Najaar 2016 zwanger worden

05-09-2016 16:47 2438 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven we over zwanger worden vanaf het laatste kwartaal van 2016 (okt, nov, dec). Heb lang gewacht in de hoop dat iemand een topic zou openen, maar nu open ik er toch zelf maar één (duurde me te lang). Meteen een algemeen account zodat iedereen zelf de gegevens toe kan voegen en aan kan passen in de tabel.

ZWANGER!! :yes:
Naam Leeftijd Kindje Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Poeziemauw 26/29 Eerste Oktober 2016 13 februari 2019
Lievermama 31/37 Eerste Oktober 2016 .. 2019

Bevallen! :flirting:
Naam Leeftijd Geboortedatum eerste kindje Bijzonderheden
Suzosuus 32/39 :heart: 21-05-2017 bevallen van een zoon! :love:
Frozen_butterfly 27/30 :heart: ..-05-2017 bevallen van een dochter! :love:
Zeeuwsmeisje1989 27/28 :heart: 01-06-2017 bevallen van een zoon! :love:
Elf12 33/33 :heart: ..-06-2017 bevallen van een zoon! :love:
Happy-life 24/27 :heart: 06-07-2017 bevallen van een dochter! :love: Zwanger! :heart:
Surfinpumpkin 29/35 :heart: ..-07-2017 bevallen van een zoon! :love:
Just_sabina 30/37 :heart: 08-09-2017 bevallen van een dochter! :love: Zwanger! :heart:
Theeleut 28/30 :heart: ..-09-2017 bevallen van een zoon! :love:
Ximun 29/34 :heart: 06-03-2018 bevallen van een dochter! :love:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
66.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Shit zeeuwsmeisje dat je nu toch echt op de rem moet. Waar ik alleen nieuwsgierig naar ben. Kan dit iets te maken hebben met je hypermobiliteit?
Niets is wat het lijkt..
Alle reacties Link kopieren
Zeeuwsmeisje, luister naar je lijf! En je fysio! Ik ben bij mijn eerste zwangerschap ook snel boventallig gaan werken en na 31 weken nog minder en met 33 weken thuis gebleven. Ik werkte op een KDV, bukken, tillen, stressen en een leiding gevende die vond dat ik niet zo chaggerijnig (moeeee) moest kijken .. arbo arts en vk hebben me gesteund gelukkig.



Wbt mijn 3e kindje: Bijna elke dag gevreeen, op de vruchtbaarste dagen langer blijven liggen, maar helaas,,, vanochtend ipv vroeg te testen kreeg ik opoe op bezoek... op dag 29 ipv 31... berekeningen maar even aanpassen dus. Ronde 3 -ding-ding-ding- Lets rumble!!!!!!



Laten we het positief bekijken: ws geen verjaardag delen met de opa of neefje, bruiloft in augustus in Duitsland kunnen we ws bijzijn en een gewone zomervakantie zit er ook weer in. En dit weekend kan ik sushi, alcohol, sauna en zonnebanken weer op mijn to-do lijstje zetten...
Just do it
Alle reacties Link kopieren
quote:Poeziemauw schreef op 13 januari 2017 @ 23:50:

Shit zeeuwsmeisje dat je nu toch echt op de rem moet. Waar ik alleen nieuwsgierig naar ben. Kan dit iets te maken hebben met je hypermobiliteit?Ja heeft ook te maken met de hypermobiliteit. Daardoor is je kans veek groter omdat je sowieso al meer speling hebt op je bekken..
Alle reacties Link kopieren
Ik was al bang dat je dat ging zeggen. Ik heb maandag mijn 1e fysio afspraak in de sportschool om alvast te beginnen met oefeningen.

Ik ben voor het eerst in 2 jaar sinds 3 weken pijnvrij en hoop dat zolang mogelijk vast te houden.
Niets is wat het lijkt..
Alle reacties Link kopieren
Oh nee zeeuwsmeisje wat balen! Pas wel goed op jezelf hoor!
Alle reacties Link kopieren
Crap! Ongesteld :(



Tussen ovulatie en ongesteldheid zat maar 9 dagen.. dat is volgens mij een beetje te kort, wat zou verklaren waarom het niet zo vlot.. ik ga me er een beetje verdiepen, denk ik



Maarrrr: ronde 7, nieuwe NOD 13 feb!!!



Ook balen voor jou, Vossenest!
He wat naar Zeeuwsmeisje! We zeggen allemaal tegenelkaar dat je je niet schuldig moet voelen en voor jezelf moet zorgen maar het blijft moeilijk!

Dus knop om en voorzichtig zijn met je lijf! Je moet je kindje nog een tijdje dragen!
Balen Vossenest en Vanzee!

Maar wel een mooi lijstje Vossenest: sauna, wijntje. Geniet daar goed van!
Alle reacties Link kopieren
Crap vanzee! Dat is idd wel erg kort :( ik heb me de hele dag al crap gevoeld, beetje hoofdpijn, ben zelfs Mn bed weer ingedoken vanmiddag... ongesteld zijn is al kut, maar samen met die teleurstelling van niet zwanger zijn maakt t dubbel kut. Ik heb een lieve man gelukkig, stuurt mij Mn bedje in met een reep chocola ;)
Just do it
Alle reacties Link kopieren
Ah meiden dit is gewoon ff balen en met dit klote weer ook niet echt bevordelijk



Nu maar even genieten van alle "verboden" zaken des levens!

Oftewel cheers
Niets is wat het lijkt..
quote:Vossenest schreef op 14 januari 2017 @ 18:23:

Crap vanzee! Dat is idd wel erg kort :( ik heb me de hele dag al crap gevoeld, beetje hoofdpijn, ben zelfs Mn bed weer ingedoken vanmiddag... ongesteld zijn is al kut, maar samen met die teleurstelling van niet zwanger zijn maakt t dubbel kut. Ik heb een lieve man gelukkig, stuurt mij Mn bedje in met een reep chocola ;)Zo'n man is goud waard!
quote:Poeziemauw schreef op 14 januari 2017 @ 10:28:

Ik was al bang dat je dat ging zeggen. Ik heb maandag mijn 1e fysio afspraak in de sportschool om alvast te beginnen met oefeningen.

Ik ben voor het eerst in 2 jaar sinds 3 weken pijnvrij en hoop dat zolang mogelijk vast te houden.Ach meis dat hoop ik ook voor je!
Alle reacties Link kopieren
Dat is fijn, Vossenest!



Mijn vriend is helaas een paar dagen weg voor werk en het huis is een teringzooi, dus ik ga denk even opruimen om mijn hoofd leeg te krijgen.



Die insteek van 'nouja, dan maar lekker een wijntje' had ik ook afgelopen 6 maanden, maar op het moment niet. Nu begin ik het een beetje zat te raken en als er iets mis is met mijn lijf zou ik het graag zo snel mogelijk weten.



Het is dat mijn geweldige zoontje boven ligt te slapen anders had ik een rondje gaan rennen om de emotie weg te lopen (helpt het beste bij mij), maar van een opruimronde heb ik zelf morgen het meeste proftijt. Dat is dan maar mooi meegenomen! Wellicht zet ik het daarna op een zuipen van me af typen werkt ook al goed bedankt voor het luisteren hahq
Alle reacties Link kopieren
@vanzee

"Het zou een troost moeten zijn dat je al een kind hebben dat ' de boel' wel werkt"... in mijn geval was Mn oudste niet eens gepland maar hebben we een jaar moeten werken voor de tweede,.. op de ochtend van ons eerste afspraak in het ziekenhuis, de MM in zeg maar, testte ik eindelijk positief... dat jaar was vreselijk geweest, elke keer die hoop, elke keer symptomen die je toch bezig houden terwijl je liever er niet te veel mee bezig bent... bahhhh...

ik begin nu mer ronde 3 geloof ik en inderdaad de alcohol, sushi en sauna zijn niet de dingen waar ik op hoopte en zijn maar een schrale troost. En dat schoonmaken had ik gisteren al gedaan, dat is vaak een slecht teken als ik ga boenen ;)

Mn man geeft me de ruimte om ff te balen gelukkig, de kinderen waren ook heel lief, vooral mijn ventje van 4 is zo grappig met z'n opmerkingen en testosteron ontploffingen dat ik weer kon lachen...
Just do it
Alle reacties Link kopieren
Lief, Vossenest!



Veruit het grootste gedeelte van de dag ben ik gewoon blij enzo, maar het doet toch even pijn. Wat je zegt: elke keer weer die hoop en dan weer teleurstelling is niet fijn!
Alle reacties Link kopieren
Balen zeg vanzee! Ik snap je gevoel helemaal.. nog even genieten dan van de straks verboden middelen.



Poeziemouw! Jij bent goed bezig die preventie zal je helpen..

ik kreeg de tip om met de zwangerschap rol als soort hoefijzer op mijn rug te liggen. Dan de voetzolen tegen elkaar en de knieeen open laten vallen.. die vallen dan op het kussen.. daarmee sluit je je bekken even en dat zorgt voor ontspanning van je spieren.. dat werkt best goed bij mij.. en niet met de benen over elkaar zitten dan zet je juist meef druk op het bekken..



Iedereen bedankt voor alle lieve berichtjes dat doet mij goed. Ik heb het roer nu drastisch omgegooid en ga beter doseren. Gelukkig doen de fysio oefeningen de pijn wat verzachten!
Alle reacties Link kopieren
Balen Vossenest en Vanzee ik duim voor de volgende ronde!!!



Oei Zeeuwsmeisje, wat lastig met je bekken... Alles voor de baby natuurlijk, maar zal wel niet altijd zo makkelijk zijn.. Hopelijk inderdaad minder pijn via de fysio!!



Hier moest ik vrijdag ongesteld worden, maar nog niks... Wel gevoelige gespannen borsten. Ik moet werken vandaag, ga morgen eens testen...
Alle reacties Link kopieren
Spannend djenabie!
Alle reacties Link kopieren
Ik had een knalstreep in handen deze ochtend...
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaa!!!!! Gefeliciteerd!!!!!
Just do it
Alle reacties Link kopieren
Zaterdag ochtend ben ik ongesteld geworden en vandaag heb ik nog maar een beetje spotting... lekker kort dus en geen krampen gehad... rond 3 en 4 januari had ik dat wel terwijl mijn eisprong juist rond de 1 zou zijn geweest... ik heb dit weekend veel geslapen en hoofdpijn gehad, zaterdag een reep chocola naar binnen gewerkt en gisteren een zak chips... ik ben ruim 2 jaar aan veel aan het sporten en beter eten dus dit was een 'slecht ' weekend ... nu de menstruatie over is ga ik maar weer snel in t regime..

Vind het wel raar hoor zo kort, zou het zijn dat ik weinig baarmoederslijmvlies heb en dat er dus ook geen ei kan innestelen? (Ik eet niet te weinig trouwens, dat zal het niet zijn) dat mijn bm een wondje had na de spiraal en dat het nu genezend is? in de eerste maanden had ik tussentijdse bruine spotting, dat is nu ook over.

In mijn baalbui gisteren zei ik nog tegen mijn man dat ik er geen zin meer in had, die hormonen, die symptomen, die hoop en teleurstellingen . Hij zei het nog wel te willen proberen en als we er mee stoppen, dat we er dan ook echt mee stoppen en dr een knip in zetten.. dat vind ik te rigoureus , we zijn nog jong, wie weet wat er in de toekomst nog gaat komen.



Voor de tabel: 3e kindje ,13 feb NOD , 3e ronde hopelijk is 3 dus het geluksnummer
Just do it
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd djennabie! Wat fijn



Vossennest ik snap het wel zon baalweekend hoor, moet je ook gewoon aan toe geven.



Ik heb dan eindelijk de verloskundige gebeld. 3 feb intake en 21 feb een volledige echo

Uitgerekende datum ong 20 september
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd djenabie voel je je al anders?



Just sabina wat fijn nu een datum om naar uit te kijken..



vossenest balen dat het dit keer niet zo mocht zijn.. inderdaad wel kort ongesteld geen idee of dat ermee te maken kan hebben. Ik vloeide meestal erg lang 7-8 dagen..
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd djenabie!!



Vossenest, balen zeg! Even goed in de gaten houden hoe je ongesteldheid verloopt. De mijne zijn ook erg kort, max. drie dagen. Maar ik kan me het niet nauwelijks anders herinneren, voor de pil was ik mss 4, max 5 dagen ongesteld. Met de pil 3 en nu nog steeds 3.
Even snel: Djennabie GEFELICITEERD!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven