Onze Broekloeders gaan nachtbraken tot ze (Live)-Bevallen!

16-07-2012 20:52 3020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij Deel 3 van het topic Stoppen met de pil vanaf januari 2012!



We hebben Deel 1 en Deel 2 helemaal vol gekletst, dus tijd voor een nieuw topic!

Inmiddels is het merendeel zwanger en zijn de slapeloze nachten aangebroken. We kletsen over alle zin en onzin over zwanger zijn en natuurlijk zwanger worden. Want ook leven we mee met de meiden die nog op het wachtbankje zitten.

Binnenkort beginnen de eerste zwangerschapsverloven en dan is het wachten op de eerst (live)bevallingen...

Kortom een gezellige boel dus!



Zoals je ziet, hebben we een aardig volle tabel, om het een beetje overzichtelijk te houden, laten we het hierbij!

Maar er zijn genoeg andere topics waarbij je je aan kunt sluiten of open zelf een nieuw topic!



NaamLeeftijdKindjeStartNODZwanger?BijzonderhedenKandelaar252ejanuari 201206/08/12 Meisje! Q.

KSCalimero291ejanuari 201215/10/12 Meisje!

KSVerliefdenOnzeker241ejanuari 201203/11/12 Jongen! L.Lauren221ejanuari 201204/11/12 Jongen! T.Lamelle261efebruari 201214/12/12 Meisje! V.Sanne281ejanuari 201217/12/12 Meisje! I.Flower271efebruari 201222/12/12 Jongen! J.Goofy1980322ejanuari 201203/01/13 Jongen! B.Drzttrtje351ejanuari 201204/01/12 Jongen! P.

KSNimnim281ejanuari 201221/01/13 Meisje! R.Aaaanne321efebruari 2012UD 13/02/13 je klopt!Babsje361e januari 2012UD 07/05/13 je klopt!Kena272edecember 2011UD sept.`13 je klopt! 26/2 echo 18/2 intake VK, 7/3 echo VK

Dan hebben we nog onze lieve, trouwe meelezers (en schrijvers): Theepoes, Ipadje en Jilks die om verschillende redenen niet in de tabel staan!!!



We proberen de tabel zo up to date en overzichtelijk mogelijk te houden, schrijf je al een tijdje niet mee dan wordt je uit de tabel gehaald.

Wil je toch graag meeschrijven? Laat het even weten, dat zet ik je weer in de tabel!!!



Hier hebben wij een anoniem forum geopend, die alleen voor leden toegankelijk is. Hier schrijven we persoonlijke info en plaatsen we foto s.
Alle reacties Link kopieren
Meiden, welkom!!!!

Ik heb een aantal meiden, die al een tijdje niet zo actief waren uit de tabel gehaald.

Als dit niet klopt of jullie willen toch graag weer meeschrijven, dan hoor ik het graag!

Het is zo weer aangepast! En jullie zijn nog steeds van harte welkom!
Jeeeeej fijn nieuw topic allemaal en Kena bedankt!!

En whow, er staat bij mij nu ook al een hartje in de tabel, gaaf
Alle reacties Link kopieren
Jaja Aaanne, en heb er zelfs in het oude topic nog 1 voor je gezet!
quote:Kena schreef op 16 juli 2012 @ 20:58:

Jaja Aaanne, en heb er zelfs in het oude topic nog 1 voor je gezet! super Kena!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook een hartje!!!

(maar ik geloof dat ik dan eerst een aantal andere stappen moet doorlopen )



Mooi hartje, Aaanne, ik ben blij dat alles goed was bij de echo! Was vriendlief/manlief met je mee naar de echo?
Alle reacties Link kopieren
Babsje ik wil mijzelf ook een hartje geven hoor! Zullen wij de volgende keer het gewoon samen doen???
Goed plan Babsje, ik hoop dat die stappen zich al aan het voltrekken zijn bij je (gek he, dat gaat dan volautomatisch)



Aaaanneman was mee, hij heeft zelfs een foto gemaakt toen ik daar lag. En ik roepen: kom kijken!! Hahaha. Hij vond het ook erg leuk om te zien, maar we hebben nog niet echt 'nagepraat' want ik moest door naar mijn werk en hij is vanavond pas laat thuis (vandaar dat ik jullie zo de oren van het hoofd klets ).
quote:Kena schreef op 16 juli 2012 @ 21:04:

Babsje ik wil mijzelf ook een hartje geven hoor! Zullen wij de volgende keer het gewoon samen doen???Ook al zo'n goed plan Kena
Alle reacties Link kopieren
Hehe ik ben er eindelijk! Mobiel internetten in bad gaat extra traag zeker...



en ik wil oooook een hartje!!! Staat zo mooi! Haha, dan moet io eerst weer terug in de tabel bedenk ik me nu... dat nog maar even niet!



Hier nog even mijn laatste reactie in het vorige topic:

Haha VenO! Zeewier? Was daar laatst geen 'discussie' over? Was het lekker?



Haha Babsje: ik stap inderdaad maar over op 'maansverandering' of bedoelde je maandverband? Die gebruik ik nooit. Hooguit een inlegkruisje. Maar dan doe ik dat 5 minuten voor de tijd wel even. Tis.nu toch minder geworden dus dan kan het best!



Kena, zou hij een doorverwijzing geven voor de gynaecoloog? En waarom dan? Er zal niet echt iets te zien zijn toch? Of om te kijken hoe het eruit ziet ofzo... Ik weet het eigenlijk niet zo goed...



Leeeeuk nieuw topic! Waatschijnlijk ben ik dus al te laat mrt deze reactie!! Knip en plak em dan wel!





En daaraan wil ik nog toevoegen: Aaaaanne wat klink je superblij!!! Ik krijg er helemaal een goed gevoel van! Echt leuk! Dat besef dat daalt en daalt en tadaaaa opeens is het er!
Jeeej nieuw topic!!



Theepoes, idd zeewier had aaanne het over volgens mij. Maar als ik het me goed herinner was dat zout? Want wat ik hier at was echt zoet!

Op zich was het wel lekker alleen ik hou niet van zoet/zout combinatie bij warm eten. Dus ik denk ft als het alleen zout was geweest ik het wel erg lekker zou vinden



Volgende ronde willen we iedereen met een hartje in het tabel!!! Theepoes,Jilks,kena en babsje!!
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden,



Een nieuw topic alweer! Een mooi moment om weer aan te sluiten (niet alles bijgelezen) :-)



Theepoes, wat naar dat je bloedingen hebt.. ik heb ook gehoord dat je maandverband/inlegkruisjes moet gebruiken zodat de arts de bloeding beter kan 'beoordelen', maar misschien is dit ook alleen iets wat de vk wil (en niet de huisarts).



VenO, ik zag vandaag je buik op Facebook! Wauw, echt een mooi buik al. En je bent nu huizen aan het kijken las ik? Gaan jullie nog verhuizen voordat je uitgerekend bent?



En Kena, jouw dochter is ook lekker verwend zag ik? :-)



Aaaanne, je klinkt zo gelukkig met de echo! Het is ook heerlijk om eindelijk te zien dat er inderdaad een kindje aan het groeien is. Heb je ook een mooi plaatje meegekregen van je kleine?



Nimnim, hoe is het met de misselijkheid?



Morgen ben ik precies 20 weken en ga ik weer naar de verloskundige, heb ook wel weer zin om hartje te horen. De echo hebben we een weekje later omdat mijn man weer in het buitenland is. Dan weten we eindelijk wat het wordt! Het is hier nog mooi in evenwicht, met twee om twee.



Is de vraag 'Hoe kies ik een kinderwagen?' al gesteld? Vind ik zo moeilijk. Hebben de ervaren moeders goede ervaringen met een bepaald merk? Ik wil graag een wagen die goed in te klappen is, stabiel, veel bergruimte onderin, maar tot nu toe heeft iedere wagen die ik zie altijd weer nadelen/slechte reviews. Dus als iemand goed ervaringen heeft of al een beslissing heeft genomen...



Zo het is alweer bedtijd voor mij! Tot snel!
Alle reacties Link kopieren
Aaanne nog een keer gefeliciteerd! Wat klink je heerlijk enthousiast. Raar is dat he, zien dat je een levend wezentje in je buik hebt! Geniet ervan!



Kena leuke topictitel, thnx! En leuk openingsstukje ook!



Hartjes: lieve kena, theepoes, jilks, babsje, ipadje en niet-zwangere meelezers, ik hoop zo dat jullie ook snel een hartje achter jullie naam mogen zien!



Wat leuk dat er nog zoveel meiden over zijn van het 1e topic. Om eerlijk te zijn had ik dat in januari niet verwacht. En we hebben het zelfs al over een meeting! Ik ben blij dat ik deel mag uitmaken van deze gezellige, bijzondere groep!
Alle reacties Link kopieren
quote:verliefdenonzeker schreef op 16 juli 2012 @ 21:51:Theepoes, idd zeewier had aaanne het over volgens mij. Maar als ik het me goed herinner was dat zout? Want wat ik hier at was echt zoet! Dat was ik :-) zeewier en nog iets zeeïgs. En dat was inderdaad héél erg zout, alsof je een hap zeewater nam. Wat grappig dat 'jouw' zeewier zoet was!

Je hebt inderdaad al een mooi buikje!



Hey lamelle, leuk dat je er weer bent! Ik heb wel al kinderwagens gekeken, maar heb net als jij geen idee waar te beginnen... Veel plezier morgen bij de VK, het is vast mooi om het hartje te horen!



Misselijkheid: t gaat wel goed eigenlijk. Ik ben nog wel snel en veel misselijk, maar het is niet meer zo heftig als eerst.
Leuk al weer een nieuw topic!



@ Aaaanne: Leuk zo'n echo he!



@ Kinderwagens: Inderdaad heel erg moeilijk om er een te kiezen. We hebben ook al naar diverse gekeken maar het blijft lastig. Voor ons is het zeer belangrijk dat ie niet te hoog is of makkelijk te verstellen is. We zijn maar klein namelijk. (ik 1m57 en man 1m63)
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn juist allebei erg lang, dus voor ons moet de kinderwagen hoog zijn. En makkelijk in te klappen, met voldoende bergruimte, niet te duur en als het even kan ook nog mooi..



Flower ik had nog niet gereageerd op jouw post over het klussen in jullie nieuwe huis/het verhuizen. Ik wens je daar heel veel succes én plezier mee, en let een beetje op jezelf he



Nimman ligt al een uur op bed, ik lig heerlijk languit op de bank met 2 katten een film te kijken. Raar hoor, om eens niet de 1e te zijn die naar bed gaat haha!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk een nieuw topic alweer!! Bedankt Kena dat je dit weer op je genomen hebt!



Ik zal morgen even uitgebreider reageren. Wij zijn net terug uit het zh van de informatiebijeenkomst. Morgen weer controle en nu lekker naar bed.

1 tip voor de mensen die al een beetje huiverig zijn over de evt. bevalling. Ga NIET naar zo'n bijeenkomst. Als je het nog niet was, dan wordt je daar wel huiverig als je er een beetje gevoelig voor bent.



Nu eerst lekker slapen! Welterusten!
Oh wat gezellig hier vanavond



Inderdaad Nimnim, Theepoes, Kena, Babsje, Ipadje, Jilks, jullie zijn lief en horen dus ook een hartje te hebben!



En Flower, wat een gedoe even he, met een nieuw huis, maar straks als het geregel klaar is wordt het echt genieten



Lamelle

20 weken alweer, tjonge. Spannend zeg om te gaan horen wat het wordt, en dan nog een week langer wachten!



Hee wat grappig VenO, zeewier kan dus ook zoet zijn.. ik heb ook altijd zout geproefd.

De zwarte dingtjes hierop zijn trouwens ook zeewier:



Ik eet er nu heel wat van omdat het niet zo zout is als chips, op basis van rijst, eigenlijk best gezond. En lekker
quote:kandelaar schreef op 16 juli 2012 @ 22:53: Wij zijn net terug uit het zh van de informatiebijeenkomst. Morgen weer controle en nu lekker naar bed.

1 tip voor de mensen die al een beetje huiverig zijn over de evt. bevalling. Ga NIET naar zo'n bijeenkomst. Als je het nog niet was, dan wordt je daar wel huiverig als je er een beetje gevoelig voor bent.



Ohjeee, ok, goede tip

Weltrusten Kandelaar!
Alle reacties Link kopieren
@Aaaanne gefeliciteerd met de goede echo!!!!@Lamelle het gaat snel met ons nu vind ik. Morgen ben ik 20 weken. Wij zijn voor de Mutsy EVO gegaan. Vind het een mooie wagen en opgeklapt ook praktisch. We wilden eerst voor de Maxi cosi mura 4 gaan, maar die is ook direct een stuk duurder. Al is die wel iets mooier afgewerkt. Zaterdag hier dikke ruzie gehad met mijn vriend's oudste dochter. Die denkt nog steeds dat de wereld alleen maar om haar draait en dat andere mensen zich altijd maar aan haar moeten aanpassen. Maar ze is nu klaar met ons allemaal. Ze heeft mooi de verjaardag van haar zusje verpest.
Alle reacties Link kopieren
Lamelle leuk dat je in het nieuwe topic weer aansluit, gezellig!!!



Theepoes ik weet natuurlijk helemaal niet wat een ha zal doen... maar als het een vroege miskraam geweest zou zijn en het bloeden duurt langer als gemiddeld, wordt er een echo gemaakt om te kijken hoe de baarmoeder eruit ziet.

Maar het zou heel goed kunnen dat de ha een verklaring heeft voor je klachten en dat een verwijzing niet nodig is.... Ben wel heel benieuwd wat hij gaat zeggen!

En Theepoes, zodra je die positieve test hebt, kom je weer in de tabel he?!



Nimnim ik had het eerlijk gezegd ook niet verwacht, en dan nog z`on grote groep ook!

Ik heb de vorige keer ook met 2 topics meegeschreven en die zijn beide toch min of meer "doodgebloed"...



Kandelaar wat grappig dat jij door de voorlichting meer tegen de bevalling opziet, ik vond het juist een hele geruststelling en mijn gevoel om in het zh te bevallen werd alleen maar sterker. Zo van hier wordt goed voor ons gezorgd...



Kinderwagen wij hebben bij L. getwijfeld of een 2e hands A-merk of een nieuw B-merk, puur vanwege de financiën. Uiteindelijk voor een nieuw B-merk gekozen en dat is prima bevallen. Een goede stevige kinderwagen, die zo nog een ronde mee zou kunnen, bij ons dus absoluut geen spijt!

Wel zouden we nu voor een andere maxi-cosi kiezen, eentje die op de kinderwagen kan, dat hadden we nu niet en dat hebben we soms weleens gemist.



Man is niet lekker, vannacht veel gehoest/ liggen draaien en zuchten... heb dus ook niet heel lekker geslapen.

Het verbaasde me dat hij vanochtend gewoon naar het werk is gegaan!
Alle reacties Link kopieren
Joepie nieuw topic! ( was het trouwens de bedoeling dat er broekloeders ipv broekloerders in de titel staat? ;))





Annneee gefeliciteerd met de goede echo!



Kinderwagen: wij wisten ook niet waar we moesten beginnen... We zijn toen naar een grote prenatal geweest en hebben gezegd wat we belangrijk vonden. Zij hebben ons toen wat wagens aangeraden en laten proberen. Vervolgens hebben we hem bij de babydump gekocht ivm de prijs ;) bij ons is het een maxi cosi mura geworden...



Theepoes: succes bij de dokter. Ik hoop dat hij je verder kan helpen!



Lamelle: leuk om van je te horen! Wil jij weten wat het word?





Theepoes
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het topic ook gevonden, erg leuke naam (vooral de broekloeders hihihihi)



@kinderwagen: wij hebben een topmark, dit is een leuke wandelwagen, die niet te duur is. Bevalt ons erg goed

Geloof dat dit ook een B-merk is, maar de maxi cosi kan wel op de kinderwagen past. We zullen deze nu gewoon weer gebruiken.



@theepoes: laat je weten hoe het bij de dokter is gegaan?



Morgen weer naar de verloskundige, ben benieuwd of ik nog een echo krijg (ga er vanuit van niet) maar in ieder geval weer hartje luisteren
Na een week goed geslapen te hebben vandaag weer heel onrustig geslapen met veel rare dromen. O.a dat het paleis van de koningin gebombardeerd werd en wij allemaal moesten schuilen. Oh en ik heb mijn allereerste kinderliefde ( van 12 tot 16 ) gezien. Het was net alsof ik weer verliefd was en het leek zo echt Hahaha wat dromen al niet met je kunnen doen;-)



@kinderwagen, mijn vriend die kan echt geen keuze maken. Wij gingen eerst voor de maxi cosi Mura 4 maar toen we in de prenatal waren zei vriend dat hij die absoluut niet wil omdat het zo een brede/grote wagen is. Daarna zouden we de joolz kopen uiteindelijk heeft hij daar ook weer wat op gevonden. Eindelijk heeft hij dan een keuze gemaakt en we gaan voor de bugaboo. Alleen ik vind het zo een dure wagen. Dus ik ben druk aan het kijken voor een 2de hands op marktplaats. En vriend wilt eigenlijk geen 2de hands maar 800/900 euro vind ik echt te veel sorry! En dan mensen die voor een 2de hands kinderwagen meer dan 700 euro vragen vind ik ook belachelijk. Dan doe ik er nog 100 euro bovenop en heb ik een nieuwe



Lamelle, leuk om weer wat van je te horen.



@ons groepje, ik vind het ook super leuk dat we met zo velen zijn overgebleven. En ookal zitten we allemaal in andere fases toch blijven we lekker schrijven en is het super gezellig. Ik ben ook heel blij met ons groepje! En een meeting zou ik helemaal tof vinden!



Kena, vervelend voor je man! Beterschap. Hoop dat hij jullie niet aansteekt.
Alle reacties Link kopieren
@Verliefdenonzeker is de Mutsy dan geen optie? Wij zijn voor 509 euro klaar(incl.maxi cosi, tas en reiswieg). Gekocht bij de Babydump.Ik heb last van nesteldrang. Ben druk onze slaapkamer aan het opruimen en wil vanmiddag graag naar IKEA om een kledingkast voor de baby op te halen, want ze heeft al zoveel spullen en dat hang en ligt allemaal op de commode.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven