Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm

16-11-2016 00:55 2302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.

Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.

langer dan 6 maanden groep is zwanger

gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87


naam leeftijd probeert zwanger te worden sinds NOD bijzonderheden
AV199224 / 27sinds september 20169 juli, ronde 12
Camomila 29 / 30sinds februari 201617 april
Emceetje 36 / 37 Januari 2015 15 maart onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari
florence13 36 / 36 mei 2016buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017
Foodsandbeats 34 / 36maart 2016
Labgeek1990 26 / 30 sinds november 2016
Maur91 25 / 24 maart 2016lange cyclussen
Missy1983 33 / 33 sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze 17 maartbloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni
Mollebol1 34 / 34 april 2016 2 juli ronde 9
Pinquinlove 29 / 28 november 2015 29 maart curettage april 2016 mk sept 2016
Rosalie 29 / 30 januari 2016 19 juli ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen
Twilight84 33 / 35 Augustus 2015 30 april
Viva-30 30 / 30 oktober 201529 maart
Yinthe24 24 / 31 mei 2016 30 mei, ronde 11
Zonnebloem111 28 / 30 juni 201619 maart
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, je past er prima tussen met je verhaal, dus schrijf lekker mee!
Hoi allemaal, ik lees al een tijdje met jullie mee en durfde niet zo goed mee te schrijven, omdat veel van jullie al wat langer bezig zijn dan ik. Nu lees ik net het verhaal van Dreamer, en ik vind alles zó herkenbaar. Ook hier gestopt met anticonceptie in september 2016 (ik had een spiraaltje), begonnen in oktober 2016 en nu in ronde 8 (heb een korte cyclus van 23-26 dagen, dus ik ga wat sneller).



Ook wij zijn jong (24 en 26) en ik hoor dan ook vaak 'je hebt nog zoveel tijd'. Dat weet ik ook wel, maar met elke ronde krijg ik meer angst dat er iets aan de hand is. Ik geloof gewoon niet meer dat er niets aan de hand is, want we zijn zo jong, ik heb een vrij regelmatige cyclus, we hebben een gezond gewicht en geen medische voorgeschiedenis, dus hoe kan het nu dat het nog niet gelukt is?



Ik hoor veel verhalen van 'ongepland zwanger' of 'sneller dan we dachten' en dat maakt me onzeker en verdrietig. Mijn vriend is er heel nuchter onder terwijl ik soms echt heel verdrietig kan zijn. Ik zou graag met jullie mee praten



Edit: ook al zijn we jong, ik voel die biologische klok wel tikken. De vrouwen in mijn familie (moeder, oma, tante) kwamen allemaal vervroegd in de overgang (voor hun 40e) en dat vind ik best eng. Ik zou dan ook graag, naast een semenanalyse bij vriendlief, m'n AMH willen laten testen als ik na 12 pogingen nog niet zwanger ben. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan dat zomaar of is het een dure bepaling?
Alle reacties Link kopieren
Mollebol: pijnlinke borsten zijn meestal een signaal dat je ovulatie geweest is, niet dat hij nog moet komen. Het wordt namelijk veroorzaakt door de stijging in progesteron en dat gebeurd pas na de ovulatie. Ik denk dus dat je eisprong gisteren is geweest.



Dreamer: de emotionele achtbaan hoort er een beetje bij. Nu klinkt het voor jou erg vervelend als iedereen zegt: ach je bent nog jong, je hebt tijd zat. Je hebt nu besloten dat je zwanger wilt worden en dan wil je daar niet een jaar of langer op wachten. Het enige verschil is dat je biologische klok nog niet zo hard tikt als bij dames die boven de 30 zijn. Schrijf gerust mee. Iedereen hier deelt je frustratie.



Florence: ik herken het wel dat je even niks wilt deze maand. Dat had ik vorig ook een beetje. Is niks mis mee. Gewoon jezelf die tijd gunnen. Als je hoofd er nu even niet naar staat dan is dat maar zo.
AV jij ook welkom!

Ik heb geen ervaring met sperma-onderzoek nog. Maar de andere dames wel.

Wat een korte cyclus inderdaad! Ik zit ook in ronde acht en ben sinds april 2016 bezig. Weet je hoe lang je LF is? Wel veel kansen in een jaar dus.

Ik kan me voorstellen dat vroege overgang dan een beetje een angst is bij jou. Ik hoop dat jullie binnenkort nog positief testen!



Marg: zo heb ik het ook geleerd ja, google is in het afgelopen jaar zorgvuldig uitgeplozen haha! Maar de zere borsten zijn zaterdag al gestart en de pukkeltjes daarvoor al. Bij mij andersom dus, want de testen zijn daarna nog donkerder geworden.
Whaa ha! Die moet ik ff delen hoor! Ik heb vandaag een knal positieve ovulatietest

Geen twijfel, de streep is donkerder dan de controle streep. Voor het eerst dat ik mijn eisprong met ovulatietesten opgespoord heb, ben helemaal blij!



Dus bij mij is het gewoon normaal dat ze altijd wel "licht positief" zijn en schommelen in hoe donker ze zijn. De echte positieve komt dan nog! Morgen of overmorgen dus. Het plan: vanavond even gezellig doen en vrijdag ochtend weer.
Mijn LF is tot nu toe steeds ongeveer 10-11 dagen (heb 3x ovulatietesten gebruikt; nooit echte knalstreepjes, maar wel een duidelijk verschil), dus ook wat korter maar gelukkig wel langer dan een week.



Yes wat goed! Succes
Alle reacties Link kopieren
AV: ook als je op basis van je leeftijd elke maand 20% kans hebt om raak te schieten kan het evengoed zijn dat je een jaqr of langer nodig hebt. Soms is het helaas gewoon niks meer dan alleen domme pech. Maar ik kan me je zorgen wel voorstellen hoor! Ik had/heb zorgen over de keizersnee die ik heb gehad. Je gaat je na een tijdje toch afvragen of dat niet meespeelt.



Mollebol: feestjuh!!! Goed zeg en wel maf dat je symptomen zo gek doen haha. Morgen nog een keertje gezellig maken dan! Op welke cyclusdag zit je nu?
Alle reacties Link kopieren
quote:AV1992 schreef op 19 april 2017 @ 13:44:

met elke ronde krijg ik meer angst dat er iets aan de hand is. Ik geloof gewoon niet meer dat er niets aan de hand is, want we zijn zo jong, ik heb een vrij regelmatige cyclus, we hebben een gezond gewicht en geen medische voorgeschiedenis, dus hoe kan het nu dat het nog niet gelukt is?

Zo herkenbaar! Precies dit gevoel heb ik ook, en wordt elke maand weer versterkt. Zeker als ik door mijn tijdlijn op fb scroll, en elke keer weer een nieuwe kinderkamer voorbij zie komen..



Fijn dat ik me bij jullie mag voegen!
Always count your blessings!
Marg: dag 26 in de cyclus. Dus lijkt erop dat NOD op 2 mei wel een goede gok is geweest. 39/40 dagen.



AV gelukkig niet minder dan 9 dagen dus. Hopelijk hebben jullie gewoon pech gehad en heb je toch snel die positieve test in je handen.



Ik schreef toen ik net gestart was mee in een ander topic. Daar zijn de eersten alweer uitgerekend. En de ene na de andere werd zwanger. Super leuk voor hen natuurlijk. Maar ik heb daar bewust afstand van genomen toen ik me rot ging voelen. Nieuws over zwangerschappen in de omgeving kun je helaas niet verbergen. Want je wil er natuurlijk wel zijn voor je vrienden en familie. Maarja soms.... Ik ken dat gevoel maar al te goed.

Twee van mijn collega's zijn zwanger van de tweede. Eentje van een ongelukje en staat nu op knappen. En de ander was toen ik begon ook nog niet bezig voor de tweede. En ik sta erbij met zo'n gevoel van: voordringers! Al is dat niet rationeel natuurlijk. Maar ik geloof wel in gevoelens niet wegstoppen.
Alle reacties Link kopieren
kan iedereen zich nog herinneren dat ik alles op zijn beloop zou laten gaan, niet zou gaan testen en me verstandig zou gaan gedragen? Juist, dat is dus mislukt....



ik voelde me zo vreemd gisterenavond, en zei tegen mijn man dat ik me voelde alsof ik een eisprong ging krijgen, manlief vond dat ik maar gewoon moest testen, maar ik had immers besloten dat ik dat niet zou doen en alles rustig zou laten gebeuren. Vanmorgen toch getest en jawel, knalpositief. Ben echt blij, ik denk dat ik ook gewoon een normale cyclus krijg en dat geeft echt rust.
Alle reacties Link kopieren
dreamer en AV: dat vind ik zo'n onzin dat 'je hebt nog tijd' je hebt altijd met alles nog tijd. Als je gaat shoppen met een vriendin zeg je toch ook niet: nee joh dat jurkje moet je niet kopen, je hebt nog tijd, waarschijnlijk nog 60 jaar. Of als iemand honger heeft zeg je nooit: ah joh je hebt nog tijd, je verhongert echt niet voordat je 5 weken niets gegeten hebt. Het gaat niet om hoelang je nog hebt, het gaat erom dat je het nu wit. Daarbij kan ik me heel goed voorstellen dat je je na een tijdje zorgen gaat maken, het betekent natuurlijk niet dat er iets aan de hand is, maar de 'wat als' begint dan wel te kriebelen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe mensen



Oh Florence wat fijn dat je cyclus meteen weer goed is , top!



Hier vandaag de hele dag al een zere/ opgeblazen buik. Geen idee waar dat aanligt. Vervelend is het wel.

Morgen is het dag 21 van mijn cyclus alweer, dus weer naar het lab bloed laten prikken.
Alle reacties Link kopieren
@mollebol Dat is wel vervelend inderdaad. Goede regel op dit topic dat mensen waarbij het gelukt is zich bij een ander topic aansluiten.



@Florence Precies! Had echt even nodig dat iemand dat even zei, dankje



Ohja, ik praat maar gewoon mee met mijn ervaringen en gevoelens enzo. Voelt een beetje stom omdat ik weet dat jullie allemaal al (veel) langer bezig zijn dan ik. Als het op jullie overkomt alsof ik zeur, omdat het vergeleken met jullie nog niets is moeten jullie het zeggen hoor! Dat is totaal niet mijn bedoeling..



Oh trouwens, ben nieuwsgierig: zijn de meesten van jullie bezig voor jullie eerste kindje?
Always count your blessings!
Alle reacties Link kopieren
Florence: die voornemens en dan in een opwelling toch iets anders doen..zo herkenbaar! Wel fijn dat je je ei gevonden hebt. Het kan toch geen kwaad om te kijken of je dit ei kunt benutten?



Twilight: wat controleren ze bij het bloedprikken? En wanneer hoor je of dat wel of niet goed was?



Mollebol: Lastig al die confronterende dingen. Kan me goed voorstellen dat dat vervelend is. Ik heb een vriendin die erg graag een tweede kindje wil en al 6 jaar geen anticonceptie meer gebruikt (zijn nog niet naar de dokter geweest door omstandigheden) maar ik loop ook al een tijdje na te denken hoe ik het haar moet gaan vertellen. Ik wil haar niet kwetsen maar ik wil ook niet dat ze het via via van anderen hoort.

Ik hoop dat jij ook snel positief nieuws hebt.



AV: kunnen ze niet checken bij je of jij al in de "gevaren" zone zit? Vroege overgang is volgens mij trouwens met medicatie/hormonen wel uit te stellen. Ik weet het niet zeker maar volgens mij heb ik daar een keer wat over gelezen. In ieder geval wel de moeite van het vragen waard.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer: voor ons het het de tweede, volgens mij is het voor alle andere de eerste.
Heel herkenbaar Florence, ik denk ook steeds, de volgende keer dat ik een zwangerschapstest doe dan is 'ie positief (m.a.w. ik mag pas testen na een week overtijd). Toch bijna elke maand weer tegen dat witte vakje aan zitten kijken... (en maar turen, of er echt niks te zien is )

Fijn dat je je ei gevonden hebt en dat je het dus goed voelde!



Lastig Mollebol, ik zou het haar apart even vertellen. In ieder geval niet in een grote vriendengroep heel blij een echoplaatje tevoorschijn toveren, maar dat had je zelf vast ook al bedacht Er is verder denk ik geen goede manier, het blijft heel dubbel.



En ja dat kun je checken met een AMH bepaling in het bloed. Dat is geen standaard bepaling en ik weet dan ook niet of ze dat 'zomaar' doen, maar voor mij vind ik het wel de

moeite waard. Ik ga het nu nog niet vragen, maar wel als het na 12 pogingen nog niet raak is. Als m'n AMH laag is, word ik waarschijnlijk minder snel voor een jaar weggestuurd met 'je bent zo jong'. Een te vroege eisprong [edit: ik bedoel overgang] kun je (voor zover ik weet) niet uitstellen helaas. Het is één van de moeilijkst oplosbare vruchtbaarheidsproblemen, zo niet de moeilijkste. Als het gebeurt moet je wel tot ca. je 50e aan de vrouwelijke hormonen (de pil), maar dat heeft met het risico op andere aandoeningen te maken (botontkalking, hart en vaatziekten).
En hahaha Florence, inderdaad, wat een heerlijke vergelijkingen, die ga ik onthouden. Heb je ook een goede reactie voor als iemand zegt dat je het 'gewoon' los moet laten? Ik kan dat echt niet aan.
Alle reacties Link kopieren
AV: ik bedoelde dat er medicijnen zijn om vroege overgang uit te stellen. Een vroege eisprong moet volgens mij geen bal uitmaken. Logischer wijs is daar namelijk niks mis mee. Je hebt je eisprong en je moet daarna minstens 10 dagen hebben voor je menstruatie omdat het ei anders geen tijd krijgt om goed in te nestelen maar als je je eisprong hebt op dag 8 ofzo van je cyclus en je menstruatie komt op dag 26 dan is je lutale fase gewoon wat langer maar dat moet geen kwaad kunnen voor een zwangerschap. Zo lang je maar weet dat je een vroeg ei hebt en je daar gebruik van kunt maken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal en welkom nieuwe meiden. Leeftijd en hoelang bezig maakt voor je gevoel niks uit lijkt me. Ik mopperde vorig jaar ook al na een paar maanden waarom een ander wel meteen en ik niet, maar na een jaar komt er wel wat bezorgdheid bij. Gelukkig kunnen ze tegenwoordig veel onderzoeken en behandelen, maar helaas nog niet alles,



Hier is het even wat minder. De onrust bleef en veranderde in buikpijn en lage rugpijn. Urine ingeleverd en heb blaasontsteking. Goede timing nu rond m'n eisprong. Heb niet echt zin en ben ook bang dat het pijn doet omdat het maandag al wat gevoelig was. Het voelt dus een beetje als een maand overslaan. Hopelijk slaat de antibiotica gauw aan en kunnen we nog even, weet nu wel waarom ik me de laatste dagen minder voelde dus dat is wel fijn. Heb de ovulatietesten niet gekocht maar ben al wel glibberig dus het is een korte cyclus deze maand.



Ik zal de nieuwe meiden toevoegen aan de tabel.
Alle reacties Link kopieren
Wordt wel een volle tabel zo. Hopelijk zijn er snel een aantal zwanger.



Iemand ervaring met het boek innesteling van Rica Lucak? Twijfel om het aan te schaffen. Heb ook eens een ander boek aangeschaft over zwangerschap (het nieuwe zwanger worden) maar dat vond ik niet zo'n succes. Dat boek 'innesteling' gaat over gezonde voeding en yogaoefeningen om te ontspannen. Was ook al aan het kijken voor fertiliteitsyogales maar dat is behoorlijk duur. Wel een goede manier om andere vrouwen tegen te komen die moeilijk zwanger worden. Al vind ik het anoniem op een forum ook wel prettig.
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe dames! 'leuk' dat jullie meeschrijven



@Rosalie, balen zeg. Heb je AB gekregen?



Fijn dat er toch nog wat eieren zijn gevonden!

En idd dat mensen dat zeggen, irritant...
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Wat fijn dat ik dit forum heb gevonden en kan mee lezen. Weet alleen niet of mijn verhaal er helemaal in past maar zou graag mijn ei er over kwijt willen met andere vrouwen. Ik ben nu een half jaar gestopt (November 2016) met de pil maar sinds ik gestopt ben nog geen enkele keer ongesteld geworden. Ik ben na 3 maanden naar de huisarts gegaan en heb toen een inwendige echo en bloedonderzoek gehad naar hormoonwaardes. De uitslag was goed en er was niks raars te bekennen. Gewoon afwachten dus. Nu ben ik vorige week weer terug gegaan naar de huisarts en heb ik een doorverwijzing gekregen naar de Gynaecoloog. Ik mag 9 Mei terecht dus ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren.... Ik ben best bang voor het traject namelijk!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Labgeek wat vervelend dat je nog niet ongesteld bent. Hopelijk kan de gyneacoloog helpen. Merk je wel wat aan je lichaam dat je hormonen ergens mee bezig zijn? De pil is echt troep vind het best gek dat artsen dat niet willen toegeven. Hopelijk komt het gauw goed. Wil je in de tabel dan heb ik jullie leeftijd nodig?



Ja Yinthe heb antibiotica die ook mag met zwangerschap. Had vorig jaar net na het stoppen van de pil ook een blaasontsteking. Hopelijk is het hierna weer een tijdje over. Blijf soms gewoon te lang liggen denk ik na de seks. Weet anders ook niet hoe ik eraan kom.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Rosalie87! Bedankt voor je snelle reactie. Nee helaas geeft mijn lichaam ook niet echt aan dat er wat gaande is... Ik vrees dat ik geen natuurlijke eisprong heb tot op dit moment... Ik ben vanaf mijn 16de aan de pil begonnen en ben vanaf mijn 25ste doorgegaan met de Nuvaring maar ook dat is nog steeds troep.



Ja voeg me maar toe aan de tabel Mijn leeftijd is 26 en die van mijn vriend 30 (bijna man over twee maanden). Ik hoopte zwanger in een trouwjurk te verschijnen maar dat wordt even uitgesteld!
quote:marg81 schreef op 20 april 2017 @ 20:14:

AV: ik bedoelde dat er medicijnen zijn om vroege overgang uit te stellen. Een vroege eisprong moet volgens mij geen bal uitmaken. Logischer wijs is daar namelijk niks mis mee. Je hebt je eisprong en je moet daarna minstens 10 dagen hebben voor je menstruatie omdat het ei anders geen tijd krijgt om goed in te nestelen maar als je je eisprong hebt op dag 8 ofzo van je cyclus en je menstruatie komt op dag 26 dan is je lutale fase gewoon wat langer maar dat moet geen kwaad kunnen voor een zwangerschap. Zo lang je maar weet dat je een vroeg ei hebt en je daar gebruik van kunt maken.Sorry Marg! Ik bedoelde ook overgang, niet eisprong. Ik heb het aangepast in m'n bericht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven