Na hoe lange relatie kiezen voor zwangerschapspoging?

30-05-2012 14:23 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg mij af hoe lang jullie een relatie hadden met je partner voordat jullie bewust kozen om zwanger proberen te worden en/of zwanger raakte (al dan niet gepland). Ik zelf ben nog niet zwanger en ben er nog niet actief mee bezig, maar de relatie is dan ook nog erg pril. Wel willen we beide graag kinderen en denk ik niet dat als het goed blijft gaan het nog jaren gaat duren.
Alle reacties Link kopieren
Met mijn ex na 4 jaar. Met mijn huidige partner na 3 maanden (ongepland en eigen schuld) maar nog steeds samen en gelukkig en een weer versgeboren dochtertje erbij.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
mali30 hoe was het dan voor je super nieuwe relatie om zo snel zwanger te zijn? Heft het juist positief uitgepakt of voor veel stress e.d. gezorgd? Kan beide, denk ik?
Hier zijn we na 3jr relatie getrouwd, de maand na ons trouwen gegaan voor poging 1. Bij poging 3 was het raak.

Zoonlief is precies 1 jaar, 1 maand en 1 dag na ons huwelijk geboren X-D

Ik was 21 toen ik zwanger was en 22 toen ik beviel.

Net als leentjedb, eerst alles op orde (klaar met opleiding, baan, huis etc).

Partner is 10+ jr ouder dan ikzelf dus die was al een flink aantal jaartjes aan het werk.
Wij hebben elkaar in april leren kennen en zijn in januari gaan proberen. Pas 2 jaar later was het raak, helaas.....
Alle reacties Link kopieren
@zonnestraal, het was zwaar dat zeg ik eerlijk. We moesten alles versneld doen. Hij had net een tijdje een eigen huis (daarvoor uit huis samen gaan wonen met zijn ex) en ik was ook nog niet heel lang alleen (een maand of 8). Hij is toen ik 7 maanden zwanger was bij mij komen wonen, hij uit de grote stad, ik woon in een dorp. Weg van zijn vrienden en het gemak van de stad. Toen kwam onze zoon, opeens heb je een gezin, grote verantwoordelijkheden, je zit op mekaars lip, nachtvoedingen, huilende baby, 3 jarige kleuter die ook moest wennen. Affijn het heeft flink gebotst af en toe, een hoop meegemaakt maar we zijn er super sterk uitgekomen. Maar, ik zou het never nooit meer op zo'n manier doen, je mist een sterkte basis en die is bij ons uiteindelijk heel goed, maar dat heeft een hoop energie gekost :)
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn nu anderhalf samen en zijn er nu voor gegaan, deze maand. :) Vriend is ouder dan ik, maar ik wil het ook heel erg graag met hem!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn half juni 1 jaar samen en ik ben inmiddels 3 maanden in verwachting. Moet zeggen dat mijn vriend een stuk ouder dan mij is, dus dan maak je deze keuze sneller. We woonden na 1 week al samen en sindsdien zijn we dag en nacht samen.

We hebben al een hoop goede en slechte tijden gehad, dus ik weet wel wat ik aan hem heb.
na 1 jr gaan samenwonen, 3mnd later gestopt met de pil, 2 mnd later zwanger, nu een kindje van 1 mnd;)

gaat geweldig, we vinden elkaar als ouder ook heel leuk;) (toch ook niet onbelangrijk...)
Alle reacties Link kopieren
Wij woonden meteen samen. Stopten met de pil toen we 10 jaar samen waren. Trouwenden toen we 12 jaar samen waren en kregen een kindje toen we 13 jaar samen waren. En de tweede komt als we bijna 15 jaar samen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mali30 ja klinkt inderdaad pittig... Maar goed, als we relatief snel aan kinderen samen beginnen dan gaan mijn vriend en ik eerst samen naar een huisje/woonruimte zoeken die geschikt is en daarna verder kijken. Het is niet zo dat mijn eierstokken zo ernstig in de war zijn dat ik nu spontaan met de pil stop en dat we dan hals over kop een huis moeten regelen. Die stress wil ik mijzelf wel besparen....
Ex en ik waren 3 jaar samen toen ik zwanger werd van de eerste, en de 2e kwam twee jaar later.



Huidige man en ik waren 7 maanden bij elkaar, en toen zijn we (bewust!) voor een kindje gegaan. Inmiddels zijn mijn kinderen 7, 5 en 3 en ben ik zwanger van de vierde.
Alle reacties Link kopieren
Nu 2 jaar en samen en ik ben nu 26 weken zwanger.



Ik ben na een half jaar met de pil gestopt, het duurde echter wel een jaar voor ik zwanger was.
Alle reacties Link kopieren
4,5 jaar een relatie, inmiddels ongepland zwanger (16 wkn)

Wonen nog niet samen, hopelijk op korte termijn wel.
Verkering in 1986.

Samenwonen in 1989.

Getrouwd in 1991

Kinderen (2 tegelijk) in 2000
Wij waren 10 jaar samen toen ik zwanger raakte
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn met ruim 5 jaar gaan samenwonen, met 9 jaar getrouwd en toen we 13 jaar bij elkaar waren ben ik gestopt met de pil. Dat was afgelopen oktober en inmiddels ben ik 22 weken zwanger. Moet ik er wel bij zeggen dat ik nu 31 ben en we dus behoorlijk jong waren toen we een relatie kregen.
Na een jaar gaan samenwonen, na 6 mnd spiraaltje eruit, na 8 nmd zwanger. Dochter nu 15 maanden en over 1 mnd uitgerekend van de 2e (inmiddels 4 jr en 2 mnd samen).

Achteraf was dat jaartje samenwonen wel goed hoor; eerst goed leren communiceren en vertrouwen; gaat nu top!
Wij zijn sinds september 2002 samen. In 2005 gingen we samenwonen en in 2009 hebben we een huis gekocht. April 2011 zijn we getrouwd en in juni 2011 bleek ik zwanger te zijn :) inmiddels is ze bijna 16 weken oud! We hadden allebei deze volgorde in ons hoofd en alles is gelukt zoals we wilden.
Alle reacties Link kopieren
Wij waren 9 jaar samen toen we onze dochter kregen.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn 3 jaar samen, en gaan vanaf deze maand proberen zwanger te raken :)
5,5 jaar samen en 2 jaar daarvan samenwonend. We waren nog jong en ik schoolgaand toen we een relatie kregen. Daarbij woonden we zo'n 3 uur treinreizen uit elkaar. Toen we samen gingen wonen begon het bij mij meer te kriebelen maar we huurden particulier. Ik vond dat op dat moment nog te onzeker. Nu wonen we in ons koophuis dus dat geeft veel meer zekerheid vind ik zelf. Vandaar dat we nu bezig zijn met proberen zwanger te raken.
Alle reacties Link kopieren
Wij waren 11,5 jaar samen toen ik zwanger werd. Gelijk, in de eerste ronde proberen. We woonden toen al 9,5 jaar samen.
Alle reacties Link kopieren
wij zijn 5,5 jaar samen (30 en 32) en zoon is net 2....dus we waren bijna 3 jaar samen toen ik zwanger raakte...we woonden al praktisch sinds dag 1 samen...
Alle reacties Link kopieren
We waren 6 jaar samen toen we het gingen proberen en 7 jaar samen toen de oudste daadwerkelijk werd geboren. Ik had niet korter samen willen zijn voordat de uitputtingsslag (nl. het hebben van jonge kinderen) begon. Met z'n tweetjes ongestoord genieten is goud waard!
Alle reacties Link kopieren
Na 1 jaar gaan samenwonen, na ruim 6 jaar zwanger getrouwd en vlak daarna is onze eerste geboren. Precies 2 jaar later kwam onze tweede. En inderdaad, net zoals Java zegt, die jaren samen waren heerlijk, ben heel blij dat we dat ook zo hebben gedaan, we hebben van/met elkaar genoten en vooral een goede basis opgebouwd. En nu zijn we supergelukkig met ons gezin (maar komen we inderdaad wel echt minder toe aan elkaar)!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven