Maar niet zwanger worden..... (deel 2)

24-01-2016 14:41 3051 berichten
Vervolg van het topic Maar niet zwanger worden.... van hello-itsme:



Hallo,



Wij zijn al een tijd bezig om zwanger te worden van de tweede. Helaas wil het nog niet lukken. Nu is er een goede vriendin van mij net zwanger van de tweede en mijn zusje verteld deze week ook net dat ze zwanger is van de tweede. Ik vind het lastig om hier mee om te gaan. Ik wil natuurlijk hun plezier en geluk niet verpesten, maar ik vind het ook moeilijk om hun zo te zien. Iemand tips? Of iemand die in hetzelfde schuitje zit?



Liefs



Hier schrijven we gezellig verder met een tabel! Gewoon een groepje meiden dat al wat langer bezig is om zwanger te worden. De een nog niet naar de huisarts gegaan, de ander al diep in de medische malle molen, het maakt niet uit.



Naam

(leeftijd)OorzaakStand van zakenlux.

(27/31)Verminderde zaadkwaliteit

Bezig sinds nov'14Zwanger in IVF1 (jul'16) van een zoontje! UD: 10 mei'17wished_

(27/29) sterk verminderde zaadkwaliteit

Bezig sinds jan'153 mislukte IUI behandelingen, November '16 vroege MK , start ICSI flipje2

(27/40) blogSterk verminderde zaadkwaliteit

Kinderwens sinds okt '14ICSI1 (jan/feb '16): zwanger van verse tp, na 18 wk afscheid moeten nemen van F★ , weer zwanger van cryo-tp, mk na 12 wk . Feb/mrt '17 weer verder met een cryo-tp. Intussen wachten op uitslagen genetisch onderzoek bij het kindje na de miskraam. (Nog 4 cryo's in de vriezer.)proudmama33

(35/38)Geen oorzaak gevonden

Bezig sinds apr'14Bezig voor een tweede kindje, proberen tot eind 2016 zelfmssfiddler

(28/28)Licht verminderde zaadkwaliteit

Bezig sinds aug'14Zwanger in IUI2, helaas MA Weer zwanger in IUI4, verdrietig genoeg weer MA nu pauze om deze verdrietige periode een plekje te geven fluorescent

(27/36)Korte luteale fase

Bezig sinds aug'14Eerst progesteronsuppletie gehad, geen succes. Zwanger in IUI1 (sep'16) klopt! UD: 25 mei'17jo_86

(29/29)Geen oorzaak gevonden

Bezig sinds mrt'15 Spontaan zwanger in mrt'16, helaas miskraam Nu bezig met IUI2boulu

(28)Verminderde zaadkwaliteit en pcos

Bezig sinds sep'1411x ovulatie inductie, geen effect. Bij IUI zeer wisselende zaadkwaliteit. ICSI1 (nov/dec '16): vroege miskraam , geen cryo's. Lampje1

(31/36)Verminderde zaadkwaliteitIUI1 met 4,5 mln en IUI2 met 1,2 mln, mislukt. Advies IVF/ICSI. Zwanger in IUI3 met 0,8 mln, helaas vroege miskraam (5+2) shinesun

(leeftijd)Bezig sinds 2015Tweede kindje. Gaat starten met ICSIHannepan86

(29/31)Negatieve samenlevingstesten + teratozoöspermie

Bezig sinds 20146x IUI gehad, helaas mislukt. Zwanger in IVF1 (dec'16)! UD: 7 sept'17Skylark

(31)Geen oorzaak gevonden

Bezig sinds jan'15Relatief lage AMH waarde. 2 rondes clomid + 2 rondes letrozole mislukt, IUI1 mislukt. Ingeloot voor IVFDubbeltje83

(33/36)Geen oorzaak gevonden

Bezig sinds 2013Start met IUI1Deni308

26/29Verminderde zaadkwaliteit + onregelmatige cyclus

Bezig sinds najaar'14IVF1 (nov/dec '16): verse tp niet zwanger, geen cryo'sAderyn

(32/31)Wisselende zaadkwaliteit

Bezig sinds sep'15Sep'16 intake bij fertiliteitsarts, vlak daarna spontaan zwanger! klopt! UD: 23 mei '17Blauwe_stoel

(32/33)Bezig met onderzoeken

Bezig sinds apr'15HSG staat geplandBaggal

(33)Sterk verminderde zaadkwaliteit

Bezig sinds 2013Zwanger in ICSI2, helaas vmk , cryo-terugplaatsing van 2 embryo's: weer vmk... itsi_us

(34)Zwanger in IVF1 (feb'16) dochter! UD: 12 dec'16hello-itsme

(32/35)Bezig sinds mrt'15Tweede kindjeZomerzotje

(34)Mogelijk syndroom van Asherman na curettageIn mei'15 een miskraam gehad Miss_Bean

(30/30)Geen oorzaak gevonden

Bezig sinds okt'14Feb'16 onderzoeken goed, paar dagen later zwanger! Sep'16 bevallen met 34+3 Mojo84

(31/36)Nog geen onderzoeken gehad

Bezig sinds jul'14In okt'15 vroege miskraam nu zwanger van een dochter!Hannahzz

(31/31)onbegrepen infertiliteit

Bezig sinds dec'14na HSG nog 2 cycli zelf proberen en dan in feb starten met iui



login: zwangerwordenTO, v1v4f0rum
Alle reacties Link kopieren
Miss_Bean natuurlijk kun je mee schrijven, welkom!

laurabb Leuk dat je mee leest, alles goed? Hoeveel weken nu, je bent al in de 'safe zone' toch?

zwangerworden Ik hoop dat je je hier niet meer aan komt sluiten! Gaat-ie met wachten?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Ik voeg ook weer in...

Mijn leeftijd: 31, partner 36.

Gestopt met pil in juli 2014. "Gericht" bezig (met ovu-testen) sinds jan/feb 2015. In oktober 2015 vroege miskraam (week na positieve test). Regelmatige cyclus van 30 dagen. Nog niet bij arts geweest; durf die stap niet goed te zetten....gaan hierover in maart opnieuw beslissen.
Fijn die tabel zo, bedankt Flipje! Kunnen we mooi zien wie wat heeft beleefd.



Zomerzotje ik heb je syndroom even door Google gegooid want ik kende het niet. Dat valt dus niet mee zeg, komt dag door de miskraam die je hebt gehad?
Alle reacties Link kopieren
Flipje, bedankt voor het welkom en toevoegen aan de tabel. Mijn man en ik zijn beiden 30 btw.

Hoe gaat het met het spuiten? Of nog niet begonnen?



Lux, ik begrijp het helemaal dat je soms even niet met zwanger worden bezig wilt zijn.

Ik hoop datje morgen n goede uitslag krijgt.



Zomerzotje, heftig zo'n complicatie na curretage. Zijn er behandelingen voor?
@flipje: ik ben nu bijna 31 weken zwanger na twee miskramen met lange nasleep. ik reageerde in andere topic omdat ik het zo herkende allemaal , die rotopmerkingen als 'je moet er niet mee bezig zijn' en hoe ik het soms niet kon opbrengen om op kraamvisite te gaan...



Maar voor mijn gevoel ben ik nooit uit 'gevarenzone', want iedere fase heeft zo z'n eigen risico's (derde trimester hoor je weer volop over slechtfunctionerende en loslatende placenta's , vroeggeboorten, zwangerschapsvergiftigingen, etc). Bovendien was onze eerste miskraam met 13 weken, net nadat iedereen ons had gefeliciteerd en echoscopiste had gezegd dat alles er goed uit zag. Dat heeft mijn vertrouwen een behoorlijke deuk gegeven. Maar goed, da's allemaal off-topic en niet bestemd hiervoor, sorry!



Ik duim voor jullie allemaal
Alle reacties Link kopieren
Wat veel geschreven al!! Moet alles bij lezen.. En ik zal mijn nog korte verhaal even in het tabel zetten.





Welkom nieuwe dames hier..
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of jullie er op zitten te wachten, maar hier is the worst case scenario. Inmiddels te oud om kinderen te krijgen, dus dat gaat niet meer gebeuren, wel intens geprobeerd. Me wanhopig vastklampend aan cijfers en verhalen waarbij het positief uitpakte. Bij mij dus niet. Nooit gelukt, ondanks alle positieve tekenen, zoals een goede cyclus, goede ei voorraad en goed sperma. En toch ben ik er nog steeds en is het leven de moeite waard. Kan me nog zo goed herinneren hoe het was, de hoop, de wanhoop, het magisch denken.. Als ik nou maar dit, of niet dat, vooral niet teveel mee bezig zijn! Nou ja, jullie kennen het waarschijnlijk allemaal. Soms komt het dus niet goed en komt het dus toch goed. Dat is wat ik wilde zeggen. Maar wellicht is dit niet wat op dit topic past.
Jeetje theres, hoe gaat het nu met jullie dan? Heb je het (ooh al zo clichee) een plekje kunnen geven?





Veel stellen hebben geen plan B voor als je kinderloos blijft. Hoe is dat bij jullie dames?
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,



Ik gooi de vragen aan mij even in 1 bericht:



Ik krijg sinds 3 maanden, 3x per maand een vaginale echo op zowel de gyn afdeling als radiologie om de exacte stand van de groei van mijn slijmvlies te checken. Er zijn regels hoe dik het zou moeten zijn in een cyclus. Het groeit minimaal, ondanks 3e ronde progesteron, en is maximaal 4mm dik, terwijl het 15-18mm zou moeten zijn.



Dit komt inderdaad door curettage. Niemand heeft mij ooit uitgelegd dat dit risico bestond. Ik heb mijn dossier opgevraagd en hieruit is gebleken dat ik véél bloed heb verloren toen. Om een bloeding te stoppen halen ze meer weg ( de logica begrijp ik niet zo goed), in mijn geval te veel/te ruw. Mijn nieuwe arts had het over 'levensreddend curetteren'.



Daarnaast heb ik een HSG gehad; vloeistof injecteren om te kijken hoe dat stroomt.. Mijn god, wat een pijnlijke bedoening! De enige manier om met zekerheid te zeggen dat het Asherman is, is een operatie. Dat wordt de volgende stap..



Overigens, het zou kunnen dat je door mijn verhaal weet onder welke Nick ik eerst schreef. Heel graag discreet blijven, pb mag altijd.
Alle reacties Link kopieren
Theres



Voor ons is kinderloos blijven geen optie. Mocht ik zelf helemaal niet zwanger kunnen worden/blijven dan gaan we het adoptietraject in of draagmoederschap. Waar ik woon, is adoptie -hoewel nog steeds enorm en prijzig traject- eenvoudiger en minder kostbaar.



Soms heb ik goede moed met de goede zorg die ik krijg- eindelijk gebeurt er wat, soms heb ik het moeilijk, bv bij nieuwe zwangerschappen en ongewenste of ondoordachte zwangerschappen
Alle reacties Link kopieren
MissBean, waarom zo lang wachten op uitslag HSG? Ik kreeg het onmiddellijk (de radioloog en de gyn deden het samen, en er waren 3 verpleegkundigen bij), plus nog een extra echo na een half uurtje. Was het pijnlijk bij jou? Ik vond het veel heftiger dan het plaatsten van een spiraal, die druk die erop komt te staan, pff. Bij mij hebben ze toen ook gelijk getest op eierstokkanker, en die test was gelukkig negatief.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van de radiologe wel n voorlopige uitslag gehad. Gelukkig dat het er goed uitzag. Maar 3feb ook de bloeduitslag ed bespreken en het mogelijke vervolg.

De hsg viel mij ook tegen. Had wel wat verhalen gelezen, maar probeerde er open heen te gaan, ook omdat de gyn zei dat het algen wat ongemakkelijk zou zijn. Vooral de eerste stroom vloeistof deed vreselijk zeer. Gelukkig ging t daarna wat beter. En toen t onderzoek klaar was, was de pijn ook weg.

Wel fijn die extra echo en test op eierstokkanker. Die had ik niet.

Ik ga er eigenlijk al n beetje vanuit dat we door de gyn naar huis gestuurd gaan worden: 'probeer het nog maar een half jaar zelf'. Aan de ene fijn dat er niks mis is, maar ook lastig.
Alle reacties Link kopieren
Plan B hebben wij trouwens (nog) niet.

Ik denk dat ik dat over n jaar pas serieus over na ga denken. Maar kinderloos blijven vind ik niet echt n optie. Al weet ik dat het soms wel gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Zou ik ook mogen meeschrijven?

Gestopt met de pil in september 2014. Onderzoeken gehad omdat mijn menstruatie niet op gang kwam. Nu al 9 rondes ovulatie inductie achter de rug. Geen resultaat. Semenanalyse en HSG allemaal goed. In feb weer afspraak gynaecoloog.



Wat een verschillende verhalen allemaal! Ik vind het fijn om te weten dat ik niet de enige ben die zo lang wacht, al gun ik het niemand, want vind het soms wel een zwaar traject.



Ik wil mezelf eventueel wel in de tabel zetten, maar vind dat een beetje opdringerig ;). Dus ik hoor het wel.
Alle reacties Link kopieren
Theres



Als het bij ons echt niet zou lukken dan zouden we dat denk ik leren accepteren. Mooie reizen maken, veel leuke dingen ondernemen, alles wat met een gezin echt lastiger is.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Theres, persoonlijk vind ik jouw bericht ontzettend fijn! Fijn om eens van een ervaringsdeskundige te horen dat het goed komt. Ik heb altijd wel het gevoel gehad dat het hoe dan ook goed komt, maar zo midden in het proces heb ik soms de neiging om dat een beetje vergeten. Heel erg bedankt dat je me er aan hebt herinnert!



Wij hebben dan ook een soort van plan B. Waar we deels wel aan zijn begonnen (toch maar aan de dure hobby begonnen), maar wat deels nu gewoon nog niet handig is om te doen (kleiner wonen zodat er meer geld is voor de hobby). Maar concreet is het niet, maar dat is het ook niet als plan A wel lukt (kinderen krijgen). Ik vind het moeilijk dat het allemaal zo lang duurt, ik was het liefst gelijk met behandelingen begonnen. Maar toch gaan we door, want ik wil geen spijt hebben dat we er niet alles aan gedaan hebben.



Wow heftig zomerzotje... Wat kunnen ze doen als het bevestigt wordt dat het Asherman is?



Bij ons duurde de uitslag van de HSG ook een week, omdat ze het in het team wilden bespreken. In ons geval was de voorlopige uitslag dat een eileider afgesloten was en na overleg met het team bleek dat hij toch doorgankelijk was.



Welkom Boulu, wat mij betreft schrijf je mee!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt mssfiddler en anderen die op mij hebben gereageerd. Ik en mijn ex zijn niet meer samen, dus is het wellicht maar goed dat het nooit is gelukt. Maar dat is een rationalisatie.

Na 1 1/2 jaar was ik zwanger, dat eindigde in een miskraam. Dan idd die waardeloze opmerking "je weet nu dat je zwanger kan worden" .

Het vervelende was dat het verlangen daarna alleen maar groter en wanhopiger leek te worden, denk dat dat ook iets met hormonen te maken heeft. Adoptie of pleegkinderen is voor mij nooit een optie geweest, heb daar teveel ellende van gezien.

Heb veel na gedacht over kinderen krijgen en moeder zijn. Het is wellicht wat ver gezocht en niet interssant, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat voorzover ik weet in elke religie de vrouw een tree lager (of meer) staat dan de man. De enige manier waarop ze een enorme promotie kan maken is door moeder te worden, dat heeft een heilige status. Religie is de basis van cultuur, van wie wij zijn. Net alsof je als vrouw mislukt bent als je geen moeder bent. Zo heb ik dat altijd heel sterk gevoeld.
Alle reacties Link kopieren
Poooeeehh dames, jullie gaan hard!



Heel heftig verhaal theres! Ik merk dat ik mezelf niet echt wil toestaan om nu al na te denken wat we moeten als de ICSI niet lukt. Ik zou in elk geval zeker eerst 5 ICSI-behandelingen willen doen. Bij mij lijkt alles ok dus we zouden kunnen nadenken over een zaaddonor, maar ik weet niet hoe mijn vriend daar over denkt en daar gaan we het nu ook nog niet over hebben (zelfbescherming).

Ik denk nooit zoveel na over religie maar meer over biologie. Ook dan kun je je afvragen wat het nut van je bestaan is als je je niet voortplant... maar dan is onvruchtbaarheid in elk geval net zo'n groot probleem voor de man als voor de vrouw.



Zomerzotje, woon jij dan in het buitenland? Is hoogtechnologisch draagmoederschap daar dan ook mogelijk? Dan is het kind genetisch wel 100% van jullie.



Miss_Bean en Zomerzotje ik heb de laatste tijd veel nare verhalen gelezen over de HSG... :( Vervelend dat het zo pijnlijk kan zijn. Bij mij zullen ze geen HSG onderzoek doen want voor IVF of ICSI is het natuurlijk niet relevant of je eileiders open zijn.



laurabb ik kan me voorstellen dat het altijd heel erg spannend blijft, zeker als je al eens een mk hebt moeten meemaken.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Snap ik hoor Flipje dat je daar niet echt over na wil denken. Ik was daar ook altijd heel bang voor. Die biologie klopt ook, ook daar heb ik last van gehad, want waarom leef ik dan eigenlijk? Ik ben ontzettend misbaar. Voor een kind zijn de ouders van levensbelang en dat ben ik dus niet.

Dat is trouwens ook waar wat je zegt over mannen en biologie, mijn ex heeft ook het sperma onderzoek lang uitgesteld, want stel je toch eens voor. Een onvruchtbare man. Dat is niet stoer, niet macho, niet echte man. Heb het idee dat bevruchten voor mannen maatschappelijk gezien erg van belang is, maar dat er aan het vader zijn toch wat minder belang wordt gehecht dan het moeder zijn.

Wat de achterliggende reden ook is, het kinderloos zijn en blijven is een groot verdriet in mijn leven geweest en soms kan het me nog opeens overvallen in een onverwachte huilbui. Maar toch ook is het minder erg dan ik vreesde toen ik nog midden in het proces van hoop, proberen en teleurstelling zat.
Alle reacties Link kopieren
Heb niet alles bijgelezen, maar ben wel getriggerd door de hsg verhalen.

wanneer hebben ze bij jullie hsg gedaan? Als eerste onderzoeken? Of na een half jaar wachten/half jaar behandelingen?



Mijn ziekenhuis doet het vanuit beleid pas na 6 maanden. Ik gebruik nu al 4 maanden hormonen zonder dat ik weet dat m'n eileiders open zijn... Heb tot 4 keer toe gevraagd om hsg en enige wat ze kunnen vertellen is dat het beleid is om het pas na 6 maanden te doen. Ben benieuwd naar jullie reacties...
Alle reacties Link kopieren
Fluorescent, ik kreeg de HSG meteen aangeboden bij het eerste gesprek bij de gyn (moest hem zelf inplannen als ik ongesteld werd, want moet voor de eisprong en na de menstruatie). Hoorde bij de eerste onderzoeken in het ziekenhuis.

Mijn huisarts had dus een aantal maanden eerder al de chlamydia antistoffen test en het semenonderzoek laten doen. Misschien dat ik daarom meteen een HSG kreeg?
Alle reacties Link kopieren
Trouwens vind ik niet dat je alleen van levensbelang bent als je moeder bent. Je kan op zoveel manieren levensbelangrijke invloed hebben op het leven van anderen.

Mensen die bewust geen kinderen krijgen zijn toch ook niet direct minder belangrijk dan mensen mét kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Chamydia antistoffen, semenanalyse en cyclus monitoring+ bloedonderzoeken zijn gedaan als standaard onderzoek bij mij...

Daaruit kwam diagnose hormonen nodig. Heb best veel last van de hormonen en hoop niet dat ik nu voor niets hormonen gebruik omdat er vernauwing of blokkade in m'n eierstokken zit ...
Alle reacties Link kopieren
Dat weet ik wel miss-bean, maar weten en voelen zijn 2 verschillende dingen.
Alle reacties Link kopieren
Fluorescent, ik heb 2 maanden na mijn eerste bezoek de HSG gehad. De arts wilde namelijk eerst inzicht in mijn cyclus, logisch, want ik heb geen menstruatie. Het plan was oorspronkelijk een hysteroscopie maar ik ben daar huiverig voor, namelijk weer gerommel in mijn baarmoeder, weer volledige narcose, etc. De arts wilde, nadat veel dingen uitgesloten waren, eigenlijk overgaan tot het grote werk maar ik wilde liever eerst een minder 'invasive approach' proberen en ik had inderdaad een blokkade. Een blokkade zie je niet op een echo, alleen met blokkade (bij mij in mijn baarmoeder) is een HSG echt pijnlijk, zonder blokkade schijnt het te voelen als een onaangenaam gynaecologisch onderzoek. Nu de HSG heeft plaatsgevonden is de hysteroscopie voorlopig van de baan, met de kanttekening dat er misschien nóg een HSG wordt gedaan.



Flipje, ik woon inderdaad in het buitenland. Waar precies wil ik liever niet zeggen maar ik verbaas me heel erg over de mogelijkheden hier omdat religie hier de basis van alles is. Daarom wist ik bv ook niet of ik de curettage wel kon benoemen, wat wel het geval blijkt. De gezondheidszorg is hier uitmuntend en naar mijn mening beter dan in NL. We zijn nog aan het uitzoeken hoe en wat met draagmoederschap. Over de adoptieprocedure hebben we wel meer informatie. Plegen is hier niet mogelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven