen zonder kinderen of zwangerschap.
gettingeven...
Alle reacties Link kopieren
ach gettingeven, wat kan dat confronterend zijn hè?



Raar Mol, ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.



Rosalie, wat vervelend dat het nou juist op zo'n moment gebeurde. Ik heb dat twee maanden geleden ook gehad, gewoon van de spanning en het spontaan MOETEN zijn



Hier is de teleurstelling wel weer wat over, ik merk wel dat het heftiger was omdat ik niet helemaal fit ben (snotverkouden, slecht slapen). Op naar de volgende ronde dan maar. Voor de tabel: mijn W/NOD is 17 april.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het weer wat beter gaat camomila.



Hier ging het gister ook weer beter en voelde gisteravond mijn eierstok dus de timing was goed volgens mij. Morgen nog een keer gezellig maken voor de zekerheid en dan zitten we weer op het wachtbankje. Ben benieuwd, dit keer voel ik mijn linker eierstok en die voel ik maar zelden, meestal springt hij rechts. Hoopvol dat deze eierstok beter zijn werk heeft gedaan al weet ik natuurlijk niet waar het aan ligt dat we nog niet zwanger zijn. Best bijzonder dat je na zo'n tijd weer zo vol vertrouwen kan zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven