Najaar 2016 zwanger worden

05-09-2016 16:47 2438 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven we over zwanger worden vanaf het laatste kwartaal van 2016 (okt, nov, dec). Heb lang gewacht in de hoop dat iemand een topic zou openen, maar nu open ik er toch zelf maar één (duurde me te lang). Meteen een algemeen account zodat iedereen zelf de gegevens toe kan voegen en aan kan passen in de tabel.

ZWANGER!! :yes:
Naam Leeftijd Kindje Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Poeziemauw 26/29 Eerste Oktober 2016 13 februari 2019
Lievermama 31/37 Eerste Oktober 2016 .. 2019

Bevallen! :flirting:
Naam Leeftijd Geboortedatum eerste kindje Bijzonderheden
Suzosuus 32/39 :heart: 21-05-2017 bevallen van een zoon! :love:
Frozen_butterfly 27/30 :heart: ..-05-2017 bevallen van een dochter! :love:
Zeeuwsmeisje1989 27/28 :heart: 01-06-2017 bevallen van een zoon! :love:
Elf12 33/33 :heart: ..-06-2017 bevallen van een zoon! :love:
Happy-life 24/27 :heart: 06-07-2017 bevallen van een dochter! :love: Zwanger! :heart:
Surfinpumpkin 29/35 :heart: ..-07-2017 bevallen van een zoon! :love:
Just_sabina 30/37 :heart: 08-09-2017 bevallen van een dochter! :love: Zwanger! :heart:
Theeleut 28/30 :heart: ..-09-2017 bevallen van een zoon! :love:
Ximun 29/34 :heart: 06-03-2018 bevallen van een dochter! :love:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
66.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je laatst de ontrekkingsbloeding hebt gehad... En dat dit bloed óf nog daarvan is, of dat je nu 'echt' ongesteld gaat worden

Was je laatste bloeding vergelijkbaar met menstruaties voor de pil? Dus qua hoeveelheid, duur, klachten erbij etc



Frozen butterfly welkom!

Vervelend dat je om medische redenen zo lang hebt moeten wachten met proberen. Hopelijk nu snel beginnen!
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat jullie meeschrijven surfinpumpkin, skippybal10 en frozen_butterfly.



Skippybal ik heb dat vage bloedverlies ook gehad in het begin. Komt volgens mij omdat alles toch een beetje ontregeld is.



Frozen_butterfly fijn dat je vriend er klaar voor is.



Theeleut geniet lekker van jullie vakantie.



Ik heb iets waar ik heel onzeker van word. Ik heb vanmorgen een test gedaan (2 voor 5 van de kruidvat). Ik deed de test keek er naar en zag alleen de controlestreep kleuren en heb het toen in het doosje terug gedaan en weggelegd. Vanmiddag wilde ik het doosje weggooien en keek nog even op de test en ja hoor een tweede streepje was verschenen. Een licht roze streepje. Ik weet alleen niet wanneer dit streepje is ontstaan omdat is de 5 minuten die ervoor staat niet heb afgewacht. Ik ga vrijdag nogmaals testen.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Leli! Kan allebei, toch positief of indroogstreep

Misschien ben je dan wel de eerste zwangere hier
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ook ik wil me aansluiten bij dit topic, lijkt me leuk om het te kunnen delen aangezien niemand weet van onze babyplannen! Inmiddels een paar maanden gestopt met de pil en in afwachting van m'n menstruatie.

Kort geleden een bloedonderzoek gehad waarbij de huisarts zag dat er een eisprong op komst was.. Eindelijk! Hopen dat ik snel ongesteld word en we dan in oktober 'officieel' kunnen beginnen. Op dit moment gebruiken we geen condooms want we hebben besloten dat die ene maand ook niks meer uit maakt stel ik raak meteen zwanger. Man en ik zijn beide 25 en gaan over een paar maanden verhuizen.



Als ik door de stad loop MOET ik tegenwoordig even snel bij prenatal kijken, heerlijk om al die leuke babyspulletjes te zien! Hebben jullie dat ook??
@skippybal: ik gebruik een app (Period Tracker) waarin je precies kunt bijhouden wanneer je ongesteld bent, hoe lang en hij rekent zelf uit wanneer je vruchtbare periode is en wanneer je eisprong. 100% zekerheid heb je niet want hij maakt een voorspelling op basis van een gemiddelde. Mijn cyclus wisselt tussen de 26 en 32 dagen dus wanneer mijn eisprong is wisselt dan ook. Maar hoe vaker je ongesteld bent, hoe beter je dingen herkent. Bij mij begint de menstruatie de eerste dag met wat bruin/oud bloed wat ik verlies en de dag erna komt het heldere nieuwe bloed. Ook duurt mijn menstruatie meestal maar 3 dagen dus dat is wel fijn om te weten.



@leli: ik zou inderdaad over een aantal dagen nog een test doen. Maar wat Lady zegt, het kan ook een indroogstreep zijn. Wel spannend!



@stroopwafelmevrouw: welkom! Wat jij zegt over bij babywinkels naar binnen willen heb ik (nog) niet, maar ik vind het wel een raar idee dat we daar misschien/hopelijk binnenkort wel naartoe mogen.



Zijn jullie er veel mee bezig? Het zwanger worden/kinderen krijgen bedoel ik. Ikzelf heb altijd geroepen dat ik kinderen wil en het liefst een groot gezin maar nu het eindelijk echt lijkt te gaan gebeuren vind ik het heel spannend. Kan ik het wel? Ben ik een leuke ouder? In hoeverre gaat mijn leven veranderen? Dat houd me wel bezig. Ik ben benieuwd hoe dat bij jullie is.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat een spannende geluiden!! Welkom alle nieuwe dames, jullie kunnen zelf de gegevens invullen in de tabel (inloggen met de gegevens in het topic starter bericht, bericht wijzigen en dan tussen de haakjes je naam etc. Invullen). Ik zit nu op Schiphol voor onze vakantie, dus kan het helaas niet voor jullie doen. Zal ook wat minder meeschrijven maar ik zal zeker meelezen! heb de condooms toch maar ingepakt.. Maar weet nog niet of we ze gaan gebruiken!
Alle reacties Link kopieren
@frozen_butterfly, wat herkenbaar je laatste alinea. Ik heb 2 jaar gewacht totdat m'n vriend er klaar voor was. In die tijd was ik er elke dag wel mee bezig. Nu hij een paar weken geleden ineens om was sloeg bij mij de paniek een beetje in; kan ik het wel? Wil eerst nog wat afvallen, komt het wel uit volgend jaar, willen we niet toch nog 1 laatste mooie reis maken etc etc etc
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,



Ik schrijf graag mee! "officieel "al wel begonnen.

Ik word met een paar dagen 30 en mijn vriend is 36.

3 maanden geleden gestopt met de pil, direct de eerste maand voelde ik mijn ovulatie en werd ik daarna ongesteld, ook de 2de maand alles op tijd, nu de derde maand nog geen ovulatie gevoeld, had gister plaats moeten vinden, we wachten af.

Onze kansen zijn helaas niet zo groot, mijn vriend is alleen in het weekend thuis en doordeweeks op de kazerne.

Al wel braaf aan de foliumzuur en het fantaseren dat straks het allemaal zo mag zijn is heerlijk!

Ik vul op een later moment even de tabel in.
-
Alle reacties Link kopieren
quote:Frozen_Butterfly schreef op 08 september 2016 @ 09:57:

@skippybal: ik gebruik een app (Period Tracker) waarin je precies kunt bijhouden wanneer je ongesteld bent, hoe lang en hij rekent zelf uit wanneer je vruchtbare periode is en wanneer je eisprong. 100% zekerheid heb je niet want hij maakt een voorspelling op basis van een gemiddelde. Mijn cyclus wisselt tussen de 26 en 32 dagen dus wanneer mijn eisprong is wisselt dan ook. Maar hoe vaker je ongesteld bent, hoe beter je dingen herkent. Bij mij begint de menstruatie de eerste dag met wat bruin/oud bloed wat ik verlies en de dag erna komt het heldere nieuwe bloed. Ook duurt mijn menstruatie meestal maar 3 dagen dus dat is wel fijn om te weten.



@leli: ik zou inderdaad over een aantal dagen nog een test doen. Maar wat Lady zegt, het kan ook een indroogstreep zijn. Wel spannend!



@stroopwafelmevrouw: welkom! Wat jij zegt over bij babywinkels naar binnen willen heb ik (nog) niet, maar ik vind het wel een raar idee dat we daar misschien/hopelijk binnenkort wel naartoe mogen.



Zijn jullie er veel mee bezig? Het zwanger worden/kinderen krijgen bedoel ik. Ikzelf heb altijd geroepen dat ik kinderen wil en het liefst een groot gezin maar nu het eindelijk echt lijkt te gaan gebeuren vind ik het heel spannend. Kan ik het wel? Ben ik een leuke ouder? In hoeverre gaat mijn leven veranderen? Dat houd me wel bezig. Ik ben benieuwd hoe dat bij jullie is.Ik ben er niet teveel mee bezig ivm eventuele teleurstellingen, maar merk wel dat ik mij nu in een soort van andere wereld bevind, klinkt gek, maar je gaat er idd nu echt concreet over nadenken.
Alle reacties Link kopieren
ik ben trouwens een enorme nerd maar ik snap er niks van hoe ik mijn gegevens in het schema krijg. haha.



Is er iemand die dat voor mij zou kunnen/willen doen?



leeftijd : 30 ( over 5 dagen )

kindje : 1

start : september

nod : 23-9
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie @theeleut88!



Ik ben er al een aardig tijdje in mn hoofd mee bezig, maar precies zoals @theeleut88 en @frozen_butterfly, nu het dan toch echt dichtbij komt wordt het op eens wel erg spannend!! Ik heb ook een hele tijd gehad dat ik echt alleen maar dikke buiken om me heen zag! Op werk, op straat, op de sportschool, op vakantie...Dat was op een gegeven moment echt heel frustrerend, omdat ik het al zooo graag wilde, maar manlief nog niet! Misschien dat dat het ook wel weer op nieuw gaat worden als het een tijdje duurt voordat het lukt om zwanger te raken, maar de laatste 3-4 maanden heb ik het wat beter los kunnen laten.

Kan wel echt al helemaal wegzwijmelen bij baby kleertjes, maar alleen online ;-)! De prenatal mijdt ik nog even, wie weet wie je op eens tegen komt!
It does not matter how slowly you go, as long as you do not stop
Alle reacties Link kopieren
@leli: al een nieuwe test gedaan vandaag??
It does not matter how slowly you go, as long as you do not stop
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie @theeleut88
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, even een snelle en korte reactie: ik ben zwanger. Vanmorgen meteen een overduidelijke positieve test. Zondag ga ik testen met de digitale test (heb ik besteld, komt morgen binnen) en dan ben ik erg benieuwd wat de test aan gaat geven voor tijdsindicatie. Omdat ik na het stoppen met de pil niet ongesteld ben geworden weet ik echt niet wanneer de bevruchting plaats heeft gevonden. Maar omdat ik zondag nog negatief testte zal ik nu bijna een week of 5 zwanger zijn denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Woehoe Leli gefeliciteerd



Ik ben vandaag ongesteld geworden

Hebben veel over zwanger worden gepraat de laatste tijd en willen wel snel beginnen, maar om praktische redenen (hoe romantisch ) liever niet in september of oktober. Dus gaan waarschijnlijk wachten tot november met proberen
Alle reacties Link kopieren
Wauw, gefeliciteerd @leli!!! Super leuk en spannend!!!
It does not matter how slowly you go, as long as you do not stop
Alle reacties Link kopieren
Even een kort bericht uit USA Leli gefeliciteerd!!! De eerste van ons, komt wel heel dichtbij. Super leuk!!



Hier vanmiddag nog eens opgegooid of de condooms in de koffer konden blijven aangezien ik m'n eisprong over enkele dagen verwacht maar vriend wil liever wachten totdat we terug zijn eind september. Nou daar kan ik wel mee leven!
Alle reacties Link kopieren
@leli gefeliciteerd!! Wat spannend!! Ik heb vannacht weer overduidelijk mijn eisprong gevoeld. Ben benieuwd...
Alle reacties Link kopieren
@leli, hoe reageerde je vriend/man? Happy too :-)?



Ik vroeg me nog af wanneer jullie eigenlijk testen? Heb wel gehoord dat je al een paar dagen voordat je ongesteld zou moeten worden kan testen, maar op de een of andere manier denk ik dat ik ga wachten tot ik daadwerkelijk ongesteld zou moeten worden... Maar misschien kan ik tegen die tijd mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen ...

Wat doen jullie?
It does not matter how slowly you go, as long as you do not stop
Wauw Leli gefeliciteerd!

Wat zei de digitale test gisteren?



Wat jij zegt surfinpumpkin herken ik ook heel erg. Overal dikke buiken inderdaad. In mijn vriendengroep zitten ook allemaal (eind) twintigers en dertigers dus de zwangere buiken en kinderen vliegen je om de oren. Het lijkt ook een 'logische volgende stap' ofzo. We hebben een koophuis, allebei een redelijk steady baan, dus laat de kids maar komen. Ik krijg de vraag wel veel naar mijn hoofd geslingerd in ieder geval. Vind het wel lastig om (mocht het zover zijn) het stil te houden, juist omdat je zo onder een vergrootglas ligt. 1 avondje een wijntje afslaan en de vragen komen alweer. Vind ik soms wel vervelend. Stel nou dat het niet lukt en je krijgt die vragen dan lijkt me dat toch wel erg pijnlijk. Zelf vraag ik het daarom nooit aan iemand. Als het zover is, hoor je het vanzelf.



@theeleut: hoe is USA?
O en ik weet niet of ik mijn nieuwsgierigheid zou kunnen bedwingen door niet te testen. Ga er wel mijn best voor doen
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!



Graag wil ik meeschrijven met dit forum.

Middels heel lang wikken en wegen bij vriendlief... Wil hij dan ook uiteindelijk nog een kindje met mij. (hij heeft een dochter van 6,5 uit een vorige relatie)



Ik had nooit verwacht dat hij er nu al klaar voor was. De bedoeling was dat we het er over zouden hebben op 1 oktober.. Of hij überhaupt nog wel kinderen wilde. En zo ja, had ik verwacht dat ie volgend jaar zomer misschien eens wilde proberen.

Liep dat net allemaal even anders! Afgelopen vrijdag kwam het gesprek wat eerder dan gepland, en vertelde hij dat het hem erg leuk lijkt nog zo'n kleintje er bij. Dat ie nu al de condooms wilde weggooien was helemaal een verassing!!!! Helaas pindakaas was mijn ei net geweest of niet geweest.. Geen piek kunnen vinden.. Dus na mijn NOD op 18 september vol aan de bak. Al zijn we nu al flink aan het oefenen hoor hahhahahha



Goed. Hier ben ik dan en ga ik binnenkort mijn eerste ronde in. Even wat informatie:



Leeftijd: ik 27 mijn vriend 35

Kinderen: 1 (bonusdochter)

Nod: 18 September

Klussen vanaf: 1 oktober

Bijzonderheden: hoge Fsh waarde (kan pre memo zijn)



Ik zal proberen de boel morgen in de tabel te zetten. Wanneer ik op de computer zit!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, ik ben al twee jaar van de pil af. Laatste twee maanden een redelijk stabiele cyclus.. Ik denk net hulp van teunisbloemolie capsules. Cyclus van afgelopen twee maanden was rond de 30 dagen
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik meld me bij deze ook aan!



Ik ben 28, mijn vriend 34 en we gaan vanaf oktober voor ons eerste kindje! Ik heb in juni mijn spiraal laten verwijderen, sindsdien hebben we condooms gebruikt en deze hebben we een paar weken geleden ook maar de deur uitgedaan Ik heb sinds m'n spiraal eruit is mijn cyclus bijgehouden in een app, deze was direct mooi regelmatig (28 dagen). Ik verwacht volgende week ongesteld te worden, dus dan zouden we begin oktober voor de eerste 'echte' ronde gaan. Het klinkt nog wel onwerkelijk om dit zo te typen haha! Vooral omdat alleen mijn vriend en ik nu nog weten dat we hier mee bezig zijn, daarom lijkt het me echt top om hier ervaringen met jullie te kunnen delen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven