Last minute zwanger groepje - uitgerekend sept-okt

19-08-2016 21:38 329 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoii!!



Ben jij ook iemand die her en der wat meeleest of gewoon niet eerder aan gedacht en heb je daardoor de boot gemist? Alle groepjes vol? En wil je toch nog even kletsen met andere zwangeren die bijna zijn uitgerekend? Ik ook!



Ben je in september of oktober uitgerekend, reageer dan en we maken gezellig ons eigen last minute groepje!
Alle reacties Link kopieren
Aftellen! Voor mij nog 39 dagen maar ben er wel zo'n beetje klaar mee van mij mag de baby wel komen

Wanneer ben jij uitgerekend?
The rain wil eventually stop and if not, we will learn to row.
Alle reacties Link kopieren
Ja! Ik ben 5 oktober uitgerekend en wil wel meeschrijven.
Alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal!! Succes met de laatste loodjes! Ik ben 29 september uitgerekend en wil ook graag meeschrijven! Tot nu toe inderdaad vooral meegelezen in topics



Ik wordt voor de eerste keer moeder en we krijgen een jongetje! Nu druk bezig met de laatste dingen in orde te maken en wassen en strijken..



En jullie?? Voor jullie de eerste? En hoe ver zijn jullie al met voorbereidingen? Soms denk ik dat ik veel te snel ben, maar dan slaan de twijfels weer om en denk ik dat ik sneller moet voorbereiden haha.
Ik wil wel mee-schrijven! Ik ben 21 september uitgerekend. Nu dus 35 weken en 3 dagen zwanger.



Alles is in principe klaar, dus ik ga nog even lekker genieten van de laatste loodjes. Ik ben zo nieuwsgierig! We krijgen trouwens een dochtertje.



Hoe is jullie zwangerschap tot nu toe verlopen?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel meeschrijven dames!

Eerste kindje, een meisje! Ben 28sept uitgerekend.



Zwangerschap verloopt niet heel voorspoedig ( HG zwangerschap, opnames, bijvoeding etc ) hoop dat t snel klaar is hihi! En bij jullie?



Hoe oud zijn jullie? Ik 25
Alle reacties Link kopieren
Jeetje lys, wat een zwangerschap, kan me voorstellen dat je wil dat het snel klaar is!



Gelukkig scheelt het al dat we nu toch echt wel kunnen gaan aftellen.



Hier in het begin veel ziek thuis gezeten met overgeven, maar niet zo erg dat ik moest worden opgenomen. Toen een periode dat ik weer wat meer kon en energie had... En toen bekkeninstabiliteit, zit al vanaf week 24 ofzo volledig thuis... Maar ik heb niet te klagen, want tot nu toe is de tijd toch echt snel voorbij gegaan!!



Merk nu dat die laatste loodjes wel extra zwaar worden, dus ook ik zal blij zijn!!! Baby'tje ligt hier nog in stuit, dus dinsdag extra echo. Heel hard hopen dat hij dan toch goed ligt, en anders gaan we verdere traject bespreken.



Oja en ik ben trouwens 26.



Schaapje1991, wel fijn toch dat zo goed als alles klaar is! Mijn partner begon net over de tas voor het ziekenhuis, of ik dat toch niet nu kon doen want hij gaf vast aan dat hij anders alles ging vergeten zal van de week maar eens wat klaarzetten
Alle reacties Link kopieren
quote:sunshinegirl1990 schreef op 20 augustus 2016 @ 11:03:

Jeetje lys, wat een zwangerschap, kan me voorstellen dat je wil dat het snel klaar is!



Gelukkig scheelt het al dat we nu toch echt wel kunnen gaan aftellen.



Hier in het begin veel ziek thuis gezeten met overgeven, maar niet zo erg dat ik moest worden opgenomen. Toen een periode dat ik weer wat meer kon en energie had... En toen bekkeninstabiliteit, zit al vanaf week 24 ofzo volledig thuis... Maar ik heb niet te klagen, want tot nu toe is de tijd toch echt snel voorbij gegaan!!



Merk nu dat die laatste loodjes wel extra zwaar worden, dus ook ik zal blij zijn!!! Baby'tje ligt hier nog in stuit, dus dinsdag extra echo. Heel hard hopen dat hij dan toch goed ligt, en anders gaan we verdere traject bespreken.



Oja en ik ben trouwens 26.



Schaapje1991, wel fijn toch dat zo goed als alles klaar is! Mijn partner begon net over de tas voor het ziekenhuis, of ik dat toch niet nu kon doen want hij gaf vast aan dat hij anders alles ging vergeten zal van de week maar eens wat klaarzettenJa beetje balen, maar ondanks alles geniet ik heel erg van het getrappel! Mijne ligt ook nog in stuit, volgende week zaterdag weer een echo om te kijken of ze gedraaid is! Spannend! Jij ook succes dinsdag!
Alle reacties Link kopieren
Hoi oph, leuk! Hier nog 23 dagen maar heb idee dat het wel eerder komt, het is mijn tweede kindje. En van jou?



Hoi jolandje, leuk dat je erbij komt!



Welkom sunshine, dus je bent al lekker ver met het kamertje enzo? :-) Hier alle spullen ook wel compleet, alleen nog de wieg in elkaar zetten en alles inruimen enzo. Berg kleding al gewassen en nu nog inruimen. laatste dingen van de vluchttas vanmorgen gepakt. Briefje erbij voor de spullen die je last minute moet pakken. Zes geboortekaartjes in huis waar we uit gaan kiezen... Naam gekozen maar tweede naam nog niet. En jullie allemaal?



Hier ook een jongetje trouwens!



Klinkt heerlijk schaapje, fijn he, nog even bewust ervan zijn dat je nu nog wat rust hebt en makkelijk op pad kan (dat kan met mijn zoontje erbij namelijk ook wel en anders tijdens zijn wekelijkse ochtend creche). Is het voor jou de eerste of tweede? Zwangerschap hier goed zonder gekke dingen, alhoewel met echo's ze wel bang waren voor gekke dingen. Te zwaar kind, zwangerschapssuiker, hij lag tot een paar dagen geleden nog in stuit. Maar nu allemaal in orde!!



Hoi lys! Vervelend van die minder fijne dingen maar over algemeen wel alles in orde dus? Wat houdt bijvoeding in?



Ik ben 37.



Vervelend van je bekken sunshine, ik had er ook wel wat last van maar ben toen rigoureus gaan minderen met huishouden doen en trappen lopen en heb nu helemaal geen last meer eigenlijk. Maar van mij mag het ook wel klaar zijn nu. Die buik he!!





Spannend sunshine girl en lys, de liggingsecho in de komende week. Bij mij was hij ook pas laat gedraaid, schijnt vaak voor te komen, zeker als je ruim vruchtwater hebt (en dat heb ik - gynaecoloog noemde mini een heel gelukkig kind met al die ruimte haha)



Gezellig zo hier!
Alle reacties Link kopieren
Zwangermama;

Ik heb een tijdje voeding door een sonde gehad en heb nu dat ik minder overgeef flesjes nutridink om wat in gewicht (hopelijk) aan te komen..

Ik heb wat te weinig vruchtwater dus hopelijk draait ze nog! Gynaecoloog zei wel dat t wat krapjes is voor haar daar binnen dus we gaan t meemaken..



Verder gaat t allemaal prima met haar voor zover ze natuurlijk kunnen zien. Iewat aan de kleine kant maar niet zorgwekkend ofzo.



Veel succes iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Ja leuk. Hier ook een meelezer die geen moeite wilde doen om bij een bestaand groepje aan te sluiten.

Ik ben bijna 37 weken onderweg. 2e kindje. We weten het geslacht nog niet. Zwangerschap verloopt prima (al was de eerste vele malen relaxter). Moet nog vanalles doen..oeps. Ben dan ook heel benieuwd hoe alles gaat lopen. Mijn vorige bevalling eindigde in een keizersnee, maar wie weet kan ik dit keer natuurlijk bevallen.

De laatste weken wat last van slapeloosheid dus spook uit verveling rond op dit soort fora haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zwanger van ons tweede kindje. We hebben een zoon van 4 en krijgen nu een dochter. Deze zwangerschap verloopt een stuk prettiger dan de eerste.

Helaas zit ik wel al een paar weken stil, omdat ik m'n been heb gebroken en dat is heel saai! De kleine meid groeit nu wel heel goed doordat ik stilzit en wordt geschat op meer dan 8 pond bij 40 weken zwangerschap. Ik ben nu 34 weken en hoop dat ze rond week 38 komt.

Hier nog niet erg veel last van slapeloosheid, wel 's nachts veel last van maagzuur!
Alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
Oh dat klinkt wel heftig lys, zoveel overgeven dat je sondevoeding kreeg. Gelukkig gaat het nu beter!



Jaaaa he zozoo, een eerste kindje is zoveel relaxter pfff. Gelukkig slaapt mijn zoontje nog twee uur overdag, die tijd voor mezelf heb ik echt nodig. En ik werkte 2,5 dag maar nu in mijn verlof gaat hij ook nog twee ochtenden naar de creche. Kan ik even rustig boodschappen doen en relaxen.



Jolandje, ja groeit een kindje zo hard als je een paar weken stilzit? Je motiveert me meteen om van de bank te komen hahaha. Zeker de laatste weken is het verleidelijk om gewoon wat meer te blijven zitten, het gaat ook zo moeizaam allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Jolandje hoe doe jij dat dan met je gebroken been en zoon van 4? Heb je hulp of geef je hem gewoon allerlei opdrachten ?????



Dat mis ik wel zwangere mama. Mijn dochter gaat niet naar een opvang maar naar mijn schoonouders als ik werk. Nu geven ze wel aan dat ik haar nu tijdens mijn verlof altijd kan brengen maar dat doe je toch minder snel. Zit ook sterk te denken aan toch een dag opvang te regelen voor als de baby er straks is. Lijkt me een hele opgave 2 kids plus je eigen herstel.
Alle reacties Link kopieren
Jolandje, dat lijkt me wel zwaar zo met een gebroken been erbij!



En zwangeremama, ik heb ook wel eens gehoord dat door het stilzitten een baby harder groeit. Nu zit ik zelf toch echt al lange tijd thuis en kan ik erg weinig, toch loopt de groei nu 1 week achter.



En het lijkt mij ook zwaarder als het je 2e kindje wordt, het rustige stilzitten is dan gewoon een stuk minder. Ik heb nu niemand om rekening mee te houden overdag als mijn partner werken is, alleen af en toe de honden uitlaten haha
Alle reacties Link kopieren
Leuk, ik doe ook graag last minute mee! Ik heb al zwangerschapsverlof, dus nu eindelijk wat tijd om meer op internet te zitten.



Wij zijn 22 september uitgerekend van ons eerste kindje, een jongetje. Op zich een prima zwangerschap tot nu toe, maar het word nu wel zwaarder hoor. We hebben ook alles al klaar, alleen nog een aantal adressen bij elkaar sprokkelen voor de geboortekaartjes en wat kleine dingetjes kopen.



Jolanda; wat balen dat je juist nu met een gebroken been zit! Pfff! Is het gips er wel af als je uitgerekend bent?
Alle reacties Link kopieren
Jolandje lijkt me heftig om nu in t gips te zitten!! Succes hoor, hoelang nog in t gips?
lerukleuk!

Ik ben net de 37 voorbij, 8 september uitgerekend.

Alles wel al klaar, niet echt kwaaltjes o.i.d..

Wel is de baby drukker nu ik verlof heb, is wel lekker.

Is 1e kindje, begin het nu vooral spannend te vinden hoe straks alles gaat..
Alle reacties Link kopieren
Leuk, ik wil ook wel meeschrijven! Mijn eerdere maandgroepje is overgestapt naar Facebook, maar dat vond ik iets te privé. Gezellig om hier weer te kunnen kletsen.

Ik ben 5 oktober uitgerekend van ons eerste kindje, een meisje.

Ga nu even bijlezen wat jullie al geschreven hebben...
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel aansluiten, leuk om te schrijven met meiden die rond dezelfde periode zijn uitgerekend!

Anne, wij komen uit hetzelfde groepje

En ik ben ook 5 oktober uitgerekend van een meisje!

Sinds afgelopen vrijdag heb ik verlof, heerlijk! Afgelopen periode verliep anders dan ik had verwacht en gehoopt door bekkenklachten, maar dat is gelukkig redelijk bijgetrokken. Nu met name moe, snel kortademig en last van maagzuur. Druk bezig met de laatste dingetjes voor ons meisje komt.



Ik lees heftige verhalen over veel overgeven en nu in het gips zitten, dat is balen! Hopelijk gaan deze laatste weken makkelijker!
Alle reacties Link kopieren
Voor (erge) maagzuur heb ikomeprazol gekregen.. Misschien heeft iemand daar wat aan!



Hier weer een vrij slechte dag... Met veel overgeven... Merk aan mezelf dat ik dan wel een kort lontje heb naar m'n vriend toe. Omdat ik ook door t overgeven slecht slaap. Nu ben ik weer tot vrijdagmiddag alleen.. Wel fijn m'n moeder komt morgen helpen met schoonmaken... Al denk ik dat zij t meeste gaat doen..



Vd week wordt t weer lekker weer! Lekker in de tuin zitten enzo is toch fijner dan deze regen!
Alle reacties Link kopieren
Het wordt al gezellig druk hier!! Leuk!



Lys, frustrerend van die dagen dat het weer slechter gaat dan andere dagen... Ik ben wel echt blij dat we kunnen gaan aftellen!



Ik ben niet zo blij met het hele heerlijke warme weer kan momenteel niet zo goed tegen de hitte...



Hebben jullie allemaal de geboortekaartjes ook al in orde? Wij moeten alleen de tekst nog... En ik heb nog geen last van opruimwoede jullie al wel begonnen??
Alle reacties Link kopieren
Dat maagzuur bah! Sinds de baby 'gedropt' is, heb ik er weinig last meer van. Tot die tijd hielp bij mij het drinken van een glaasje lauwe melk.



Leuk al die dames die mee gaan schrijven! Iedereen weer een andere ervaring maar laten we elkaar vooral bemoedigen. Ik kan het me niet helemaal herinneren maar veel vrouwen voelen zich ondanks de gebroken nachten etcetera, na de bevalling een stuk beter dan tijdens de laatste zwangerschapsweken.
Alle reacties Link kopieren
Sunshinegirl, ja Achja hoort er voor mij bij! Geef elke dag wel over sinds eind januari, maar was idd dit weekend weer wat meer helaas...

Het geboortekaartje is uitgekozen, nog geen tekst, twijfelen of we dat wel willen..

Naam was daarin tegen vrij vlot gekozen!



Opruimwoede niet meer dan normaal!
Alle reacties Link kopieren
Hoii, ik lees later bij maar maagzuur: je mag gaviscon ook, helpt bij mij beter dan rennie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven