Na hoe lange relatie kiezen voor zwangerschapspoging?

30-05-2012 14:23 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg mij af hoe lang jullie een relatie hadden met je partner voordat jullie bewust kozen om zwanger proberen te worden en/of zwanger raakte (al dan niet gepland). Ik zelf ben nog niet zwanger en ben er nog niet actief mee bezig, maar de relatie is dan ook nog erg pril. Wel willen we beide graag kinderen en denk ik niet dat als het goed blijft gaan het nog jaren gaat duren.
Alle reacties Link kopieren
Moet iedereen zelf weten toch? Wij waren 7 jaar bij elkaar toen onze zoon geboren werd.

Een vriendin van mij werd zwanger toen ze een jaar bij haar vriend was. Ze zijn nu 5 jaar getrouwd en nog steeds heel gelukkig.

Het is net wanneer je er aan toe bent denk ik..
Alle reacties Link kopieren
We zijn beide 25 en het is niet zo dat we nu meteen aan kinderen willen beginnen maar we willen wel na de zomermaanden actief op zoek naar een eigen huisje/woonplek en daarna zou 't in principe wel kunnen. Zolang we samen nog stabiel en gelukkig blijven, uiteraard. Mag iedereen natuurlijk zelf weten ben gewoon nieuwsgierig...
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heeft dat met verschillende dingen te maken: Je leeftijd, wat je leefomstandigheden zijn, hoe goed jullie relatie is, voelt het 'veilig' om een kind te krijgen...



Er is geen standaard en geen garantie voor succes.
Alle reacties Link kopieren
Het is maar net waar je aan toe bent en wat je zelf wil.

Vrienden van vrienden waren nig geen half jaar samen toen ze bewust voor een kind kozen. Mij veel te vroeg, maar ze zijn stapelgelukkig.
Wij waren 8 1/2 jaar samen toen dochter werd geboren.
Alle reacties Link kopieren
5 jaar bij elkaar en 3 jaar samenwonend toen we het gingen proberen.
Alle reacties Link kopieren
Wij waren heel jong toen we samen kwamen, pas na 7 jaar begonnen we over kinderen te praten. Was wel binnen een maand zwanger dat dan weer wel.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heeft een kinderwens niet zozeer te maken met de duur van de relatie maar meer met je gezamenlijke verwachtingen van en plannen met je leven. Sta je op één lijn, in allerlei dingen? Durf je het aan om samen ouders van een kind te worden, in goede en in slechte tijden?
Alle reacties Link kopieren
Ik was met mn ex 6 jaar samen, maar heb n vriendin die na 3 maanden al zwanger was (en ondertussen alweer 5 jaar getrouwd)

Met mn huidige vriend, 6 maanden relatie, ben ik er nog totaal niet mee bezig.

Is dus niet echt n richtlijn voor denk ik.. Ligt er oa vooral aan hoe je in je relatie staat, hoe groot jullie gezamelijke kinderwens is... Zoveel factoren zullen meespelen..
Alle reacties Link kopieren
wij zijn bijna 11 jaar samen en hebben besloten om voor een kindje te gaan
En doooooor!
Tia.Dalma schreef op 30 mei 2012 @ 14:32:

Volgens mij heeft een kinderwens niet zozeer te maken met de duur van de relatie maar meer met je gezamenlijke verwachtingen van en plannen met je leven. Sta je op één lijn, in allerlei dingen? Durf je het aan om samen ouders van een kind te worden, in goede en in slechte tijden?




Klopt. Leeftijd en levensfases spelen een grotere rol vind ik.



Ik was 21 toen ik man leerde kennen, nog best jong. Eerder was ik ook niet aan kinderen toe.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang heb je een relatie?
Alle reacties Link kopieren
Wij waren nog niet eens 1 jaar samen toen ik al bijna 2 maanden zwanger bleek te zijn van dochter.

En samenwonen deden we pas toen ze werd geboren.



Wij zijn er alleen maar beter en sterker uitgekomen dus voor ons werkte dit, hoewel onverwachts, erg goed.

Inmiddels zelfs zwanger van de tweede en we zijn nu 3,5 jaar bij elkaar;-)
Wij waren 7 jaar samen toen we besloten om te gaan proberen een kindje te krijgen. Inmiddels zijn we dit jaar 10 jaar samen en hebben we een dochtertje van 15 maanden.
Wij waren al na anderhalf jaar ouders, mijn man en ik. Maar goed, we waren geen jonge blommen meer toen we verkering kregen.
Alle reacties Link kopieren
Tia verwoordt het allemaal weer eens erg mooi ;-)



Partner en ik waren 7 jaar samen voordat de we besloten voor een kindje te gaan. Daarvóór was onze relatie ook nogal roerig en was hij nog druk bezig met zijn opleiding en het zoeken van een vaste aanstelling elders in het land. Ik zat veel in het buitenland voor werk Veel onrust dus, die is nu weg.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
We zijn nu nog niet bezig met zwanger worden hoor, we hebben het er wel regelmatig over. Het komt denk ik omdat we beide een grote kinderwens hebben en beide met kinderen werken (dus ook weten dat we het ontzettend leuk vinden). Ik heb een relatie met mijn beste vriend dus ik ken hem al wel een poosje maar een relatie is pas sinds drie maanden.
Na 5 jaar gingen we samenwonen, na 9 jaar trouwenden we, na 12 jaar besloten we voor een kindje te gaan, na 15 jaar zijn we ouders geworden. Wij zijn niet zo van het vlotte zeg maar...
Alle reacties Link kopieren
helene31 schreef op 30 mei 2012 @ 14:33:

[...]





Klopt. Leeftijd en levensfases spelen een grotere rol vind ik.



Ik was 21 toen ik man leerde kennen, nog best jong. Eerder was ik ook niet aan kinderen toe.




Ik was begin dertig, en ook die biologische klok maakte dat wij dus wat eerder zijn begonnen (ik was halverwege de dertig toen ik van Timanni beviel). Maar vooral: we hadden net een grote reis gemaakt, het smaakte naar meer, maar ook wilden we op termijn wel een gezin. Het besef dat het niet vanzelfsprekend is dat als je iets wilt, het ook direct lukt, in combinatie met vooral mijn leeftijd, maakte dat de kinderwens om de hoek kwam kijken.



We zijn vervolgens een aantal keren een flink eind wezen wandelen om te kijken of die wens ook echt gestoeld was op realisme: waren wij daar wel klaar voor in onze eigen geest, en in hoeverre zou onze relatie veranderen als er een kind zou komen? Wilden wij dat? Waren we daar aan toe? Waren we 'stevig' genoeg?

En dat waren we, en zijn we, twee-en-een-half jaar na dato, inderdaad tot nu toe :) Timini#2 verwachten we in juli!
Alle reacties Link kopieren
helene31 schreef op 30 mei 2012 @ 14:33:

[...]





Klopt. Leeftijd en levensfases spelen een grotere rol vind ik.



Ik was 21 toen ik man leerde kennen, nog best jong. Eerder was ik ook niet aan kinderen toe.
idem hier. als wij elkaar een jaar geleden tegen waren gekomen was het plan misschien wel hetzelfde geweest
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
Tia Dalma, wat leuk!



Ik denk ook dat de levensfase waarin je zit en vooral of die overeen komt een belangrijk punt is. Ik denk dat we het nu ook al wel aan zouden kunnen, maar dat vind ik persoonlijk nog te vroeg om op te 'gokken' zeg maar. We willen ook eerst na de zomer (dan heeft vriend een grotere reis gemaakt) op zoek naar een eigen plekje en dan zien we dan wel weer.. Maar wellicht eind dit jaar, begin volgend jaar vind ik nog niet zo verkeerd. Ben benieuwd naar hoe mensen dat zien. En aan de andere kant moet iedereen (inclusief ik) dat natuurlijk lekker zelf weten.
Acht jaar samen, waarvan vier samenwonend toen we het gingen poberen. Twaalf jaar samen toen dochter pas in de wieg lag.



Ken Sandtman sinds mijn 18e, trouwde/ging samenwonen op mijn 23e. Stopte met de pil op mijn 26e en werd moeder op mijn 30e.
Alle reacties Link kopieren
We waren 9 jaar samen toen we een kindje wilden, 10 jaar samen toen onze eerste geboren werd en 3 1/2 jaar daarna kwam nr 2. Ik was bijna 31 bij de geboorte van de oudste.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Wij waren ongeveer 6 jaar samen waarvan de laatste 3 getrouwd toen onze oudste geboren werd. Na ons afstuderen en allebei een paar jaar werken ben ik gestopt met de pil. Wij wilden eerst alles op orde hebben, huis, baan en zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven