Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm

16-11-2016 00:55 2302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.

Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.

langer dan 6 maanden groep is zwanger

gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87


naam leeftijd probeert zwanger te worden sinds NOD bijzonderheden
AV199224 / 27sinds september 20169 juli, ronde 12
Camomila 29 / 30sinds februari 201617 april
Emceetje 36 / 37 Januari 2015 15 maart onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari
florence13 36 / 36 mei 2016buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017
Foodsandbeats 34 / 36maart 2016
Labgeek1990 26 / 30 sinds november 2016
Maur91 25 / 24 maart 2016lange cyclussen
Missy1983 33 / 33 sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze 17 maartbloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni
Mollebol1 34 / 34 april 2016 2 juli ronde 9
Pinquinlove 29 / 28 november 2015 29 maart curettage april 2016 mk sept 2016
Rosalie 29 / 30 januari 2016 19 juli ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen
Twilight84 33 / 35 Augustus 2015 30 april
Viva-30 30 / 30 oktober 201529 maart
Yinthe24 24 / 31 mei 2016 30 mei, ronde 11
Zonnebloem111 28 / 30 juni 201619 maart
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat ik wel als een piepklein voordeel zie is dat we 2 jaar geleden ons huis kochten en eigenlijk dachten eerst een kind en dat huis komt wel. Inmiddels is ons huis af maar vernieuwen we nog regelmatig dus het wordt steeds mooier en completer. Ok, het is maar materiaal maar sommige dingen zijn verrekt handig als er een baby is. Als we aan het winkelen zijn voor ons huis en je ziet al die baby s in de ikea en bouwmarkten dan denken wij dat hoeven we voorlopig niet als er een kleintje is.
Alle reacties Link kopieren
Hier even snel een berichtje.



Vandaag hoefden ze maar 1 buisje bloed te hebben.

Dat was voor progesteron ofzo stond op het papier.

Half mei naar de gyn dan word alles besproken qua bloedafname.



Zat ik in de wachtkamer van het lab, kwam ineens mijn nicht(waar we veel contact mee hebben) binnen. Ehhhh dus die later maar geappt waarom ik daar zat. Ze had al zon vermoeden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rosalie87 schreef op 21 april 2017 @ 16:33:

Ja vreselijk irritant wil graag ruilen met ze hoor. Het slaaptekort hoort er nou eenmaal bij en dat weet je als het goed is van tevoren. Tuurlijk kan het alsnog behoorlijk tegenvallen en roepen wij het misschien ooit ook maar nu kan ik mij ook irriteren aan dat soort uitspraken of uitspraken van het is het mooiste wat er is. Een vriendin van me werd zwanger en oh wat een geklaag en na de bevalling ook. Sorry maar daar kon ik ook echt niet tegen. En dan idd de uitspraken van jij hebt het makkelijk, genoeg slaap, geld, kan doen wat je wil. Als je eraan toe bent is het knap lastig om te moeten wachten. Vind m'n leven nu ook leuk maar als ik wat te kiezen had koos ik voor het moederschap.Een kennis zette laatst een link naar deze column op fb http://www.me-to-we.nl/be ... nderen-kregen-wel-wilden/



Dit dus. Natuurlijk hebben we allemaal een mooi leven, en natuurlijk boffen we met alles wat we kunnen en doen. Maar wat zouden we af en toe graag slaaptekort hebben door de kinderen, of oppas moeten regelen om een avondje weg te kunnen.
Dat ken ik Rosalie, als ik verdrietig ben probeer ik daaraan te denken. We hebben een huurhuis, maar het is toch fijn dat we het zo mooi kunnen maken en overal de tijd voor hebben. Maar toch, het is een schrale troost.



Oo wat een stom toeval twilight! Reageerde ze fijn? Was ze daar zelf voor dezelfde reden als jij?



Mooi verhaal van die link camomila :-)
Alle reacties Link kopieren
Welkom AV en Labgeek! Toen ik hier aansloot zat ik ook net op een half jaar. Had stiekem toch gehoopt dat ik nu op een zwangerschaptopic zou meekletsen, maar lopen ondertussen al tegen het jaar aan. Ik hoop voor jullie dat je dat niet hoeft te halen!



Rosalie, balen van de blaasontsteking, zelf heb ik er geen ervaring mee gelukkig.



Mooi blog Camomila, fijn dat er toch mensen zijn die hier bewust van zijn. Ik kan me soms inderdaad ook ontzettend irriteren aan klagende mensen over hun leven met kinderen.



Succes met de mensen op het wachtbankje. Hier nog niet veel te melden. Ongesteldheid is net afgelopen dus gaan aankomende week weer aan de slag!
Alle reacties Link kopieren
Haha we herkennen het allemaal. Denk idd dat het wel heel zwaar kan zijn met kids, maar dat lijkt me nu geen probleem.

Ook al geniet ik enorm van dat ik nu nog lekker ik bed lig op dit tijdstip.



Vandaag Mn NOD volgens de app... niet testen niet testen..

in theorie kan het bijna niet, want had twee weken geleden dus geen positieve ovulatie. Dus verwacht ergens een uitloop in cyclus.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Yinthe! Hoop op goed nieuws



Oeh vanmiddag toch nog ovulatietesten meegenomen en vanavond meteen gedaan: Bingo! Meteen een donkerder streepje dat de teststreep. Nu pijn in eierstok dus we zaten goed vanmorgen. Ben lekker een uur blijven liggen erna want ben toch aan de antibiotica heb dus weer hoop voor de komende maand, totaal een andere tactiek dan normaal met alleen seks op de dag van de positieve ovulatietest. wie weet is dit het gewoon in 1 keer raak, nouja na 15 maanden dan...... we gaan het zien.

Fijn weekend nog
Alle reacties Link kopieren
Spannend yinthe!!!!
Dankje Zonnebloem! Best frustrerend vind ik dat, je weet gewoon niet wanneer het raak is en onbewust had ik toch in m'n hoofd 'op m'n 24e verjaardag ben ik vast zwanger', en ook met andere bijzondere dagen of bijvoorbeeld evenementen waar ik al een tijd geleden kaartjes voor had gekocht ('misschien ben ik dan wel kotsmisselijk of heb ik zelfs al een dikke buik'). Naja, geduld hebben...



Wat spannend Yinthe! Ik duim!! Voel je gekke dingen?



Wauw wat goed getimed Rosalie! Het lijkt me ook gek als je al zo lang probeert en er niks uit de onderzoeken komt, wat vond je daarvan? Eigenlijk is het goed nieuws omdat jullie dus 'gewoon pech' hebben gehad de afgelopen maanden, maar ik kan me voorstellen dat je zelf erop had gerekend dat er wel iets werd gevonden (dat heb ik nu al namelijk.. maar dat is ook om mezelf vast te beschermen)



Ik heb nu, een week voor NOD, al zere borsten. Heb ik elke maand, maar nooit al een week voor NOD. Misschien is m'n cyclus deze maand nóg korter, of misschien dan toch... ik durf nergens meer op te hopen, maar het gaat vanzelf
Alle reacties Link kopieren
Spannend weer AV een week voor NOD.



Ik heb altijd het gevoel gehad dat zwanger worden bij mij moeilijk zal gaan dus had eigenlijk wel gedacht dat er iets gevonden zou worden. Ik was daarom ook erg bang om naar de gyn te gaan want stel dat eruit zou komen dat ik totaal onvruchtbaar ben. Het heeft mij wel geholpen dat ik nu weet dat ik een eisprong heb en alles er op de echo goed uitzag. De kans op verklevingen was klein omdat ik nooit een buikoperatie of ontsteking heb gehad in m'n buik (op blaasontsteking na dan) dus verder dan dat hebben ze nog niet gekeken. Soms ben ik wel bang dat als ze inwendig gaan kijken dat ze dan wel wat vinden, maar wil mijn lichaam toch ook een beetje vertrouwen. Tja het maakt je wel onzeker dat het langer duurt. De enige houvast heb ik dat ik in september een vruchtzakje verloor met een vrucht, de huisarts bevestigde toen dat het een miskraam was. Maar ook toen had ik geen positieve test. Het gevoel dat in ieder geval de bevruchting en celdeling kon en dat het vruchtje in ieder geval van de eierstok naar de baarmoeder was gekomen gaf hoop maar dat is ook alweer zo n tijd geleden. Nouja de hoop blijft maar er wordt wel steeds meer plaatsgemaakt voor bezorgdheid of het echt wel goed zit daarbeneden.
Alle reacties Link kopieren
Rosalie, wel fijn dat je positieve test had zeg. Maar je hebt geen inwendig onderzoek nog gehad? Elke ziekenhuis heeft toch echt eigen beleid.



@AV, heel herkenbaar. Wij hebben best veel bruiloften gehad en elke keer hoop ik dan dikke toeter te hebben of ik denk Oo dan op die familie bijeenkomst kan ik het misschien zeggen.



@GettingEven, jij ook bijna NOD?



@zonnebloem, succes weer! Ga je testen gebruiken?



Ik voel dus helemaal niks, heb wel opeens puistjes, die ik al heel lang niet heb gehad.

Als ik dus toch heel laat eisprong had. Kan het zo zijn dat cyclus wel 7 dagen is opgeschoven. Dus ik test maar niet. Merk dat ik het wel spannend weer vind. Morgen aan het werk weer, genoeg afleiding!
Alle reacties Link kopieren
Alleen een inwendige echo maar (nog) geen kijkoperatie.



Ja zo denk ik ook hoor met een verjaardag of op een bruiloft toch een mooi moment om het te vertellen of om zwanger te zijn.



Dus je bent overtijd Yinthe? Nou nu wordt het wel heel spannend, knap dat je nog niet getest hebt
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe dames!



Goeie timing Rosalie! Duim voor jullie.



Florence, snap heel goed dat je het niet kon laten, wat fijn dat je cyclus zo snel lijkt te herstellen!



Twilight, jouw bloed afname was dus een week na je eisprong? Had je ook echo's om je eisprong vast te stellen? Ik hoop dat je resultaten goed zijn! Wel jammer dat je dan weer een paar weken moet wachten voordat je het weet en kunt bespreken. Of krijg je de uitslag al eerder?



Nou Yinthe, hier al wat krampen en sowieso weinig hoop omdat ik niet voor niets aan de clomid moet, dus hoop dat er bij jou straks iets te testen valt!
Alle reacties Link kopieren
Oké, ik wist niet dat kijk operatie kon joh. Kijkt me wel heftig.



Nee snap ik wel GettingEven, maar wel fijn dat je nu kan starten ermee tenminste fijn... het is toch wel weer hoopgevend denk ik?



Klopt. Ben twee dagen over tijd volgens app. Maar heb wisselende cyclus. Dus kan nog gewoon op gang komen over paar dagen.
Alle reacties Link kopieren
Haha ja heel herkenbaar van die momenten om het te vertellen. Zit me dat ook stiekem elke maand te bedenken.



Yinthe spannend!! Ik gebruik deze ronde geen testen, maar ben ook best wel regelmatig en merk ook goed wanneer ik m'n eisprong heb, dus testen heb ik niet echt nodig.
Even een kort "ik verveel me even met de wifi" berichtje van vakantie

Het is nu zondag, donderdag was mijn eisprong. En ik ben nu al zo nieuwsgierig of het deze keer gelukt is, nu ik de eisprong echt gevonden heb... Ik heb gelukkig zat te doen hier. Maar anderhalve week duurt zo lang als je het graag wilt weten!



Yinthe zo spannend voor jou, ik had al lang getest!



Blaasontsteking over rosalie? Ovulatie nog kunnen gebruiken?

Snap wel dat horen dat er niks mis lijkt te zijn je niet verder helpt als het allemaal maar duurt. Dan kun je soms maar beter wel wat vinden.



Getting, wanneer start je ook alweer met de clomid?
Alle reacties Link kopieren
Wit, witter, witst... kon het toch niet laten... ;(

Nu hopelijk snel dat het maar doorzet!
Alle reacties Link kopieren
@Mollebol, wel heel spannend idd zeg. Is dit eerste keer dat je hem hebt gevonden zeg maar?
Alle reacties Link kopieren
Kanttekening, heb gisteren avond getest. Met een test van action voor eventueel geschikt 4 dagen voor begin cyclus. Die zijn goed betrouwbaar las ik?!
Alle reacties Link kopieren
Ah, jammer yinthe! In theorie zou het nog kunnen ... nog heel eventjes geduld hebben. Al is dat niet makkelijk.



Heel mooi colum Camomila! Precies zoals het is eigenlijk.



En ja, 1,5 week duurt lang Mollebol! Gelukkig heb je een leuke afleiding!



Ik moet nog een paar dagen, maar voel niks. Wel beetje gevoelige borsten, maar is het ene moment erger dan het andere & heb ik de afgelopen 2 maanden ook voor mijn menstruatie gehad, dus heb er geen goed gevoel meer bij. Zit ook te twijfelen om maar gewoon te testen, dan ben ik er weer van af en kan ik de teleurstelling weer gaan verwerken. Gelukkig een druk weekje op het werk & m'n avonden redelijk volgepland. Zonder menstruatie wil ik op koningsdag, samen met m'n vriend testen, maar daar zal het wel niet toe komen.
Alle reacties Link kopieren
Spannend ook Pinguïn.

Hier ook krampen nu.. dus.

Heb altijd wel beetje last van depri gevoelens zoals nu... bang dat het nooit gaat lukken. op naar ronde 12.
Alle reacties Link kopieren
krampen een voorbode voor menstruatie?



pff die dag dat je eigenlijk weet dat je ongesteld wordt is ook deprimerend. Ik heb dat ook op de dag dat ik 't ontdek, meestal wat roze afscheiding. Meestal duurt het een paar uurtjes, even dikke knuffel van m'n vriend en dan maar weer proberen verder te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Jaa zo voelt het we



Klopt. Maar voelt zo niet leuk. Het is er nog niet, maar ja.
Jammer yinthe
Alle reacties Link kopieren
quote:GettingEven schreef op 23 april 2017 @ 15:35:





Twilight, jouw bloed afname was dus een week na je eisprong? Had je ook echo's om je eisprong vast te stellen? Ik hoop dat je resultaten goed zijn! Wel jammer dat je dan weer een paar weken moet wachten voordat je het weet en kunt bespreken. Of krijg je de uitslag al eerder?





Ja was idd een week na eisprong. Op dag 3 en dag 21 is er bloed afgenomen. Verder geen echo's gehad. Alleen 1x een inwendige echo toen ik de eerste (en tot nu toe enige keer) bij de gyn was.

Nee uitslag krijg ik in mei pas. Dan wordt er gekeken hoe nu verder.



Hier verder niets te vertellen. Aankomend weekend nod.... Heb afgelopen weekend allemaal feestjes gehad. En toen ook gewoon heerlijk borrels gedronken. Ik verwacht niet dat het nu raak is, maar ja waarom ook niet ? We zien wel weer.....



En Yinthe ongesteld geworden of niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven