Meisjesnaam: Liët?

26-03-2017 15:33 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Op dit moment zit ik in mijn tweede trimester van de zwangerschap. Tijd voor het bedenken van namen dus. Nu zijn mijn vriend en ik bij de meisjesnaam 'Liët' uitgekomen, maar omdat je deze naam eigenlijk nooit hoort zijn we wel benieuwd wat andere mensen hier van vinden. Zelf zijn we eigenlijk helemaal niet zo van de 'vreemde' namen, dus dat maakt het wel een twijfelgeval.

Dus daarom de vraag, wat zijn jullie associaties met deze naam? Leuk / niet leuk, stoer / meisjesachtig / 'te vreemd' etc.?



We horen het graag!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het mooi vrouwelijk klinken alleen de schrijfwijze niet
Alle reacties Link kopieren
Leuk om jullie reacties te lezen. Het is inderdaad de uitspraak Lie-jet, en we kwamen erop omdat we Juliët ergens zagen staan maar dat wat 'deftig / meisjesachtig', vinden en dat past niet echt bij ons. Liëtte is ook niet dat wat we zoeken



Ik zelf vind de uitspraak van de naam Liët euk, maar hoe het er geschreven uitziet zelf minder mooi. Dus herkenbaar wat er gezegd wordt..



Haha de associatie van iemand uit Litouwen had ik nog niet aan gedacht



Twijfel alom.. We hebben de naam Lene ook als optie. Gelukkig nog tijd om er over na te denken! Bedankt voor de reacties
Alle reacties Link kopieren
Mooi!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb m nu een paar keer uitgesproken en ik vind het erg mooi klinken. Ik onthou 'm
Met accenten heb je altijd dat je lastig je naam kan invullen op electronische formulieren.
Alle reacties Link kopieren
quote:forsyth schreef op 26 maart 2017 @ 15:52:

Ik begrijp de verwarring over de uitspraak niet. Trema's zijn toch niet ongewoon in de Nederlandse taal?Dat snap ik ook niet. Ik heb ook zo'n soort naam en die verwarring valt echt wel mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:honingbijtje schreef op 26 maart 2017 @ 15:58:

Met accenten heb je altijd dat je lastig je naam kan invullen op electronische formulieren.Dat is wel zo inderdaad, maar in dat geval laat ik het trema vaak gewoon weg.
Alle reacties Link kopieren
Liët ..mwah.

Liëtte is al een stuk beter, ook qua zienswijze.

Lene vind ik persoonlijk leuk!
Alle reacties Link kopieren
Nee sorry ik vind het niks. Beetje ver gezocht. Lene veel leuker!
Ik zou dan ook voor Liëtte gaan. Kinderen zijn hard en Liët rijmt toch echt op slet
Alle reacties Link kopieren
quote:estzet schreef op 26 maart 2017 @ 16:01:

Ik zou dan ook voor Liëtte gaan. Kinderen zijn hard en Liët rijmt toch echt op sletEstzet wat meer vind ik.
Klinky een beetje als Suzet. Mooi.

Je moet het alleen wel vaak gaan spellen vermoed ik. Maar mensen wennen snelm
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dan Juliët(te) o.i d als officiële naam doen, met als roepnaam Liët.



Let wel: dat zou IK doen. Ik vind het mooi klinken, maar op schrift vind ik het minder.

Maar mijn/onze mening doet er natuurlijk geen zak toe, als jullie het mooi vinden..doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel leuk klinken. Ik moest even wennen, maar leuk!

Liene vind ik ook leuk, of Lynn.
quote:ecam2015 schreef op 26 maart 2017 @ 15:44:

Nee ik vind het niet mooi, ook de manier van schrijven niet.



Spanjaard komt uit Spanje, een Nederlander uit Nederland....



En een Liët uit Litouwen



??

Litouwer of Litouwse



Liët; persoonlijk vind ik het geen mooie naam. Te 'gezocht'.
Alle reacties Link kopieren
quote:Promethium schreef op 26 maart 2017 @ 15:36:

Ik heb nog nooit van de naam gehoord en ik vind de spelling ervan niet mooi (niet dat het anders zou moeten, het woordbeeld vind ik er gewoon niet uitzien), maar ik vind het wel leuk klinken!dit! Vind de klank heel mooi, maar geschreven minder.
Alle reacties Link kopieren
quote:Drackie schreef op 26 maart 2017 @ 15:59:

[...]





Dat is wel zo inderdaad, maar in dat geval laat ik het trema vaak gewoon weg.En dan krijg je hier dus Liet, dus trema weglaten gaat niet. Als het Liette zou zijn wel, maar Liet gaat iedereen gewoon als rijmend op 'niet' uitspreken.
Alle reacties Link kopieren
Heel leuk!
verdwaald op het nieuwe forum
Alle reacties Link kopieren
Ik ga voor Liyet.



De suggestie om haar Juliëtte te noemen met als roepnaam Liët(te) snap ik dan weer niet. Als je Juliëtte blijkbaar niet mooi/geschikt genoeg vindt als roepnaam, waarom dan wel zo noemen? Wat heeft dat dan voor nut?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Kies wat je mooi vindt
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam laatst de naam Lior tegen, vind je dat nog iets?

Het is een Israelische unisex naam die "Ik heb het licht" betekent.
Ik vind het een afschuwelijke naam, maar als jij hem wel leuk vind, dan moet je dat toch gewoon doen? Ben het er mee eens dat het een beetje 'onaf' klinkt, alsof ze eigenlijk Juliët heet, maar het voor het gemak afgekort is oid. Met -te erachter vind ik het al beter klinken.
Alle reacties Link kopieren
Lior... Ik denk direct aan de ezel van Winnie de Poeh
Alle reacties Link kopieren
Vind de naam mooi, maar zou dan ook eerder voor Liëtte of Liyet gaan. Lene, Liënne vind ik ook mooi.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
quote:speldenkussen schreef op 26 maart 2017 @ 16:20:

Lior... Ik denk direct aan de ezel van Winnie de Poeh Eeyore?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven