Met 22 weken en 3 dagen zijn mijn vliezen gebroken..

11-03-2013 10:13 369 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had een mooie dag gehad, gewerkt, koffiegedronken bij ons thuis.

In de avond naar de Zwangerschapscursus geweest..

Toen ik thuis kwam heb ik samen met mijn man nog even gepraat.

Ik was wel moe en dacht om 22.15 ik ga lekker naar bed toe.

De wc is beneden en ik deed de deur dicht en wilde mijn broek naar beneden doen en in eens was het allemaal water!!

Ik dacht eerst van is het urine? Maar het was zoveel vocht en ik had er geen controle over dat ik dacht Nee!! Dit is fout!!

Ik keek in de wc en er was ook iets bloed bij... Ik kon het niet geloven!! Helemaal geen klachten... En nu dit!

Man geroepen en verloskundige gebeld. Ik moest gelijk gaan liggen!



Ik vroeg wat er gebeuren ging, de kans is groot dat je zo weeën krijgt. En dat je bevalt...

Met de gevolgen van dien dat de baby niet te redden is.

Ambulance heeft mij naar het ziekenhuis gebracht en ik kreeg onderzoekjes. Nu is het morgen 2 weken geleden en de baby zit er nog! Wel in weinig vruchtwater en elke dag is 1 zolang de baby blijft zitten... De kansen zijn niet groot, maar er zijn kansen!

Nu ben ik in Groningen over geplaatst en is het afwachten, we hopen op nog 4 weken zo door te gaan.. We gaan ervoor!!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Baileys! Wat een kanjer ben je dat je het zo lang hebt volgehouden. Ik ben heel benieuwd hoe het met je zoontje gaat, hoe groot en zwaar (of zeg maar klein en licht) hij is, of hij geïntubeerd is enz. Als ik me goed herinner zou het een keizersnede worden? Dan moet jij ook flink herstellen. Ben je aan het kolven nu?



M.a.w. ik wacht gespannen doch geduldig op een update
Ga in therapie!
Gefeliciteerd met je zoontje Hoe gaat het met hem en met jou?
Alle reacties Link kopieren
Van harte gefeliciteerd met je zoon, ik hoop dat alles goed is gegaan en blijft gaan!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Baileys,

Gefeliciteerd met je kleine mannetje.

Probeer ondanks alle heftigheid die nu over je heen komt te genieten. Hij verdient het en jij ook! (En je partner, natuurlijk) heb vertrouwen in hem, hoe moeilijk dat soms ook zal zijn. Er komen terugvalletjes (grotere en kleine) Probeer foto's te maken en te laten maken, laat je goed op de hoogte houden door de mensen die voor hem zorgen, schrijf en praat van je af en probeer op de juiste momenten te genieten! Mag je al buidelen? Geniet daar ook van, het is zo bijzonder en intiem en dit komt nooit meer terug.

Als je de behoefte hebt kun je e ook aanmelden op het forum van het VOC (vereniging ouders van couveusekinderen) daar zul je veel (h)erkenning en ervaring vinden van andere ouders.



X Biekoe
Alle reacties Link kopieren
O ja, en ondanks alles: je bent een HELD!!! Vijf weken gewonnen, top!
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Ik wens jullie veel gezondheid, geluk en liefde. Ik hoop dat hij snel groot en sterk mag worden.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Baileys, hoop dat het goed met jullie gaat.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Vijf weken extra, dat heb je super gedaan. Bikkel!

Heel veel sterkte en goede gezondheid gewenst voor jullie.
Gefeliciteerd met jullie zoon. Ik hoop dat alles goed gaat! Veel sterkte de komende spannende tijd.
Alle reacties Link kopieren
jee schrikken zeg!! hopelijk komt alles nog goed!



sterkte voor jullie.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Baileys!

En ook ik hoop dat het naar omstandigheden goed gaat met jullie zoon.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Baileys en Baileys man!

Hopelijk gaat het naar omstandigheden goed met jullie kleine mannetje!
Alle reacties Link kopieren




Gefeliciteerd en ik hoop dat hij heel snel groot en sterk mag groeien.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd, hoe gaat het met jullie en de hummel?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met jullie kindje baileys!!!!

Goede tip om het allemaal in een boekje op te schrijven wat jullie nu allemaal meemaken.

Hoop dat het naar omstandigheden goed gaat.

Heel veel sterkte de komende tijd en ik blijf je hier volgen voor de verdere ontwikkelingen.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!

Er gaat de komende tijd nog heel veel op jullie af komen, zowel positief als moeilijkere momenten.

Stel elke vraag die in je op komt of uitleg als iets toch niet helemaal duidelijk is. Schaam je niet om midden in de nacht de afdeling te bellen om te vragen hoe het met hem gaat. En wat ik heel erg fijn vond was dat de verpleging in het couveuse dagboekje schreef en foto's plakten. Durf ook daar om te vragen.



Maar boven al, doe waar jullie je goed bij voelen en geef al je emoties ook de ruimte. Het is ontzettend heftig zo'n periode.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi hier een berichtje van onze sterke kanjer!!



De situatie is stabiel momenteel, onze kanjer heeft 8 uren lang bijna zelfstandig ge ademt en sinds gistermiddag konden ze het zien dat hij het steeds moeilijker kreeg en toen hebben ze de beademing over genomen maar onze vent heeft een goede start gehad! En van het vruchtwater te kort van de afgelopen weken weinig complicaties gehad!! Echt wonderlijk & kan het niet geloven dat hij het voor nu al zo knap doet. Voor dit termijn 27 weken en 6 dagen.

Onze zoon weegt 1140 gram!! Lengte weet ik niet...

Ik kolf nu en dat gaat wel knap! Dit is eerst voor erbij want dit moet nog wat op gang komen..ben blij dat ik dit kan doen.



Alles is heel snel gegaan..maar daar vertel ik nog wel eens over want ik heb nog veel mee gemaakt halverwege de nacht omdat er geen plekje voor ons was op de neonatologie!!

Ik post gauw weer en zaterdag ga ik naar het Ronalds mc Donaldshuis, eindelijk weer ff samen zijn...



Bedankt voor de felicitaties! Ik moet er nog zo aan wennen dat ik bevallen ben, lag helemaal niet in de planning voor mij...

Maar mijn gevoel zegt dat het zo goed is en de kleine er uit wou!

Die onzekerheid is nu weer anders maar wel erg hoopvol!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben natuurlijk bevallen waar ik erg blij mee ben...

Alleen bij infectie of gevaar voor moeder of kind dan doen ze keizersnede.

Bij week 37 is een kindje in principe klaar voor de buiten wereld en noemt men dit geen vroeg geboorte meer..

In sommige gevallen is het beter om een kindje eerder te halen en dat ging meer bij mij om het verminderde vruchtwater en kans op vergroeiingen, stijfheid, omdat de baby niet goed kon bewegen/ zwemmen... Maar dat krijg je als de baby echt zwaarder word dat was nu bij ons nog niet aan de orde!

Infectie gevaar blijft ook tot het eind mee spelen.

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed nieuws zeg.



Ik hoop dat de kleine man snel groeit en dat je fijne tijd zonder zorgen tegemoet gaat.



Alle reacties Link kopieren
Heel verhaal getypt, is het weg Wat fijn dat je zoon kon ademen en 1150 gram woog. Dat is best veel voor die zwangerschapsduur volgens mij! En super dat het een natuurlijke bevalling was. Wel veel stress als er geen plekje voor je zoon was. Ben je uiteindelijk toch daar bevallen?



Hoe lukt het kolven? Mijn dochter (32 weken) kreeg de eerste 5 (!) dagen nog geen voeding en daarna 3 ml! Je colostrum is een echte afweerstoffenbom en het is precies afgestemd op de behoeften van je zoon. Dit hou je itt bij voldragen niet een paar dagen maar weken of maanden. Ik vond het echt heel fijn dat ik dit voor mijn kind kon doen, hoewel het ook best zwaar was. Ik voelde me verder erg machteloos, vooral in het begin. Een geweldig moment is als je baby aan de borst mag en voor het eerst echt drinkt!



Ik zou er een lactatiekundige bijhalen voor goede begeleiding. Dat is in deze situatie geen luxe! Misschien is er een verbonden aan het ziekenhuis. Ik kende die mogelijkheid niet en heb maar wat aan zitten tobben. Gelukkig wel volledig borstvoeding kunnen geven. Er is hulp, dus gebruik die ook!
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Baileys,



Hier ook namens een stille meelezer van harte gefeliciteerd met je zoon. Fijn te horen dat het naar omstandigheden goed gaat!
Alle reacties Link kopieren
Hey baileys mooie update! Het klinkt wel stressvol maar ook goed wat je vertelt! Je zoontje flikt het hem toch maar mooi, je hebt hem die kritieke weken maar mooi nog bij je weten te houden! Succes voor vandaag, het zal vast een enerverende dag zijn! Ik hoop dat je genoeg rust kunt pakken zo tussendoor want je bent vast moe!
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooi gewicht, ruim over de eerste kilo heen! Heeft hij in principe toch goed gezeten in je buik. En wat knap dat hij het in eerste instantie leek te gaan redden zonder ademhalingsondersteuning. Hou even bij wanneer ze overstappen enzo qua ondersteuning, bij mij vroegen ze dat namelijk nog eens een keer na toen mijn zoon een half jaar was! Er was zoveel gebeurt in die tijd......daar hebben mijn man en ik echt even heel diep over na moeten denken!

En die borstvoeding.....probeer het echt. Het is zo belangrijk voor den prematuur, mijn zoon kreeg naast zijn 'nicu-voedingssuplementen' maar 2 cc borstvoeding per keer. Gooi dus niets weg. Hij heeft zelfs een keer een klisma gehad van borstvoeding, schijnt ook fijner te zijn voor het kind. Dus als je het enigszins vol kunt houden doe het dan ook. Maar ik weet ook dat het soms loodzwaar zal zijn en dat moet je wel kunnen dragen. Het ligt natuurlijk ook aan hoe je mannetje zich laat zien de komende periode.

Go for it girl, hou je kracht en kom snel naar het RonaldMacDonald huis als het lukt.



X Biekoe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven