Onmogelijke keuze...help!

25-09-2014 13:06 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,



Sinds een week weet ik dat ik zwanger ben, ondanks het gebruik van anticonceptie. De verwekker in kwestie is iemand waar ik geen liefdesrelatie mee heb en wil en hij is er voorstander van om het vruchtje weg laten halen en hij kan nog niet goed zeggen wat zijn rol zou zijn als ik besluit dit niet te doen.



Dan over mezelf, ik heb al aardig wat topics gelezen dus laat ik beginnen met: ik heb een baan. Maar dan, ik heb ook al een zoontje van bijna drie, een schat van een knulletje, waar ik heel erg van geniet. Zijn vader en ik zijn inmiddels bijna twee jaar uit elkaar en we gaan vrij goed met elkaar om. Vader en zoon zien elkaar regelmatig, geen vaste omgangsregeling, maar dat bevalt ons allemaal prima.

Ik heb een eigen huisje, hondje, andere beestjes en kan zeggen dat ik het inmiddels best wel goed voor elkaar heb zo samen met m'n zoontje. Ik heb een fijne familie en vriendenkring, ze zijn er voor me wat ik ook beslis.



En nu dus zwanger... geheel tegen verwachting in. Ik heb wel eens nagedacht van goh als ik een tweede wil, wat zijn de opties, hoe doen alleenstaande moeders dat, enz... En nu is het zo en ik heb ik geen idee wat ik moet doen. Word het niet één grote chaos met twee kids, twee vaders, werk en huis? Maar kan ik beslissen over een leven, alleen omdat ik bang ben voor de chaos? En voor wat 'de mensen' zullen zeggen? Hoe ga ik dit later uitleggen aan beide kinderen? Wat doe ik hun aan? Is dit goed voor mijn zoontje en het eventuele volgende kindje? Ik word gek van de twijfel en het piekeren, wat is nou verstandig voor alle partijen?



Heeft iemand ervaring met twee kinderen van twee vaders? Of een situatie als deze? Dan wil ik daar heel graag meer van horen!



Een verwarde, maar liefdevolle moeder.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring maar ik lees dat je heel graag een tweede wou en nu eentje krijgt maar erg twijfelt over je omgeving. Ik zou adviseren het niet weg te laten halen en gewoon stap voor stap dingen regelen.
Alle reacties Link kopieren
Wat je keuze ook zal zijn laat dat wat 'men' erover zegt of denkt buiten beschouwing. Dat is zoooo onbelangrijk!



Sterkte en succes met het maken van je keuze.
Waarom zou "men" er iets over zeggen, je kan ook gewoon niks zeggen tegen niemand. Heb je ook geen vooroordelen en hoef je je niet druk te maken over wat "men" zegt of wat je zoon ooit gaat denken enz.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat een beetje ouder het belang van haar kindje belangrijker vindt dan wat 'men' over je denkt.



Als jij dit vruchtje al als je 'kindje' ziet, denk dan eerst aan je kindje, en daarna pas aan wat de goegemeente denkt!
Alle reacties Link kopieren
Ja dat bedoelde ik ook... Maar wat me wel dwars zit is dat bijvoorbeeld later op school mijn kind(eren) zich ongemakkelijk of gekwetst voelen door andermans bemoeien... Dat zou ik erg zielig vinden en dan zou ik me schuldig voelen.

En natuurlijk is mijn kind voor mij belangrijker dan wie dan ook, maar daarom juist. Valt dit later goed uit te leggen aan het kindje zelf? En aan mijn zoon. Maak ik het zo niet heel erg moeilijk voor hem en..?..?
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel als ik het kindje zou krijgen, wanneer ik ervoor zou kiezen van niet dan weet niemand dat natuurlijk..
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zou ik geen kind willen van een nachtelijke uitspatting. Het kind gaat later toch vragen naar de vader en als de vader nu al geen rol in het leven wil van het kind, dan zou het voor mij ook niet hoeven.



Wat jou betreft: probeer eerst met jezelf in het reine te komen voordat je een beslissing neemt. De chaos is er sowieso: of je het nu weg laat halen of het houdt. Belangrijkste is dat je vierkant achter je keuze staat en daarvoor is het belangrijk de mening van de buitenwereld even buiten beschouwing te laten.



Wat je ook kiest ga jezelf niet onnodig dwarszitten met 'wat als'. Sterkte met deze beslissing!
Alle reacties Link kopieren
Thanks Sensy12!
Je zegt dat de verwekker het liefst voor een abortus kiest. Dat zou dus kunnen betekenen dat als je het kind zou houden, hij niets met het kind te maken wil hebben.



Hoe doe je dat dan als het kind wat ouder is, je ene kind heeft wel een vader in z'n leven, en je andere kind niet.. Zal hij/zij dan niet erg teleurgesteld en verdrietig zijn?



"Broer gaat wel naar zijn papa toe, maar waarom ik niet naar mijn papa?"



Ik bedoel het niet verkeerd, maar dit zou zo maar eens de situatie kunnen worden..
TO het klinkt makkelijker dan het is, maar volg je gevoel, niet je verstand. (alhoewel een beetje wel, als je het wil houden moet je praktisch gezien wel het een en ander op orde hebben uiteraard.)

Probeer er achter te komen wat je gevoel zegt.

Bijvoorbeeld, je zegt 'dat ZE/de mensen anders van alles gaan zeggen.

Als je op basis van zulke gedachten een beslissing neemt is de kans erg groot dat je spijt gaat krijgen aangezien je dan puur je ratio volgt. (klinkt allemaal een beetje zweverig, maar zo werkt het wel)

Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Zwangerschap niet doorzetten en kiezen voor een abortus.



Wil je nog een tweede kind, bekijk dan eerst je opties.

Niet een kind laten komen dat het resultaat is van een fling.



De kans dat dit kind helemaal geen vader zal hebben in de toekomst, in tegenstelling tot je eerste kind, is veel te groot.

Dat kun je een kind niet aandoen.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat het ene kind wel een vader heeft en de andere misschien niet, daar heb ik inderdaad ook al wakker van gelegen. Dat kan natuurlijk heel erg pijnlijk worden.
Al met al een moeilijke keuze voor je TO..

Ik wens je veel sterkte met het maken van je beslissing..



(Hopelijk voor jou het beste scenario, dat je het kind houdt, en dat de vader toch besluit om in zijn/haar leven te willen zijn..)
Kijk diep in je hart en laat je niet afleiden door alle ruis om je heen. Wat andere mensen ervan vinden doet er niet toe, niemand gaat het van je overnemen, dus laat je vooral niet leiden daar door.

het is geen schande om het kindje te houden, ook niet om het weg te laten halen als jij nu al weet dat een kindje krijgen geen optie is

je doet je kind die je nu hebt helemaal niks aan. Je blijft toch zijn liefdevolle moeder? Voor hem zal dat niet veranderen, als jij niet verandert. Je bent echt niet de eerste vrouw die 2 kinderen heeft van 2 verschillende mannen.

Je hebt je zaakjes goed op orde zoals ik het lees.

Zet je over je onterechte schaamte heen, vergeef jezelf en ga dan pas beslissen wat je wilt.

heel veel sterkte.
quote:dubbeltje4 schreef op 25 september 2014 @ 13:54:

Zwangerschap niet doorzetten en kiezen voor een abortus.



Wil je nog een tweede kind, bekijk dan eerst je opties.

Niet een kind laten komen dat het resultaat is van een fling.



De kans dat dit kind helemaal geen vader zal hebben in de toekomst, in tegenstelling tot je eerste kind, is veel te groot.

Dat kun je een kind niet aandoen.Dus ondanks dat to haar zaakjes goed geregeld heeft, adviseer jij toch een abortus, enkel omdat er geen vader figuur is?
quote:tantem schreef op 25 september 2014 @ 14:13:

Ja dat het ene kind wel een vader heeft en de andere misschien niet, daar heb ik inderdaad ook al wakker van gelegen. Dat kan natuurlijk heel erg pijnlijk worden.Het is enkel pijnlijk, omdat jij het pijnlijk vindt. Jij vult nu al in hoe het zal gaan. Je kunt het ook anders bekijken; jij kunt later zeggen dat, wat mensen ook gezegd hebben en of papa er nu wel of niet is; jij wilde het kindje dolgraag, hoe dan ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:mystic24 schreef op 25 september 2014 @ 13:48:

Je zegt dat de verwekker het liefst voor een abortus kiest. Dat zou dus kunnen betekenen dat als je het kind zou houden, hij niets met het kind te maken wil hebben.



Hoe doe je dat dan als het kind wat ouder is, je ene kind heeft wel een vader in z'n leven, en je andere kind niet.. Zal hij/zij dan niet erg teleurgesteld en verdrietig zijn?

.Ja, dat is vervelend. Een minpunt in het leven van een kind. Maar ieder leven heeft zijn minpuntjes.



De een is niet gezond, de ander worstelt met zijn geaardheid, en weer een ander maakt een schokkende gebeurtenis mee, verliest een ouder, of kampt met psychische issues.



Betekent dat minpunt dat het leven van al die mensen niets waard is? Dat ze, als ze konden kiezen, liever niet geboren waren? Ik denk dat de meerderheid, ondanks de minpunten, blij is dat hij er is.



En dat dat ook voor het kind van TO zal gelden.
Alle reacties Link kopieren
Doe wat je hart je ingeeft. Dit kindje kan het cadeautje zijn, dat je graag wil.
quote:saartjuhzes schreef op 25 september 2014 @ 14:32:

[...]

Ja, dat is vervelend. Een minpunt in het leven van een kind. Maar ieder leven heeft zijn minpuntjes.



De een is niet gezond, de ander worstelt met zijn geaardheid, en weer een ander maakt een schokkende gebeurtenis mee, verliest een ouder, of kampt met psychische issues.



Betekent dat minpunt dat het leven van al die mensen niets waard is? Dat ze, als ze konden kiezen, liever niet geboren waren? Ik denk dat de meerderheid, ondanks de minpunten, blij is dat hij er is.



En dat dat ook voor het kind van TO zal gelden.



inderdaad, een kind wil enkel genegenheid, acceptatie en onvoorwaardelijke liefde van de vader en-of moeder.

genoeg 2 ouder gezinnen waarbij er wel een vader aanwezig is waarvan ik denk; dat mag de naam vader niet eens dragen.
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Heb vertrouwen in jezelf! De redenen die je noemt, lijken me niet onoverkomelijk. Dit kindje groeit misschien op zonder betrokken vader, maar met zeer liefhebbende moeder en broertje! Je hebt je zaakjes goed op orde, je hebt steun van vrienden en familie en je fantaseerde al wel eens over een tweede. Nu overkomt dit je, ondanks anticonceptie, en dat is een enorme schok. Geef je zelf de tijd om te wennen aan het idee en volg je gevoel!
Als ik dit zo lees, denk ik dat ik het zelf zou houden.

1. Je hebt werk.

2. Je hebt mensen om je heen die achter je staan als het kindje komt, een vangnet.

3. Je hebt al een kind, en je leven dus al zo ingericht dat je voor kinderen kunt zorgen, ook wbt werk.

4. Je dacht al na over het hoe en wat van een tweede. Het is misschien niet gepland, maar die tweede wordt je nu zo in de schoot geworpen zeg maar.



En de vader wil er misschien niets mee te maken hebben, maar dat zou voor mij onvoldoende reden zijn om het kindje dan maar niet te laten komen. Je kan het heus ook wel zonder hem, en een moeder (en andere familie etc) die wel om het kind geven zullen eerder en meer gezien en gevoeld worden dan een vader die niet in beeld is.
Alle reacties Link kopieren
Als je het nu redt met een baan, kindje, gezellige beestenboel thuis, goede omgang met je ex zonder dat daar dingen voor op zwart op wit staan, dan denk ik dat je heel wat in je mars hebt! Ik denk dan ook dat het reuze zal meevallen met de chaos waar je bang voor bent!
Tja, hoe erg ik het ook zou vinden, denk toch dat ík voor een abortus zou kiezen in jouw situatie. Een vroegere vriendin van mij had al 2 kinderen van een andere vader toen zij haar huidige man tegenwam. Kreeg daar ook nog een kind mee en ja, dat was allemaal heel triest en ingewikkeld. Vader van kind 1 kwam wanneer het hem zelf uitkwam, vader van kind 2 was helemaal uit beeld en kind 3 had papa & mama elke dag om zich heen.



Kind 2 heb ik heel wat keertjes horen huilen, omdat hij niet begreep waarom hij nooit door papa werd bezocht of opgehaald, zoals kind 1 en hoe leg je dat in begrijpbare taal aan zo'n kleintje uit? Kind 1 werd steeds verdrietig als hij had uitgekeken naar een papa-moment, maar papa niet kwam opdagen.



Ik vind het juist goed dat je over dit soort zaken nadenkt om tot een beslissing te komen. Klinkt allemaal heel leuk om te stellen dat een kind alleen liefde nodig heeft van papa OF mama, maar de werkelijkheid is toch wel een tikje moeilijker. En ja, ik denk dus inderdaad dat zo'n situatie niet goed is voor een kind om in op te groeien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven