Meisjesnaam: Liët?

26-03-2017 15:33 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Op dit moment zit ik in mijn tweede trimester van de zwangerschap. Tijd voor het bedenken van namen dus. Nu zijn mijn vriend en ik bij de meisjesnaam 'Liët' uitgekomen, maar omdat je deze naam eigenlijk nooit hoort zijn we wel benieuwd wat andere mensen hier van vinden. Zelf zijn we eigenlijk helemaal niet zo van de 'vreemde' namen, dus dat maakt het wel een twijfelgeval.

Dus daarom de vraag, wat zijn jullie associaties met deze naam? Leuk / niet leuk, stoer / meisjesachtig / 'te vreemd' etc.?



We horen het graag!
Alle reacties Link kopieren
Hoe is de uitspraak bedoeld? Lie-jet?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit van de naam gehoord en ik vind de spelling ervan niet mooi (niet dat het anders zou moeten, het woordbeeld vind ik er gewoon niet uitzien), maar ik vind het wel leuk klinken!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het erg mooi klinken! Het doet me een beetje denken aan een lelie.. Of de naam Lilian. Ik vind het mooi. Erg vrouwelijk.
Alle reacties Link kopieren
Spreek je het uit als liejet?
Alle reacties Link kopieren
Spreek je het uit als Liejet? Dus als Liset zonder s? Meid als jullie t mooi vinden dan geven jullie je kindje deze naam.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van aparte namen, dus gewoon doen. Sowieso moet je je niks van anderen aantrekken, inclusief mijzelf.
Laten we elkaars mening respecteren... hoe fout die van jou ook is.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk meteen Njet: Ik heb zelf ook een speciale naam, maar wel een die niet verkeerd uit te spreken is als je hem ziet.



Bij Liët ga je waarschijnlijk vaak hebben dat het accent wordt vergeten, en dan spreekt iedereen hem als Liet uit, zeker jonge kinderen die accenten nog niet kennen. En dan zie ik al in de school de Liet-de-tiet slogans...



Dan zou ik hem eerder nog schrijven als Liyet ofzo.
Hoe spreek je het uit? Als lie-jet (met klemtoon op jet) of als lie-jut (met klemtoon op lie?)
Alle reacties Link kopieren
Niet leuk, ik krijg jeuk van al die 4-letter namen tegenwoordig, en al helemaal als ze zo gekunsteld zijn.

Noem haar dan gewoon Juliet ofzo.



Maar goed ik zou iets kiezen wat je mooi vindt, en bij jullie past. Wat anderen daarvan vinden is hun probleem.
associatie met deze naam? Raar, vreemd, apart.
Alle reacties Link kopieren
Als je het uitspreekt als Lie-jet vind ik het nog best mooi. Misschien schrijven als Liyet?
Ik zou er Liëtte van maken. Dat ziet er wat meer uit als een echte naam.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt op Juliette. Wat je zonder trema schrijft. Je kan haar ook Juliette noemen en haar dan roepen met Liette..

De spelling Liët is wel een beetje apart maar het is jullie feestje natuurlijk. Niks aantrekken van wat anderen vinden!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 'em erg mooi. Hoe kom je eraan?
Alle reacties Link kopieren
Nee ik vind het niet mooi, ook de manier van schrijven niet.



Spanjaard komt uit Spanje, een Nederlander uit Nederland....



En een Liët uit Litouwen
Alle reacties Link kopieren
De hierboven gegeven opties vind ik gied.

Juliette: roepnaam liette
Liëtte vind ik leuker, heeft een beter ritme. Is het een afkorting?
Alle reacties Link kopieren
ik vind mooi :D
Alle reacties Link kopieren
Doet me denken aan Juliët. Vind je dat niet mooi? Is ook wat minder apart.
Liëtte vind ik ook leuker. Liët lijkt onaf, net alsof je Liset niet goed uitspreekt.
Alle reacties Link kopieren
Liet is (dus zonder trema) is ook een mannen naam. Gebruikt in de boekenserie Dune. Daar moest ik meteen aan denken. Maar ja wie leest dat en kan meteen zo'n link leggen.
fietsen varen vrouwelijk doen
Dat wordt Liet, want niemand heeft zin om dat leesteken op te zoeken. Ik vind het mooi klinken Lie-Jet, maar zou het om deze reden niet doen. Bijzondere namen zijn soms wel mooi, maar als het zoveel uitleg vereist over de spelling en uitspraak, dan heeft je kind daar alleen maar z'n leven lang last van.
Ik begrijp de verwarring over de uitspraak niet. Trema's zijn toch niet ongewoon in de Nederlandse taal?
Alle reacties Link kopieren
Mooi! Maar nog mooier is inderdaad te erachter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven