onverwacht Miskraam, proberen opnieuw zwanger te worden?

06-10-2014 12:22 17 berichten
.
anoniem_208554 wijzigde dit bericht op 14-05-2015 11:45
Reden: anonimiteit
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen...Je bent nog zo jong! Ik ben 35 en heb er 2, maar toen ik 24 was werd ik zwanger van mijn eerste. Ik was ook de eerste van de vriendengroep en tja, die gingen gewoon door met wat ze deden terwijl mijn leven wat anders werd...Een baby is heel zwaar en kost veel geld, en je studeert nog. Wat je verminderde vruchtbaarheid betreft, 4 jaartjes erbij maakt toch niet zoveel uit? En ik werd na mijn miskraam niet meteen weer zwanger. Ik heb PCOS dus bij mij ging zwanger worden ook niet vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
Moeilijke keus! Ik zou er wel voor gaan, je studie afmaken kan altijd nog , straks krijg je spijt dat je het niet hebt gedaan. Ik denk niet dat je spijt krijgt als je eenmaal een kindje hebt. En het traject dat je later misschien in moet om zwanger te worden dat is ook slopend...

Ik zou het aan het toeval overlaten, stop met anticonceptie en kijk wat er gebeurd. Sterkte met het maken van een keuze! Praat er samen veel over!
Ik zou ervoor gaan, zeker gezien je voorgeschiedenis mbt de eierstokontstekingen. Wellicht raak je er ooit 1 kwijt (of zelfs 2).
Alle reacties Link kopieren
Laat het idd aan het toeval over. Give it a try!
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het doen als het je liefste wens is om moeder te worden. En ik ben meestal echt van de 'eerst-opleiding-afmaken'-school. Mocht je zwanger worden dan is er met school echt wel een alternatief traject af te spreken.



Aan het toeval overlaten lijkt me met jouw medicatie niet mogelijk.
Bij de vraag of het kan naast je studie denk ik aan het topic van Himereable: Per ongeluk zwanger, wie is de vader?

Zelf heb ik er geen ervaring mee, zo vroeg kinderen / een studie er naast.
Alle reacties Link kopieren
Het kan naast een studie, maar het is heel pittig. En toch gebeurde het in mijn deeltijdklas echt een aantal keer.



Daarom zou ik het toch overwegen als de klok zo hard tikt dat je het advies krijgt om nu door te gaan.
quote:sumer93 schreef op 06 oktober 2014 @ 12:22:

na een miskraam ben je heel vruchtbaar en is de kans kleiner op een miskraam.





Ik betwijfel of die uitspraak wel klopt.



Misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoe lang duurt jouw studie nog?
-
anoniem_208554 wijzigde dit bericht op 14-05-2015 11:46
Reden: anonimiteit
% gewijzigd
Normaal zou ik altijd zeggen "ga voor je studies", maar in jouw geval is het toch ingewikkeld.



Hoe belangrijk vind je het zelf om kinderen te hebben? Als ik het goed begrijp wil je er heel graag, maar liever pas binnen een paar jaar. je denkt ook dat je het jezelf niet kan vergeven als je later niet vruchtbaar zou zijn en nu niet geprobeerd hebt. Dus dan zou ik er nu voor gaan, als ik jou was. Die studies, dat komt wel in orde. en het kan best wel nog even duren voor je opnieuw zwanger bent, zeker na een miskraam en die zware pil.
Ik zou ervoor gaan..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er - zeker in jouw geval - voor gaan!
Fijn dat jullie er zo goed over kunnen praten. Best een lastige keus. Zou je een half jaar vruchtbaarder blijven? (Dat je niet te lang wacht zegmaar).
HCG blijft geen 6 maanden in je bloed, extra vruchtbaar ben je met name de eerstvolgende cyclus.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch eerst eens goed met de gynaecoloog bespreken wat nou precies de reden is dat je snel weer zwanger zou moeten worden en hoe snel 'snel' dan is. Wat hierboven al gezegd wordt, HCG kan inderdaad de kans op een nieuwe zwangerschap iets groter maken (al is dit volgens mij nog maar een heel klein percentage), maar dat is na 6 maanden echt alweer verdwenen.

Is het vanwege je leeftijd? Vanwege de ziekte-activiteit van je Crohn? Hebben ze gekeken naar je ovariele reserve? Verwachten ze nog meer problemen met je eierstokken/eileiders?



Many options, dus ik zou proberen hier eerst meer duidelijkheid over te krijgen, dan weten jullie ook beter waar je staat. Succes morgen!
anoniem_57706 wijzigde dit bericht op 06-10-2014 21:15
Reden: Spelvautje
% gewijzigd
Ten eerste een . Je hebt best wel wat te slikken gehad!



Praat er eens met je directe omgeving over, jouw ouders en schoonouders. Hoe ze jullie kunnen ondersteunen met de baby en de verzorging, zodat jij je studie kunt afmaken. Ik ben namelijk bang dat je anders heel veel spijt gaat krijgen als het niet meer lukt voor jullie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven