Leeftijd zwangere

02-12-2016 23:14 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms hoor je mensen zeggen als iemand zwanger is 'dat is jong' of 'dat is vrij laat'. Los van feit dat het anderen niets aangaat, ben ik wel benieuwd hoe jullie dat zien?

Wanneer vind je dat iemand jong zwanger is?

Totaal aantal stemmen: 208

Jonger dan 18 (5%)
Jonger dan 21 (28%)
Jonger dan 24 (36%)
Jonger dan 26 (21%)
Jonger dan 28 (7%)
Jonger dan 30 (1%)
Jonger dan 32 (0%)
Jonger dan 34 (1%)
Jonger dan 37 (1%)
Dat hoor je inderdaad weleens. Zo zie ik dat.
Je bent zelf zwanger en iemand zei dat en via deze omslachtige weg probeer je uit te vinden of meer mensen dat vinden?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat ieder vanaf 26 ouder is. Het is een beetje verschillend wanneer iemand andere omstandige dingen heeft, maar dit lijkt me normaal.
Alle reacties Link kopieren
ik zelf was 19 toen ik voor het eerst moeder werd, dat vind ik best jong.
Het interesseert me geen bal op welke leeftijd iemand zijn nazaat op aarde plempt.

Waarom interesseert het jou?
Ik vind het vooral gemeen dat de poll stopt bij 34. Gestaft wegens leeftijdsdiscriminatie
Alle reacties Link kopieren
quote:Rhae schreef op 02 december 2016 @ 23:31:

Ik vind het vooral gemeen dat de poll stopt bij 34. Gestaft wegens leeftijdsdiscriminatieBij mij stopt hij bij 37, maar omdat de leeftijden zo fijn gesorteerd zijn moet je wel goed kijken om dat te zien
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik ben niet zwanger maar mensen in mijn omgeving hoor ik er wel over.
God ja. 37 staat in het midden. Maar dan nog! 38, 39, 40, 41, 42.....?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 29 mijn vriend is 23 en mijn vriend hoort regelmatig het is zeker een ongelukje. Nou nee dan hoort hij daarna pfff dan ben je jong! Hij irriteert zich er dood aan.
Oh ik zie nu pas dat 18 er ook bij staat. Nu heb ik 21, maar alles 18+ is niet te jong.
Alle reacties Link kopieren
Nu ik ouder ben geworden, merk ik dat voor mezelf de "normale" leeftijd om een eerste kind op de wereld te zetten jonger is geworden. Nu merk ik aan mezelf dat ik bij 25 denk dat dat een prima leeftijd is. Maar er is een lange tijd geweest dat ik dat echt nog heel jong vond. Geen idee waarom. Ik denk dat ik leeftijd relatiever ben gaan vinden. Sommige mensen zijn jong oud genoeg en sommige oudere mensen nog altijd te jong.
Boven de 32 vind ik oud, voor een eerste. Ik was zo oud bij de tweede en was toen de oudste van het pufclubje. Bij de eerste (toen ik 26 was) was ik juist verreweg het jongst en zat ik tussen allemaal 35+ ers.
Alle reacties Link kopieren
Overigens denk ik ook dat ik jong en oud anders ben gaan beoordelen. Jong zou dan staan voor niet rijp genoeg en oud voor rijp genoeg. Maar ik ben gaan merken dat jong of oud er niet zoveel toe doet en ook niet per se iets met rijp zijn te maken heeft. Sommige mensen hebben gewoon niet dat 'ding' dat maakt dat ze kinderen willen/hoeven of maken en maakt ze daarom niet onrijp. Maar gewoon een ander levenspad.



En weer anderen zijn gemaakt om kinderen te krijgen. Dat zijn geboren gezinsmensen. Maakt feitelijk niet uit hoe oud, dat zit erin en waarschijnlijk zodra de omstandigheden dat toelaten is elke leeftijd daarvoor geschikt.
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin vraag.

de beste leeftijd is als je er aan toe bent
Ochja te jong te oud te arm te rijk te dik te dun te kort samen te lang samen teveel werk te weinig werk er is altijd wel wat.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal geen onzin vraag. Niemand is er ooit aan toe namelijk. Om de simpele reden dat je niet weet wat je te wachten staat. Voor iedere normale leeftijd is iets te zeggen als je zwanger wordt. Begin je jong dan heb je rond je 30e weer meer vrijheid. Begin je ouder dan heb je je vrijheid voor die tijd gehad. Ik denk zelf dat kinderen krijgen tussen 18 en 36 de beste periode is. Wat niet betekent dat ik iemand veroordeel die na 36 een kind krijgt. Hier kunnen veel redenen voor zijn.
Ik ben 27 en zwanger voor mezelf vind ik dit een prima leeftijd. Als ik op mijn 22st of 32ste zwanger was geraakt had ik dat voor mezelf vast ook een prima leeftijd gevonden. Wat voor een ander goed is, tja als ik dat eens wist dan was ik vast rijk.
Alle reacties Link kopieren
Als je vindt dat het een ander niets aangaat, waarom maakt het je dan überhaupt uit hoe 'wij' dat zien?
Alle reacties Link kopieren
Om er een discussie over te openen misschien? Andermans mening erover te horen ofzo? Ik vind het een interessant onderwerp in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Ik was 28 toen ik man leerde kennen. 32 toen ik dochter kreeg, 33 toen ik zoon kreeg. We staan open voor een 3e kindje, maar na mijn 37e gaat de babyfabriek dicht want dan vind ik mezelf te oud.
Ik zou liever de vraag stellen wanneer iemand een zwangere oud vindt. Ik verbaas me namelijk over de opmerkingen die ik hier regelmatig lees waaruit blijkt dat 30+ zwanger heel normaal is en ook 35+ en 40+ kan nog best.
Ik ben 32 en was er tot m'n 30ste absoluut niet aan toe. Zou de levensfase van toen ook echt niet hebben willen missen. En ik vind dus ook stiekem dat mensen die voor hun eind 20ste al zwanger zijn daar veel te vroeg aan zijn begonnen en vast iets gemist hebben.

Biologisch gezien, vind ik wel dat ik nu al ouder ben en zou ik een jaar of 25 juist wel ideaal vinden.



En het ligt natuurlijk ook aan je situatie. Ik was pas op m'n 25-26ste klaar met studeren, kwam man tegen op m'n 28ste en wilde toen echt eerst nog wat jaren gewoon samen doorbrengen.

Een paar maanden geleden zijn we getrouwd, dus who knows hoe 2017 eruit gaat zien. ;)
Ik merk dat, naarmate ik zelf ouder word, mijn grens steeds een beetje opschuift. Naar boven. Als jonge puber leek 21 jaar me een goede leeftijd. Toen ik 18 was (en tante geworden van een heel lief mooi schattig nichtje) dacht ik, nee, 25 is dé perfecte leeftijd.



Nu ben ik 26 en ik vind zwanger raken tot 26 jaar jong. Tussen 21 en 26 jaar vind ik niet té jong, maar wel jong. Tussen de 25 en 30 vind ik nu een goede leeftijd om zwanger te raken.



Tussen 30 - 35 jaar vind ik nog niet heel laat, vanaf 35 jaar vind ik dat wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven