Meningen nodig! voel mij K....

12-04-2014 18:15 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf even onder een ander account.

Ik zal kort zijn:

Getrouwd, 3 kinderen plus bonuskind in weekend (van man).

3e was niet in de planning maar superwelkom en natuurlijk niet meer te missen. Deze wordt al 4 bijna overigens.



Punt: ivm gezondheid man is sterilisatie niet aan de orde.medicijnen enzo verder niets ernstigs maar zo veel mogelijk medische handelingen proberen doktoren te vermijden. Ik gebruik nog gewoon NuVA altijd goed gegaan!!.gegaan dus. (waarom nog geen permanete,geen idee)



En nu.: ongesteldheid liep laatste tijd al niet regelmatig (laatste jaar) maar goed ik ben 38 en dus ja dan zal het wel leeftijd zijn. Verder ook niet bij nagedacht totdat ik februari oversloeg.Ehm test gehaald want ik begon ineens wat te herkennen en ja hoor! dikke strepen. NEE dit is niet de bedoeling. OOk de afspraak dat als ,dan abortus met man afgesproken 4 jaar geleden. Maar ja nu is het zover.Nu heb ik voor de zekerheid vorige week een echo gehad om te kijken of het zo was en hoe ver. En DAT had ik dus niet moeten doen. 11 weken! maar zowel gezondheidstechnisch ((man heeft een ziekte die nu of in de toekomst tot aftakeling leidt en kan in de rolstoel belanden of erger,maar kan ook zomaar niet zo zijn of pas over 20 jaar). Ik ben al 38, heb er al 3, ruimte met bonuskind erbij is al proppen, banen hij vast ,ik tijdelijk, man wil het echt niet.



maar mijn gevoel zegt zoveel anders.Wie heeft dit ook meegemaakt? ik hoop niemand en vind het eigenlijk ook wel cru dat ik dit hier neerzet op de zwangerpijler want ook veel mensen die miskramen krijgen ,niet zwanger kunnen worden enzovoort. Ja had ik maar beter moet uitkijken of permanent moeten gaan maar gebruikt was goed van de NUVA ring.Ik ga maandag bellen. naar de kliniek in de buurt. Maar ben zo bang.emotioneel alles loopt door elkaar. Maar ik kan ook niet egoistisch zijn, moet ook aan het gezin denken.



Wat ik wil eigenlijk hier mee zeggen? ik weet het niet. kan het aan niemand verder kwijt omdat we het niemand hebben verteld.
Schakel samen (!) het Fiom in. Die kunnen in een gesprek met jullie beiden de dingen op een rijtje zetten zodat jullie huwelijk dit (misschien) gaat overleven. Want dit is echt een major probleem. Dit gaat jullie de kop kosten als jullie niet vreselijk op gaan passen.
Alle reacties Link kopieren
Knuffel voor jou! Lijkt me heel erg.

Misschien helpt het om te bedenken dat het in het belang van je kinderen is dat er geen 4de bij komt?

En praat er met vriendinnen over!
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me aan bij Suze. Maak de keuze goed doordacht en vraag professionele hulp.
Alle reacties Link kopieren
Ochjee wat een schrik joh.. heftig en wat een pech.



Het lijkt me dat je het allemaal even goed moet laten bezinken..

Jullie situatie is wel heel complex.. Ik zou je aanraden om met t FIOM te gaan praten. Even een 3de objectieve partij erbij betrekken.



Gevoel en verstand krijg je ook niet op 1 lijn. Ik werk in de abortushulpverlening en ik zeg altijd; wat is de minst slechte keuze... Ga daar zoveel mogelijk achter staan.



Mocht je toch voor een zwangerschapsafbreking kiezen.. Een zuigcurretagge kan tot 13 weken. Mijn advies zou dan zijn; neem een roesje.
Alle reacties Link kopieren
Lastig dit, ik durf je niets te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Bah wat vervelend voor jullie.

Maar waarom zolang wachten? Je was in februari toch al " over tijd "



Ik denk ook idd dat je beter niet de echo had kunnen laten maken, dat je dit toch wilde zegt misschien al genoeg over wat je eigenlijk echt wilt?
@Janna: dan hadden ze bij de abortus een echo gemaakt. Echt, dat is niet het probleem, dat was toch wel bekend geworden.
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor jullie reacties..



Ik voel mij net zo.n grietje van 16 die net zwanger is. bedoel verstandelijk dan. Ik ben potdorie 38 en moet eigenlijk weten dat ik verder moet kijken dan een springend kindje op de echo. Maar jee dat is echt lastig. Hormonen gieren ook door het lijf. Als ik mijn gevoel uitschakel.dan is het best makkelijk. maar dat kan gewoon niet. En dan.dan ga je het houden.Blijkt het door mijn leeftijd afwijkingen te hebben. Of down (wat ik nooit of te nimmer weg zou l aten halen bij de vorige zwangerschappen) maar als mijn man straks toch ineens achteruit gaat. Met een kleintje en de andere 3..pfff..ik spring van de hak op de tak merk ik nu.



Heliosje: bedankt voor je advies. Doen ze dat overal? een roesje? Moet je dan voor die tijd nog een keer naar de echo kijken? pff lijk wel een nietswetend iemand nu.
Alle reacties Link kopieren
@janna: mijn menstruatiecyclus is het laatste jaar wel vaker raar.dan weer lang dan weer kort.dus dat ook niet de trigger.maar wel de steekjes in de buik,de kriebelende borsten die ik eerst irri vondt maar ineens bedacht van: shit dit komt mij een beetje te bekend voor.
Jij hoeft de echo niet meer te zien. Dat kan je gewoon doorgeven aan de abortusarts.

Sterkte, niet makkelijk dit
Alle reacties Link kopieren
Misschien eventueel ter adoptie aanbieden? Je krijgt dan tenminste nog flink wat bedenktijd en misschien veranderen jullie nog van mening.
it's a big club and you ain't in it
Poe he, wat een onmogelijke situatie! Wat heb je de afgelopen weken allemaal gedaan om je mening/gevoel hierover helderder te krijgen? Ik vind dat er tussen een streep in februari en een echo afgelopen week best een hoop tijd zit namelijk. Hoe staat je man er bijvoorbeeld nu in?



Ik denk dat je toch heeeeeel erg naar het belang van je bestaande kinderen moet kijken. Die hebben er belang bij dat jij een goede relatie houdt (wat me al moeilijk genoeg lijkt in jullie situatie, laat staan met een vierde kind waar je man niet op zit te wachten), ze hebben baat bij een gezonde financiele situatie (en als ik het zo lees is dat al een beetje op het randje) en waarschijnlijk zijn er nog wel wat dingen te bedenken die in ieder geval niet beter worden met een vierde kind.



En ja, de kans is groot dat je daar de rest van je leven spijt van gaat hebben, of in ieder geval een spijtig gevoel wat zeker niet makkelijk zal zijn. Echter, spijt hebben omdat die vierde er is en het allemaal nog erger/moeilijker is, meer impact heeft dan je je nu voor kunt stellen lijkt me nog veel erger...

Het eerste is alleen jouw zaak, daar kun je hulp bij zoeken en je man zal ongetwijfeld je dilemma snappen en je willen steunen in de verwerking. Maar dan hoef je er niet nog vier kinderen bij te betrekken.
Alle reacties Link kopieren
quote:spafruit schreef op 12 april 2014 @ 18:34:

En dan.dan ga je het houden.Blijkt het door mijn leeftijd afwijkingen te hebben.



Dat hoeft niet hoor. Ik ken zat vrouwen die na hun 35e gewoon een gezond kind hebben gekregen. Garanties krijg je nooit, ook niet als je voor je 30e zwanger raakt.



Dat je vanaf februari gewacht hebt tot nu, betekent dat dat je dit kind eigenlijk wel heel erg graag zou willen houden? Zo ja, denk dan in oplossingen en niet alleen in problemen. Laat je niet onder druk zetten om het weg te halen als je dat echt, echt niet wil.



Je man wil het echt niet? Als je daadwerkelijk besluit tot een abortus, ga naar een kliniek waar je man bij de abortus aanwezig kan zijn en zorg ervoor dat hij ook daadwerkelijk aanwezig is tijdens de behandeling. Dan kan hij het ook meemaken en niet alleen jij.
Pfoe 11 weken is wel al ver vind ik ..



Ik zou t niet kunnen maar goed dat is ieder voor zich..

Veel sterkte met je keus!
Alle reacties Link kopieren
quote:spafruit schreef op 12 april 2014 @ 18:15:

OOk de afspraak dat als ,dan abortus met man afgesproken 4 jaar geleden.





Gewoon aan je afspraak houden.

Je hebt geluk gehad, dat het derde kind doorgang kon vinden.

Ga het nou niet op de spits drijven door er een vierde door te drukken.

En 11 weken maakt niks uit voor een abortus.
Alle reacties Link kopieren
Als eerste een en net wat meerdere al zeggen zoek hulp, want anders helpt het ook je huwelijk omver te gooien. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:Medina schreef op 12 april 2014 @ 18:52:

[...]





Je man wil het echt niet? Als je daadwerkelijk besluit tot een abortus, ga naar een kliniek waar je man bij de abortus aanwezig kan zijn en zorg ervoor dat hij ook daadwerkelijk aanwezig is tijdens de behandeling. Dan kan hij het ook meemaken en niet alleen jij.Als een soort van straf of zo?
Alle reacties Link kopieren
Praat er met een vriendin over. Je hoeft dit niet alleen door te maken.



Ik vraag me af waarom je hebt meegekeken op de echo. Heb je er helemaal niet bij stilgestaan wat dit met je zou kunnen doen?
Ga in therapie!
Tja zo als buitenstaander is het makkelijk praten. Ik zou kiezen voor man en al geboren kinderen. Maar dat zeg ik zonder hormonen en zonder gevoel.



Zoek een derde partij om jullie te helpen. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor jullie reacties..al .ik lees morgen of vanavond even verder. De plicht roept hier.kids naar bed enzo.ben wel blij dat ik het hier even kwijt kan. en ook meningen hoor.



Dubiootje: Tja..dat snap ik ook niet..maar het ging vanzelf .eigenlijk. en nee heel dom.maar niet bij stilgestaan omdat we het er zovaak over hadden gehad.
quote:dubbeltje4 schreef op 12 april 2014 @ 19:01:

[...]

Als een soort van straf of zo?



Ik snap het advies wel. Als je dit allebei hebt ervaren is het makkelijker om erover te praten samen. Gedeelde smart.



Ze zijn getrouwd, zij hoeft dit toch niet alleen te ondergaan?
moeilijke keuze!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben TEGEN abortus, dus aan mij heb je waarschijnlijk niets.
Alle reacties Link kopieren
Poeh heftig!!

Bedenk je je ook wat je keuze op lange termijn is wanneer je het laat weghalen? Zoek professionele hulp om alles op een rijtje te krijgen samen.

Veel sterkte en wijsheid!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven