Negatieve test toch zwanger?!

15-02-2017 14:46 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag ;)

Ik ben al 2 jaar gestopt met de pil en niet bewust bezig met klussen. Mijn cyclus is altijd stipt ik kon de datum er altijd op vast pinnen..

Echter nu ben ik overtijd (2 week) ik ben nog nooit deze 2 jaar een keer overtijd geweest. Maar de cb testen zijn negatief. Wie heeft die ook wel eens gehad? En is toch zwanger?
Alle reacties Link kopieren
Hoe veel ben je overtijd. Dat scheelt nogal voor de reacties
Alle reacties Link kopieren
Iedereen kan wel eens een uitschieter hebben in haar cyclus, soms is je eisprong wat later door omstandigheden (gezondheid/stress bijvoorbeeld) en dan is je menstruatie ook later. Zou over en dag of wat nog eens testen...
Hoe ver ben je overtijd?
Alle reacties Link kopieren
2week
Soms sla je wel eens een cyclus over, heel normaal. Misschien moet je eisprong zelfs nog komen in dat geval. Bij 2 weken overtijd verwacht je echt wel een positieve test als je eisprong gewoon op tijd was. En zelfs als hij een week of 2 weken te laat was.
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 15 februari 2017 @ 15:00:

Soms sla je wel eens een cyclus over, heel normaal. Misschien moet je eisprong zelfs nog komen in dat geval. Bij 2 weken overtijd verwacht je echt wel een positieve test als je eisprong gewoon op tijd was. En zelfs als hij een week of 2 weken te laat was.



Ik heb nog nooit een cyclus overgeslagen.

En je kunt zwanger zijn zonder dat de test positief is. Komt heel soms voor.
Alle reacties Link kopieren
Ben je ziek geweest of heb je stress gehad?
Alle reacties Link kopieren
Nee niet ziek geweest, wel een nieuwe baan sinds december maar hier alleen maar gelukkiger en relaxter door geworden
Alle reacties Link kopieren
quote:Circuitje schreef op 15 februari 2017 @ 15:21:

Nee niet ziek geweest, wel een nieuwe baan sinds december maar hier alleen maar gelukkiger en relaxter door geworden

Das mooi!



Vervelende is dat je gewoon moet wachten. Ik ken wel iemand bij wie het veel weken geduurd heeft voordat de test positief was.

Heb je 1 test gedaan?
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 15 februari 2017 @ 15:02:

[...]





Ik heb nog nooit een cyclus overgeslagen.

En je kunt zwanger zijn zonder dat de test positief is. Komt heel soms voor.



Misschien had ik het anders moeten formuleren: het is als vrouw mogelijk om een cyclus over te slaan, dat is heel normaal.

En ja dat kan, komt minder vaak voor dan dat een vrouw een cyclus overslaat. Meestal zijn vrouwen die pas laat positief testen gewoon minder ver zwanger. Omdat hun eisprong later was. Soms zelfs zoveel later dat ze een hele cyclus oversloegen.
Hier duurde het ook een tijdje voordat ik een positieve test had. Weet niet meer precies hoelang maar iets van 1 of 2 weken.

Dus het kan wel.
Volgens mij huisarts was het echt heel normaal om af en toe een cyclus over te slaan, of, een langere cyclus dan normaal te hebben. Verwarrend wel, maar niet ongewoon. Succes met afwachten TO.
Alle reacties Link kopieren
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 15 februari 2017 @ 15:24:

[...]



Das mooi!



Vervelende is dat je gewoon moet wachten. Ik ken wel iemand bij wie het veel weken geduurd heeft voordat de test positief was.

Heb je 1 test gedaan?Nee heb vanochtend 1 gedaan maar eergisteren ook!
Alle reacties Link kopieren
Ook wel eens gehad. Menstruatie bleef maar uit, testen bleven wit. Na 5 weken bij de huisarts bloed laten prikken omdat ik normaal gesproken zo'n regelmatige cyclus had. Een dag voor de uitslag (negatief) werd ik prompt ongesteld.

Kan gebeuren.

Had ik veel stress? Ik vond van niet, maar mijn lijf dacht er misschien anders over.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Vervelend zeg, weet je nog niet waar je aan toe bent. Als ik het zo lees is een zwangerschap wel erg gewenst. In dat geval zou ik nog een week wachten en opnieuw testen (zeker niet makkelijk dat wachten). Als dat niks oplevert zou ik naar de huisarts gaan. Waarschijnlijk sla je gewoon een cyclus over, maar wat meer zekerheid is fijn.



Als het niet gewenst is en je overweegt een overtijdbehandeling of abortus: dan zo snel mogelijk naar de dokter gaan, hoe eerder je erbij bent, hoe minder ingrijpend de behandeling is.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk eerder uitzondering dan regel , maar ik teste met 11 weken zwangerschap pas positief.



Ik wist zeker dat het zo was (gevoel?) dus bleef ik testen kopen. Toen bleek ik al 11 weken.



Maar het komt veel vaker door dat je gewoon een maand overslaat , of misschien wat later.
Alle reacties Link kopieren
Het is absoluut welkom, zouden er nog wel even aan moeten wennen denk ik juist omdat we er niet bewust mee bezig zijn
Ik testte pas bij 15 dagen overtijd positief, maar heb ook wel eens cyclus overgeslagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen een kruidvat test halen schijnt dat die gevoeliger is
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met oud en nieuw onveilige sex gehad, binnen 12 uur morning after genomen twee weken erna gewoon ongesteld geworden een zwangerschap test gedaan kwam negatief terug een week voor dat ik weer ongesteld moest worden

weer een test gedaan weer negatief weer ongesteld geworden maar nu net2 dagen naar mijn ongesteldheid met plassen zat er bloed aan mijn wc papier kan het zijn dat ik toch zwanger ben?
Alle reacties Link kopieren
Nee
quote:Cvds11 schreef op 16 februari 2017 @ 17:48:

Ik heb met oud en nieuw onveilige sex gehad, binnen 12 uur morning after genomen twee weken erna gewoon ongesteld geworden een zwangerschap test gedaan kwam negatief terug een week voor dat ik weer ongesteld moest worden

weer een test gedaan weer negatief weer ongesteld geworden maar nu net2 dagen naar mijn ongesteldheid met plassen zat er bloed aan mijn wc papier kan het zijn dat ik toch zwanger ben?Waarom zou je bij bloedverlies denken dat je zwanger bent? Dat snap ik nooit. Je hebt geen onveilige seks gehad (want MAP), gemenstrueerd, daarna heb je nog een keer een klein bloedinkje gehad, wss een geknapt vaatje oid. 2 negatieve testen ook nog. Maar waarom denken vrouwen zo vaak iets van 'bloed = zwanger' ofzo?
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 16 februari 2017 @ 19:30:

[...]





Waarom zou je bij bloedverlies denken dat je zwanger bent? Dat snap ik nooit. Je hebt gemenstrueerd, daarna heb je nog een keer een klein bloedinkje gehad, wss een geknapt vaatje oid. 2 negatieve testen ook nog. Maar waarom denken vrouwen zo vaak iets van 'bloed = zwanger' ofzo?Angst of hoop.
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 16 februari 2017 @ 19:31:

[...]





Angst of hoop.Ja dat zal wel idd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven