Ongepland zwanger alles op zijn kop maar zeer gewenst!

01-10-2016 17:11 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat te twijfelen of ik een topic moest starten maar wil graag van me afschrijven aangezien ik nog niemand in mijn omgeving heb verteld dat ik zwanger ben.

Ik ben moeder van 2 kinderen 7 en 2 jaar oud en pas getrouwd met de vader van mijn kinderen we zijn nu 10 jaar samen.

Ons gezinnetje was compleet en na het trouwen voelde het helemaal af we hebben dan ook nooit over een 3e kindje gehad.

mijn cyclus was in de war en heb daardoor een misberekening gemaakt in mijn vruchtbare week omdat ik daar heel erg continu in ben (met een calculator, app, kalender) kon het eigenlijk niet fout gaan nou dus toch.. afgelopen maandag 3 dagen naar mijn nod toch getest en een licht streepje (nu inmiddels donker streepje) heel onze wereld stond stil hoe moet dit nu en onze kinderen en een klein huis ect..

naar 4 dagen huilen huilen (gemengde gevoelens) zeiden we tegen elkaar: we gaan het doen we gaan ervoor!

wat wil ik met dit topic? Geen idee ik had nodig de behoefte mijn verhaal te doen.

We vertellen het trouwens niemand we zeiden lachend tegen elkaar: ons geheimpje :-) heeft ook wel wat als mensen straks vragen huh ben je zwanger en dan te kunnen zeggen ja al 14 weken bijv ookal denk ik dat het eerder te zien is bij een 3e zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!



(edit: En nu ga ik de komende jaren bij elk jong kind dat ik zie bedenken dat ik misschien wel de eerste was die de ouders feliciteerde)
Gefeliciteerd! En: "mijn cyclus was in de war en heb daardoor een misberekening gemaakt in mijn vruchtbare week omdat ik daar heel erg continu in ben (met een calculator, app, kalender) ", serieus? Het is 2016 hoor!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Waarom wil je het niemand vertellen? Het is welkom en is binnen 9 maanden deel van jullie gezin...
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd.!!Heb je nog babyspullen bewaard?

Leuk , klein leeftijdsverschil met de jongste nu.
Alle reacties Link kopieren
@maylina idd in 2016 zitten we met zijn allen aan de anticonceptie.



@jadaiswa dank je. We zijn nog maar net zelf bijgekomen van het nieuws en willen toch wel heel graag een goede echo in handen krijgen dan gaan we het zoiezo aan onze dochter vertellen en die zal het wel verder vertellen:-)



@miedo dank je. Nee helaas alles weggedaan ons zoontje slaapt zelfs al in een peuterbedje:-) maar dat komt allemaal wel goed we hebben nog 9 maanden :-)

En idd onze zoon is dan 3 dus dat lijkt me wel heel leuk en onze dochter is dan 8 die zou dat helemaal geweldig vinden!
Gefeliciteerd!



Ik kwam trouwens op dezelfde manier aan mijn jongste. We waren klaar, tevreden met onze jongens en vonden het best zo. Mijn destijds jongste was twee toen ik ineens positief testte. Ik schrok me de klipklap! Na een paar dagen begon ik het steeds leuker te vinden dat er nog eentje bij zou komen en mijn man had hetzelfde. De baby was meer dan welkom en haar geboorte hebben we ervaren als een groot feest. De jongens vonden het fantastisch om zo'n hummeltje mee te maken en nog steeds is ze onze kleine prinses op de erwt.
Mijn tweede dochter was net 2 jaar toen ik onverwacht zwanger was van de derde. Condooms waren niet zo betrouwbaar blijkbaar. Mijn man vond het gelijk prima, ik moest even wennen, met wat tranen. Jongste dochter is inmiddels bijna 6 en mijn man heeft zich laten steriliseren, hij vond het een leuke verrassing, maar wilde niet nog een een keer zo'n cadeautje.

Ze is wel echt ons cadeautje!
Alle reacties Link kopieren
Mejuffrouwmuis,

Wat leuk om een soortgelijkend verhaal te lezen!

Ja we hebben het wel echt 4 dagen moeten laten bezinken maar dat is ook niet gek als je in je hoofd als klaar bleek te zijn maar het belangrijkste is dat het zeer gewenst is!
Alle reacties Link kopieren
Reisa,

Ja er kunnen verschillende redenen zijn waardoor je ongepland zwanger raakt (sommige kunnen dat niet aan om te lezen/horen want dan moet je horen dat het je eigen fout is) jammer maar het kan dus echt! Ongeacht welke anticonceptie je gebruikt.

En ik kan begrijpen dat 1 zon verrassing leuk is maar nog zon verrassing zou mijn man ook niet zo verassend vinden:-)
Ik heb echt serieus nagedacht over wanneer het mis is gegaan en waar we dan onzorgvuldig geweest waren. Maar we zijn niet onzorgvuldig geweest. Volgens het vivaforum kan dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook dagenlang nagedacht over wanneer het dan gebeurt zou moeten zijn want we hebben echt 6 dagen met condoom gedaan (in mijn vruchtbare week) maar ja het is nu zo en we gaan ervoor.

Nu hopen op een goede echo!
quote:wondertje3 schreef op 01 oktober 2016 @ 17:38:

@maylina idd in 2016 zitten we met zijn allen aan de anticonceptie.Behalve jij dus het grootste deel van de tijd. Wat maar weer bewijst dat dat geen betrouwbare anticonceptiemethode is.
Mwah, als je de pil en condooms gebruikt is het gewoon extreem onwaarschijnlijk. In ieder geval altijd veiliger dan niets berekenen op een calculator (?) Maar, ik lees het hier op het forum ongelooflijk vaak, dus wie ben ik.



Hoe dan ook, dat is een hele andere discussie.

Gefeliciteerd TO, kan me voorstellen dat het even moet bezinken!

Wanneer is je eerste echo?
Alle reacties Link kopieren
quote:wondertje3 schreef op 01 oktober 2016 @ 17:59:

Hier ook dagenlang nagedacht over wanneer het dan gebeurt zou moeten zijn want we hebben echt 6 dagen met condoom gedaan (in mijn vruchtbare week) maar ja het is nu zo en we gaan ervoor.

Nu hopen op een goede echo!



Als je 6 dagen met 1 condoom hebt gedaan, snap ik het wel.





Gefeliciteerd!
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:Dragisa schreef op 01 oktober 2016 @ 18:06:

Mwah, als je de pil en condooms gebruikt is het gewoon extreem onwaarschijnlijk. In ieder geval altijd veiliger dan niets berekenen op een calculator (?) Maar, ik lees het hier op het forum ongelooflijk vaak, dus wie ben ik.



Hoe dan ook, dat is een hele andere discussie.

Gefeliciteerd TO, kan me voorstellen dat het even moet bezinken!

Wanneer is je eerste echo?Pil gebruikte ik niet
quote:reisa1978 schreef op 01 oktober 2016 @ 18:19:

[...]





Pil gebruikte ik nietIk spreek dan ook in algemene zin.
OT,drie kinderen is echt heel leuk!En het is ook heel leuk als je oudste het bewust mee krijgt. Mijn oudste was 4 en ging ook meedenken over een naam.
quote:reisa1978 schreef op 01 oktober 2016 @ 18:24:

OT,drie kinderen is echt heel leuk!En het is ook heel leuk als je oudste het bewust mee krijgt. Mijn oudste was 4 en ging ook meedenken over een naam.Wat lief!
Alle reacties Link kopieren
Reisa, het lijkt me ook super leuk 3 kindjes zoveel liefde en vreugde in huis!



Bedankt voor de felicitaties.



En al had ik het condoom op mijn hoofd het feit blijft dat we nu zwanger zijn en er volledig voor gaan.

Wilde gewoon uitleggen hoe of wat.
Alle reacties Link kopieren
De echo hebben we op 21 oktober
Spannend!

Hopen dat het oké is, zou het daarna ook gewoon vertellen. Is toch hartstikke leuk nieuws.
Alle reacties Link kopieren
quote:maylina schreef op 01 oktober 2016 @ 17:16:

Gefeliciteerd! En: "mijn cyclus was in de war en heb daardoor een misberekening gemaakt in mijn vruchtbare week omdat ik daar heel erg continu in ben (met een calculator, app, kalender) ", serieus? Het is 2016 hoor!



Wist jij dat niet dan? Een app beschermt je tegenwoordig tegen zwangerschap ...





Verder: gefeliciteerd.
quote:Dragisa schreef op 01 oktober 2016 @ 18:36:

[...]





Wat lief!De namen die ze verzon als vierjarige waren dan weer hilarisch. De beste was Rataplan, kan voor een jongen en een meisje zei ze nog. Die naam is het helaas niet geworden.
Alle reacties Link kopieren
Tvandattum,

Ik wilde hierop reageren maar doe het niet.

Bedankt voor je felicitatie.



Reisa,

Rataplan haha leuk hoe die kindjes zich dan inleven he.



Dragisa,

Ja misschien moeten we dat maar gewoon doen het is ook heel bijzonder!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven