Maar niet zwanger worden..... (deel 2)

24-01-2016 14:41 3051 berichten
Vervolg van het topic Maar niet zwanger worden.... van hello-itsme:



Hallo,



Wij zijn al een tijd bezig om zwanger te worden van de tweede. Helaas wil het nog niet lukken. Nu is er een goede vriendin van mij net zwanger van de tweede en mijn zusje verteld deze week ook net dat ze zwanger is van de tweede. Ik vind het lastig om hier mee om te gaan. Ik wil natuurlijk hun plezier en geluk niet verpesten, maar ik vind het ook moeilijk om hun zo te zien. Iemand tips? Of iemand die in hetzelfde schuitje zit?



Liefs



Hier schrijven we gezellig verder met een tabel! Gewoon een groepje meiden dat al wat langer bezig is om zwanger te worden. De een nog niet naar de huisarts gegaan, de ander al diep in de medische malle molen, het maakt niet uit.



Naam

(leeftijd)OorzaakStand van zakenlux.

(27/31)Verminderde zaadkwaliteit

Bezig sinds nov'14Zwanger in IVF1 (jul'16) van een zoontje! UD: 10 mei'17wished_

(27/29) sterk verminderde zaadkwaliteit

Bezig sinds jan'153 mislukte IUI behandelingen, November '16 vroege MK , start ICSI flipje2

(27/40) blogSterk verminderde zaadkwaliteit

Kinderwens sinds okt '14ICSI1 (jan/feb '16): zwanger van verse tp, na 18 wk afscheid moeten nemen van F★ , weer zwanger van cryo-tp, mk na 12 wk . Feb/mrt '17 weer verder met een cryo-tp. Intussen wachten op uitslagen genetisch onderzoek bij het kindje na de miskraam. (Nog 4 cryo's in de vriezer.)proudmama33

(35/38)Geen oorzaak gevonden

Bezig sinds apr'14Bezig voor een tweede kindje, proberen tot eind 2016 zelfmssfiddler

(28/28)Licht verminderde zaadkwaliteit

Bezig sinds aug'14Zwanger in IUI2, helaas MA Weer zwanger in IUI4, verdrietig genoeg weer MA nu pauze om deze verdrietige periode een plekje te geven fluorescent

(27/36)Korte luteale fase

Bezig sinds aug'14Eerst progesteronsuppletie gehad, geen succes. Zwanger in IUI1 (sep'16) klopt! UD: 25 mei'17jo_86

(29/29)Geen oorzaak gevonden

Bezig sinds mrt'15 Spontaan zwanger in mrt'16, helaas miskraam Nu bezig met IUI2boulu

(28)Verminderde zaadkwaliteit en pcos

Bezig sinds sep'1411x ovulatie inductie, geen effect. Bij IUI zeer wisselende zaadkwaliteit. ICSI1 (nov/dec '16): vroege miskraam , geen cryo's. Lampje1

(31/36)Verminderde zaadkwaliteitIUI1 met 4,5 mln en IUI2 met 1,2 mln, mislukt. Advies IVF/ICSI. Zwanger in IUI3 met 0,8 mln, helaas vroege miskraam (5+2) shinesun

(leeftijd)Bezig sinds 2015Tweede kindje. Gaat starten met ICSIHannepan86

(29/31)Negatieve samenlevingstesten + teratozoöspermie

Bezig sinds 20146x IUI gehad, helaas mislukt. Zwanger in IVF1 (dec'16)! UD: 7 sept'17Skylark

(31)Geen oorzaak gevonden

Bezig sinds jan'15Relatief lage AMH waarde. 2 rondes clomid + 2 rondes letrozole mislukt, IUI1 mislukt. Ingeloot voor IVFDubbeltje83

(33/36)Geen oorzaak gevonden

Bezig sinds 2013Start met IUI1Deni308

26/29Verminderde zaadkwaliteit + onregelmatige cyclus

Bezig sinds najaar'14IVF1 (nov/dec '16): verse tp niet zwanger, geen cryo'sAderyn

(32/31)Wisselende zaadkwaliteit

Bezig sinds sep'15Sep'16 intake bij fertiliteitsarts, vlak daarna spontaan zwanger! klopt! UD: 23 mei '17Blauwe_stoel

(32/33)Bezig met onderzoeken

Bezig sinds apr'15HSG staat geplandBaggal

(33)Sterk verminderde zaadkwaliteit

Bezig sinds 2013Zwanger in ICSI2, helaas vmk , cryo-terugplaatsing van 2 embryo's: weer vmk... itsi_us

(34)Zwanger in IVF1 (feb'16) dochter! UD: 12 dec'16hello-itsme

(32/35)Bezig sinds mrt'15Tweede kindjeZomerzotje

(34)Mogelijk syndroom van Asherman na curettageIn mei'15 een miskraam gehad Miss_Bean

(30/30)Geen oorzaak gevonden

Bezig sinds okt'14Feb'16 onderzoeken goed, paar dagen later zwanger! Sep'16 bevallen met 34+3 Mojo84

(31/36)Nog geen onderzoeken gehad

Bezig sinds jul'14In okt'15 vroege miskraam nu zwanger van een dochter!Hannahzz

(31/31)onbegrepen infertiliteit

Bezig sinds dec'14na HSG nog 2 cycli zelf proberen en dan in feb starten met iui



login: zwangerwordenTO, v1v4f0rum
Yay!



Ik ben nu toch ingelogd, als je je verhaal ff post in een berichtje dan plak ik het direct in de tabel!
Ik 26, man 30, proberen sinds november 2014. Regelmatige cyclus van 25 dagen. Huisarts november 2015: verminderde zaadkwaliteit.

Volgende week: tweede uitslag zaadonderzoek

Volgende maand: eerste afspraak gynaecoloog
Ik 35 man 38, proberen sinds april 2014 een tweede kindje te krijgen. Stap naar huisarts gemaakt, verwijzing voor de gynaecoloog is binnen. Eind februari intake en eerste onderzoek bij man.
Wat een mooie kleurtjes heb je gekozen flipje, daar houd ik van!
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 24 januari 2016 @ 15:42:

Wat een mooie kleurtjes heb je gekozen flipje, daar houd ik van!

Ja, het moet wel gezellig blijven he. Deze roze vind ik trouwens nog een beetje donker, die kan leuker.

Maar dat is voor later. Iedereen kan natuurlijk ook gewoon zijn eigen kleurtje kiezen!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Ok meisjes, ik ben offline, ff wat nuttige dingen doen (stofzuigen enzo)...



Je info kun je gewoon in een bericht posten dan zet ik het er later wel in.

Je kunt het er ook zelf in zetten, login staat onder de tabel!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Sinds maart 2015 gestopt met de pil (1e kind). Regelmatige cyclus 28 dagen. 1e stap naar huisarts gezet, 8 feb eerste afspraak gynaecoloog.



Oh ja en man is ook 29
Beide 28. Sinds augustus 2014 gestopt met de pil. Man iets verminderde zaadkwaliteit. Start bij volgende ongesteldheid met iui.
Wat gaan jullie snel zeg, ik had heel wat bij te lezen.



Ik ga voor je duimen lux dat het tweede zaadonderzoek een beter resultaat heeft!



Ik had gisteren ongesteld moeten worden maar heb tot nu toe alleen heel licht bruinverlies (zie ik alleen omdat ik een witte onderbroek aan heb). Maar was vorige maand ook 4 dagen te laat dus ik durf nog niet te testen...



Wbt leeftijd, ik vind het juist heel eng dat het met onze relatief jonge leeftijd al niet lukt... als je wat ouder bent heb je weliswaar minder tijd, maar het is dan ook logischer dat het wat langer kan duren.
Alle reacties Link kopieren
Hi, ik ben onlangs van Nick veranderd vanwege herkenbaarheid. Ik zou graag meeschrijven.



Ik heb in mei 2015 een miskraam gehad, nare nasleep en sindsdien niet meer ongesteld geweest. Officieel was mijn laatste menstruatie maart 2015. Ik heb inmiddels al wat behandelingen gehad en zit aan de progesteron omdat ik mogelijk Asherman-syndroom heb nav miskraam en curettage. Ik ben 34 en man en ik willen dolgraag een gezin.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zomerzotje schreef op 24 januari 2016 @ 16:28:

Hi, ik ben onlangs van Nick veranderd vanwege herkenbaarheid. Ik zou graag meeschrijven.



Ik heb in mei 2015 een miskraam gehad, nare nasleep en sindsdien niet meer ongesteld geweest. Officieel was mijn laatste menstruatie maart 2015. Ik heb inmiddels al wat behandelingen gehad en zit aan de progesteron omdat ik mogelijk Asherman-syndroom heb nav miskraam en curettage. Ik ben 34 en man en ik willen dolgraag een gezin.Zomerzotje, mag ik je een pb sturen? (Heb je uitstaan)
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
quote:flipje2 schreef op 24 januari 2016 @ 16:48:

[...]



Zomerzotje, mag ik je een pb sturen? (Heb je uitstaan)



Natuurlijk! Zal het gelijk aanzetten



Edit: aangezet!
Alle reacties Link kopieren
Tabel is weer ge-update. Zeker lekker duidelijk zo met een tabel, goed idee!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop zo dat we allemaal zo achter elkaar zwanger worden dat zou leuk zijn haha. Tja en anders kletsen we gewoon verder. Ik zit vandaag op dag 11 van cyclus had nog een ovulatietest in huis. Had die vanmiddag gedaan, hij was lichter dan de controle streep maar wel een streepje..
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is er niet veel hoop op een spontane zwangerschap, tenminste, voorlopig niet. Ik heb wel netjes een cyclus van 30 dagen, maar geen menstruatie (onder andere?) omdat mijn baarmoederslijmvlies niet groeit. Ovulatietesten doe ik niet, wel temperaturen; dat is zo lekker overzichtelijk
Alle reacties Link kopieren
Hier mijn verhaal, ik forum alleen mobiel, kan iemand dat plakken?



Lft 27/36

Bezig sinds aug '14

Huisarts aug '15

Gyn sept '15

Regelmatige cyclus van 24-25 dagen LF van 7-8 dagen (te kort) Bezig met 4e ronde progrestron en febr '16 overstap naar kliniek.
Alle reacties Link kopieren
Ik 32, man 35 zijn nu 10 mnd bezig voor ons tweede kindje. We gaan binnenkort de stap zetten om naar de gynaecoloog te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Wat betekent LF [van 7 dagen]?
Alle reacties Link kopieren
quote:Zomerzotje schreef op 24 januari 2016 @ 18:54:

Wat betekent LF [van 7 dagen]?Luteale fase, het aantal dag na je eisprong tot aan je menstruatie. Optimaal is die minimaal 10 dagen (zodat het vruchtje genoeg tijd heeft om zich goed in te nestelen).
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
quote:Zomerzotje schreef op 24 januari 2016 @ 18:18:

Bij mij is er niet veel hoop op een spontane zwangerschap, tenminste, voorlopig niet. Ik heb wel netjes een cyclus van 30 dagen, maar geen menstruatie (onder andere?) omdat mijn baarmoederslijmvlies niet groeit. Ovulatietesten doe ik niet, wel temperaturen; dat is zo lekker overzichtelijk Hoe weten ze dan dat je baarmoederslijmvlies niet genoeg groeit?
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Ik lees al een tijdje mee, maar ik zou nu ook graag mee willen schrijven als jullie dat goed vinden.

Ik ben sinds okt 2014 aan het proberen om zwanger te worden en tot op heden nog niet gelukt. In sept 2015 ben ik naar de huisarts geweest. Zij reageerde heel fijn. Toen is bij mij bloedafgenomen voor antistoffentest chlamydia, en heeft mijn man zijn sperma laten onderzoeken. Mijn test was neg (wat goed is) en mijn man zijn uitslag was ook netjes. Toen met de huisarts overlegd en afgesproken dat we nog 3mnd zelf zouden proberen, en anders zou ze ons doorverwijzen. Het advies volgens zo'n tabel wat de huisartsen hanteren was 6mnd dus ik vond haar heel schappelijk.

In dec verwezen naar de gyn, waar we 28 dec zijn geweest. Meteen echo gehad, bijna springend eitje te zien.

Helaas is dat ook niks geworden en heb ik in het begin van mijn nieuwe cyclus bloed laten prikken en afgelopen maandag een HSG gehad. Alle uitslagen worden 3 feb besproken.



Zo, dat is een flink verhaal geworden.

Ik hoop dat ik mag meeschrijven.
Ik ga niet meeschrijven (want: zwanger), maar wil jullie wel graag blijven volgen. En ik duim voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Heey ik zie hier aardig wat bekende namen van andere topics!! En wat dames die ik nog niet ken. Weet niet of ik hier kom meeschrijven, maar vind het wel leuk om mee te lezen. Zelf net op het wachtbankje na de eerste terugplaatsing van ICSI 1. Veel succes dames met de fase waarin jullie nu allemaal inzitten en waar jullie eventueel nog in komen te zitten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven