Najaar 2016 zwanger worden

05-09-2016 16:47 2438 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven we over zwanger worden vanaf het laatste kwartaal van 2016 (okt, nov, dec). Heb lang gewacht in de hoop dat iemand een topic zou openen, maar nu open ik er toch zelf maar één (duurde me te lang). Meteen een algemeen account zodat iedereen zelf de gegevens toe kan voegen en aan kan passen in de tabel.

ZWANGER!! :yes:
Naam Leeftijd Kindje Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Poeziemauw 26/29 Eerste Oktober 2016 13 februari 2019
Lievermama 31/37 Eerste Oktober 2016 .. 2019

Bevallen! :flirting:
Naam Leeftijd Geboortedatum eerste kindje Bijzonderheden
Suzosuus 32/39 :heart: 21-05-2017 bevallen van een zoon! :love:
Frozen_butterfly 27/30 :heart: ..-05-2017 bevallen van een dochter! :love:
Zeeuwsmeisje1989 27/28 :heart: 01-06-2017 bevallen van een zoon! :love:
Elf12 33/33 :heart: ..-06-2017 bevallen van een zoon! :love:
Happy-life 24/27 :heart: 06-07-2017 bevallen van een dochter! :love: Zwanger! :heart:
Surfinpumpkin 29/35 :heart: ..-07-2017 bevallen van een zoon! :love:
Just_sabina 30/37 :heart: 08-09-2017 bevallen van een dochter! :love: Zwanger! :heart:
Theeleut 28/30 :heart: ..-09-2017 bevallen van een zoon! :love:
Ximun 29/34 :heart: 06-03-2018 bevallen van een dochter! :love:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
66.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, ik ben verantwoordelijk voor het openen van dit topic.



Lijkt me leuk om met meerdere dames te schrijven over zwanger worden in de laatste maanden van 2016 (vanaf oktober). Na 2 jaar trouw mee te lezen op het "Wachten met zwanger worden" topic is het bij mijn vriend eindelijk geland; ook hij wil graag een kindje! I.v.m. vakantie zullen we waarschijnlijk okt/nov voor de eerste ronde gaan. Ik ben nu 2 maanden gestopt met de pil en heb gelukkig meteen een regelmatige cyclus.



Hopelijk zijn er meer dames die mee willen schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Je hebt er lang genoeg op moeten wachten, spannend dat jullie er nu echt voor gaan!



Ik schrijf graag mee als het mag

Wij gaan voor onze derde, hebben een zoon van 2 en dochter wordt bijna 1

Niet meer verwacht, vriend vond twee altijd het ideale aantal (en ik hoop op een groter/groot gezin)

Ben na vorige zwangerschap en borstvoedingsperiode weer vijf keer ongesteld geweest, cyclus is nu weer fijn regelmatig

We weten nog niet wanneer we precies weer willen beginnen met proberen
Alle reacties Link kopieren
En ik twijfelde gisteren of ik een nieuw topic zou starten haha

Maar dan wordt het zo concreet

En toch is het wel erg leuk om deze ervaring weer te delen
Alle reacties Link kopieren
Het wordt idd wel concreet zo, heel spannend! Wat leuk dat je er al 2 hebt! 3 kinderen is ook mijn ideale aantal. Al denkt mijn vriend hier anders over.. Hopelijk lukt het überhaupt om zwanger te worden (en te blijven) en zullen we vanuit daar wel verder kijken.
Alle reacties Link kopieren
Hihi dat idee kan zomaar veranderen als je er straks 1 hebt denk ik. Beide kanten op...

Mijn vriend vindt het zo leuk en gezellig dat hij er nu graag nog een kindje bij wil. Nog een extra lid van ons gezin die alles kan meemaken en waarvan wij kunnen genieten. Nog een extra broertje of zusje voor onze kids om mee te spelen



Het is nu nog maar heel even tot jullie echt gaan beginnen... En niet zwanger op vakantie is ook heerlijk! In ieder geval geen misselijkheid en vermoeidheid door de zwangerschap, en alles mogen eten en drinken waar je zin in hebt
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik schrijf ook graag mee!



Theeleut leuk dat je vriend nu ook over stag is. Kwam het onverwachts of merkte je al aan hem dat hij er steeds meer klaar voor was?



Net als Lady gaan ook wij voor een derde. Wij hebben al twee meiden in de basisschoolleeftijd en nu ligt de wens er voor een derde. Ik ben 1 juli gestopt met de pil maar helaas is mijn menstruatie nog niet opgang gekomen. Ik voel natuurlijk van alles waardoor ik soms denk dat of mijn menstruatie er zit te komen of dat ik misschien zwanger ben. Maar beide is het tot nu toe niet!



Ik schrijf graag mee in dit topic!
Alle reacties Link kopieren
Spannend weer Leli! Leuk dat jullie ook voor een derde gaan

Kwam je cyclus de vorige keren snel op gang na het stoppen met de anticonceptie? Zou je nu al zwanger kunnen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Mijn cyclus kwam de vorige keren meteen op gang. Bij mijn eerste dochter was ik in ronde 2 zwanger en bij mijn tweede in ronde 3. Zwanger ben ik niet, alle testen zijn tot nu toe negatief. Zondag heb ik nog getest. Ik wacht het nog even af omdat het natuurlijk niet raar is dat het even tijd kost voordat het weer allemaal naar behoren werkt. Maar ik ben wel heel ongeduldig. Ik heb lang getwijfeld over een derde en nu ik eenmaal de knoop heb doorgehakt wil ik ook snel zwanger zijn.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je meeschrijft Leli, hopelijk wordt je snel ongesteld! Ik denk dat mijn vriend er in z'n hoofd al even mee bezig was. Ben heel blij dat hij eindelijk zo ver is maar tegelijkertijd heel apart dat ik nu uit de wachtmodus ben. Voelt heel onwerkelijk. Vorige week zelfs foliumzuur gekocht, had nooit gedacht dat ik zo snel een potje in m'n kast had staan.
Alle reacties Link kopieren
Leli hopelijk snel een menstruatie zodat jullie er echt voor kunnen gaan!



Theeleut wat goed! Dan gaat her echt beginnen

Ik ben deze week weer begonnen met foliumzuur, just in case... We praten regelmatig over een derde maar wachten denk ik sowieso tot oktober/november. We willen graag verhuizen en willen eerst stappen maken wat dat betreft (dit pand te koop, andere huizen bezichtigen en hopelijk snel kopen en verhuizen)
Alle reacties Link kopieren
Lady jouw situatie lijkt wel heel erg veel op die van mij/ons. Ook wij willen verhuizen. Moeten nog het eea opknappen en dan gaan we ons huis te koop zetten. Willen jullie verhuizen omdat jullie met een derde kindje ruimtegebrek hebben?



Theeleut gek he als het dan ineens zo echt wordt! Ik ben ook begonnen met foliumzuur.
Alle reacties Link kopieren
Leli inderdaad dezelfde situatie!

Wij moeten ook nog eea doen in huis voor we het te koop kunnen zetten. Wonen nu in een bovenwoning zonder tuin en met maar drie slaapkamers. Is nu al niet ideaal maar met drie kinderen helemaal niet

Omdat je nooit weet hoe het loopt gaan we waarschijnlijk toch binnenkort de condooms op vakantie sturen. Eventueel is een korte periode met derde kind in dit huis ook nog te overzien
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!

Ik zat ook al even te kijken naar een topic voor deze periode en schrijf graag met jullie mee!

Ook wij hebben besloten er voor te gaan! Mijn vriend was een tijdje nog wat terughoudend in verband met een komende verhuizing, maar nu toch besloten er na de vakantie voor te gaan.

Gelukkig ben ik al 1,5 jaar van de pil af (ik was er gewoon klaar mee), dus ontpillen hoeft niet meer :)!

En ook hier een potje foliumzuur binnengehaald ;-)!
It does not matter how slowly you go, as long as you do not stop
-
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat jullie er ook voor gaan en komen meeschrijven hier



Skippybal toen ik net gestopt was met de pil (voor mijn eerste zwangerschap), was mijn cyclus super onregelmatig. Soms twee weken, dan weer zes en

alles er tussenin. Duurde ruim een half jaar voor het regelmatig werd (26-28 dagen)
Alle reacties Link kopieren
Heeft bij mij ook zeker wel een half jaar geduurd voordat het echt regelmatig was na het stoppen met de pil @skippybal10...(nou ja...'regelmatig': varieert nu van 27-36 dagen...).

Heb daarna ook een tijdje contactbloedingen (na het vrijen) gehad (dag later wat bruid bloed)--> paniek...uitstrijkje laten maken --> niks te vinden. Huisarts zei dat dat ook door de verandering in hormoonhuishouding kon komen... Dus misschien kan dat het ook nog zijn...
It does not matter how slowly you go, as long as you do not stop
Alle reacties Link kopieren
Welkom Skippybal! Hier ook recent verhuisd naar een heus grote mensen huis. Inmiddels hebben we ook een hond rondlopen, allebei vaste baan en al een paar keer de wereld over geweest. Morgen voor (hopelijk) de laatste keer samen op vakantie.



Ik wil morgen wel een opzet maken voor een tabel, als jullie even wat gegevens neerzetten dan kan ik dat meenemen. Zat te denken aan:



- leeftijd en leeftijd partner

- # kindje

- vanaf wanneer starten

- NOD/ UD (later in te vullen)

- Opmerkingen (later in te vullen)



Hebben jullie nog andere dingen die jullie toegevoegd willen hebben?



Wat betreft de regelmatigheid van je cyclus, lastig is het toch dat het even duurt. Ben begin juli gestopt en ben nu 2 keer ongesteld geweest (27 dagen en 26 dagen) hoop heel erg dat dit zo blijft!
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk dat jullie nu een huis hebben met ruimte genoeg voor een gezin theeleut en skippybal!



Voor de tabel

Leeftijd 28 (nog een paar weken) en partner 35

3e kindje (Zoon juli 2014 en dochter november 2015)

Startdatum nog onbekend

Nod 9-9

Opmerkingen: nvt



Fijne vakantie theeleut!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben waarschijnlijk echt enorm bleu...maar ik vraag me bij al die topics nou al af wat NOD/UD betekent...UD: uitgerekende datum?? help me out;-)!



Mijn info:

Ik 29, partner 35

Willen voor 1e kindje gaan

Start vanaf oktober
It does not matter how slowly you go, as long as you do not stop
Alle reacties Link kopieren
Nod is niet ongesteldheids datum

Dus datum dat je volgende menstruatie verwacht

UD is uitgerekende datum inderdaad
Alle reacties Link kopieren
Grappig surfinpumpkin jullie zijn precies zo oud als wij
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de info _lady_!! Ik zag het al! Grappig inderdaad :-)!
It does not matter how slowly you go, as long as you do not stop
Hallo meiden,



Ik wil ook graag mee schrijven. Ik ben begin van dit jaar al gestopt met de anticonceptie. Gelijk had ik een redelijk regelmatige cyclus en in het voorjaar besloten we ervoor te gaan. Helaas nog voor we de eerste ronde in gingen kreeg ik een naar bericht uit het ziekenhuis en moest een traject in waarbij het absoluut afgeraden werd om te proberen zwanger te worden. Dit traject is nu bijna ten einde (kan er helaas niet meer over zeggen ivm herkenbaarheid) en hopelijk krijgen we nog voor het einde van deze maand groen licht om te proberen zwanger te worden. Even wat feitjes: ik ben 27, mijn vriend 30 en het is ons 1e kindje. Mijn NOD staat nu op 4 oktober (ben op dit moment ook ongesteld). Leuk dat er 'van alles wat' in deze groep zit. Meiden die al een kind/kinderen hebben en meiden die nog maagd zijn (op dat gebied dan)



@theeleut: heel herkenbaar wat je schrijft over dat je vriend langzaamaan hierin 'gegroeid' is. Die van mij moest eerst niet veel van kinderen weten maar nu er in onze omgeving steeds meer komen, merk ik dat hij er ook anders instaat. Ik denk vooral dat het bij hem een soort angst voor het onbekende was. Natuurlijk heb ik die angst ook wel, maar ik ben meer van de instelling: alles komt goed. Bij hem zijn er altijd meer beren op de weg te vinden, ook met andere dingen. Maar ik ben erg blij dat hij nu hardop heeft uitgesproken dat hij ervoor wil gaan, dan weet ik tenminste zeker dat we er hetzelfde in staan. Oja, en fijne vakantie met z'n tweetjes voor hopelijk de laatste keer.



@skippybal: dat bruine bloed is waarschijnlijk oud bloed van je vorige ongesteldheid. Ik moest ook echt weer helemaal opnieuw uitvinden wat 'echt ongesteld worden' ook alweer was ipv dat kunstmatige toen ik aan de pil was. Inclusief de buikkrampen (oja!) en wisselende stemmingen (grr!). Maar inmiddels ben ik weer enkele keren ongesteld geweest en voel ik het weer aankomen en weet ook precies wanneer het weer klaar is.
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven