Noorden des lands: welke kraamzorg?

03-01-2013 13:30 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in het Noordoosten van Nederland en ik ben zwanger van de derde. Ik heb twee keer een zelfstandige kraamhulp gehad via een bureau. De eerste keer was perfect, voor mij dan.

- Tikkeltje ouderwets, rust, reinheid en regelmaat.

- Telefoons werden opgehaald als het tijd was om te slapen de eerste dagen.

- Elke dag een schoon en gestreken dekbed en schone w.c. en badkamer

Misschien volgens sommigen een beetje té maar ze was erg alert op infecties en mijn gezondheid en die van de baby. Helaas is ze gestopt.



De tweede keer was het best een lief mens (via hetzelfde bureau). Maar heel afwachtend en ik vloeide en zweette (koortsaanvallen) veel en werd ook gewoon ziek (baarmoederontsteking) maar dat had ze niet in de gaten, ik kon weinig zelf en zij deed eigenlijk niets. En het klinkt stom maar ik ben normaal best daadkrachtig maar in het kraambed niet zo en zeker niet met meer dan 40 graden koorts....dus ik wilde soms wat drinken maar dat 'vergat' ze. Nouja in ieder geval twijfel ik nu erg of ik weer bij dit bureau moet gaan of nu via de Kraamvogel (Icare).



Heeft een van jullie een goede tip of advies? Ik moet me nu namelijk inschrijven en twijfel een beetje. Garanties heb je nooit natuurlijk maar er zit volgens mij veel verschil in kraamhulpen.
Icare zou ik niet doen. Ooit kraamstage gelopen daar, wat een ellende! Rommelig, veel wisselingen binnen een gezin. Zo bouw je nooit een band op.



Ik heb zelf kraamzorg gehad via een een particulier bureau. Maar dat is voor jou net te ver weg denk ik. Mijn kraamverzorgster (ZZP) is zich van te voren voor komen stellen. Als het niet klikte mocht ik dat aangeven. We kregen haar 06 nummer om te gebruiken als het zover was. Ze is de hele periode (tien dagen, twee dagen verlengd) gebleven. Ik vond het allemaal zeer goed geregeld. En het werd gewoon vergoed allemaal.



Ik zou eens kijken of zoiets bij jou ook in de buurt zit. Succes!
Ik heb kraamzorg gehad via DZC. Is me goed bevallen, bij de eerste kregen we alles heel rustig uitgelegd, maar gaf ze ons ook voldoende kans om alles zelf een beetje te ontdekken. Bij de tweede gaf ik aan niet zo'n behoefte te hebben aan iemand die met me meekijkt hoe ik de baby verzorg, en dat heeft ze ook volledig aan ons overgelaten. Zij deed huishoudelijk werk, zorgde voor de visite en ons. Erg tevreden
Alle reacties Link kopieren
Kraamzus.



Ik weet niet welke hoek je woont in het noorden. Ik friesland en kraamzus is enorm goed bevallen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb de eerste twee keer ook Kraamvogel gehad. Eerste keer een echte topper in huis gehad, maar helaas pakte het de tweede keer zo uit dat ze niet kon komen. We kregen een ander, en dat was echt een verschrikkelijk mens. Praatte alleen maar over zichzelf en deed het liefste niets. Maar goed, daar kan Kraamvogel verder niet veel aan doen, verder wel prima ervaringen met bureau. Nu onze derde eraan komt, heb ik me ook ingeschreven bij Kraamzus. Lijkt me erg leuk bureau en kleinschaliger (sprak me gelijk aan). Dus fijn om bovenstaande reactie te lezen. Ben erg benieuwd. Succes met kiezen!
Alle reacties Link kopieren
Is moeilijk, elke kraamverzorgster is anders. Van de kraamvogel twee dames gehad. De ene was leuk de andere niet.



Met meerdere bureaus een intake hebben en aangeven wat jij belangrijk vindt en kijken of ze daaraan kunnen voldoen.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt ook zo ontzettend aan de kraamverzorgster die je treft! Ik heb de eerste keer kraamzorg gehad van een kleinschalig bureau, was prima. Tweede keer De Kraamvogel gehad en ook dat was goed. Echt volledig gelijkwaardig qua kwaliteit. Beide keren in de zomervakantie extra uren gehad die in onze aanvullende verzekering zaten en beide keren ook de gehele periode dezelfde kraamverzorgster gehad. Ik ken dan ook weer twee gezinnen die mindere ervaringen hebben met beide bureaus.



Verder geen tips wb kraamzorg in jouw regio, maar dit wilde ik even meegeven.
Alle reacties Link kopieren
Ik was erg blij met mijn kraamverzorgster van Groene Kruis.

Wist van aanpakken hield alles goed in de gaten etc.

Heb dr 06 en mocht het zo ver zijn dan kon ik haar een berichtje dan zou ze kijken hoe en wat of ze dan bij ons weer kon kramen.
Alle reacties Link kopieren
ik was ook heel blij met de kraamverzorgers van het Groene Kruis. Ik heb er 2 gehad en ze waren heel fijn in de omgang en wisten beide van aanpakken en schoonmaken. Heb ook veel van ze geleerd, gezien het mijn eerste kindje was.
Alle reacties Link kopieren
Ja, wat een verschil in verzorgsters he? Ik heb nog nooit van Kraamzus gehoord maar ga gelijk even op zoek naar informatie.



GiulettaCapuletti, ik had dat ook gehoord over Icare/Kraamvogel vandaar dat ik de vorige keer bij een bureau zat, maar ik hoopte dat het inmiddels anders zou zijn.



Weet iemand wat precies het verschil is? Van mijn kraamverzorgster mochten de verhogers onder het bed gelijk weg, maar officieel mag dat volgens mij niet, zou dat anders zijn bij de Kraamvogel?



Bedankt voor de adviezen! Ook goed inderdaad om aan te geven dat we niet meer hele colleges hoeven over het verzorgen van een baby.
Alle reacties Link kopieren
Hier erg tevreden over de Kraamvogel. Elke dag dezelfde kraamverzorgster gehad, lief en daadkrachtig type!
Alle reacties Link kopieren
Oh, kraamzus kan niet (ik woon niet in Friesland) maar het Groene Kruis wel, daar had ik nog niet van gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Hier bij de eerste 2 Het Groene kruis gehad en de laatste keer IsIS Kraamzorg. Het isme allemaal goed bevallen.
Alle reacties Link kopieren
hier kraamvogel gehad en geen enkel probleem. Ik was helemaal tevreden. De kraamverzorgster hoeft niet mijn beste vriendin te worden ze moet vooral goed voor mij en de baby zorgen en dat heeft ze gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Precies Flinterke dat is het belangrijkste. Isis lijkt me ook wel wat en zit meer bij mij in de omgeving. Ik ga denk ik vooral goed aangeven van te voren wat er de vorige keer niet goed ging. Want toen heb ik niet het gevoel gehad dat er goed voor mij werd gezorgd, wel voor de baby trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb -zoals je wellicht uit het juni-topic weet- nog geen ervaring met kraamzorg, maar heb me aangemeld bij Kraamzorg Het Groene Kruis. Isis was ook een optie, maar ik ken niemand in mijn omgeving die daar kraamzorg van heeft gehad. Groene Kruis hoor ik dan weer veel positieve verhalen over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven